Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) => Aiheen aloitti: Rytkonen - 26.07.2021, 14:01:32

Otsikko: T8 kestävyys
Kirjoitti: Rytkonen - 26.07.2021, 14:01:32
Onkohan täällä foorumilaisilla jo ollut näitä T8-autoja riittävän pitkään että niistä olisi jo ekat isot viat saatu pihalle? :D Olen tässä hieman arponut mahdollista seuraajaa nykyiselle diesel-kulkineelle ja kun sopivaa sähköautoa ei meinaa olla, niin voisi hankkia vielä joko vähän ajetun (luokkaa 50tkm) dieselin tai sitten T8:n. Onko näissä T8-vehkeissä jotain samanlaisia lapsuksia kuin D6-myllyssä? Tai muita selviä vikoja miksi niihin ei kannata koskea? Autot joita olen katsellut ovat olleet vuosimallia 2018-2020 ja kilometrejä 20-100tkm.
Otsikko: Vs: T8 kestävyys
Kirjoitti: tj86430 - 26.07.2021, 14:07:29
Onkohan täällä foorumilaisilla jo ollut näitä T8-autoja riittävän pitkään että niistä olisi jo ekat isot viat saatu pihalle? :D Olen tässä hieman arponut mahdollista seuraajaa nykyiselle diesel-kulkineelle ja kun sopivaa sähköautoa ei meinaa olla, niin voisi hankkia vielä joko vähän ajetun (luokkaa 50tkm) dieselin tai sitten T8:n. Onko näissä T8-vehkeissä jotain samanlaisia lapsuksia kuin D6-myllyssä? Tai muita selviä vikoja miksi niihin ei kannata koskea? Autot joita olen katsellut ovat olleet vuosimallia 2018-2020 ja kilometrejä 20-100tkm.
Minulla on ollut kohta 2v V90 T8. Kilsoja on tosin vasta vajaa 30tkm, mutta toistaiseksi ei ole ollut mitään ihmeempiä. Latauspistokkeen luukku takkuilee kylmemmillä keleillä.
Otsikko: Vs: T8 kestävyys
Kirjoitti: eke - 26.07.2021, 17:46:33
Mulla vähän yli kolme vuotta uudesta ollut XC60 T8 , 34000 ajettu ,toiminut erittäin hyvin . Mulle aika optimaalinen kun ajomatkat kohtuu lyhyitä , "sähköpainotteisesti "  menee , viimenen Volvo on Call tilasto näyttää 85% sähköllä 15 % bensalla.3kk keskiarvo n. 75/25 . Viimesen tankkauksen keskikulutus 3,2L/100km , keskikulutus uudesta 4,8L/ 100km auton tietokoneelta
Otsikko: Vs: T8 kestävyys
Kirjoitti: herbertti - 26.07.2021, 18:00:31
Ihan mielenkiinnosta, millaisille kulutuslukemille näillä T6 ja T8 hybrideillä pääsee jos ajetaan maantietä täydellä akulla (80-100kmh) vaikka 200km? Lyhyille pätkille ja kaupunkiin nämä tietysti ovat tehty.
Otsikko: Vs: T8 kestävyys
Kirjoitti: Rytkonen - 26.07.2021, 21:19:04
Tuo kiinnostaisi itseäkin. Ajot on pääasiassa kaupungissa ja sitten säännöllisesti mökille 100km suuntaansa. Näillä tulee noin 18-20tkm vuoteen.
Otsikko: Vs: T8 kestävyys
Kirjoitti: tj86430 - 26.07.2021, 21:45:08
Ihan mielenkiinnosta, millaisille kulutuslukemille näillä T6 ja T8 hybrideillä pääsee jos ajetaan maantietä täydellä akulla (80-100kmh) vaikka 200km? Lyhyille pätkille ja kaupunkiin nämä tietysti ovat tehty.
No se vähän riippuu, mutta tuosta matkasta ehkä 40km menee näillä keleillä sähköllä ja ja 160km bensalla. Bensaa menee siistissä matka-ajossa n. 7l/100km, joten 160km vie 11,2l. Keskikulutukseksi tulee siten 5,6l/100km.
Otsikko: Vs: T8 kestävyys
Kirjoitti: TOK - 27.07.2021, 00:56:55
Reilu neljä vuotta ajettu XC90 T8, vajaa 90 tkm. Ainoat murheet takasivuovien pakkasilla kohmettuvat lukot joita on vaihdettu takuuseen, sekä kattoluukun kaukalosta tuli vettä sisään. Tekniikassa ei mitään vikoja. Ladattu aina kun pystytty ja sähköllä ajettu mahdollisimman kattavasti.
Otsikko: Vs: T8 kestävyys
Kirjoitti: Teppov - 28.07.2021, 09:06:58
130 000 ajettu 2018vm, -17 käyttöönotettu V90 T8 täällä, itse en ole kuin muutaman tonnin ajanut.
Sähköpuolessa ei mitään pahaa sanottavaa. Talvella akulla mennään 33-35 km, kesällä menee yli 40.
Isommat remopntit tuli nyt teetettyä autoliikkeen piikkiin/Volvon piikkiin, eli alustan kompressorin maksoi Volvo, kun eräs päivä takapää oli maassa. Koneesta vuoti turbo/pakosarja, syynä tukkeutunut katalysaattori, jonka sisuskalut oli sulaneet ja pirstaloituneet. Vian paljasti vikavalo mittaristossa. Luultavasti edellinen omistaja antanut kenkää ihan huolella. Nyt vaihdettu katti ja turbo/pakosarja (nämä siis ovat yhtä ja samaa pakettia) ja auto pelaa taas. Tykkään ajella enempi sähköllä, on niin pehmiää kyytiä. Matka-ajossa menee sen 7 l/100km, meillä pitkän aikavälin keskikulutus on nyt 4,1 litraa / 100 km. Paljon tulee ajoa lyhyellä matkalla, niin tuo sähkömoottori on oikein mainio siihen.
Otsikko: Vs: T8 kestävyys
Kirjoitti: Scraab - 28.07.2021, 10:03:40
Luultavasti edellinen omistaja antanut kenkää ihan huolella.
Kyytiä näille pitää antaa, nysväämällä ne röörit tukkoon menevät 8)
Otsikko: Vs: T8 kestävyys
Kirjoitti: Rytkonen - 28.07.2021, 10:16:38
130 000 ajettu 2018vm, -17 käyttöönotettu V90 T8 täällä, itse en ole kuin muutaman tonnin ajanut.
Sähköpuolessa ei mitään pahaa sanottavaa. Talvella akulla mennään 33-35 km, kesällä menee yli 40.
Isommat remopntit tuli nyt teetettyä autoliikkeen piikkiin/Volvon piikkiin, eli alustan kompressorin maksoi Volvo, kun eräs päivä takapää oli maassa. Koneesta vuoti turbo/pakosarja, syynä tukkeutunut katalysaattori, jonka sisuskalut oli sulaneet ja pirstaloituneet. Vian paljasti vikavalo mittaristossa. Luultavasti edellinen omistaja antanut kenkää ihan huolella. Nyt vaihdettu katti ja turbo/pakosarja (nämä siis ovat yhtä ja samaa pakettia) ja auto pelaa taas. Tykkään ajella enempi sähköllä, on niin pehmiää kyytiä. Matka-ajossa menee sen 7 l/100km, meillä pitkän aikavälin keskikulutus on nyt 4,1 litraa / 100 km. Paljon tulee ajoa lyhyellä matkalla, niin tuo sähkömoottori on oikein mainio siihen.

