Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Samuli Hakola - 20.03.2020, 13:30:03
-
No ni. Kyseinen vempain on jättänyt 3 kertaa tielle tai siis kaksi kertaa kaupanpihaan ja kerran kodin pihaan. Volvo huollossa eivät oikein tiedä mitä pitäisi tehdä. Akku vaihdettu, startin rele vaihdettu (turha toimenpide) ja nyt ehdotetaan tankin pumpun vaihtoa.
Kaksi kertaa on käynnistynyt sillä kun hinausauto on tullut paikalle ja käskenyt vielä kerran kokeilla. No totta kai se sitten lähti kuin palmun alta. Sitä ennen vain konekiväärimäinen ääni nakuttaa, mutta auto ei käynnisty. Eli starttaa mutta ei käynnisty. Napillahan tuo siis käynnistetään. Kerran pihassa ei lähtenyt millään ja pääsi hinuri kyytiin. Vikakoodeja ei näy ja korjaajat Volvo huollossa ihan kuin peurat ajovaloissa. Polttoainepumppua ehdottavat vaihtamaan, mutta mitään varmuutta siihen ei ole että auttaa ongelmaan. Ei nyt muoviämpäri huvittaisi laittaa tonnia kiinni ja jäädä parin päivän päästä kaupanpihaan. En ole vielä ehtinyt koklaamaan täydellä tankilla, eli tuleeko vika jos ajaa 70-100% täyttöasteella muutaman päivän tai viikon. Eli käykö niin, että pumppu ei siirrä polttoainetta tankin toiselta puolelta ja silloinhan vika olisi looginen. Loogisuuteen hieman säröä tekee se, että 2/3 kerroista kärry lähti käymään n. Tunnin odottelun jälkeen? A ei kai se polttoaine sinne salaa hypi vain vittuillaakseen mulle.
Pikkasen on hermo kirveellä ja luotto autoon äärettömän huono. Luotto myös huoltoon heikohko. Ei nää rahasyöpöt oikeesti jätä mitään dataa itsestään?
-
Tuohon tankin pumppuun kannattaa kokeilla sitä, että kun auto ei lähde käyntiin, niin käy pamauttamassa jollain reippaasti tankin pohjaan. Jos auto silloin käynnistyy, niin diagnoosi on selvä. Tästä on useampi tapaus täällä forumilla.
-
Tuohon tankin pumppuun kannattaa kokeilla sitä, että kun auto ei lähde käyntiin, niin käy pamauttamassa jollain reippaasti tankin pohjaan. Jos auto silloin käynnistyy, niin diagnoosi on selvä. Tästä on useampi tapaus täällä forumilla.
Kiitos. Kummalla puolelle kandee hakata kun tankki on kardaanin molemmilla puolilla? Sille puolelle josta tankataan, vai? ::)
-
Mikä vuosimalli?
-
Mikä vuosimalli?
2010 loppuvuosi
-
Konekivääri.. eli kone ei pyöri vai pyörii?
Jos ei pyöri niin tuskin pumpussa vika.
Edit: eiku lukihan siellä että starttaa. Sori :)
-
Onhan akulta startille menevä kaapeli kunnossa? Akun puoleisessa kaapelin päässä on lattamallinen levy jossa v-ura. Minulla siinä oli halkeama ja välillä antoi virtaa ja välillä ei, rätinää oli myös....
-
Kyllä toi sinne pumpun puoleen viittaa.
Oma entinen -11 D3 teki samaa. Pyöritti mut ei käyntiin. Sitte muutaman yrityksen jälkeen taas lähti. Lopulta ei sitten enää lähteny.
Pumppu vaihtoon, 1000 eurolaista tiskille ja taas toimi. Taitaa olla aikas yleinen vaiva Volvoissa.
-
Oireet sopii oikein hyvin siihen, että vika on polttoaineketjussa vaikka vikakoodeja ei löydykään. Näin on käynyt itsellenikin. Tyypillistä, että välillä lähtee käyntiin ja välillä ei. Vika ei aina ole pelkästään pumpussa, joten siksi tuohon tonnin remonttiin kuulu koko PA-ketjun uusiminen.
-
Kyllä toi sinne pumpun puoleen viittaa.
Oma entinen -11 D3 teki samaa. Pyöritti mut ei käyntiin. Sitte muutaman yrityksen jälkeen taas lähti. Lopulta ei sitten enää lähteny.
Pumppu vaihtoon, 1000 eurolaista tiskille ja taas toimi. Taitaa olla aikas yleinen vaiva Volvoissa.
Onko tietoa et miten on 5 sylinterinen 2.0 toteutettu. Onko samat ongelmat?
-
On.
