Carcom Oy  Ateho

Megasquirt moottorinohjauksena

  • 1960 Vastauksia
  • 752947 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kontti76

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1230 : 11.06.2015, 21:05:57 »
Onko Ms2 käytössä? Itsellä on samanlainen sytytyspaketti käytössä, ignition- välilehdellä spark output piti olla NO, yes- asetuksella sytkäpääte kuumentui rajusti. Omassa laitteessa 60-2 kiekko ja volvon oma vr- anturi.

Eli jos ms2 niin ylhäältä alkaen:
-spark mode: toothed wheel
-skip pulses: 3 (ei taida olla olennainen)
-ignition input capture: rising edge
-spark output: going low
-number of coils: wasted spark
-spark A output: D14 (jos sulla näin tehty)
-trigger wheel: single wheel
sitten ne omat triggeripyörän asetukset.

-wheel speed: crank wheel
-fixed advance: use table
-use prediction: 1 st deriv
-cranking dwell: 6ms
cranking advance : esim. 10 deg
-dwell type: standard
-nominal dwell: 3.5 ms
-spark duration: 1.0 ms

näillä sain oman katiskan käymään.

Poissa Kontti76

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1231 : 11.06.2015, 21:36:39 »
Perhana, tuli näin jälkeenpäin mieleen tämä keskustelu aiheesta, Bosch ja Hugo kytkennässä erilaisuuksia

http://www.msextra.com/forums/viewtopic.php?f=4&t=15212

Poissa Mata76

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1232 : 12.06.2015, 14:32:29 »
Boksi on Ms3 3.57+lisäkortti!
Pitääpä vertailla asetuksia :)

Poissa Vauhtivaunu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1233 : 16.06.2015, 15:35:35 »
Boksi on Ms3 3.57+lisäkortti!
Pitääpä vertailla asetuksia :)

Mittaa sytkäohjauslähtöjen jännitteet. Siellä pitää olla 0v kun mega on päällä ja auto ei pyöri. Jos on +5v tai ylipäätään jännite niin sytkälähtö on väärinpäin Boschin kiville.

Poissa Js16

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1234 : 17.06.2015, 07:30:17 »
Käynnistys ongelma! Auto toimi muutamia kuukausia erittäin hyvin kunnen alko kierroksilla pätkimään. Pätkiminen oli semmosta että kun motarilla ajoi niin kiihty normaalisti n. 2sek ja sitten 2sek hyyty ihan kuin virrat ottais pois taas 2sek kiihty ja 2sek hyyty ja tämä paheni jos yritti jatkaa ajamista. Auton virrat pois päältä pitämällä vika poistui hetkeksi. Sitten Turusta kotkaan ajoin auto toimi hyvin kunnes taas alkoi pätkimään, mutta kotiin pääsin. Aamulla auto ei enää meinannut käynnistyä ollenkaan ja jos käynnistyi niin kävi erittäin huonosti. Puolan liitintä painamalla käynti tasottui ja 1. Pytyn tulpanjohtoon koskemalla auto sammui. Myöskin megan boxiin koskemalla auto sammui. 1. Pytyn tulpan johdon vastusarvo n. 1.5kohm kun muissa 2.5-3kohm. Vaihdoin tulpanjohdon, mutta ei käy paremmin eikä enää sammu johtoa koskemalla. Lisäksi vaihdettu puola ja tulpat ei muutosta. Puola ja kivet kuumenee kun saa hetkeksi käyntiin eikä mitään asetuksia ole muutettu.
Tunerstudiolla pääsen megaan sisälle hankalasti noin 10min yrityksen jälkeen kun auton saa hetkeksi käyntiin. Tuneri näyttää välillä MAP,lämpötila ja spark mittaria punasella ja välillä normaalisti. Kierrosluku pomppii 0-16000rpm uusi hall- anturi kiinni ei vaikutusta, mutta ei myöskään näytä tunerissa triggerikäyrää?
Releitä on vaihdettu ja sulakkeet tarkistettu maadotuksia mitattu ja putsattu, kaikki mahdollinen mitä oon osannu niin tehty. Megan komponentit tarkistettu silmämääräisesti sekä osa komponenteista mitattu. Netistä oon lukenu neuvoja 2kk ja sen mukaan testannu ilman tuloksia olisko ideoita kenelläkään? Käynnistäessä saattaa ampuu putkeen tai potkasta vastaan niin että imusarjassa jysähtää. Tulpat mustat noesta ja bensaakin saa.