Mielenkiinnosta, oliko Selekt-auto ja menikö korjaukset mukisematta? Itsellä oli nykyisessä (XC60 D5 2015 AWD) se ostettu "takuu" ja nelivedon valon kun sytytti niin tuo takuu ei kattanut mitään. Myyjäliike (Volvo-liike) sitten maksoi koko lystin, eli Haldex-pumppu, öljyt ja se ohjauspiiri joka siis lopulta oli syyllinen toimimattomuuteen.
Otsikko: Vs: T8 kestävyys
Kirjoitti: Ribbe - 28.07.2021, 10:30:18
Mielenkiinnosta, oliko Selekt-auto ja menikö korjaukset mukisematta? Itsellä oli nykyisessä (XC60 D5 2015 AWD) se ostettu "takuu" ja nelivedon valon kun sytytti niin tuo takuu ei kattanut mitään. Myyjäliike (Volvo-liike) sitten maksoi koko lystin, eli Haldex-pumppu, öljyt ja se ohjauspiiri joka siis lopulta oli syyllinen toimimattomuuteen.
Selekt takuun saa vain alle 100tkm ajettuun autoon. Nuo ostetut takuut on aika suppeita.

Otsikko: Vs: T8 kestävyys
Kirjoitti: Niclashki - 29.07.2021, 10:03:23
Mulla on ainakin Biliasta ostettujan autojen kanssa Select takuut menneet niin, että max 100tkm ajettuun saa 12kk select takuun ja max 130tkm ajettuun 6kk.
Otsikko: Vs: T8 kestävyys
Kirjoitti: Ribbe - 29.07.2021, 10:11:25
Mulla on ainakin Biliasta ostettujan autojen kanssa Select takuut menneet niin, että max 100tkm ajettuun saa 12kk select takuun ja max 130tkm ajettuun 6kk.
Itsellä on nykyisessä 24kk/60tkm selekt takuu. Ostaessa oli 75tkm mittarissa.
Otsikko: Vs: T8 kestävyys
Kirjoitti: Niclashki - 29.07.2021, 10:16:35
Itsellä on nykyisessä 24kk/60tkm selekt takuu. Ostaessa oli 75tkm mittarissa.

