Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Timo_R - 20.12.2010, 17:30:38

Otsikko: b200f hyytyy lämpösenä
Kirjoitti: Timo_R - 20.12.2010, 17:30:38
Tänään sit prkl alko murheet, johan tuolla muutaman satasen vehkeellä päästiinkin  :peetu:

Aamulla läksin suoraan reippaasta pakkasesta, hyvin käyntiin ja ajo ihan ok. Sit kun alko lämpiään nii ensin hivenen pätki, ja sit alko hyytyyn reippaammin. Pääsin töihin kuitenkin enkä kiinnittäny sen enempää huomioo.
Ny sit taas töistä lähtiessä ihan sama homma. Hyvin käyntiin, ja ensin meni ihan ok. Sitten kun lämmöt alko hiukan nouseen parin kilometrin ajon jälkeen, nii taas alko hyytyminen.
Käy tyhjäkäyntiä huonosti, ei toimi oikein missään kaasun asennossa. "Pumppaamalla" kaasua saa hiukan kierroksia nouseen paremmin....vähän niinkun polttoaineen vähyyteen ehkä vois viitata?

Kaikki sytkäosat on kohtuuvähän ajettuja, IMM on vaihdettu syksyllä, samoin lambda. Lambdavalo on kyl palanu hetken jo, ilmeisesti siistä syystä että putki vuotaa ennen sitä.

Mistäköhän sitä ekana ettis vikaa...242 on tallissa nii sinne ei mahdu, eikä oikein isommin kiinnostais tuossa kerrostalon pihassa näillä keleillä pimeässä puuhailla.
Otsikko: Vs: b200f hyytyy lämpösenä
Kirjoitti: HembalanD - 20.12.2010, 18:01:24
Vikakoodit sanoo mitä?
Otsikko: Vs: b200f hyytyy lämpösenä
Kirjoitti: Timo_R - 20.12.2010, 18:03:51
Vikakoodit sanoo mitä?


Ennoo lukenu tänään, mutta muistaakseni liian rikas sinne syttyi ainakin ennen. Korjailin putken kitillä samalla ku lambdan vaihdoin, ja sillon ei sytyttäny lambdavaloo.
Nyt putki on alkanu taas vuotaa, ja valo palaa. Ei vaan himottaisi yhtää ruveta alkuputkee hitsaileen tai vaihtaan, ku sen on joku hitsannu kattiinkin kiinteeks  :idiot2:
Otsikko: Vs: b200f hyytyy lämpösenä
Kirjoitti: HembalanD - 20.12.2010, 18:10:19

Ennoo lukenu tänään, mutta muistaakseni liian rikas sinne syttyi ainakin ennen. Korjailin putken kitillä samalla ku lambdan vaihdoin, ja sillon ei sytyttäny lambdavaloo.
Nyt putki on alkanu taas vuotaa, ja valo palaa. Ei vaan himottaisi yhtää ruveta alkuputkee hitsaileen tai vaihtaan, ku sen on joku hitsannu kattiinkin kiinteeks  :idiot2:
Eikö kannattaisi se putki uusia varsinkin kun kyseessä lambda vehje   :)

Veikkauksia vois olla lambda, lämpöanturi...
Otsikko: Vs: b200f hyytyy lämpösenä
Kirjoitti: Huikkoster - 20.12.2010, 18:16:05
Lambda saa ilmaa pakoputken vuodosta ja nostaa seokset rikkaalle. Kokeiles ottaa lambdan liitin irti, miten toimii sen jälkeen ja korjaa se pakoputki
Otsikko: Vs: b200f hyytyy lämpösenä
Kirjoitti: Timo_R - 20.12.2010, 18:16:43
Eikö kannattaisi se putki uusia varsinkin kun kyseessä lambda vehje   :)

Veikkauksia vois olla lambda, lämpöanturi...


Kai sitä tarttis jollain vähä tinailla....eikai lambda voi noin paljon vaikuttaa, että saa koneen lähes sammumaan. Koska vanhalla "rikkinäiselläkin" lambdalla pystyi ajamaan ihan hyvin.

