Carcom Oy  Ateho

White Power; taas yksi 240. Konttorille, mars mars.

  • 243 Vastauksia
  • 97065 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hazaa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 340
  • www.vrcf.fi
Vs: White Power; taas yksi 240. Se taitaa sittenkin toimia
« Vastaus #195 : 18.12.2013, 11:49:13 »
Ja unohtui muuten mainita vaihteiden vaihtamisen ihanuus, kun keppiä on modattu.
Tollanen sen olisi pitäny olla jo tehtaalta tullessaan.

Olisi hiukan projektista yli jääneitä osia menossa myyntiin:
- yksi vähän ajettu kytkinpaketti
- Motonetin kaasuiskarit eteen
- madallettu kansi

Laitan myöhemmin kuvien kera myyntiosioon, mutta jos tarvetta on, niin laita YV:tä tulemaan

Tarvetta taasen olisi:
- turbon sytkäboxille (ei egr)
- taka-akselille + 3.54 perälle sähkömittarin anturilla (1030 kelpaa). Mielellään vaikka Pirkanmaalta.

Poissa hazaa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 340
  • www.vrcf.fi
Vs: White Power; taas yksi 240. Valmiina talveen.
« Vastaus #196 : 20.12.2013, 13:27:15 »
Joulu 2013 lähestyy ja auto on todettu toimivaksi peliksi. Vuodot paikallistettu ja tukittu. Klemmarit ja pultit kiristetty.
Kunnon öljyt vaihettu koneeseen. Mittarissa hiukan alle 144 000 kilometriä.

Tuolle vapaavirtaus suodattimelle löytyi paikka repsikan etukulmasta. Juuri sopiva kolo tuon kokoiselle suodattimelle.
Suurempi ei olisi tuohon koloon mahtunut. Saa olla tuossa talven ajan. Keväällä siirretään toiseen paikkaan.



Tuossa sitten kuva kliinistä konehuoneesta. Ei koreilua eikä sinisiä silokoniletkuja. Voisi hyvin luulla ihan tuollaisena
tehtaalta tulleeksi. Se oli päämääränä tässä projektissa. Tilaaja sekä tekijä lienevät varsin tyytyväisiä tulokseen  :hello:.



Kytkintä jouduttiin hiukan säätämään ja joutuu varmaan tekemään saman homman uudelleen, kun osat hiukan ensin
sisäänajautuvat. Laitoin toisenkin oviverhouksen paikalleen. Repsikan ovi oli alaston ja kaikki ajomelu tuntuikin tulevan
sieltä. Kyllä muuten sisämelu hiljeni. Ihan mukavan hiljainen peli nyt. Jopa nastarenkaiden kanssa.

Poissa hazaa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 340
  • www.vrcf.fi
Vs: White Power; taas yksi 240. Valmiina talveen.
« Vastaus #197 : 31.01.2014, 15:35:58 »
Pikku päivitystä tännekin.

Perä ja sytkäboxi löytynyt. Bensalastu tilauksessa. Polyuretaani puslia etsitään netin syövereistä.

Perä kulkeutui kotiin Joulureissun yhteydessä. 1031 harvemmalla 3.31-välityksellä. Puhalluksen
ja maalauksen jälkeen tuo näyttää varmaan hiukan paremmalta. Sisään tulee torsen ja samalla
vaihdetaan hiukan puslia parempiin.



Nimimerkki 240 myi perän ja hakureissu oli kyllä kaiken vaivan arvoinen reissu. Kaupan päälle
sai kivan kierroksen tiluksien 240 joukossa  :hello:. Ja olihan siellä muutama 240 pihalla. Komea
näky.

Hifistys ei ole juurikaan edennyt talven ja pakkasten takia. Rakensin kuitenkin pienen sisäänajokeskuksen,
jotta saan talven aikana hiukan herkisteltyä elementtien ripustuksia. 8" bassot saivat kotelonsa pahvilaatikosta,
jonka täytin vanulla. Ei todellakaan hyvä, tiivis eikä tukeva. Mutta ajaa asiansa. Saundi on ihan samaa tasoa kuin
halvoissa kotiteatteriseteissä. Aika hyvin, kun kotelo on vain pahvilaatikko.