Katsoin itsekin samaa, kun kysyin tarjousta XC60 T8 vm 2018 mallisesta autosta Bilialta. Sillä oli ajettu 55tkm ja tarjosivat 12kk select takuu +590e maksavan lisä 12kk select takuun (yhteensä siis 24kk ja 60tkm) +kahden vuoden huollot ja vielä seinälaturin. En tiedä onko se kampanja vielä voimassa.
Otsikko: Vs: T8 kestävyys
Kirjoitti: VäLKKy - 29.07.2021, 11:16:42
https://volvofi.s3.amazonaws.com/esitteet/Volvo%20Selekt%2012kk_.pdf

https://volvofi.s3.amazonaws.com/esitteet/Volvo%20Selekt%2024kk.pdf
Otsikko: Vs: T8 kestävyys
Kirjoitti: Niclashki - 29.07.2021, 11:30:07
https://volvofi.s3.amazonaws.com/esitteet/Volvo%20Selekt%2012kk_.pdf

https://volvofi.s3.amazonaws.com/esitteet/Volvo%20Selekt%2024kk.pdf

Kiitos, noissa tuo on selkeästi kerrottu. Hyvin kattava takuu kyllä ollut omissa autoissani ainakin (poislukien pyörän laakerit, minkä kerran jouduin uusimaan omasta pussista takuun aikana).
Otsikko: Vs: T8 kestävyys
Kirjoitti: Cloacamaxim - 17.09.2021, 18:22:02
XC90 T8, 2016 ja 213tkm ilmoittautuu keskusteluun. 3 vuoden kokemuksella.

Todella tyytyväinen T8:n suorituskykyyn ja nurkka-ajo ominaisuuksiin sähköllä. Polttomoottori sitten aina tulille jos tietää että sähköllä ei pääse perille. Kylmäkäynnistys paikallaan sata kertaa parempi kuin esim. motarivauhdeissa.

182tkm oli ERADIn kanssa ongelmaa, mutta Bilia hoiti veloituksetta. Nykyään Volvo tulee vanhemmissa vissiin vaan puoleen väliin vastaan. Eli jos sähköajo menee kenguiruluksi niin ~reilun tonnin korjauskustannus. Uskoisin ettö 6kk voimansiirtotakuu kattaa tuon jos käytettynä ostaa asiallisesta liikkeestä.

Latausportti saattaa jäätyä talvella tai johto kiinni jos taivasalla. Lisälämmittimen reilu pito päällä auttaa tähän, joku lämmitinvastus käsittääkseni jeesaa mekanismeja. Hiustenkuivain tai kuumailmapuhallin auttaa pahimmassa tilanteessa. Kannattaa ostaa joku kangas suoja ettei lumi ja vesi pääse sinne latausporttiin. Paras keino on ehkäisy.

Oven kahvojen lukkomekanismeja jäätyy talvella. Vaihdettu Bilian toimesta takuuseen taakse. Tämä on ehkä kaikista ärsyttävin vika ollut kun ”perheauto” ja lapsille ei saanut ovia taakse auki.

Yks hapettunut johtosarja vaihdettu taakse kun tutkat hieman temppuili.

Siinäpä se saldo tais ollakin. Erad noista nyt ainoa nihkeämpi kun liittyy voimansiirtoon.
Otsikko: Vs: T8 kestävyys
Kirjoitti: Ristus - 20.09.2021, 17:29:30
XC90 T8, 2016 ja 213tkm ilmoittautuu keskusteluun. 3 vuoden kokemuksella.

Todella tyytyväinen T8:n suorituskykyyn ja nurkka-ajo ominaisuuksiin sähköllä. Polttomoottori sitten aina tulille jos tietää että sähköllä ei pääse perille. Kylmäkäynnistys paikallaan sata kertaa parempi kuin esim. motarivauhdeissa.

182tkm oli ERADIn kanssa ongelmaa, mutta Bilia hoiti veloituksetta. Nykyään Volvo tulee vanhemmissa vissiin vaan puoleen väliin vastaan. Eli jos sähköajo menee kenguiruluksi niin ~reilun tonnin korjauskustannus. Uskoisin ettö 6kk voimansiirtotakuu kattaa tuon jos käytettynä ostaa asiallisesta liikkeestä.

Latausportti saattaa jäätyä talvella tai johto kiinni jos taivasalla. Lisälämmittimen reilu pito päällä auttaa tähän, joku lämmitinvastus käsittääkseni jeesaa mekanismeja. Hiustenkuivain tai kuumailmapuhallin auttaa pahimmassa tilanteessa. Kannattaa ostaa joku kangas suoja ettei lumi ja vesi pääse sinne latausporttiin. Paras keino on ehkäisy.

Oven kahvojen lukkomekanismeja jäätyy talvella. Vaihdettu Bilian toimesta takuuseen taakse. Tämä on ehkä kaikista ärsyttävin vika ollut kun ”perheauto” ja lapsille ei saanut ovia taakse auki.

