Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Ej - 22.07.2020, 06:17:09
-
Nyt olen useamman päivän pohtinnut että miksi auto ei käynnisty b230fb olen vaihtanut siihen jakohihnan vesipumpun imusarjan tiivisteen ja bensan suodattimen senjälkeen auto ei ole käynistynyt hörähti vähän kun ajoin suutin testin mutta kun yritän startata tulpat ovat kuivat miten ja mistä kannattaisi vikaa lähteä etsimään
-
Bensasuodatin oikeinpäin?
-
Pitäisi olla kun banjopultit erikokoset niin ei saa kuin yhin päin
-
Mietin mikä mahtaa tämä olla liittyykö tämä käynistys ongelmaan johto tulee palomuurin läpi
(https://i.ibb.co/R73gNmq/IMG-20200721-171558.jpg) (https://ibb.co/R73gNmq)
-
Niin onko tuo johto vai ihan lämppärin hanalle menevä alipaineletku? Näyttää vähän siltä
-
Voi olla hyvinkin vaikuttaako se siihen että auto ei käynnisty :idiot2:
-
Ei :)
-
lähteekö hörppy bensalla ja katohan ettei ole nyt suuttimet tukossa b suotimen vaehon jäläkeen (kaukaa haettua) ::)
-
Onhan ykk anturin johto kiinni?
Tuleeko suutintukille bensaa? Siellä pitäisi olla paineenmittaukselle venttiili. Paina ruuvarilla sen sielua niin pitäisi tulla suihkaus.
Ja suuttimien maajohdot kiinni? Ne on suutintukin pulttien alla. Kyllä varmaan kun suutintesti toimii.
En tiedä mitä kaikkea olet irroittanut imusarjan tiivisteen vaihdossa.
-
Ykk johto on paikallaa hörähti kun kaadoin putsariin bensaa en löytänyt suutin teline härdellistä paine hommaa
-
Irroitin nyt suuttimet ja yhden suuttimen imusarjassa oleva muovi hattu on halki mahtaako tämä olla syy aika jännä kyllä että ei edes yritä käydä jos tämä ainoa syyy
-
Ei vaikuta. Pientä epätasaisuutta käyntiin jos edes sitäkään.
-
Bensa pumppu hörähtää kun virrat kääntää päälle?
Näppärä keino todeta tuleeko suuttimille ohjausta niin on ottaa T10 polttimo ja kääntää karvat pystyyn ja laittaa suuttimen liittimeen pystyyn, pitäs startatessa vilkkua.
Pumpun sulakkeet?
-
Inertiakytkin lauennu kun pumppu hörähtäny tyhjällä linjastolla.
-
Inertiakytkin lauennu kun pumppu hörähtäny tyhjällä linjastolla.
Missä se sijaitsee ikinä kuullutkaan moisesta ja jos multa bensA loppunnu ni mitenkä silloin ei mennyt päälle
-
Kuitata painamalla sitä. Lähellä tankkia tai sitten jalkatilan releitten lähellä, jos on. Päästä ruiskutukin päästä paineet pois ja kokeile lähteekö pumppu pyöriin.
Vai olikohan tässä vielä se semmonen purkki lähellä tankkia...vai suodatinta....joku hemmetin katko siä tais olla joka katkasee esim katolleen ajaessa bensan syötön.
-
En ole ikinä kuullut mistään inertiakytkimestä 940 volvoissa
-
En ole ikinä kuullut mistään inertiakytkimestä 940 volvoissa
Komppaan, muutama purettu lähes viimeistä mutteria myöten eikä oo tullu vastaan moista.
E: huohutksessa tais olla joku roll over valve joka estää polttoaineen valumisen ulos. Se ei kyllä ohjaa pumppua eikä muutakaan.
-
Tuleeko suuttimille akkujännite toiseen johtoon? Suutimien virtarele paisarin kupeessa tinaten tai vaihtoon jos ei tule. Auton varusteista riippuen samanlaisia releitä on kaksi ja ristiin vaihtamalla saa testattua. Jollei joku ole jo tehnyt sitä aiemmin.
-
Suuttimille ei menny virtaa eli rele ilmeisesti sökö onko se suutin rele sitten jompa kumpa paisarin kylessä olevista releistä kumpa jos on ? Pumpulle meni virta ja se pelaa
Saako esim motonetista vataavan releen ?
-
Tuleeko suuttimille akkujännite toiseen johtoon? Suutimien virtarele paisarin kupeessa tinaten tai vaihtoon jos ei tule. Auton varusteista riippuen samanlaisia releitä on kaksi ja ristiin vaihtamalla saa testattua. Jollei joku ole jo tehnyt sitä aiemmin.
Ei tullu sähkö vaikka päikseen vaihoin releet voihan toki olla että molemmat sökönä
-
Mutta jos suutintesti toimii niin sinne tulee virtaa.
-
Mutta jos suutintesti toimii niin sinne tulee virtaa.
piipparilla kun kokeilin niin ei piipannut. pistin siis suuttimen johtoon ja akun - napaan ???
testissä selvästi naksutti
-
Testaisin uudestaan. Jompikumpi (jännite- tai suutintestaus) ei nyt täsmää.
Oletko jo päässyt toteamaan että bensaa tulee suuttimille asti? Jos sitä paineentestaus venttiiliä ei ole siinä suutintukissa (1/2 suuttimien välissä) niin auton alla pitäisi olla suodattimen ja koneen välissä. Vaihtoehto on ottaa suutintukin pultit auki ja nykäistä sen verran irti suuttimista että bensa pääsee vuotamaan välistä
-
Testaisin uudestaan. Jompikumpi (jännite- tai suutintestaus) ei nyt täsmää.