Auto siis volvo 240 -87
Ms1 v 3.0 ohjaa sytkää ja bensaa ruiskulle

Tosiaan kaiken oon lukenu mitä näistä kirjotetaan en vaan löydä vikaa siltikään

Poissa Hemik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Vaeha kaapeli, vaeha mutteri
    • insta rammi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1235 : 17.06.2015, 07:53:45 »
Eihän joku niistä Megan transistorien alla olevista muovieristeistä ole irronnut? http://www.diyautotune.com/images/tech/versions/MS30.jpg näkyvät tuossa ylärivissä metallisten ruuvien alla. Voisi aiheuttaa kaikenlaista vikaa jos joku noista pääsee maadoittumaan vaikkei pitäisi.

Poissa Js16

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1236 : 17.06.2015, 11:46:24 »
Mä tarkistan tänään kiitti vinkistä!

Poissa Js16

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1237 : 17.06.2015, 17:37:46 »
Paikallaan näyttää olevan ja mittarilla mitattuna 13.8kohm
 maa ja transistorin rungon välissä?

Poissa Js16

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1238 : 17.06.2015, 18:50:11 »
Kuuluuko U5 regun jaloista oikeen puolimmain jalka VOUT olla maata vasten mitattuna 680ohm? Keskimmäinen jalka on maa!

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1239 : 18.06.2015, 16:26:09 »
mites tunerstudiolla "kalibroidaan" kartan ennakko? Koneen ennakko (7) on 12 astetta vähemmän kuin kartan näyttämä (19). Eihän tolla nyt muuta merkitystä ole mutta sais kartan näyttämään todellista
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7595
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1240 : 18.06.2015, 17:13:07 »
mites tunerstudiolla "kalibroidaan" kartan ennakko?
Muuttamalla trigger anglea.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Kontti76

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1241 : 19.06.2015, 15:51:13 »
Ongelmana kierroslukusignaalin pätkiminen ahdoilla/ kierroksilla. Pätkiminen alkanut vasta viime viikolla, ei muutoksia tehty rautaan joka on:
-Ms2 v3.0 sytytysohjaus ledien jaloista
-volvon oma vr-anturi 60-2 vetolevyllä, suojatulla kaapelilla, vaippa maadoitettu ms:n liittimeen
-protoparts adaptiivinen vr-muunnin
-Bosch 407 hukkakipinäpuola, -204 kopio sytkäpääte
-vuoden vanhat tulpanjohdot "metritavarasta", ngk hatuilla, tulpat ngk bpr7es
-ms maadoitus kannessa

Ohessa lokia otettu kaasu ja jarru pohjassa. Omaan silmään pistää alhainen akkujännite, mittaako mega oikeaa akkujännitettä vai vasta jonkun regulaattorin jälkeen?

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1242 : 19.06.2015, 19:12:33 »
Kannattaa maadotukset kattoa läpi, tietty läpilyövä tulpanjohtokin saattaa aiheuttaa kaikkea kivaa.

Poissa Js16

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1243 : 20.06.2015, 22:33:20 »
Omasta ongelmasta sen verta että koodin päivittäminen lopetti 90% ongelmista.
Nyt on semmone et b-pumpun ohjaus ei toimi vaikka vaihdoin q3 ja yläkierroksilla loppuu veto kun seinään?

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1244 : 21.06.2015, 10:36:12 »
Vaihda tulpat ja tulpanjohdot varuiksi... Itselläni ollut tulpanjohdoista aiheutuvaa samaa ongelmaa jo kolme kertaa. Minulla vika on siinä kun ahdin ylös eteen mallinen niin korventaa johtoja.

 

Samppasport  Futurez