Kulkukoira  Proturbo

Megasquirt moottorinohjauksena

  • 1960 Vastauksia
  • 752841 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa heeku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #855 : 18.03.2014, 13:38:56 »
Päivää kaikille
Mulla olis tarkotus ruveta rakentamaan megaa ohjaamaan tota b200et:tä joka on nyt motoronicin ohjauksella.
Elikkäs mitäs kaikkea tarvitsen? Mikä versio ms:stä
Tarkoituksena ohjata kipinää ja bensaa, sytytys hukkakipinä puolalla?
Kiitti jo etukäteen! :)

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #856 : 18.03.2014, 13:57:29 »
Päivää kaikille
Mulla olis tarkotus ruveta rakentamaan megaa ohjaamaan tota b200et:tä joka on nyt motoronicin ohjauksella.
Elikkäs mitäs kaikkea tarvitsen? Mikä versio ms:stä
Tarkoituksena ohjata kipinää ja bensaa, sytytys hukkakipinä puolalla?
Kiitti jo etukäteen! :)

Suosittelen lukemaan tämän ketjun ensin kokonaan, sitten kyselemään lisää jos jää jotain auki.
Esim. itseäni askarruttaa vieläkin mitä tehdään sitten kun palikat ja johdot on lyöty kiinni vaikka kuinka olen tätä lukenut.
citikka

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #857 : 18.03.2014, 19:00:02 »
Lukekaapa se megamanuaali niin kyllä se siitä aukeaa. Itsekkin olen aikoinani kaiken manuskasta opiskellut ja loput päätellyt. Ei ollut silloin ketään keltä kysyä ja foorumeillakaan ei silloin tullut pyörittyä. Eli siis toisinsanoen kaikki tarvittava löytyy megamanuaalista kautta googlesta. Yksittäisiin kysymyksiin sitten saa helposti täältäkin varmasti neuvoa.

Poissa jvVolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 334
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #858 : 31.03.2014, 21:19:02 »
Saako megaan laajakaistalambdaa jotenkin rinnalle vörkkimään? Tai että mega säätyisi lambdan mukaan. Miten tuo muuten toimii että jos megassa on tiedonkeruu (jos on) niin ottaako se lambdalta sen tiedon?
Osaako kukaan kertoa noista valmispaketeista joita esim. protoparts myy, eikö noilla paketeilla olisi aika hyvä aloittaa meqattaminen?

Poissa random

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 95
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #859 : 01.04.2014, 00:40:28 »
Esimerkiksi tunerstudion live säätö toimii tarkoittamallasi tavalla. Tuollaisella protopartsin paketilla on helppo aloittaa, siihen vielä esim PLX laajakaista lamda mukaan.
Kaikki valmispaketin anturit eivät kuitenkaan ole aivan bolt on tavaraa, sopivista antureista on juttua tässä keskustelussa aiemmin.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #860 : 02.04.2014, 10:23:41 »
Tunerstudion livesäätö ainoastaan rekisteröidyssä tunerstudiossa. Toimii ja hintansa väärti. Tosin se livesäätö tekee automaattisesti karttoja, eikä täten ole sama asia kuin afr target table. Afr target table päälle vasta kun kartat alkaa muuten olemaan valmiit/ovat valmiita.

Paikalla Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #861 : 02.04.2014, 12:50:30 »
Tunerstudion livesäätö ainoastaan rekisteröidyssä tunerstudiossa. Toimii ja hintansa väärti. Tosin se livesäätö tekee automaattisesti karttoja, eikä täten ole sama asia kuin afr target table. Afr target table päälle vasta kun kartat alkaa muuten olemaan valmiit/ovat valmiita.

Tuo live säätö kyllä säätää juurikin AFR target tablen mukaan. jos afr table ole päällä niin silloin se hakee asetettua stokiometristä seosta.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa hempp2_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #862 : 03.04.2014, 09:21:21 »
Kuinkas moni on käyttänyt tota volvon omaa vauhtipyörän triggeri kehää 60-2 ja omaa anturia triggeröintiin?

Itselle tulossa siitä triggeri, MSI V2.2 ja huokkakipinä puola sisäisellä sytkäkivellä.

Poissa 240-gl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 700
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #863 : 03.04.2014, 11:19:37 »
Kuinkas moni on käyttänyt tota volvon omaa vauhtipyörän triggeri kehää 60-2 ja omaa anturia triggeröintiin?