Yks hapettunut johtosarja vaihdettu taakse kun tutkat hieman temppuili.

Siinäpä se saldo tais ollakin. Erad noista nyt ainoa nihkeämpi kun liittyy voimansiirtoon.
Kiva kuulla mulla on just ostettu 182tkm ajettu itellä jos kattoluukun vuotoa ei huomioida niin toistaiseksi ei mitään isompaa ole ollut... mutta nämä on hyvä pitää mielessä.
Otsikko: Vs: T8 kestävyys
Kirjoitti: corefusion - 04.10.2021, 10:15:50
Itsellä myös nyt kiikarissa käytetty XC90 T8, olisiko hyviä vinkkejä mitä nyt ainakin olisi syytä tarkistaa näistä? Varmaan sellainen 170-240tkm ajettu tulee olemaan sopivassa hintaluokassa itselle...
Otsikko: Vs: T8 kestävyys
Kirjoitti: Ribbe - 04.10.2021, 10:39:41
Itsellä myös nyt kiikarissa käytetty XC90 T8, olisiko hyviä vinkkejä mitä nyt ainakin olisi syytä tarkistaa näistä? Varmaan sellainen 170-240tkm ajettu tulee olemaan sopivassa hintaluokassa itselle...
Yllä tuo ristuksen tapaus. Sopii kaikkiin XC90 malleihin, eli kattoluukun tiiveys. Jos ilma-alusta kannattaa tarkistaa jos on. Nämä ei kumpikaan liity suoranaisesti T8 malliin.Tietty massa suurempi niin alustakin rasittuu.
Otsikko: Vs: T8 kestävyys
Kirjoitti: Niclashki - 18.01.2022, 14:12:02
XC90 T8, 2016 ja 213tkm ilmoittautuu keskusteluun. 3 vuoden kokemuksella.

Todella tyytyväinen T8:n suorituskykyyn ja nurkka-ajo ominaisuuksiin sähköllä. Polttomoottori sitten aina tulille jos tietää että sähköllä ei pääse perille. Kylmäkäynnistys paikallaan sata kertaa parempi kuin esim. motarivauhdeissa.

182tkm oli ERADIn kanssa ongelmaa, mutta Bilia hoiti veloituksetta. Nykyään Volvo tulee vanhemmissa vissiin vaan puoleen väliin vastaan. Eli jos sähköajo menee kenguiruluksi niin ~reilun tonnin korjauskustannus. Uskoisin ettö 6kk voimansiirtotakuu kattaa tuon jos käytettynä ostaa asiallisesta liikkeestä.

Latausportti saattaa jäätyä talvella tai johto kiinni jos taivasalla. Lisälämmittimen reilu pito päällä auttaa tähän, joku lämmitinvastus käsittääkseni jeesaa mekanismeja. Hiustenkuivain tai kuumailmapuhallin auttaa pahimmassa tilanteessa. Kannattaa ostaa joku kangas suoja ettei lumi ja vesi pääse sinne latausporttiin. Paras keino on ehkäisy.

Oven kahvojen lukkomekanismeja jäätyy talvella. Vaihdettu Bilian toimesta takuuseen taakse. Tämä on ehkä kaikista ärsyttävin vika ollut kun ”perheauto” ja lapsille ei saanut ovia taakse auki.

Yks hapettunut johtosarja vaihdettu taakse kun tutkat hieman temppuili.

Siinäpä se saldo tais ollakin. Erad noista nyt ainoa nihkeämpi kun liittyy voimansiirtoon.

ERAD käsittääkö koko takamoottorin? Mulla taisi just sellainen kosahtaa.... Onkohan tämä miten yleinen ongelma ja millaisilla kilsoilla porukalla on tätä hajonnut?
Otsikko: Vs: T8 kestävyys
Kirjoitti: Niclashki - 25.01.2022, 14:43:03
Nyt tuli auto huollosta ja jonkun invertterin olivat vaihtaneet takuuseen taakse sähkömoottorin luokse. Saa nähdä kestääkö tuo pidempään kuin 26tkm...
Otsikko: Vs: T8 kestävyys
Kirjoitti: Rytkonen - 14.03.2022, 19:10:06
Nyt tuli sitten tämmöisestä (etä)kaupat tehtyä. XC60 T8 Inscription vm 2018. Mittarissa 86tkm ja sain 2v Selekt takuun kaupan päälle. Maple Brown ulkoväri ja Maroon nahkat sisällä. Loppuviikosta tai ensi viikon alusta pitäisi tulla kotiovelle ja vanha XC60 D5 lähtee vaihdossa kuljettajan mukaan.
Otsikko: Vs: T8 kestävyys
Kirjoitti: Rytkonen - 22.04.2022, 20:49:19
Tänään oli vähän outo pulma kaupan pihassa. Ostosreissun jälkeen mentiin autoon ja starttasin normaalisti. Rupesin vaihtamaan Pure-modea ja ihmettelin, kun valikko ei tule näkyviin. Sitten tajusinkin, että auto ei ole käynnissä. Jalka jarrulla kokeilin moneen kertaan eikä startannut, näytöllä vaan sanoi että "laita se jarru pohjaan ja käytä start-nappia" tjsp. Hetki siinä ihmeteltiin ja kohta auto sitten starttasi ja kaikki toimi normaalisti.

