en mä kyl ajelis hirveenpitkään mutta jos neljästäpytystä yksi pois niin kyllä sen huomaa,ja jos venttiilivikanen on niin ei kyllä muutu toimivaksi kierroksillakaan...venttiili vuotaa niin se vuotaa,ainut et aukioloaika tietysti pienempi mitä enemmän kierroksia on mutta katso nyt ensiksi nämä mitä yllä on kerrottu
Katsoin ne, eli vaihdoin entisiin. Puristuspaineet, ja tuo suuttimien vaihto on vielä testaamatta.
Tuo kipinöivä on NGK:n puola, vanhalla ei kipinöinyt, mutta jotain säksätystä siitäkin kuului kun irrotti yhden tulpanjohdoista.
Kumma tosiaan ettei sitä vikaa huomannut ajaessa, vain tyhjäkäynnillä. Ajattelinkin ensin että moottorin tukikumi rikki, tai kytkin kun sekin täristää samalla. Kytkimen paino pohjaan ei kuitenkaan vaikuta.
Oletan kuitenkin että vika on siinä pytyssä kun tulpan johdon poisto laskee kierroksia vain hieman, verrattuna muihin joilla kierrokset käy todella alhaalla.
Parasta kaikessa että se on sama pytty joka karstoittui/söi öljyä sen jälkeen kun korjaamo kusi kannentiivisteen vaihdon. Olivat laittaneet liian pitkät pultit jotka ylettyi pohjaan, ja kiristäneet ne momenttiin

, ja käynnistäessä öljyt purskuneet sieltä täältä. Nämä eivät kuitenkaan vaihtaneet uutta tiivistettä tilalle. En tiedä sitten tarkemmin mitä vahinkoa siellä oli tapahtunut. Tiiviste on vaihdettu uudelleen sen jälkeen.