"Museosta" hetken lueskeltua, taidan mennä tutkimaan polttoainepumpun releen, ja suuttimien releen. Sikäli mikäli pääsen tallille asti työkalujen ääreen  >:(
Otsikko: Vs: b200f hyytyy lämpösenä
Kirjoitti: Timo_R - 20.12.2010, 19:28:25
Juu ei...en viittiny tallille asti lähtee koittaan. Sen sijaan firman pihaan pääsin, mutta sielläkin on pimeetä ja kylmää, eikä työkaluja, nii ei viittiny isommin ruveta tekeen mitään. Jos huomenna vaikka pääsis pidemmälle.

Vähän matkaa pääsin ok, mutta sitten alkoi puutuminen. Rauhallisesti kaasua pumppaamalla etenee jotenkuten. Välillä "ryntää" ehkä kymmenenkin metriä  ;D
Semmosen havainnon tein, että pysähdyttyäni ja sammutettuani, putkesta tuli vielä pitkään savua, joka haiskahti vähän erikoiselta. Toisaalta sekin voi olla "pumppaamisen" tuloksena putkistoon päätynyttä palamatonta.
Koitin käyttää ilman IMM:n johtoa, siinä vaikutukset aivan normaalit. Koitin myös siten, että irrotin bensanpaineensäätimen letkun jolloin hetken kävi ehkä paremmin, mutta ei pitkään.

Siltä tuo nyt vaikuttaisi, että on sidoksissa moottorin lämpöön, ei ajoaikaan tms. Lämpöanturi tietenkin olisi selkeä homma, mutta mun käsityksen mukaan sen ei pitäisi halvaannuttaa menoa tyystin, vaikka antaisi mitä arvoja...
Otsikko: Vs: b200f hyytyy lämpösenä
Kirjoitti: Huikkoster - 20.12.2010, 19:30:04
Otappa se lambdan johto irti, sama testi myös lämpöanturille joka on siellä imusarjan alla taaempana
(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/ERGRE.jpg)
Otsikko: Vs: b200f hyytyy lämpösenä
Kirjoitti: HembalanD - 20.12.2010, 19:31:24
Siltä tuo nyt vaikuttaisi, että on sidoksissa moottorin lämpöön, ei ajoaikaan tms. Lämpöanturi tietenkin olisi selkeä homma, mutta mun käsityksen mukaan sen ei pitäisi halvaannuttaa menoa tyystin, vaikka antaisi mitä arvoja...
Ota sen johto irti ja kokeile, kokeile myös sitä lambdan signaalijohdon irrotusta, anturien johtoja pois nykimällä on helppo kokeilla toimintaa vaikkei kaikkia voikaan (esim. ykk)
Otsikko: Vs: b200f hyytyy lämpösenä
Kirjoitti: Huikkoster - 20.12.2010, 19:33:03
Ota sen johto irti ja kokeile, kokeile myös sitä lambdan signaalijohdon irrotusta, anturien johtoja pois nykimällä on helppo kokeilla toimintaa vaikkei kaikkia voikaan (esim. ykk)
Ei niitä taida muita ollakkaan kuin ykk joita ei voi ottaa irti ;).
Otsikko: Vs: b200f hyytyy lämpösenä
Kirjoitti: HembalanD - 20.12.2010, 19:34:07
Ei niitä taida muita ollakkaan kuin ykk joita ei voi ottaa irti ;).
Puola, sytkämoduuli.. nojoo ei ne oo antureita  :)
Otsikko: Vs: b200f hyytyy lämpösenä
Kirjoitti: Timo_R - 20.12.2010, 19:34:47
Täytyypä kokeilla noi ny ainakin. Vikahan todennäköisesti on kolmen euron osassa....tai jotain muuta yksinkertaista, kunhan lopulta selviää.

Onneks mulla on kotona "keulille-nosto-valmis" -B19K, sillä voitetaan sähköviat  ;D Vielä kun laittaa kärjellisen sytkän.
Otsikko: Vs: b200f hyytyy lämpösenä
Kirjoitti: Zebe - 21.12.2010, 00:33:31
Itellä oli ihan samaa vikaa että lämpimänä hyyty, tehot hävis.. Kävi liian laihalla.. Oli mennyt lambda-anturi.. Kyse siis 740 B200f:stä..

