Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Niksu - 05.08.2021, 20:55:16
-
Morjesta
Kyseessä -07 Volvo S60. Aiheesta on tuhat ja yksi keskustelua mutta nyt kaipaisi faktatietoa. Jos vaihdetaan tuo ratin "takana" oleva asentotunnistin ja/tai ohjainlaite ("viiksipaketti") itsessään, pitääkö kalibroida? Ja jos pitää, onnistuuko muutoin kuin testerillä?
Tästä on keskusteluja, ongelma on, kun vastaukset ovat niin ristiriitaisia. Osa sanoo vaativan kalibrointia, osa ei. Joku taas kertoi, että kalibrointi onnistuu ajamalla.
Kiitokset jo etukäteen.
-
Omaan vaihdoin tuon niin vanha pois ja uusi paikalleen, kunhan muistaa poistaa asentotunnistimesta sen pienen ruuvin ennen ratin asennusta ja viiksipakettia ei tarvitse irroittaa..
Tuossa muutama aiheesta:
https://www.swedespeed.com/threads/clock-spring-steering-angle-sensor-replacement-guide-w-photos.214297/
https://www.youtube.com/watch?v=Oc-RIK8rdzI
https://www.youtube.com/watch?v=uULojAGj_X4
-
Omaan vaihdoin tuon niin vanha pois ja uusi paikalleen, kunhan muistaa poistaa asentotunnistimesta sen pienen ruuvin ennen ratin asennusta ja viiksipakettia ei tarvitse irroittaa..
Tuossa muutama aiheesta:
https://www.swedespeed.com/threads/clock-spring-steering-angle-sensor-replacement-guide-w-photos.214297/
https://www.youtube.com/watch?v=Oc-RIK8rdzI
https://www.youtube.com/watch?v=uULojAGj_X4
Kiitoksia! Tuossa vaikuttaakin olevan kaikki tarvittava. Katsotaan ensi viikolla, miten käy.