Saavat soida tulla nyt itsekseen ja sitten jossain vaiheessa vaihdan toisen kanavat elementit soittoon.





ps. pakko vielä kerran hehkuttaa tuota vaihdekepin modauksen tulosta. Eihän se laatikkoa paremmaksi tee, mutta kyllä
hämmentäminen on paljon kivempaa  :sundaydriver:
« Viimeksi muokattu: 31.01.2014, 15:39:21 kirjoittanut hazaa »

Paikalla 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1280
  • www.vrcf.fi
Vs: White Power; taas yksi 240. Valmiina talveen.
« Vastaus #198 : 31.01.2014, 18:11:35 »

Nimimerkki 240 myi perän ja hakureissu oli kyllä kaiken vaivan arvoinen reissu. Kaupan päälle
sai kivan kierroksen tiluksien 240 joukossa  :hello:. Ja olihan siellä muutama 240 pihalla. Komea
näky.


Mukava aina tavata kovan luokan Volvo harrastajia nokikkain. Yksi on nyt joukosta poissa. Velipoika otti sen kaluston vanhimman 242 -75 itselleen ajoon Kuopioon. No saahan/joutuuhan sen perään kyllä katsomaan.

Poissa hazaa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 340
  • www.vrcf.fi
Vs: White Power; taas yksi 240. Valmiina talveen.
« Vastaus #199 : 08.03.2014, 20:22:16 »
Koska tuo taka-akseli menee vaihtoon, niin samalla vaihtoon menee puslatkin. Kaikki, koska yhtään hyvässä kunnossa
olevaa ei takapäästä löytynyt. Vanhojen puslien irrottaminen taka-akselista olikin sitten aikamoinen savotta. Ensin poralla
kaikki mahdollinen kumi puslista pois ja sitten sisäholkki irti. Ei muuten lähtenyt pois ihan silmänräpäyksessä. Mutta sitten
kun lähti, niin lopputulos näkyy alla. Hiukan olisi viellä puhdistettavaa jäljellä. Kivaa kamaa nuo puslat, kun puukko ei
oikein niihin uppoa.



Akkukoneeseen hiomaväline kiinni ja hinkkaushommiin. Aikansa kun jyysti, niin kyllä kuminjämät irtosivat. Ongelmaksi
meinasi tulla tuon teräsharjan kiinnitystangon lyhyys. Se ei riittänyt kuminpalojen puhdistamiseen yhdestä suunnasta.
Ja kun yritti toisesta päästä, niin sitten ei oikein akkukone kääntynyt oikeaan paikkaan. Mutta homma tuli tehtyä ja
nyt kiiltää.



Uudet puslat (polyuretaanit sellaiset) tilasin pitkähkön selvitystyön jälkee Ruotsista (kgtrimning). Takapään puslasetti
maksoi rapiat 2200 ruotsalaista eli noin 250 meikäläistä yksikköä.


Tännekin sitten tulee tällainen. Isot kiitokset kimppatilaukset hoitajalle  :hello:.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: White Power; taas yksi 240. Valmiina talveen.
« Vastaus #200 : 08.03.2014, 22:13:15 »
Koska tuo taka-akseli menee vaihtoon, niin samalla vaihtoon menee puslatkin. Kaikki, koska yhtään hyvässä kunnossa
olevaa ei takapäästä löytynyt. Vanhojen puslien irrottaminen taka-akselista olikin sitten aikamoinen savotta. Ensin poralla
kaikki mahdollinen kumi puslista pois ja sitten sisäholkki irti. Ei muuten lähtenyt pois ihan silmänräpäyksessä. Mutta sitten
kun lähti, niin lopputulos näkyy alla. Hiukan olisi viellä puhdistettavaa jäljellä. Kivaa kamaa nuo puslat, kun puukko ei
oikein niihin uppoa.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Akkukoneeseen hiomaväline kiinni ja hinkkaushommiin. Aikansa kun jyysti, niin kyllä kuminjämät irtosivat. Ongelmaksi
meinasi tulla tuon teräsharjan kiinnitystangon lyhyys. Se ei riittänyt kuminpalojen puhdistamiseen yhdestä suunnasta.
Ja kun yritti toisesta päästä, niin sitten ei oikein akkukone kääntynyt oikeaan paikkaan. Mutta homma tuli tehtyä ja
nyt kiiltää.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Uudet puslat (polyuretaanit sellaiset) tilasin pitkähkön selvitystyön jälkee Ruotsista (kgtrimning). Takapään puslasetti
maksoi rapiat 2200 ruotsalaista eli noin 250 meikäläistä yksikköä.