E: ota lambdan se musta johto irti ja koita toimiiko paremmin.. Käy vähän rikkaammalla mutta hyytyminen pitäs loppuu jos vika siinä..
Otsikko: Vs: b200f hyytyy lämpösenä
Kirjoitti: Mursu - 21.12.2010, 00:46:21
kun saan oman pirssin töpselin päästä nii kerron mikä vika oli  jos ei oo selvinny siihe mennes :2funny:
Otsikko: Vs: b200f hyytyy lämpösenä
Kirjoitti: Timo_R - 21.12.2010, 16:10:07
Aamulla nyppäsin lambdan johdon irti ennen töihin tuloo, ja ainakin pienen lenkin perusteella toimi paremmin, eli ilmeisesti lambda mennyt.  Tai sitten putki on alkanu vuotaa niin pahasti, että on sekottanu lambdan vallan.
Seuraava operaatio on pakoputken korjaus....saas nähä onko toi anturi menny samalla valmiiks...ikäähän sillä on jo pari kuukautta.


Onko tuo lambdasäätö todella niin "raju", että sopivasti anturin rikkuessa se halvaannuttaa menemisen kokonaan? Olen aina käsittäny, että lambda korjaa ainoastaan hienosäätönä joitain kymmeniä prosentteja seosta kohti oikeaa.
Otsikko: Vs: b200f hyytyy lämpösenä
Kirjoitti: HembalanD - 21.12.2010, 18:23:28
Aamulla nyppäsin lambdan johdon irti ennen töihin tuloo, ja ainakin pienen lenkin perusteella toimi paremmin, eli ilmeisesti lambda mennyt.  Tai sitten putki on alkanu vuotaa niin pahasti, että on sekottanu lambdan vallan.
Seuraava operaatio on pakoputken korjaus....saas nähä onko toi anturi menny samalla valmiiks...ikäähän sillä on jo pari kuukautta.


Onko tuo lambdasäätö todella niin "raju", että sopivasti anturin rikkuessa se halvaannuttaa menemisen kokonaan? Olen aina käsittäny, että lambda korjaa ainoastaan hienosäätönä joitain kymmeniä prosentteja seosta kohti oikeaa.
Samaa oon mäkin luullu kunnes käyttäjällä zebe oli saman tyylisiä ongelmia ihan vähän aikaa sitten B200F koneessa  :)
Otsikko: Vs: b200f hyytyy lämpösenä
Kirjoitti: Timo_R - 21.12.2010, 21:09:16
Onneks on vika jo tiedossa....seuraavaks vaan keräämään inspiraatioo, että saa aikaseks kyhätä putken alkukäyrän uusiks.

Mitäs veikkaatte, millä todennäköisyydellä lambda on menny sököksi, vai voisko toi putki vuotaa niin pahasti, että se sekottais anturin?  Onkohan noissa tarvikelambdoissa jokin takuu....voi olla kyl vaikee saada takuuseen, ku ei oo "luottofirman" kuittiakaan näyttää.
Otsikko: Vs: b200f hyytyy lämpösenä
Kirjoitti: Zebe - 21.12.2010, 22:28:43
Omassakin oli muutama kuukaus vanha lambda-anturi.. Edellinen omistaja oli vaihtanut ja nyt multa meni 3 viikkoa sitten se.. Vaihoin uuteen tarvike-anturiin.. Saa nähdä kauan pysyy ehjänä.. Jos hajoaa heti niin ostan sen 119€:n mallin motonetistä.. Tarvike maksaa 49,90€.
Otsikko: Vs: b200f hyytyy lämpösenä
Kirjoitti: Timo_R - 21.12.2010, 22:56:47
Omassakin oli muutama kuukaus vanha lambda-anturi.. Edellinen omistaja oli vaihtanut ja nyt multa meni 3 viikkoa sitten se.. Vaihoin uuteen tarvike-anturiin.. Saa nähdä kauan pysyy ehjänä.. Jos hajoaa heti niin ostan sen 119€:n mallin motonetistä.. Tarvike maksaa 49,90€.


Tää oli juurikin tuollainen 49,90 anturi. Voiskohan tuo ilmavuoto rikkoa sen?
Otsikko: Vs: b200f hyytyy lämpösenä
Kirjoitti: TVS - 21.12.2010, 23:10:03
Ei lampaada ihan pienestä rikki mene, tarkista että lämmitykselle tulee virtaa ja tiivistä se putki kunnolla ensin, sitten voi pohtia asiaa lisää kun korjaa varmasti olemassa olevat viat.