Onko kellään muulla sattunut tällaista?
Otsikko: Vs: T8 kestävyys
Kirjoitti: JJJ - 23.04.2022, 10:32:35
Onko kellään muulla sattunut tällaista?

Vähän tuon tapaista. Tarkasta 12V akun kunto ja liitokset. Jos jännitteet on sopivasti alhaalla, mittaristo jaksaa vielä käynnistyä mutta auto ei saa starttilupaa.
Otsikko: Vs: T8 kestävyys
Kirjoitti: jv70 - 23.04.2022, 22:04:56
Juu 12v akusta kannattaa pitää huolta sillä se on aika yksin kun pelkällä sähköllä ajetaan. Ison akun latausaika ei riitä pitämään pelkästään latausta yllä. Joten akkua pitää ladata ulkoisella laturilla tai sitten on ajettava bensalla :-\
Otsikko: Vs: T8 kestävyys
Kirjoitti: TOK - 24.04.2022, 01:27:29
Juu 12v akusta kannattaa pitää huolta sillä se on aika yksin kun pelkällä sähköllä ajetaan. Ison akun latausaika ei riitä pitämään pelkästään latausta yllä. Joten akkua pitää ladata ulkoisella laturilla tai sitten on ajettava bensalla :-\

Mmmitä. Se 12V akkuhan saa sähköä ajoakusta milloin tahansa, ei sen tarvi töpselissä olla sitä varten. Ei tarvi erillistä latausta ja menee aivan loistavasti kuukausitolkulla pelkällä sähköllä.
Otsikko: Vs: T8 kestävyys
Kirjoitti: jv70 - 25.04.2022, 10:37:19
Mmmitä. Se 12V akkuhan saa sähköä ajoakusta milloin tahansa, ei sen tarvi töpselissä olla sitä varten. Ei tarvi erillistä latausta ja menee aivan loistavasti kuukausitolkulla pelkällä sähköllä.
Ei pidä paikkaansa. Jo ohjekirjakin sanoo toista. Esim. jos käytät paljon webastoa ja ajelet pelkällä sähköllä niin virta loppuu 12v akusta jossain vaiheessa. Ja kun 12v akusta alkaa olla virta vähissä niin auto pyrkii enemmän käyttämään polttomoottoria latauksen varmistamiseksi, vaikka sähköä olisi sähköllä ajamiseen.
Otsikko: Vs: T8 kestävyys
Kirjoitti: TOK - 25.04.2022, 11:25:46
Ei pidä paikkaansa. Jo ohjekirjakin sanoo toista. Esim. jos käytät paljon webastoa ja ajelet pelkällä sähköllä niin virta loppuu 12v akusta jossain vaiheessa. Ja kun 12v akusta alkaa olla virta vähissä niin auto pyrkii enemmän käyttämään polttomoottoria latauksen varmistamiseksi, vaikka sähköä olisi sähköllä ajamiseen.

Ei ole tapahtunut viidessä vuodessa meidän autolla noin, vaikka on ajettu aggressiivisesti kaikki mahdollinen sähköllä eli monesti pitkiäkin kausia pelkkiä lyhyitä siirtymiä sähköllä ja aina webastolla lämmitys ennen lähtöä ja ajon aikana.

Ei koskaan ole ollut tarvetta auttaa tai edes ajatella 12V akkua millään tavoin.
Otsikko: Vs: T8 kestävyys
Kirjoitti: Turbo 242 - 25.04.2022, 11:37:32
Ei pidä paikkaansa. Jo ohjekirjakin sanoo toista. Esim. jos käytät paljon webastoa ja ajelet pelkällä sähköllä niin virta loppuu 12v akusta jossain vaiheessa. Ja kun 12v akusta alkaa olla virta vähissä niin auto pyrkii enemmän käyttämään polttomoottoria latauksen varmistamiseksi, vaikka sähköä olisi sähköllä ajamiseen.

Ohjekirjassa sanotaan, että 12V käynnistysakkua ladataan aina kun ajoakkua ladataan.

Perheessä olevassa -19 vuoden V60 T8:ssa ei ole ollut mitään ongelmia käynnistysakun kanssa. Auto seisoo välillä pitkiäkin aikoja ja pääasiassa ajot tapahtuu sähköllä. Käynnistysakkua ei ole kertaakaan ladattu ulkoisella laturilla (huolloista tapahtuvasta latauksesta en tiedä).
Otsikko: Vs: T8 kestävyys
Kirjoitti: Rytkonen - 03.05.2022, 21:27:10
Noh, en nyt ensi hätään ole tehnyt mitään ja ongelma ei ole uusiutunut. Tuolloin tuli kyllä Webastoa käyteltyä ilman latausta ja pätkäajoa paljon.