Tännekin sitten tulee tällainen. Isot kiitokset kimppatilaukset hoitajalle  :hello:.
(Kuva poistettu lainauksesta.)

En tiä millaset puslat sulla on tulossa, mutta itselleni vaihdoin niin tuo metalliholkki piti myös poistaa. Uudessa puslassa oli tuo holkki
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: White Power; taas yksi 240. Valmiina talveen.
« Vastaus #201 : 08.03.2014, 22:40:05 »
En tiä millaset puslat sulla on tulossa, mutta itselleni vaihdoin niin tuo metalliholkki piti myös poistaa. Uudessa puslassa oli tuo holkki
Uretaanipuslan kanssa käytetään vanhan kuori. Mutta "Vihtori, Urho Matti!" jos meinaa kumipuslat laittaa.
Jäitä housuun!

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: White Power; taas yksi 240. Katsetta perään.
« Vastaus #202 : 08.03.2014, 23:20:43 »
Alta 30min homma, kun polttaa vaikka butaanilla vanhat puslat pois ja hierasee karaliuskalaikalla puhtaaks noi.
Just pari päivää sitten tein kyseisen operaation.

Poissa hazaa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 340
  • www.vrcf.fi
Vs: White Power; taas yksi 240. Katsetta perään.
« Vastaus #203 : 09.03.2014, 10:58:47 »
Alta 30min homma, kun polttaa vaikka butaanilla vanhat puslat pois ja hierasee karaliuskalaikalla puhtaaks noi.
Just pari päivää sitten tein kyseisen operaation.

Mullakin kävi tuo polttaminen kyllä mielessä. Jos tuolla teräsharjalla ei olisi niitä puslan jämiä saanut irti,
olisin laittanut polttovehkeet tulille.

Poissa Pappi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • Volvoton toistaiseksi
Vs: White Power; taas yksi 240. Katsetta perään.
« Vastaus #204 : 20.03.2014, 20:47:39 »
Katselin nuo sinun kotisivujen kuvat ja tekstit ajatuksella. Hattua nostetaan... Komiata. Varsinkin nuo sun tekemät johdotukset ja niiden suojaukset. S*

 ;)
Skoda Octavia Combi 4x4 Experience dsg -13 & Avensis 2.2D-CAT A -11...

Poissa hazaa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 340
  • www.vrcf.fi
Vs: White Power; taas yksi 240. Pikku välitilinpäätös.
« Vastaus #205 : 22.03.2014, 16:51:17 »
Tuli tilattua tohon "uudempaan" Volvoon K.A.W:n jousisarja ja tuli sitten tilattua sellainen tähänkin. Mua on nimittäin alkanut
kyllästyttämään tuo takapään pomputtava kyyti alle motarinopeuksissa. Motarilla kaikki on OK, mutta kaupungissa meno ei ihan
sovi mun makuuni. Josko tuo uusi joususetti sitten jotain muuttaisi.

Tässä vaiheessa suoritin pientä yhteenlaskun kaikista tarpeista ja kaiken kivan hinnasta. Tämän olisi voinut kyllä ehkä jättää
tekemättäkin. Vähän kuin kaivaisi verta nenästään. Tulos on nyt kuitenkin seuraavanlainen:

- konehuoneeseen ja voimansiirtoon on mennyt n. 1450 €. Lukkoperä ja toinen taka-akseli haukkaa tässä ison osuuden. Vielä bensaboxi,
  lastu ja rajapaineventtiili puuttuvat. Tekevät n. 150 € lisää. Kone ja kytkin haukkasi siis tollasen toimintatonnin.
- alustaan on mennyt nyt kaikkineen n. 700 €. Tämä pitää sisällään iskarit, kaikki takapään polyuretaanipuslat, vanteet maalauksineen,
  autoon tulevan K.A.W:n jousisarjan, kallistuksenvakaajat ja GT-tukiraudat.
- sisustaan on mennyt n. 150 € (ratti, mittarit ja asennuskehys).

Tosta laskee nopeasti n. 2300 € summan. Kyllähän rahaa on jo jonkin verran mennyt ja tällä hetkellä lisähevosvoiman hinta on aika kova.
Paineiden nosto onneksi tasottaa tilannetta hiukan. Mutta mitään suurempaa ei enään ole ostoslistalla. Jos unohdetaan jotkut 16" vanteet
ja mahdollisesti M90 vaihdelaatikko  ::). Nämä ehkä joskus tulevaisuudessa. Muutaman satasen olen tienannut ylijääneitä osia myymällä.