Auto toimii kun otat lämpöanturin piuhan irti, mutta tässä vaiheessa koneen pitää olla hitusen lämmin, ts. ei lähde nollakelissä enää kylmästä käyntiin. Lämpösenä pelaa ihan jees, ei selkeää eroa käynnissä tai vedossa.
Otsikko: Vs: b200f hyytyy lämpösenä
Kirjoitti: voimavolvo - 08.01.2011, 17:01:55
Pohdiskellaas tähän samaan jo etupeltoon ennen kun alan tutkimaan tarkemmin. Muutenkin ihan hyvää yleispohdintaa varmaan. Ei oo varmaan ensimmäinen eikä viimennen tapaus volleissa..

Oma b200f käy aivan jumalattoman paksulla. Eilen hajos tulpatkin sen takia kun pitkästä aikaa ajoin kauan ja oikeen kuumaks koneen. Onneksi oli varatulpat mukana niin pääs himaan. Tyhjäkäynti niilläki vähä vaivalloista. Tietty jenkalla menee paremmi ku soppaa riittää  ::) Tää on käyny paksulla koko mun omistuksen ajan. Nyt kuitenki pakko tehä jo jotai. Bensan kulutuski on jotain ihan käsittämätöntä.

vikakoodit:
113 -Fuel trim (lambda control) too lean or rich
221 -Fuel trim (lambda control) too lean at part load
231 -Fuel trim (lambda control) too lean or too rich at part load

Mitäs kaikkea nyt kannattaa tutkia?

Pakovuoto: Putken tein juuri uuden ja siirsin lambdaa niin lähelle alkukäyrää ku mahollista. Alkukäyrä oli tarkastelussa ja samoin meikäläisen tekemä hitsisauma tuli vedettyä varman päälle ennen lambdaa.

Imuvuoto: IMM letkussa oli pari reikää jotka paikkasin jo. Samoin kampikammion ja imusarjan välinen huohotusletku oli irti. Tukin sen kokonaan kun huohotus on näköjää tapahtunu ulkoilmaan jo kauan.

Lambda: Noh, joku vanha tarvike. En ole mittaillu vielä että antaako jännitteitä. Onko lambda edes käytössä jos ECU luulee moottorin olevan kylmä? (lämpöanturi!) Entä kuinka paljon merkitystä on sillä että lambdan "kärki" ei ole keskellä putkea. Lambda ei ole siis kauhean syvällä putkessa?

IMM: Löytyy talosta 2 kpl. Molemmat putsattu. Ei mielestäni vaikutusta.

Kylmäsuutin: Voisko jotenki jumittaa auki muuten vai onko syynä todnäk tuo lämpöanturi?

Lämpötila-anturi Tää on varmaan melko todennäkönen syy. ECU ilmeisesti luulee moottorin olevan kylmä koko ajan.

B-painesäädin. Tähän en usko. Koitin ainaki puhallustestiä niin kalvo taitaa olla kunnossa ja kun ei se oo letkuunkaan vuotanu.

Mites bensapumppu. Taitaa olla alkuperänen ja kohta vaihtokunnossa ajottaisesta kurnutuksesta päätellen. Voisko huono tuotto aiheuttaa tämmöstä paksulla käymistä kun ecu rupeaa kompensoimaan?

Eiköhän siinä melkein kaikki ollutkin? Lisäilkää jos tulee mieleen.

Niin joo ja viellä noista lämpöantureista:

Mikä on se oikea vm. 89 b200f:ään
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/373309/13
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/373585/7
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/373128/71
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/373584/53

