Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: UhVo - 18.07.2018, 15:40:35
-
Hei ! Olen ostamassa volvo v60:stä koeajoilla syttyi moottorin vikavalo ja liike sanoi myöhemmin että johtui vain liian alhaisesta akkuvarauksesta....syttyykö moottorin vikavalo tälläisissa tapauksissa ?
-
Hei ! Olen ostamassa volvo v60:stä koeajoilla syttyi moottorin vikavalo ja liike sanoi myöhemmin että johtui vain liian alhaisesta akkuvarauksesta....syttyykö moottorin vikavalo tälläisissa tapauksissa ?
Herjasiko se lainkaan alhaisesta akun jännitteestä?
-
Ainakin minulla huono akku toi nimen omaan herjan alhaisesta akun jännitteestä, ei sytyttänyt moottorin vikavaloa. Jos oli oikeasti kiinnostava yksilö niin pyydä vikakoodien luvut ja tuloste itsellesi niistä.
-
Hei ! Olen ostamassa volvo v60:stä koeajoilla syttyi moottorin vikavalo ja liike sanoi myöhemmin että johtui vain liian alhaisesta akkuvarauksesta....syttyykö moottorin vikavalo tälläisissa tapauksissa ?
EI SYTY
Ainoastaan syttyy info: akun varaus matala tai heikko akku virransäästötila
Älä osta ellei selvitä vikakoodin syytä
-
Akku herja sitten ja moottorin vikavalo harvemmin liittyy toisiinsa
-
Eikä kesken ajon pitäisi akusta herjata muutenkaan, kun laturi pukkaa sähköä.
-
herjasi kyllä samaan aikaan akun vähäisestä latauksesta, tehot ei tippunut eikä muutakaan tapahtanut. Auto kävi vikakoodien luvussa liikkeen kautta ja sanoivat että johtui akun alhaisesta varauksesta, pitää pyytää vikakoodi lista itselle katsottavaksi.
-
herjasi kyllä samaan aikaan akun vähäisestä latauksesta, tehot ei tippunut eikä muutakaan tapahtanut. Auto kävi vikakoodien luvussa liikkeen kautta ja sanoivat että johtui akun alhaisesta varauksesta, pitää pyytää vikakoodi lista itselle katsottavaksi.
Kyllä huono akku saa aikaan kaikkia mahdollisia häiriöitä. Ainakin meillä auto ilmoitti mm. Peruutustutkasta ja vaihteistosta. Akku oli siis rikki. En tiedä miten mutta uudella alkoi pelaamaan. Ja ei ilmoittanut mitään latauksesta.
-
herjasi kyllä samaan aikaan akun vähäisestä latauksesta, tehot ei tippunut eikä muutakaan tapahtanut. Auto kävi vikakoodien luvussa liikkeen kautta ja sanoivat että johtui akun alhaisesta varauksesta, pitää pyytää vikakoodi lista itselle katsottavaksi.
Akku aika entinen. Ihme jos sillä käymään lähtenyt vielä.
Pyydä uusimaan akku siihen. :)
Ja eihän kyseessä ole Phev V60?
-
Eikä kesken ajon pitäisi akusta herjata muutenkaan, kun laturi pukkaa sähköä.
...ellei sitten nimenomaan laturissa ole se vika.
Huono akku aiheuttaisi herjaa ennen starttia tai heti käynnistettyä, mutta kesken ajon jos menee jännite matalaksi niin laturi ei tee työtään.
-
2019 v60 CC alkoi polttaa moottorin vikavaloa. Nollasin vikakoodit ja siellä oli herjaa parkkitutkasta adblue järjestelmään. Kaikki jotain antureita.
Huomasin että akun varaus on 70% 11,57v kun sytytysvirta päällä. Ei kyllä herjaa mitään akusta, mutta aika alhaiselta vaikuttaa.
Tämä on siis se iso akku, joka on kontissa? Näkeekö sen pienen akun kunnon jostain?
Pitää varmaan vaihtaa akku ekana ja katsoa jatkuuko vikakoodien tuleminen. Auto kuitenkin toimii normaalisti.
-
Akku vaihdettu ja ajettu kohta 200km. Ei vikakoodeja.
Eli moottorin vikavalo voi syttyä, jos käynnistysakku on loppu.
Vikakoodeja:
CEM:
B11146 - Right Rear Inner Sensor- General Signal Failures- Signal signal invalid
B146F - Heated Nozzle/Heated Aquablades Front Supply- General Electrical Failures- Circuit open
ECM:
P20C9 - Reductant Control Module Requested MIL Illumination- Algorithm Based Failures- Event information
P2009 - Intake Manifold Runner Control Circuit Low (Bank 1)- -
IHU:
U11025 - MOST Sudden Signal Off- -
NRCM:
P203B - Reductant Level Sensor "A" Circuit Range/Performance- FM (Frequency Modulated) / PWM (Pulse Width Modulated) Failures- No signal
VCM:
U1077 - OTA Installation failed- -
CEM:
B11146 - Right Rear Inner Sensor- General Signal Failures- Signal signal invalid
CEM:
B11146 - Right Rear Inner Sensor- General Signal Failures- Signal signal invalid
B146F - Heated Nozzle/Heated Aquablades Front Supply- General Electrical Failures- Circuit open
ECM:
P20C9 - Reductant Control Module Requested MIL Illumination- Algorithm Based Failures- Event information
NRCM:
P203B - Reductant Level Sensor "A" Circuit Range/Performance- FM (Frequency Modulated) / PWM (Pulse Width Modulated) Failures- No signal
SCL:
B1026 - Steering Column Lock- Component Failures- Unexpected operation