Ja olen mä muutaman euron hovimekaanikollekin jo tilittänyt.

Lyhyesti sanottuma auton hinta on lähestulkoon tuplaantunut :facepalm:. Tää on tätä...
« Viimeksi muokattu: 22.03.2014, 17:05:11 kirjoittanut hazaa »

Poissa hazaa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 340
  • www.vrcf.fi
Vs: White Power; taas yksi 240. Katsetta perään.
« Vastaus #206 : 22.03.2014, 16:55:03 »
Katselin nuo sinun kotisivujen kuvat ja tekstit ajatuksella. Hattua nostetaan... Komiata. Varsinkin nuo sun tekemät johdotukset ja niiden suojaukset. S*

 ;)

Nuo suojaukset on lähinnä tollasta kosmetiikkaa. Ehkä konehuoneessa niillä voi olla jotain tarkoitustakin.
Ja tietty noi ovien läpiviennit.

Mutta onpahan paljon komeemman näköistä  ;).

Poissa hazaa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 340
  • www.vrcf.fi
No niin, ostellaans mulle vanteet. Jotta homma ei olisi liian helppoa, mulla on muutama reunaehto olemassa:

1. Huulta pitää löytyä.

2. Väri EI saa olla alumiini/hopea.

3. Koko 16"/17". 16" ehkä hyvä kompromissi monen asian suhteen. 15" ei ole ihan kuollut ajatus, mutta edellyttää jotenkin poikkueksellista vannetta.
15" lienee halvin ja kevein vaihtoehto. Molemmat plussaa.

4. Pulttijako. Volvon jaolla ei vanteita oikein löydy, joten 5xjotain kelpaa (ET määräytyy sitten vanteen mukaan ja spacerit tulevat pakollisiksi).

5. Hintaa saisi mielellään olla max 600€ setti.

6. Takakaaria EI mankeloida ja kaiken lisäksi autossa on ja pysyy sisälokasuojat. Eli vanteen max. leveys lienee 8"?

Tossa kriteerit. Muutaman oman vaihtoehdon olen löytänyt pitkän etsinnän jälkeen:

KESKIN KT4 NEW RACER.
7,5 X 16 ET 35; 560€                        


DOTZ FAST SEVEN.
8,0 X 17 ET 40; 570€                        


CADES EROS GOLD.
7,0 X 16 ET 35; 480€                        


LENSO BSX GOLD.
7,5x16 5x100 ET38; 480 €
7,5x17 5x112 ET35; 619 €                        


Kun mä olen monta iltaa näitä vahteita netistä etsinyt ja katsellut, niin mamma on päätään pyöritellyt. Eilen illalle se
sitten sano, jotta jos ne vanteet on nyt ihan pakko saada, niin osta sitten jotkin erilaiset ja komeat. Osoitti Lensoja  :o.
Ja kyllä tuo saataa olla munkin ykkös vaihtoehtona. Toi kulta sopisi niin hyvin valkoiseen runkoon. Lenson kanssa on
vaan muutama muuttuja matkassa.


Jatkakaa listaa, olkaa hyvät  :nälkä:

Ai niin, autoon on tulossa K.A.W jousisarja. Madalsikohan se 40/30 tai jotain siihen suuntaan.
« Viimeksi muokattu: 14.04.2014, 20:37:56 kirjoittanut hazaa »

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Lensoille ääni täältäkin. Itellekin meinasin laittaa, mutta empä nyt viitsi kuitenkaan niin paljoa panostaa. Virgoilla mennään.  :D

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Jos oma mielipide sallitaan, ihan mitä vaan muttei sellaista jossa on musta keskusta ja kiillotettu huuli. Ensinnäkin se on niin loppuun poltettu yhdistelmä että jopa vannehopea näyttää innovatiiviselta sen rinnalla ja toisekseen se saa isonkin vanteen näyttämään pieneltä kun vanne tavallaan näyttää loppuvan huulen sisäkehälle. Jos kaksiväristä haluaa niin itse hakisin sellaista jossa olisi koneistettu "naamataulu" ja mustat puolien reunat tai toisin päin.

Tämä siis todellakin vain minun mielipide, otan siitä täyden vastuun.

 

Elekma  Autoracing