Autoracing  KL-varaosat

Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi

  • 365 Vastauksia
  • 156449 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jortsi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 632
  • www.vrcf.fi
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #90 : 10.05.2011, 10:29:07 »
Nahanhoitotuotteeksi todella helppoja käyttää sellaiset nahanpuhdistusliinat, purkissa. en muista merkkiä mutta varmasti joka motonetissä ja tarjoustalossa löytyy. tosi helppoja käyttää ja lika irtoaa jakkarasta, enkä usko että pilaa penkkiäkään kun usein pyyhkäsee.

Prätkäpuvun hoidosta tutuksi tullu Tallipoika Satulasaippua ja Valjasrasva on kans hyvät nahanhoidossa. Putsaa hyvin, rasva tekee nahasta mukavan pehmoisen, eikä värjää vaaleita pintoja. Tuolla oon puolinahkapenkit pari kertaa hoitanu (lisäksi mp nahkapuvun, kenkiä, hanskoja...) Purkit maksaa about á 5e, kestää suunnilleen loppuelämän ja saa esim Prismoista ja sekatavarataloista.
Vikakoodien lukua Roi-Oulu maastossa!

Showroom

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #91 : 10.05.2011, 11:20:10 »
Prätkäpuvun hoidosta tutuksi tullu Tallipoika Satulasaippua ja Valjasrasva on kans hyvät nahanhoidossa. Putsaa hyvin, rasva tekee nahasta mukavan pehmoisen, eikä värjää vaaleita pintoja. Tuolla oon puolinahkapenkit pari kertaa hoitanu (lisäksi mp nahkapuvun, kenkiä, hanskoja...) Purkit maksaa about á 5e, kestää suunnilleen loppuelämän ja saa esim Prismoista ja sekatavarataloista.
Aikoinaan putsasin 164:sen nahkapenkit Pledillä, SUURI VIRHE ;D Sen jälkeen ei meinannut pysyä penkillä mutkissa. :2funny:
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #92 : 10.05.2011, 13:17:31 »
Aikoinaan putsasin 164:sen nahkapenkit Pledillä, SUURI VIRHE ;D Sen jälkeen ei meinannut pysyä penkillä mutkissa. :2funny:
käytin kans silikoni sprayta jalkatila mattoihin ja seki oli melkonen virhe kun ei meinaa pysyä jalat polkimilla :D

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #93 : 03.06.2011, 13:58:39 »
5 sateesta mönjä oli kyllä kohtalaasen hyvää tavaraa mutta pari miinusta siitä kumminki löytyy esim sateella ku vetää pyyhkimillä nii jaa semmonen harmahtava pinta ikkunaan niinku olis rasvaa lasis ja muihin laseihin sitä ei kannata laittaa esim takalasiin

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #94 : 04.06.2011, 00:10:48 »
5 sateesta mönjä oli kyllä kohtalaasen hyvää tavaraa mutta pari miinusta siitä kumminki löytyy esim sateella ku vetää pyyhkimillä nii jaa semmonen harmahtava pinta ikkunaan niinku olis rasvaa lasis ja muihin laseihin sitä ei kannata laittaa esim takalasiin

Alussa teki noin (harmaan kalvon) itsellänikin. Kunnes tein pari uusinta käsittelyä ja paneuduin kiillottamiseen huolellisemmin.
Tuossa kiillottamisessa on juju (lukee pytyn kupeessa). Eli laita kaksi kerrosta ja kastele lasi vedellä kun pinta on kuivanut harmahtavaksi (sumutin pullolla huolellla tai sitten hölväämällä ämpärillä) ja sitten vain hinkkausta kuten autovahan kiillottamisessa lasi kuivatksi asti. Ja Wot! se toimii...
Vesi tekee jonkin kemiallisen prosessin em. aineen kanssa ja osallistuu kiillottumiseen.

Itsellä on em. witut sateesta mönjää, umpioiden laseissa, tuulilaseissa, ovien sivulaseissa ja takaluukussa. Takalasissa se ei toimi yhtähyvin mutta estää paskaa ampumasta lasiin kiinni kuin tauti, puhdistuen pelkällä vedellä. Sivulaseissa se toimi talvella kuin vanha junan vessa. Pitäen ne vähemmän rapaisina kuin koskaan aikaisemmin ilman jatkuvaa pesemistä loska keleillä.

Ja muuten pyyhkimen sulkien en syytä olla kohtuullisen hyvässä kunnossa ja puhtaat, jotta ne eivät jätä raitoja tms. pyyhkiessä lasia.