Ensi viikolla on kotona vihdoin latausmahdollisuus, niin sittenpä tuo akun kesto nähdään. :) Meidän ajoprofiililla sähköllä voitais huidella periaatteessa viikkotolkulla parhaimmillaan.
Otsikko: Vs: T8 kestävyys
Kirjoitti: jumo - 04.05.2022, 11:51:38
" Tuolloin tuli kyllä Webastoa käyteltyä ilman latausta ja pätkäajoa paljon."

No tuollahan saa kyllä 12v akun tyhjenemään.
Otsikko: Vs: T8 kestävyys
Kirjoitti: Rytkonen - 04.05.2022, 13:16:06
Joo voihan se olla. Tuo tilanne oli vaan vähän erikoinen, kun auto ikäänkuin käynnistyi muuten, mutta moottori ei. Ja minusta ei oikein mitään herjojakaan tullut mistään akusta tai mistään muustakaan.
Otsikko: Vs: T8 kestävyys
Kirjoitti: Rytkonen - 05.05.2022, 11:49:16
Mikä tässä T8:ssa on jakohihnan vaihtoväli? Myyjäliike (Volvo-jälleenmyyjä) kovasti vakuutteli, että olisi pidempi kuin se 5 vuotta mikä yleensä.
Otsikko: Vs: T8 kestävyys
Kirjoitti: JJJ - 05.05.2022, 13:45:19
120tkm kohdalla vaihdettiin omassa, aikaperusteesta ei tietoa. Määräaikashuollon yhteydessä kokonaissumma oli tasan touhutonni.
Otsikko: Vs: T8 kestävyys
Kirjoitti: jv70 - 07.05.2022, 11:10:17
Onko kellään ollu ongelmia latausluukun aukeamisen kanssa nyt ns. kesäaikaan? Saa painella aika kauan ennen kuin aukee.
Otsikko: Vs: T8 kestävyys
Kirjoitti: Ribbe - 07.05.2022, 14:08:12
Onko kellään ollu ongelmia latausluukun aukeamisen kanssa nyt ns. kesäaikaan? Saa painella aika kauan ennen kuin aukee.
Jonkin verran tainnut olla kun tuota lukee https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=130748.0
Otsikko: Vs: T8 kestävyys
Kirjoitti: jv70 - 08.05.2022, 09:27:05
Jonkin verran tainnut olla kun tuota lukee https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=130748.0
Tarkemmin kun luukun lukitusta katsoin niin vaimon bemarin latausluukussa on aivan vastaavanlainen tappisysteemi. Ja siinä ei ole ollut minkäänlaista ongelmaa koko aikana toimivuuden kanssa oli talvi tai kesä.
Nyt volvossa annoin huolella paineilmaa lukkoon ja kuivasin rasvat pois sieltä ja ym, enkä enään laita minkäälaista öljyä/wd40 siihen koska ei ole tarvinnut myöskään bemariin laittaa ja on toiminut. Pieni hengetön "lukkorengas" joka on lukon suulla on erittäin tarkka asennostaan tappiin nähden jotta toimii. Ja näin vain rupes toimimaan.
Otsikko: Vs: T8 kestävyys
Kirjoitti: Arppa81 - 08.05.2022, 10:05:34
Mikä tässä T8:ssa on jakohihnan vaihtoväli? Myyjäliike (Volvo-jälleenmyyjä) kovasti vakuutteli, että olisi pidempi kuin se 5 vuotta mikä yleensä.

120tkm/10(?)v taidettiin minullekkin sanoa kun varasin omaan Wetteriltä aikaa. Pyysin vaihtamaan kun ensimmäinen vuosihuolto meni auton myyneen liikkeen piikkiin ja olimme sopineet että hihna vaihdetaan. 56tkm/5v tuli vaihtoväliksi.
Otsikko: Vs: T8 kestävyys
Kirjoitti: Rytkonen - 09.05.2022, 09:00:17
Eiköhän tuohon latausluukkuun päde suurinpiirtein sama homma kuin vanhoissakin tankin luukkuun, eli jos on jäässä niin reilusti painelee joka kulmasta että jäät rutisee alta rikki. Itse toivottavasti välttyisi tuolta ongelmalta ensi talvena, kun auto majailee enimmäkseen katoksessa. Tällä viikolla pitäisi tulla kotiinkin latausmahdollisuus niin loppuu tuo turhanpäiväinen bensanpoltto kaupungissa. Yllättävän pienellä kulutuksella sitä on selvinnyt silti, auton mukaan 8,1l/100km nyt kulutus ollut 2000km ajalta. Latausta saanut tehtyä vain satunnaisesti toimistolla, kun sinne olen jaksanut raahautua ja esim. kauppojen ilmaisilla latureilla.
Otsikko: Vs: T8 kestävyys
Kirjoitti: Turbo 242 - 09.05.2022, 10:08:34
Eiköhän tuohon latausluukkuun päde suurinpiirtein sama homma kuin vanhoissakin tankin luukkuun, eli jos on jäässä niin reilusti painelee joka kulmasta että jäät rutisee alta rikki. Itse toivottavasti välttyisi tuolta ongelmalta ensi talvena, kun auto majailee enimmäkseen katoksessa. Tällä viikolla pitäisi tulla kotiinkin latausmahdollisuus niin loppuu tuo turhanpäiväinen bensanpoltto kaupungissa. Yllättävän pienellä kulutuksella sitä on selvinnyt silti, auton mukaan 8,1l/100km nyt kulutus ollut 2000km ajalta. Latausta saanut tehtyä vain satunnaisesti toimistolla, kun sinne olen jaksanut raahautua ja esim. kauppojen ilmaisilla latureilla.