-
Onko tietoa et miten on 5 sylinterinen 2.0 toteutettu. Onko samat ongelmat?
Toi oma oli juurikin 5-sylinterinen 2.0
-
Vika ei aina ole pelkästään pumpussa, joten siksi tuohon tonnin remonttiin kuulu koko PA-ketjun uusiminen.
Mitä tarkoitat tällä?
Yleensä vaihdetaan pumppu/tankkivaruste, millä nimellä sitä nyt haluaakin kutsua ja sille menevä sähköliitin.
-
Mitä tarkoitat tällä?
Yleensä vaihdetaan pumppu/tankkivaruste, millä nimellä sitä nyt haluaakin kutsua ja sille menevä sähköliitin.
Samaa mietin. Edelliseen S80 oli tehty juurikin tuo tonnin remppa ja oli ollut samat oireet kuin aloittajalla. Ainoastaan oli vaihdettu pumppu tankkiin + mitä muuta siinä samassa on. Työtä oli muistaakseni yli puolet tuosta tonnista.
-
Mitä tarkoitat tällä?
Yleensä vaihdetaan pumppu/tankkivaruste, millä nimellä sitä nyt haluaakin kutsua ja sille menevä sähköliitin.
Sinisen oman ohjeistuksen mukaan pitäisi samalla kertaa vaihtaa pumppuyksikkö, tasoanturi, johtosarja sekä näihin liittyvät laipat, tiivisteet, mutterit, ruuvit ym. Tämä lysti kustantaa useimmissa sinisen huollossa sen tonnin.
Omassa V70 D3 -11 tämä jouduttiin tekemään kahteen kertaan koska ekan vaihdon jälkeen vika ilmeni puolen vuoden päästä uudelleen. Toinen kierros meni onneksi takuuseen. Toisessa huollossa (eri toimipiste) yritettiin analysoida mikä ekassa vaihdossa oli mennyt vikaan. Laskussa listattujen varaosien perusteella ekalla kerralla ei ollut vaihdettu laippoja.
-
Sinisen oman ohjeistuksen mukaan pitäisi samalla kertaa vaihtaa pumppuyksikkö, tasoanturi, johtosarja sekä näihin liittyvät laipat, tiivisteet, mutterit, ruuvit ym. Tämä lysti kustantaa useimmissa sinisen huollossa sen tonnin.
Omassa V70 D3 -11 tämä jouduttiin tekemään kahteen kertaan koska ekan vaihdon jälkeen vika ilmeni puolen vuoden päästä uudelleen. Toinen kierros meni onneksi takuuseen. Toisessa huollossa (eri toimipiste) yritettiin analysoida mikä ekassa vaihdossa oli mennyt vikaan. Laskussa listattujen varaosien perusteella ekalla kerralla ei ollut vaihdettu laippoja.
Okei :) Puhutaan siis kuitenkin vain siitä tavarasta, mikä on tankissa.
Pumppuyksikkö, tasoanturi ja laippa on kaikki yhtä ja samaa osaa. Tiivisteet ja johdot on erikseen ja vahva epäilys, että jos vika palaa takaisin, niin eka kerralla johto/liitin on jäänyt vaihtamatta.
-
Okei :) Puhutaan siis kuitenkin vain siitä tavarasta, mikä on tankissa.
Pumppuyksikkö, tasoanturi ja laippa on kaikki yhtä ja samaa osaa. Tiivisteet ja johdot on erikseen ja vahva epäilys, että jos vika palaa takaisin, niin eka kerralla johto/liitin on jäänyt vaihtamatta.
Olet varmaan oikeassa. Laskusta tuo ei selviä.
-
Olet varmaan oikeassa. Laskusta tuo ei selviä.
Onko kukaan tilannu näitä osia jostain, vai onko sininen ainut paikka
-
Onko kukaan tilannu näitä osia jostain, vai onko sininen ainut paikka
Halpaosia ei kannata laittaa tuohon paikkaan, sen verran hommaa on teki sen miten vaan. Bosch lienee toimittaja alkuperäisellä?
-
Halpaosia ei kannata laittaa tuohon paikkaan, sen verran hommaa on teki sen miten vaan. Bosch lienee toimittaja alkuperäisellä?
En tarkoittanutkaan halpaosia, vaan sitä et onko ko tarvikkeita ns merkkiosina muualla kuin Volvon varaosatiskillä.
-
En tarkoittanutkaan halpaosia, vaan sitä et onko ko tarvikkeita ns merkkiosina muualla kuin Volvon varaosatiskillä.
Esimerkiksi Carparts Pro's (saksa) myy mihin tahansa automerkkiin alkuperäisosia. Yleensä edullisella hinnalla. Olen kahteen erimerkkiseen autoon tilannut.