Ja se todellakin vaikuttaa siltä, kuin olisi rasvaa lasissa jos kiillottaminen on jäänyt vajaaksi. Hetkeksi se jättää sellaisen harmaan kalvon, jos sulat ovat uudet tms. mutta se kalvo häviää sekunnin murto-osissa (ei haittaa näkemistä tai ajamista). Jos sulatkin ovat saaneet oman osansa aineesta, niin "ominaisuus" vähenee selvästi.

Ötökät on syytä putsata lasinpyyhkimillä pikimmiten, sillä jos ne kuivuvat kiinni lasiin, saa ne irti vasta huoltsikalla pesemällä lasin runsaalla vedellä, jolloin ne irtoavat nopsasti kuin niitä ei koskaan olisi ollutkaan. Merikontin oman pesujärjestelmän tuottama vesi ei maantie nopeuksissa kastele lasia riittävän suulta alalta märäksi, jotta otökät irtoaisivat kuivuttuaan. Tuoreena vähempi vesimäärä riittää.

Talvella se voi aiheuttaa tuulilasissa ikävän ylläkin, kun on sopiva keli, että lasilla on vettä ja se jäätyy pyyhkäistessä lasille tajuttoman ohueksi harmaaksi kalvoksi.

Omassa kontissa tuo aine toimii oikein hyvin maantienopeuksissa, oikeastaan sitä paremmin mitä kovempaa mennään tai enemmän sataa. Normaali lasilla ja pyyhkimillä ongelmaksi tuli kovalla sateella ja suurella nopeudella se, että lasi jäi täyteen pikkuruisia pisaroita pisaroiden osumista tai pyyhkimistä harmaaksi kalvoksi, vähän samaan tyyliin kuin witut sateesta mönjällä pyyhkäisyn jälkeen.Ilmiö on  huomattavasti witut sateesta kasittelyn jälkeen.

Toiminta riippuu siitä pitkälti, onko lasi aluksi riittävän puhdas ja onko kiillotusvaihe tehty oikein ja huolella.
Omalla kohdallani edut ovat haittoja suuremmat. Mikään ihme-aine se ei silti ole, vaikka omissa ajoissa se avuksi onkin.



Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #95 : 04.06.2011, 00:15:26 »
joo ei se kalvo kauaksiaikaa jää pyyhkäsyn jälkeen ja mulla kävi aineen levityksen jälkee nii että alko satamaa vettä nii saatto mennä mönkään koko juttu kun ei saanu ohjeiden mukaan hoitaa hommaa kosteis olosuhteis :)

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #96 : 11.06.2011, 09:42:07 »
mites onko kokemusta tectylin alustamassasta (ruiskutettava/pensseli versio)

Poissa T-T

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1431
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #97 : 12.06.2011, 12:27:56 »
Tuli nyt perjantaina laitettua S60:n vaaleaan kokonahkaan nahanhoitotuotetta (huonekaluliikkeestä), ja kyllähän se ihan ok hoiti hommansa, mutta vielä jäi tummempia kohtia joihinkin kohtiin, ja kysynkin, onko vielä jotain, millä sais ns. viimeisteltyä? Jos ois edellinen autonomistaja meikäläisen edessä, saattais sadella vähän palautetta auton hoidon suhteen. :nohnoh Eli lähinnä pinttynyttä likaa kuskin penkillä.
Volvo V60 D4 AWD Summum '14

Poissa volvere

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 490
  • www.volvere.fi
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #98 : 12.06.2011, 12:36:03 »
Itse olen havainnut hyviksi nuo Gliptonen Liquid Leather tuotteet:
http://www.volvere.fi/ES-sisusta.htm

Niitä olen hankkinut täältä: http://www.partsforvolvosonline.com/default.php?cPath=1_4

Mutta pahoin pelkään että vaaleista penkeistä ei pinttyneet liat enää kokonaan irtoa eli tummempia kohtia jää pysyvästi?  :-[
Nykyiset Volvot: 262C Bertone Turbo -78 ... V60 D3-14 ... vaivaiset 32 kpl on Volvoja ollut  tähän astisessa elämässä! ::)

Poissa T-T

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1431
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #99 : 12.06.2011, 12:37:56 »
Itse olen havainnut hyviksi nuo Gliptonen Liquid Leather tuotteet:
http://www.volvere.fi/ES-sisusta.htm

Niitä olen hankkinut täältä: http://www.partsforvolvosonline.com/default.php?cPath=1_4