Se latausluukun lukkomekanismi on umpisurkea ja aiheuttaa ongelmia kelistä riippumatta.
Otsikko: Vs: T8 kestävyys
Kirjoitti: TOK - 09.05.2022, 11:45:41
Se latausluukun lukkomekanismi on umpisurkea ja aiheuttaa ongelmia kelistä riippumatta.

Jännä että meillä ei ollut ongelmia avomaalla pysäköitynä viiteen vuoteen. Putsasin tosin lumet auton päältä puhaltimella, lähti hyvin kaikista sopukoistakin.
Otsikko: Vs: T8 kestävyys
Kirjoitti: D5GT - 09.05.2022, 12:33:14
Se latausluukun lukkomekanismi on umpisurkea ja aiheuttaa ongelmia kelistä riippumatta.

Ei vielä ole tullut ongelmia vastaan...
Otsikko: Vs: T8 kestävyys
Kirjoitti: JJJ - 12.05.2022, 09:33:09
Latausluukku on ihan "tyyppivika" ja koskee kaikenmerkkisiä joissa luukun lukitus on toteutettu samalla mekanismilla kuin bensatankin luukku normiautossa. Se ei kestä kuin parituhatta käyttösykliä, omaan on vaihdettu (ainakin) kerran.
Otsikko: Vs: T8 kestävyys
Kirjoitti: mb5165 - 20.10.2022, 12:10:14
Pitäisi tuo -18 V90 T8 vaihtaa isompaan perheen lisäyksen vuoksi (ja autokuumeen) ja kävinkin eilen koeajamassa tuollaista 155tkm ajettua -16 XC90 T8 jossa olisi hinta ja kaikki varusteet kohdallaan. Ongelmaksi muodostui se että kone pitää ihan hirvittävää säksätystä veto päällä. Tutkivat tänään omalla korjaamolla mistä voisi johtua, mutta olisiko täällä arvon raadilla ideaa mistä johtuu? Toinen mihin kiinnitin huomiota on pieni nytkytys tai "heijaus" kun lähtee polttomoottorilla liikkeelle tai kone vaihtaa ykköseltä kakkoselle. Vielä niin pieni että ei haittaa, mutta onko oire jostain tulevasta? Korjaantuuko mahdollisesti öljyt vaihtamalla?