Tuossa on varoiks noita 700s antureitakin. Onko noissa edes oikeasti eroa paljonkin jos on yli tai alle 84vm.? Lähinnä et mitä eroa on tuolla 9.90e ja 40e anturilla noista mustista? Ilmeisesti tarvike/bosch, toimiiko tarvike hyvin?
Otsikko: Vs: b200f hyytyy lämpösenä
Kirjoitti: Zebe - 08.01.2011, 18:55:23
Itellä kävi liian rikkaalla kun IMM oli rikki.. Sen kun vaihto niin kävi liian laihalla ja se johtu lambdasta.. Joten kun imm ja lambdan vaihto niin alko toimimaan ja vikakoodeja ei tullut.
Otsikko: Vs: b200f hyytyy lämpösenä
Kirjoitti: Mursu - 08.01.2011, 20:01:33
mulla oli samaa vikaa mutta pyärittäjän ja virranjakajan kannen vaihdolla selvittii :)
Otsikko: Vs: b200f hyytyy lämpösenä
Kirjoitti: voimavolvo - 09.01.2011, 12:36:29
Joo sytty on kyl kans yks tekijä. Kansi ja pyörijäkin on vaihdettu jo toisesta syystä. Perhana ku meinaa vaa tuo kankkunen ajaa päälle..  :nohnoh
Otsikko: Vs: b200f hyytyy lämpösenä
Kirjoitti: Bymark - 09.01.2011, 13:18:12
Minulla kesti toi motonetin 49€ lamda tasan puoli vuotta, eilen pistin vanhan boshin takaisin.

http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=59446.45 (http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=59446.45)
Otsikko: Vs: b200f hyytyy lämpösenä
Kirjoitti: IceSun - 09.01.2011, 14:01:32
Täälläkin on hyytymistä esiintynyt, B230
Muutaman kerran talven aikana veto on vain lähtenyt pois ns. hyytynyt. Kun hyytyminen alkaa niin alkaa putkessakin paukkua ja pikku hiljaa koko vehje sammuu, eikä starttaa. Sitten, kun auto on ollut sammuksissa sen 10-15min niin taas ollaan menty eteenpäin ilman ongelmia.

Nyt tänä aamua vehje toppas noin 4km ajon jälkeen, sitten pääsi toiset 3km ajamaan ja sama homma.
Noin lyhyellä matkalla ei vielä kertaakaan vastaavaa tehnyt. Mitä google:n ihmeellinen maailmaa kertoi niin oisko bensansuodatin tai bensapumppu oikeat syypäät noihin hyytymisiin?
Lambda myös muutaman kuukauden vanha.
Tulpat, virranjakan kansi, pyöriä vaihdettu myös ennen talvea.
Otsikko: Vs: b200f hyytyy lämpösenä
Kirjoitti: IceSun - 10.01.2011, 10:41:25
Sen verran lisäinfoa, että juuri ja juuri pääsee sen 2km ajamaan, kun kone on kylmänä. Toimii normaalisti.
Sen jälkeen alkaa hyytymään, kaasu painaessa hyytyy, alkaa jopa putkessa paukkumaan (omasta mielestä kävisi rikkaalla?).
Sitten ihan pienellä pinta kaasulla alkoi taas kulku maistua mutta vauhdin pysähdyttyä, käynti tyhjäkäynnillä niin auto sammuu. Vaikka vauhtiin pääsi pinta kaasulla niin 3 suuremmilla vaihteilla alkoi meno taas hyytyä et just ja just 2 jaksoi mennä.
Kellään vinkkiä?
Otsikko: Vs: b200f hyytyy lämpösenä
Kirjoitti: Ari E - 10.01.2011, 11:08:10
Sen verran lisäinfoa, että juuri ja juuri pääsee sen 2km ajamaan, kun kone on kylmänä. Toimii normaalisti.
Sen jälkeen alkaa hyytymään, kaasu painaessa hyytyy, alkaa jopa putkessa paukkumaan (omasta mielestä kävisi rikkaalla?).
Sitten ihan pienellä pinta kaasulla alkoi taas kulku maistua mutta vauhdin pysähdyttyä, käynti tyhjäkäynnillä niin auto sammuu. Vaikka vauhtiin pääsi pinta kaasulla niin 3 suuremmilla vaihteilla alkoi meno taas hyytyä et just ja just 2 jaksoi mennä.
Kellään vinkkiä?
lambda. kun rupeaa hyytymään ota lambdan johto irti ja testaa paraniko. jos ei vaikutusta seuraavaksi lambdn johto paikoilleen ja immun johto irti.
Otsikko: Vs: b200f hyytyy lämpösenä
Kirjoitti: voimavolvo - 10.01.2011, 15:53:21
Joo-o kai se mullaki lambda on nähny parhaat päivänsä. Ajoin kuumaks mut en silti saanu mitää järkeviä jännitteitä sieltä. Kertaakaa ei menty yli 0.5V. Eikä jännite muutenkaa hyppiny niiku pitäs. Näytti enimmäkseen jotain 0.2V luokkaa. Myöhemmin koitin uudestaan ja mielestäni ajoin tarpeeks kuumaks ja viel vähän aikaa huudatin paikallaankin mut en saanu ku jotain kymmeniä millivoltteja.