Mutta pahoin pelkään että vaaleista penkeistä ei pinttyneet liat enää kokonaan irtoa eli tummempia kohtia jää pysyvästi?  :-[
En ihmettelis yhtään jos jäiskin, kuitenkin tuli jonkun verran - toki hellästi ettei ihan hullunlailla, putsattua tummempia kohtia poies. Voit vaan arvata, irtosko muutama kirosana. Voiko noin vaikeeta olla auton hoitaminen, joka ei edes paljoa vie sitä aikaakaan? Hemmetti. :( Eikä ole paljon ajettu autokaan kyseessä, ja penkit joistain kohti tuommoset. >:(
Volvo V60 D4 AWD Summum '14

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #100 : 12.06.2011, 15:13:29 »
Itse olen havainnut hyviksi nuo Gliptonen Liquid Leather tuotteet:
http://www.volvere.fi/ES-sisusta.htm

Niitä olen hankkinut täältä: http://www.partsforvolvosonline.com/default.php?cPath=1_4

Mutta pahoin pelkään että vaaleista penkeistä ei pinttyneet liat enää kokonaan irtoa eli tummempia kohtia jää pysyvästi?  :-[

Ootko koittanu noita värjäys/pinnoitusaineita? Itellä kun on vähän kuskin penkissä halkeemia ja sivusta pinta kulunut.
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa volvere

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 490
  • www.volvere.fi
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #101 : 13.06.2011, 15:47:32 »
Ootko koittanu noita värjäys/pinnoitusaineita? Itellä kun on vähän kuskin penkissä halkeemia ja sivusta pinta kulunut.

Tallin hyllyssä on tuollainen Gliptonen musta värjäyspaketti, en ole vielä kokeillut mutta joskus lähiaikoina olisi tarkoitus Bertonen mustiin patinoituneisiin penkkeihin sitä testailla?
Nykyiset Volvot: 262C Bertone Turbo -78 ... V60 D3-14 ... vaivaiset 32 kpl on Volvoja ollut  tähän astisessa elämässä! ::)

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #102 : 14.06.2011, 18:30:10 »
Itse olen "pessyt" ja hoitanut volvon omalla setillä -tai siis Ikeasta ostetulla, identtiseksi väitetyllä vastaavalla, n. kerran vuodessa. Ei ihmeitä, penkin pinta kuluu missä rasitus on kovin tai se väri nahasta. Ei  tosin mitään ihmeitä ja ei kangaskaan enää uusi noilla maileilla olisi.

Ehkö 2 x vuosi olisi parempi sykli pyyhkäistä pesuaineellaja sitten hoitoainetta päälle.

Kaikki "tahrat" on lähtenyt tolla normipesuaineella, varmasti parempiakin on..

Poissa J-VP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #103 : 15.06.2011, 22:57:13 »

Ja muuten pyyhkimen sulkien en syytä olla kohtuullisen hyvässä kunnossa ja puhtaat, jotta ne eivät jätä raitoja tms. pyyhkiessä lasia.


Tästä paukahti mieleen pyyhinniksi mallia niksipirkka.

Kastele talouspaperi, trasseli yms nihkeäksi jarrunestellä ja pyyhi pyyhkimet sillä. Jos kumi ainoastaan kovettunut, elvyttää kivasti pyyhkimen ja jatkaa ikää puoli vuotta. Kannattaa hangata hetken aikaa ja pyyhkiä sen jälkeen kunnolla kuivaksi ennen  lasille päästämistä. Uusiakin tietty saa parilla kympillä mutta onhan se Robert Boschin kukkarosta pois  ;)
S70 2,4 20V man 2000
Ex 960 II 2,5 man 1995

Paikalla TapioR

  • Aamun virkuhko
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1970
  • S60 T6 AWD -11
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #104 : 16.06.2011, 05:44:01 »
Tästä paukahti mieleen pyyhinniksi mallia niksipirkka.

Kastele talouspaperi, trasseli yms nihkeäksi jarrunestellä ja pyyhi pyyhkimet sillä. Jos kumi ainoastaan kovettunut, elvyttää kivasti pyyhkimen ja jatkaa ikää puoli vuotta. Kannattaa hangata hetken aikaa ja pyyhkiä sen jälkeen kunnolla kuivaksi ennen  lasille päästämistä. Uusiakin tietty saa parilla kympillä mutta onhan se Robert Boschin kukkarosta pois  ;)
Raaka lasinpesuneste ajaa tässä hommassa saman asian, sillä kun hinkkaa niin lisää sulkien käyttöikää mukavasti.
460 1.7 SE -92 ->S40 1.8 -96 ->S40 2.0T -03  ->S60 2.4 T5 -07 ->S60 3.0 T6 A AWD Summum -11 , Honda Goldwing 1500 -90 Kemi

 

Futurez  Kulkukoira