Lisäys:
Lisätään vielä alkuperäiseen ketjuun, että omalla ajettu nyt rapiat 70tkm ja ainoat ongelmat juuri edellä mainitut takaoven sekä latausluukun lukot jotka vaihdettu takuuseen.
Otsikko: Vs: T8 kestävyys
Kirjoitti: j3steri - 07.12.2022, 18:26:40
Puolen vuoden ja 18tkm kokemuksella sanoisin, että tällä tiedolla jättäisin jo neljä- vuotiaan T8 kauppaan jonkun muun riesaksi. Varsin nopeasti sain Volvo- omamekaanikon ja hänen kanssaan on tullut asioitua jo melko paljon. On korjattu webastoa viimeistä nippeliä myöden, vaihdettu rattiin nappuloita ja nyt tuo perkeleen OBC hajosi, eikä siihenkään meinaa saada varaosaa edes tehtaalta. Made in China pätee kyllä hyvin tässä autossa
Otsikko: Vs: T8 kestävyys
Kirjoitti: Rytkonen - 07.12.2022, 18:45:16
Mulla on pelannut ihan moitteetta 9 kuukautta. Minun vm 18 yksilö on tehty Ruotsissa. 14tkm ajanut itse ja 101tkm nyt mittarissa. Koputellaan puuta. Minun ajoilla kulutus ollut n. 4,5 litraa sataselle, eli sinänsä vanhaan D5 verrattuna ihan hyvä parannus, jolla dieseliä paloi 7,5-8 litraa näillä ajoilla. Tärkeimpänä ehkä kuitenkin se, että näin talven pätkäajoissa ei tarvitse stressata tukkeutuuko hiukkassuodatin tai lämpeneekö moottori koskaan.
Otsikko: Vs: T8 kestävyys
Kirjoitti: Ribbe - 07.12.2022, 21:45:26
Itse jos ostaisin niin katsoisin esim. Volvo Selekt takuulla olevia. Ei tarvisi arpoa takuu asioiden kanssa ja olisi halvempi kuin uusi.
Mulla on pelannut ihan moitteetta 9 kuukautta. Minun vm 18 yksilö on tehty Ruotsissa. 14tkm ajanut itse ja 101tkm nyt mittarissa. Koputellaan puuta. Minun ajoilla kulutus ollut n. 4,5 litraa sataselle, eli sinänsä vanhaan D5 verrattuna ihan hyvä parannus, jolla dieseliä paloi 7,5-8 litraa näillä ajoilla. Tärkeimpänä ehkä kuitenkin se, että näin talven pätkäajoissa ei tarvitse stressata tukkeutuuko hiukkassuodatin tai lämpeneekö moottori koskaan.
Sinulla D5 menee pienellä. Omassa S90 mennyt pahimmillaan 10km työmatka ajossa 10 litraa satasella.
Otsikko: Vs: T8 kestävyys
Kirjoitti: volvoandy - 03.02.2024, 01:37:04
Kattokaa nyt näitä vähän enemmänkin ajettuja, kyllä se T8 kestää mikäli akut ok! Olen aiemminkin nähnyt jopa vajaa 300tkm (XC60 T8 jotain 290tkm oli) ajettuja ja eikai niissä juuri mitään ole ollut :
https://www.nettiauto.com/volvo/xc60/14021621 (https://www.nettiauto.com/volvo/xc60/14021621)
Jos tuon yksilön linkki vanhenee/myydään, niin voihan niitä muitakin seurailla...
=73&show_search=1&mileageFrom=195000&id_acc_plugin_hybrid=53&sortCol=mileage&ord=DESC]https://www.nettiauto.com/volvo/hybridi?yfrom=2017&id_country[]=73&show_search=1&mileageFrom=195000&id_acc_plugin_hybrid=53&sortCol=mileage&ord=DESC (https://www.nettiauto.com/volvo/hybridi?yfrom=2017&id_country[)
Eniten ajetut Volvo (T8) plugarit tässä joten kyllä noilla aika lailla ns. kelaillaan  ::)
Otsikko: Vs: T8 kestävyys
Kirjoitti: Niclashki - 04.02.2024, 14:08:15
Itselläni kohta 4v vanha T8, tai siis tulee heinäkuussa 4v ja alkaa olemaan 70tkm lasissa. Melko uutena, alle 20tkm ajettuna meni invertteri moottorilta, alkoi tehoja pätkimään sähköllä ajaessa, vaihdettiin tehdastakuuseen. Eipä sen jälkeen ole mitään ongelmia ollut. Kävi tällä viikolla taas Bilialla huollossa ja teetätin samalla Eradin öljynvaihdon. Eradista tms ei ollut mitään vikakoodeja kun pyysin tarkistamaan tai muualtakaan autosta. Hyvin ollut huoleton.
Otsikko: Vs: T8 kestävyys
Kirjoitti: jokket - 17.02.2024, 12:57:34
Ihan snadisti OT mut onko porukalla jotain mutua T6 jaT8 eradin ongelmista siinä mielessä että onko sitä ongelmaa T6:ssa ihan vastaavasti vai jopa enemmän? Itselle ei ole oiken selvinnyt mikä se ongelma siellä edes on... Onko vehje liian kovilla vai mikä on? Helpottaisko jos max. voimat vähän maltillisempia

E: ois tietty voinut laittaa suoraan tonne erad-ongelmat lankaan...(saa siirtää)
Otsikko: Vs: T8 kestävyys
Kirjoitti: Scraab - 17.02.2024, 19:40:27
Ihan snadisti OT mut onko porukalla jotain mutua T6 jaT8 eradin ongelmista siinä mielessä että onko sitä ongelmaa T6:ssa ihan vastaavasti vai jopa enemmän? Itselle ei ole oiken selvinnyt mikä se ongelma siellä edes on... Onko vehje liian kovilla vai mikä on? Helpottaisko jos max. voimat vähän maltillisempia
Sama sähköperä noissa on. Tuskin etupyörien tehoero sen kestävyyteen vaikuttaa?

Aito ja alkuperäinen T6 on asia erikseen, sivistysmaissa nyttemmin B6 on vielä myynnissä :)
Otsikko: Vs: T8 kestävyys
Kirjoitti: jokket - 18.02.2024, 15:21:03
Sama sähköperä noissa on. Tuskin etupyörien tehoero sen kestävyyteen vaikuttaa?

Aito ja alkuperäinen T6 on asia erikseen, sivistysmaissa nyttemmin B6 on vielä myynnissä :)

Nonii, enpä tullut ajatelleeksi että patteriperä on sama... jostain syystä olin kuvitrllut myös sen eritehoiseksi   :idiot2:

Nyt viisastuin  ;)