Vaikuttaako pelkkä lambda muka niin helvatasti? Täytyy vissiin ajaa ilman lambdaa kunnes saa uuden. Eiköhän se paremmilla arvoilla mene sillon.

Lämpöanturiaki mittailin boksin 13 ja 5 liittimien väliltä. 0C n. 6000ohm ja samaisessa 0C säässä n. 4km ajon jälkeen -> melkein normilämpöinen. tais olla jotain 300 ohm paikkeilla. Kuumana n. 260 ohm. Eikös nuo ole ihan kunnossa?
Otsikko: Vs: b200f hyytyy lämpösenä
Kirjoitti: IceSun - 10.01.2011, 18:12:45
Allekirjoittaneen ongelma ilmeisesti ratkesi, ainakin toistaiseksi.
Bensansuodatin vaihdettu, oli meinaa sen näköinen et huhhuh ja sisältä tuli kirkasta mustaa 'tervaa'.  :idiot2:

Lamda tosiaan oli vahdettu tos loka-marras vaihtees niin siihen ei koskettu. Katsotaan nyt miten toimii, testilenkkiä ajettu reilu 15km nyt ilman oireita.
Otsikko: Vs: b200f hyytyy lämpösenä
Kirjoitti: Bymark - 11.01.2011, 00:11:43
Allekirjoittaneen ongelma ilmeisesti ratkesi, ainakin toistaiseksi.
Bensansuodatin vaihdettu, oli meinaa sen näköinen et huhhuh ja sisältä tuli kirkasta mustaa 'tervaa'.  :idiot2:

Lamda tosiaan oli vahdettu tos loka-marras vaihtees niin siihen ei koskettu. Katsotaan nyt miten toimii, testilenkkiä ajettu reilu 15km nyt ilman oireita.

Se musta mönjä taitaa olla pääpumun hiilet, olisit vaihtannut sitä samalla
Otsikko: Vs: b200f hyytyy lämpösenä
Kirjoitti: IceSun - 20.01.2011, 09:52:56
Vika ei ratkennutkaan. On edelleen mutta tällä hetkellä vain aamuisin?  ::)
Aamulla, kun lähtee saattaa 1-2km päästä hyytyä ja erityisesti 5 vaihteella. Sitten vehje nikottelee muutaman minuutin voi jopa sammua, sen jälkeen pystyy taas ajamaan 4 vaihteella mutta vitosella taas hyytyy.
Töissä auto on lämpimässä tallissa. Sieltä, kun lähtee kotiin niin voi ajaa 5 vaihteella eikä nikottele yhtään. Mikä krpl tuota tekee/aiheuttaa? Suodittamin vaihtaminen ei siis auttanut mutta auto oli korjauksen aikana tallissa lämpeämässä joten ei nikotellut testi lenkillä. Hulluksi tässä kohta tulee.  :crazy2:
Otsikko: Vs: b200f hyytyy lämpösenä
Kirjoitti: volle - 20.01.2011, 19:24:23
puhista tankki sitä tervaa tulee ehkä sieltä. aukaise luukku päältä ja katso lampulla.
Otsikko: Vs: b200f hyytyy lämpösenä
Kirjoitti: IceSun - 25.01.2011, 09:30:07
Tuota noin.
Putsasin IMM -liitintä ja uitin CRC:ssä, ainakin oletan sen olevan se? Ilmansuodatimelta menevässä putkessa oleva musta neliöboksi jossa liitin päällä. Tänä aamuna auto ei tehnyt toppia aamusta vaikka muina aamuina on sen tehnyt.
Mikäs toiminto tuossa ruiskuvehkeessä tapahtuu pienen ajon jälkeen joka menee tuon oletetun IMM:n kautta? Katkaiseeko se automaattiryypyn ja tarkistaa seosta mutta jonkun lian tai huonon kostetuksen takia ei joku anturi/säätö saanut tietoa läpi?
Otsikko: Vs: b200f hyytyy lämpösenä
Kirjoitti: Timo_R - 25.01.2011, 17:46:21
Huomasin tänään, että oli tullut rikkoutuneesta lambdasta korvaus tilille. Joten tällä kertaa täytyy olla tyytyväinen Motonetin toimintaan.
Otsikko: Vs: b200f hyytyy lämpösenä
Kirjoitti: Zebe - 25.01.2011, 17:56:43
Huomasin tänään, että oli tullut rikkoutuneesta lambdasta korvaus tilille. Joten tällä kertaa täytyy olla tyytyväinen Motonetin toimintaan.

