Futurez  Kulkukoira

Megasquirt moottorinohjauksena

  • 1960 Vastauksia
  • 752985 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #885 : 20.04.2014, 21:07:39 »
Lähtöjä tulee sieltä prosessorin jaloista, se edellä mainittu kytkentä pitää vaan rakentaa johonkin. Säätöohjelmasta laitetaan halutulle lähdölle se kierroslukumittari toiminnoks.
Ymmärrän, mutta käsittääkseni kyseinen diodikytkentä on menestyksekkäästi jo monessa hukkakipinäpuola-autossa.

Ja toimiihan se tässäkin. Tosin vain sinne 2500rpm.
Pitää perehtyä syvemmin.

Poissa TD Power

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • Mutu, mutumpi, öljykeskustelu
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #886 : 20.04.2014, 21:17:59 »
Ymmärrän, mutta käsittääkseni kyseinen diodikytkentä on menestyksekkäästi jo monessa hukkakipinäpuola-autossa.

Ja toimiihan se tässäkin. Tosin vain sinne 2500rpm.
Pitää perehtyä syvemmin.

Niin oletko ottanut tuon signaalin siitä ohjauksesta joka tulee megalta vai puolan miinusnavoista?
Volvo 164 Turbo -74
Volvo 760 Turbo -89
Volvo S80 D5 -05

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #887 : 20.04.2014, 21:21:00 »
Niin oletko ottanut tuon signaalin siitä ohjauksesta joka tulee megalta vai puolan miinusnavoista?
Puolan miinus-napoihin kolvailin liittimet, joihin tulivat nuo diodit.

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #888 : 21.04.2014, 03:09:51 »
Millasilla asetuksilla sais kierroksenrajoittimen paukkumaan kivasti? MS2 V3, vag hukkakipunapuola.
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4440
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #889 : 21.04.2014, 16:08:43 »
Ymmärrän, mutta käsittääkseni kyseinen diodikytkentä on menestyksekkäästi jo monessa hukkakipinäpuola-autossa.

Ja toimiihan se tässäkin. Tosin vain sinne 2500rpm.
Pitää perehtyä syvemmin.

Tulee mieleen sellainen seikka, että ne käyttämäsi diodit voivat jäädä "ison" kapasitanssinsa vuoksi johtavaan tilaan, joten pulssien laskeminen sekoaa.

Kokeile heittää sen zenerin ja tasuri diodien väliin 1Kohm vastus maihin. Tai vaihda diodit vaikka 1N4148:ksi, tms. diodeiksi, joiden estojännitteen kesto on tarpeeseen riittävä.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #890 : 21.04.2014, 18:29:04 »
Tulee mieleen sellainen seikka, että ne käyttämäsi diodit voivat jäädä "ison" kapasitanssinsa vuoksi johtavaan tilaan, joten pulssien laskeminen sekoaa.

Kokeile heittää sen zenerin ja tasuri diodien väliin 1Kohm vastus maihin. Tai vaihda diodit vaikka 1N4148:ksi, tms. diodeiksi, joiden estojännitteen kesto on tarpeeseen riittävä.
Ei auttanut 1k, eikä muunkaan ohmiset. 100rpm enemmän näytti noilla alasvetovastuksilla.
Kokeilen 18V zeneriä jahka löydän jostakin sellaisen.
« Viimeksi muokattu: 21.04.2014, 21:29:41 kirjoittanut järviin »

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #891 : 29.04.2014, 19:05:39 »
Nyt olis yhteysongelmaa... Kasattu mega eikä hajuakaan mikä koodi sisällä. Piti ajaa manuaalin mukaan koodia sisään muttei ainakaan Windows 7 suostu avaamaan download-firmware.bat :ia. Herjaa jotain ettei ole yhteen sopiva 64-bittisen windowsin kanssa. Kaapelin testasin tunerstudion mini.terminalilla ja HyperTerminal -ohjelmalla ja prossunjalustaan asti pitäs olla yhteyden ok. Siksi epäilen tossa koodissa olevan nyt jotain kun en saa prossuun yhteyttä ja nyt mulla on käytössä liian uus kone koodin päivittämiseen?  :idiot2:

Jos olis vielä jotain ehdotuksia saanko tän windows seiskan kanssa keploteltua uuden koodin sisään ennen kuin alan metsästämään vanhempaa konetta...
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #892 : 29.04.2014, 20:01:01 »
32-bit win 7 toimii koodin päivittäminen mutta tosiaan 64-bit versiossa on jollaintapaa jäänyt yhteensopivuus alaspäin pois.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #893 : 29.04.2014, 20:16:29 »
Mä tässä jo herättelen vanhaa xp:tä. Asensin sarjaporttiadapterin ajurit ja testasin näkyvyyden. Meni porttiin COM23. Mielestäni hölmöä että koodin ajossa vaaditaan portti com1-com9 väliltä. Koitin siirtää kaapelin toiseen usb lähtöön niin katos näkyvyys. Eikä näkynyt enää siinä ekassakaan missä jo näkyi. Saattaapi tulla vielä pitkä ehtoo...
« Viimeksi muokattu: 29.04.2014, 21:26:47 kirjoittanut Miuzo »
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #894 : 29.04.2014, 20:20:14 »
Mä tässä jo herättelen vanhaa xp:tä. Asensin sarjaporttiadapterin ajurit ja testasin näkyvyyden. Meni porttiin COM23. Mielestäni hölmöä että koodin ajossa vaaditaan portti com0-com9 väliltä. Koitin siirtää kaapelin toiseen usb lähtöön niin katos näkyvyys. Eikä näkynyt enää siinä ekassakaan missä jo näkyi. Saattaapi tulla vielä pitkä ehtoo...
http://www.reslers.de/IBUS/port.html
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa samperi50

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #895 : 29.04.2014, 20:21:21 »
Itellä ainakin onnistui win 7 64-bittisellä koneella.
Ihan näiden ohjeiden mukaan http://www.msextra.com/doc/ms2extra/upgrade.html#download
Toki itellä ms2, että en muista tiiä
Volvo 244 vm. -81 turboprojekti

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #896 : 29.04.2014, 20:33:12 »
http://www.reslers.de/IBUS/port.html

 :hello: Tattista

EDIT TunerStudion asennukseen tuli varmaan jotain häikkää, kun ei tunnistanut kaapelia. Asensin hyperterminalin tälle vanhallekin koneelle ja johan löyty taas toimiva kaapeli. Vaihdoin portin COM23 --> COM1. Ajoin uuden koodin sisään ja nyt alko viisarit heilumaan megatunen valikossa kun potikoita kääntää  *taavih-> Saas nähä miten tuo sitten wörkkii tuon windows 7:n kanssa...
« Viimeksi muokattu: 29.04.2014, 21:22:21 kirjoittanut Miuzo »
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #897 : 01.05.2014, 10:49:20 »
Sain nyt windows 7:ssa tunerstudiolla yhteyden megaan. Megatune on mykkä. Koitin poistaa asennuksen ja asentaa uudelleen tuloksetta. XP:llä meni toisinpäin, megatune yhdisti muttei tunerstudio. Eiköhän tuo tunerstudiokin aja asiansa, mutta aattelin josko joku olis paininu vastaavan ongelman kanssa ja keksinyt jotain ratkaisua  ::)
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa random

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 95
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #898 : 07.05.2014, 15:55:38 »
Hieman jännää ongelmaa ollut megan säätämisen kanssa, koneen saa käymään ja toimii täysin mutta VE kartan arvot ovat järjettömän suuria ja ylimääräistä rikastusta täytyy olla päällä kokoajan :idiot2: Suuttimina 668cc dekat, bensanpaine on kohdillaan ja pumppu vaihdettu tarpeeksi tuottavaan. ReqFuel on ainakin riittävä. Tyhjäkäynnillä VE kartan arvot samaa luokkaa kuin ahdoilla, kartta muutenkin hyvin tasainen. Ajamistahan tämä ei periaatteessa haittaa,mutta kaikki ei vaikuta kuitenkaan olevan kohdallaan.
Mistä kannattaisi ruveta hakemaan vääriä asetuksia?

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #899 : 07.05.2014, 17:04:07 »
Veikkaan, ettei regfuel ole nyt jostain syystä kumminkaan kohdallaan. Toinen voisi olla jos suuttimien dt on päin per****ä

 

Ateho  Elekma