Oletko jo päässyt toteamaan että bensaa tulee suuttimille asti? Jos sitä paineentestaus venttiiliä ei ole siinä suutintukissa (1/2 suuttimien välissä) niin auton alla pitäisi olla suodattimen ja koneen välissä. Vaihtoehto on ottaa suutintukin pultit auki ja nykäistä sen verran irti suuttimista että bensa pääsee vuotamaan välistä
Nostin suutin pukin ja kaveri koitti starttailla ei kussu suuttimet mitään eli bensa ei pääse suuttimelle
-
Noni eli voimme unohtaa kaiken konehuoneessa ja keskittyä bensapumpun ja suodattimen alueelle.
Kuuluuko pumpun ääntä tankista?
-
avasin suutin pukille menevän bensaletkun niin painetta ei ollut juuri ollenkaan bensaa oli siis päässyt vähän mutta ei riittävästi paljon painetta pitää olla joku 6bar? täytyy tarkistaa tankissa oleva pumppu vielä jos se pelaa tod näkösesti pohjassa oleva pumppu finaalissa se taitaa olla alkuperänen näytti aika hurjalle autolla kuitenkin rullattu yli 400tkm.
ja suriseeko tankin pumppu virtalukon 2 asennossa samaan tapaan kuin se toinen pumppu?
-
avasin suutin pukille menevän bensaletkun niin painetta ei ollut juuri ollenkaan bensaa oli siis päässyt vähän mutta ei riittävästi paljon painetta pitää olla joku 6bar? täytyy tarkistaa tankissa oleva pumppu vielä jos se pelaa tod näkösesti pohjassa oleva pumppu finaalissa se taitaa olla alkuperänen näytti aika hurjalle autolla kuitenkin rullattu yli 400tkm.
ja suriseeko tankin pumppu virtalukon 2 asennossa samaan tapaan kuin se toinen pumppu?
Tankissakin kuului surina
-
3bar. Ihan pitäisi reippaasti tulla bensaa.
Suriseeko se auton alla oleva pumppu? Auto toimii ilman tankkipumppuakin.
Onhan bensaa tankissa? :D
-
3bar. Ihan pitäisi reippaasti tulla bensaa.
Suriseeko se auton alla oleva pumppu? Auto toimii ilman tankkipumppuakin.
Onhan bensaa tankissa? :D
On bensaa ;D mutta juu surisee ehkä tehot hävinny tms siinä vaan ?
-
Jos ottaa painepumpulle tulevan linjan irti, tuleeko sieltä bensaa kun käyttää virtoja päällä tai starttaa? Jos tulee, niin pumppu rikki.
-
vähän noloa tässä vaiheessa mutta hetken pohdiskeltuani kävin hakemassa bensaa asemalta ja sehän oli sieltä loppu auto lähti käymään tosin nakuttaa ja suutin pukki vuotaa hieman mutta ne saan kuntoon ihan hyvää huumoria tämä ;D
-
kiitos kuitenkin kaikille avusta ja pahoittelut
-
Se bensa voi loppua just kriitisessä kohdassa kuin varkain :D Viikko sitten ajoin auton pihaan ja matkalla sytty bensavalo, seuraavana päivänä sitten kannulla bensaa kun ei lähtenykkään käyntiin enää :2funny:
-
En ole ikinä kuullut mistään inertiakytkimestä 940 volvoissa
Voiko sitten olla että tuontiautoissapa on. :o Meidän ukolla nimittäin jeesusti tuo inertiakytkin yhdessä sen rojekteista. (AVK-löytöjä), Ja se oli siellä repsikan jalkatilassa A-pilarin alapäässä. 940 2.0-turbo aut. vm:93. From Italy. Varmistin tämän eilen äijjältä.
-
No Italia voi olla selitys. Niillä oli aikoinaan omia kansallisia määräyksiä, esim ajovaloille omat sulakkeet.
-
Piti lähteä aamulla kauppaan isäukon -98 940 Classic:lla, mutta eihän se lähtenyt käyntiin. Pyöritti kyllä hyvin, mutta ei hörähtänytkään. Kuuntelin ettei bensapumppu pyöri, mutten ollut ihan varma kun taustalla kuului liikenteen melua. Kävin kaupassa sitten omalla ja mietin vaihtoehtoja. B-pumpunrele, asentotunnistin, sytkämoduli ?
Kun palasin kaupasta kiskaisin sulakerasian ulos ja koputtelin b-pumpun relettä, ei vaikutusta. Aavistelin silti että vika on siinä. Avasin releen ja tarkastelin sitä luupin alla ja niinhän siellä oli tutut hiuksen hienot murtumat piirilevyn takana releiden kantojen kohdalla. Näitä on nähty ennenkin, tuttu juttu. Kolvi kuumaksi ja sulatin täpät lisäten vähän uutta tinaa. Sitten rele paikalleen ja heti hörähti :)
Täytyy pistää Skandix:n seuraavaan tilaukseen rele.
Tuo rele, valkoinen, näytti olevan "Made in Hungary ", mutta Skandix:lla näytti olevan myös joku muu mallia "Made in Germany".
Mitä relettä olette käyttäneet, alkuperäistä "Genuine Volvo" vai jotain muuta ?
-
Jotain muuta, täällä on kaupassa ollut halpaa 20e. ja kallista 40e. relettä.