Olikos kyseessä tarvikelambda? Meinaan vaan kun itellä on tarvike, että kun se luultavasti hajoaa puolen vuoden kuluessa niin saako siitä takasin.. :P
Otsikko: Vs: b200f hyytyy lämpösenä
Kirjoitti: Timo_R - 25.01.2011, 18:04:19
Olikos kyseessä tarvikelambda? Meinaan vaan kun itellä on tarvike, että kun se luultavasti hajoaa puolen vuoden kuluessa niin saako siitä takasin.. :P


Oli tarvike. Kyselivät vaan, että miten oli asennettu jne. Sepitin siitä tarinan ja pistin palautuksena anturin kera. Pari viikkoa vissiin meni, niin rahat tuli tilille. Nyt huomasin että VPV myy aitoa Boschia nelijohtoisena 65€, joten en kyllä enää osta tarviketta 50€.
Otsikko: Vs: b200f hyytyy lämpösenä
Kirjoitti: IceSun - 14.02.2011, 08:23:48
Ongelma siis jatkuu.
Nyt on kyselty ongelmaa monestakin eri suunnasta ja kaksi vaihtoehtoa on oikeastaan noussut esille.
Kampiakselin asentotunnistin ja lämpöanturi <- moottorin ilmeisesti.
Ilmeisesti tuo kamp.asentotunnustin on jossain laatikon lähettyvillä, vauhtipyörän päällä (kuvaa kenelläkään)?
Missäs tuo lämpöanturi sijaitsee (oisko kuvaa?).

Ongelma siis edelleen, kun auto alkaa lämmetä niin käynti muuttuu ihan päin mitä sattuu ja lopulta seos on niin pielessä ettei pysy käynnissä. Kylmänä toimii ihan normaalisti.
Otsikko: Vs: b200f hyytyy lämpösenä
Kirjoitti: HembalanD - 14.02.2011, 15:34:17
Ongelma siis jatkuu.
Nyt on kyselty ongelmaa monestakin eri suunnasta ja kaksi vaihtoehtoa on oikeastaan noussut esille.
Kampiakselin asentotunnistin ja lämpöanturi <- moottorin ilmeisesti.
Ilmeisesti tuo kamp.asentotunnustin on jossain laatikon lähettyvillä, vauhtipyörän päällä (kuvaa kenelläkään)?
Missäs tuo lämpöanturi sijaitsee (oisko kuvaa?).

Ongelma siis edelleen, kun auto alkaa lämmetä niin käynti muuttuu ihan päin mitä sattuu ja lopulta seos on niin pielessä ettei pysy käynnissä. Kylmänä toimii ihan normaalisti.
Lämpöanturi:

http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/ERGRE.jpg

ykk:

http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/IMG_0584.jpg
Otsikko: Vs: b200f hyytyy lämpösenä
Kirjoitti: IceSun - 14.02.2011, 16:45:49
Loistavaa, kiitos.
Otsikko: Vs: b200f hyytyy lämpösenä
Kirjoitti: puppet - 31.07.2011, 19:14:31
Loistavaa, kiitos.
Ratkesiko tämä vika lämpö anturin- vai YKK anturin vaihdolla?
Otsikko: Vs: b200f hyytyy lämpösenä
Kirjoitti: 240 -87 - 09.09.2012, 22:59:50
Ratkesiko tämä vika lämpö anturin- vai YKK anturin vaihdolla?

Ratkesiko, ratkesiko??? Kiinnostaa minua myös!!!