Itselle tulossa siitä triggeri, MSI V2.2 ja huokkakipinä puola sisäisellä sytkäkivellä.
Itselläni on ms1 v3.0 ja juurikin lh,n anturi/vauhtipyörä ja nyt toimii hyvin kun vaihdoin volkkarin puolapaketin uuteen.
Varmaan helpoin konsti tehdä triggeröinti ja toimivaksi todettu,
nykyiset: 244 3,0 / 360 2,0i / 740 2,3Tic / Ford mustang / Jeep Grand Cherokee / Mitsu pajero

entiset volvot. 244, 240, 240, 240, 240, 740, 760, 940, S60, V70,

Poissa hempp2_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #864 : 03.04.2014, 23:01:45 »
Mulla on tossa megassa tehty toi kytkentä silleen että siellä on operaatiovahvistin muuttamassa tolta volvon anturilta saatavan siniaallon 0-5v kanttiaalloksi. Samaa kytkentää on käytetty vissiin aika paljon EDIS sytkäyksiköstä ulostulevan siniaallon muuttamiseksi kanttiaalloksi ilman ongelmia. Erona on vaan se että olen ymmärtänyt että Edikseltä pihalle tulevan aallon amplitudi (vai mikä sen aallonkorkeuden nimitys olikaan) on vakio...
Kytkennässä hieman arveluttaa se että volvon anturilta tulevan siniaallon muuttuva amplitudi (ainakin hyvin paljon siniaaltoa muistuttava käyrä piirtyy oskiloskoopin ruudulle kun tarkastelee anturin signaalilähtöä). Pitää toivoa että ei tule ongelmia pienillä kierroksilla lukemisongelmia. Muistaakseni 800rpm antoi  signaalille noin kolmen voltin amplitudin ja 5500rpm antoi muistaakseni noin 17v amplitudin. Yllätyin ettei oskiloskoopin ruudulle piirtynyt juurikaan häiriöitä vaikka mittaukset suoritettiin niin että b200k:hon oli väännetty anturi ja lh:n vauhtipyörä. Oskiloskooppi ja sen kytkennät oli siististi iskaritolpan päällä ja taisi vielä olla puolanjohdon ympäriltä ja päältä oli vedetty suurin osa piuhoista mitä kulki...
Kaipa se toimii niin kauan kun ei ylitetä operaatiovahvistimen sisääntulon kestoa.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #865 : 04.04.2014, 17:48:24 »
Tuo live säätö kyllä säätää juurikin AFR target tablen mukaan. jos afr table ole päällä niin silloin se hakee asetettua stokiometristä seosta.

Tsori ilmaisin hieman väärin. Livesäätö säätää tosiaan afr-targettablen mukaan, tosin stokiometriseen ainoastaan jos siihen stoikan asettaa. Tarkoitin, että aktiivinen labdasäätö ei saa olla päällä kun säätää kartttoja. Megassa on aktiivilambdasäädödde oma target table.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #866 : 04.04.2014, 18:13:35 »
Kytkennässä hieman arveluttaa se että volvon anturilta tulevan siniaallon muuttuva amplitudi (ainakin hyvin paljon siniaaltoa muistuttava käyrä piirtyy oskiloskoopin ruudulle kun tarkastelee anturin signaalilähtöä). Pitää toivoa että ei tule ongelmia pienillä kierroksilla lukemisongelmia. Muistaakseni 800rpm antoi  signaalille noin kolmen voltin amplitudin ja 5500rpm antoi muistaakseni noin 17v amplitudin. Yllätyin ettei oskiloskoopin ruudulle piirtynyt juurikaan häiriöitä vaikka mittaukset suoritettiin niin että b200k:hon oli väännetty anturi ja lh:n vauhtipyörä. Oskiloskooppi ja sen kytkennät oli siististi iskaritolpan päällä ja taisi vielä olla puolanjohdon ympäriltä ja päältä oli vedetty suurin osa piuhoista mitä kulki...
Kaipa se toimii niin kauan kun ei ylitetä operaatiovahvistimen sisääntulon kestoa.
VR-anturi antaa periaatteessa sini-aaltoa mutta se on aina jossain määrin säröytynyttä.

Jos mainitsemasi opari-kytkentä on tehty asian mukaisesti, on sen sisääntulossa klipperi ja leikkaa ylijännitteen pois, koska kanttiahan on tarkoitus tehdä.

Linkkaatko tuon kytkennän, jotta on itsekkin tirkistellä sitä.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Paikalla Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #867 : 04.04.2014, 20:17:06 »
ihan perus LM1815 kytkentä toimii hyvin LH2.4 vakio vr-anturin kanssa.
http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_Extra_Hardware_Manual_files/vr-inputV22.jpg
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #868 : 05.04.2014, 21:46:13 »
Juu, tuo LM1815 on siihen tarkoitettu piiri!

LM1815 Adaptive Variable Reluctance Sensor Amplifier


Joten sen on syytä toimiakkin!  ;D


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #869 : 06.04.2014, 22:14:28 »
Juu, tuo LM1815 on siihen tarkoitettu piiri!

LM1815 Adaptive Variable Reluctance Sensor Amplifier


Joten sen on syytä toimiakkin!  ;D

Tarkoittaako tämä sitä, että en voi kytkeä lh vr anturia suoraan protopartsin relekorttiin? Vaikka olen sen protopartsin valmiin mega yksikön tilannut vr-ulostulolla?
« Viimeksi muokattu: 13.04.2014, 21:03:21 kirjoittanut Hermann »
citikka

 

Ateho  Elekma