Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Pepo - 09.03.2019, 15:06:05
-
Eli moottori alkoi hytkyttää autoa tyhjäkäynnillä. Yli 1500 rpm sen sijaan vaikea huomata eroa entiseen.
2. pytyn johdon irrotus vaikuttaa käyntiin paljon vähemmän kuin muiden. Varsinkin kun sen laittaa takaisin ei tapahdu mitään, toisilla mottori ottaa kierroksia. (ps. Onko normaalia että puola antaa johtonsa juureen kipinää kun irrottaa yhden pytyn johdon?)
Vaihdoin 2. pytyn tulpan ja johdon mutta ei muutosta. Venttiili paskana?
-
katso virranjakajan kansi sekä otta se tulppa pois mikä nyt ei reagoi,tuleeko irtotulppaan kipinä? ja ei ole normaalia,jos kaikki on kiinni niin kyllä kipinät pitää pysyä jemmassa
-
katso virranjakajan kansi sekä otta se tulppa pois mikä nyt ei reagoi,tuleeko irtotulppaan kipinä? ja ei ole normaalia,jos kaikki on kiinni niin kyllä kipinät pitää pysyä jemmassa
Kyllä tulpassa kipinä erottui. Vaihdoin vielä entisen puolan+johdon, virranjakajan kannen ja pyörijän. Ihan sama vika. Venttiilivika?
-
Kyllä tulpassa kipinä erottui. Vaihdoin vielä entisen puolan+johdon, virranjakajan kannen ja pyörijän. Ihan sama vika. Venttiilivika?
Tai suutin. Mittaa puristukset, tartte arpoa.
-
Tai suutin. Mittaa puristukset, tartte arpoa.
Mitä luulet, kestääkö tuolla ajaa sillävälin? Kuten sanoin yli 1500rpm vikaa en erottanut, jollei sitten moottoritienopeudella erottuis, en kokeillut.
-
en mä kyl ajelis hirveenpitkään mutta jos neljästäpytystä yksi pois niin kyllä sen huomaa,ja jos venttiilivikanen on niin ei kyllä muutu toimivaksi kierroksillakaan...venttiili vuotaa niin se vuotaa,ainut et aukioloaika tietysti pienempi mitä enemmän kierroksia on mutta katso nyt ensiksi nämä mitä yllä on kerrottu
-
Ei puolan johdosta kyllä saisi mitään kipinöitä lennellä. Tulpan johdosta tietenkin jos sen irrotat...
Kipinä, bensa, puristukset. Nämä kun tulee edes suunnilleen oikeaan aikaan niin kyllä vinokas toimii.
Jos ei ole puristuspainemittaria niin vaihda vaikka 1 ja 2 suuttimet ristiin. Jos vieläkin vika kakkosessa niin melkeen kyllä jotain siellä moottorin sisällä sitten.
-
en mä kyl ajelis hirveenpitkään mutta jos neljästäpytystä yksi pois niin kyllä sen huomaa,ja jos venttiilivikanen on niin ei kyllä muutu toimivaksi kierroksillakaan...venttiili vuotaa niin se vuotaa,ainut et aukioloaika tietysti pienempi mitä enemmän kierroksia on mutta katso nyt ensiksi nämä mitä yllä on kerrottu
Katsoin ne, eli vaihdoin entisiin. Puristuspaineet, ja tuo suuttimien vaihto on vielä testaamatta.
Tuo kipinöivä on NGK:n puola, vanhalla ei kipinöinyt, mutta jotain säksätystä siitäkin kuului kun irrotti yhden tulpanjohdoista.
Kumma tosiaan ettei sitä vikaa huomannut ajaessa, vain tyhjäkäynnillä. Ajattelinkin ensin että moottorin tukikumi rikki, tai kytkin kun sekin täristää samalla. Kytkimen paino pohjaan ei kuitenkaan vaikuta.
Oletan kuitenkin että vika on siinä pytyssä kun tulpan johdon poisto laskee kierroksia vain hieman, verrattuna muihin joilla kierrokset käy todella alhaalla.
Parasta kaikessa että se on sama pytty joka karstoittui/söi öljyä sen jälkeen kun korjaamo kusi kannentiivisteen vaihdon. Olivat laittaneet liian pitkät pultit jotka ylettyi pohjaan, ja kiristäneet ne momenttiin ::), ja käynnistäessä öljyt purskuneet sieltä täältä. Nämä eivät kuitenkaan vaihtaneet uutta tiivistettä tilalle. En tiedä sitten tarkemmin mitä vahinkoa siellä oli tapahtunut. Tiiviste on vaihdettu uudelleen sen jälkeen.
-
Voi imusarjantiivistekki vuotaa 2 pytyltä, tai vaikka suuttimen o-rengas. On halpa testatakki ku roiskii jarrucleaneria tms tiivisteille että vaikuttaako käyntiin.
-
Voi imusarjantiivistekki vuotaa 2 pytyltä, tai vaikka suuttimen o-rengas. On halpa testatakki ku roiskii jarrucleaneria tms tiivisteille että vaikuttaako käyntiin.
Totta, kannattaa kattoo. Ittellä yleensä pullahtanut sieltä viimisistä pytyistä se imusarjantiiviste.
-
Totta, kannattaa kattoo. Ittellä yleensä pullahtanut sieltä viimisistä pytyistä se imusarjantiiviste.
Tarkistin senkin, mutta ei vaikuttanut käyntiin.
Kävin moottoritiellä kiihdyttelemässä, ja ihan pirteästi kulkee. 1500rpm:stä alaspäin alkaa lisääntymään tärinä.
En jaksanut tehdä sitä suuttimen vaihtoa toiselle paikalle, kun tuntuu että ainut syy että se vaikuttaisi tyhjäkäynnillä olisi vuoto, ja silloin luulisi että tulpanjohdon pois kiskaisu vaikuttaisi pikemminkin enemmän kuin vähemmän.
Oma teoria on puristuspaineet ehtii karata pienillä kierroksilla. Pitää käyttää korjaamolla testaan kun ei ole omaa mittaria.
-
Mäntävika, ylin rengas puuttui. Teho parani paljon kuin olisi 200hv (vaikka n. 170+), ilmeisesti olin tottunut huonompaan.
Jopa kytkimen kalinakin loppui, joka oli ollut kun nosti polkimen nopeasti tyhjäkäynnillä.
Mäntävika ilmeisesti ollut vuosia, eka merkit kannentiivisteen vaihdon jälkeen.
Kyllähän ne vaihtajat kämmäreitä olivat: öljyvuotoja siellä täällä, jako 2 pykälää pielessä, käynnistäneet moottorin liian pitkillä kansipulteilla jolloin öljyt roiskuneet...
Mutta että saaneet männänrenkaankin kadotettua, miten se on mahdollista?
Toinen vaihtoehto että rengas olisi jäänyt jo tehtaalla pois.