Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: Ansoni - 05.09.2021, 19:09:33
-
Kyseessä XC60 2016 ja olen siihen alkanut ajatella lämmitettävää rattia (syksyn ja talven kylmät alkavat lähestyä :) ).
Onko joku laittanut/laitattanut? Mitä mahtaa maksaa laitettuna tai onko millainen juttu itse vaihtaa??? Varaosana löytyy siniseltäkin (hintaa en sieltä ole vielä kerinnyt kysyä)
Eli kokemuksia hommasta ja ylipäätään tuosta lämmitettävästä ratista. Onko "hifistelyä"? Kuuluuko sarjaa "turhat lisävarusteet" siihen saakka, kun ollut itsellä josssakin autossa, eikä enää halua autoa olman sitä? :D
Kiitos kaikesta infosta jo etukäteen.
-
Kyllä se ihan kiva lisävaruste on mutta sanotaanko näin, että jos ei olisi tullut minkään lisävarustepaketin osana niin erikseen en olisi alkanut siitä maksamaan.
-
Kuuluuko sarjaa "turhat lisävarusteet" siihen saakka, kun ollut itsellä josssakin autossa, eikä enää halua autoa olman sitä? :D
Minulla oli tuollainen pari vuotta V90:ssä, ja pystyn kyllä olemaan hyvin ilmankin jatkossa.
Makuasioita tietysti.
-
Erittäin hyvä varuste, en haluaisi enää olla ilman kun päässyt kokemaan.
-
Erittäin hyvä varuste, en haluaisi enää olla ilman kun päässyt kokemaan.
Samat sanat, jos on vaan mahdollista niin on kyllä mukava keksintö. ;)
-
Erittäin hyvä varuste, en haluaisi enää olla ilman kun päässyt kokemaan.
sama. Ainoa huono puoli näissä spa alustaisissa että pitää joka kerta laittaa päälle. Edellisessä S60 pistin syksyllä päälle ja otin pois kun tuli kesä
-
sama. Ainoa huono puoli näissä spa alustaisissa että pitää joka kerta laittaa päälle. Edellisessä S60 pistin syksyllä päälle ja otin pois kun tuli kesä
Hmm, eikai? Kelien mukaan menee automaattisesti päälle, ainakin omassa. Nyt tälle syksylle on ollut jo parina päivänä päällä, en ole itse aktivoinut.
-
Hmm, eikai? Kelien mukaan menee automaattisesti päälle, ainakin omassa. Nyt tälle syksylle on ollut jo parina päivänä päällä, en ole itse aktivoinut.
Siis joo mene päälle, mutta vanhassa pidin päällä yli 10 asteen keleilläkin. Näissä on 10 astetta raja jolloin menee päälle jos automaattisesti laittanut asetuksista rastin ruutuun.
-
Erittäin hyvä varuste, en haluaisi enää olla ilman kun päässyt kokemaan.
Enpä tätä(kään) varustetta osannut arvostaa ennen kuin kokeilin sitä tuossa nykyisessä V60:ssa. S*
-
Tulevaisuudessa tarve tulee vielä korostumaan, kun sähköllä ajettaessa kabiinia pidetään viileämpänä.
-
Erittäin hyvä varuste, en haluaisi enää olla ilman kun päässyt kokemaan.
Juu tämä allekirjoitetaan täältäkin.
-
Siis joo mene päälle, mutta vanhassa pidin päällä yli 10 asteen keleilläkin. Näissä on 10 astetta raja jolloin menee päälle jos automaattisesti laittanut asetuksista rastin ruutuun.
Bmw laitteessa toimi kesät ja talvet ,kun tuntu vaan sormissa vilu nii päälle vaan.
-
Bmw laitteessa toimi kesät ja talvet ,kun tuntu vaan sormissa vilu nii päälle vaan.
Siis toimii näissäkin, mutta auto ei muista asetusta kun käynnistät auton.
-
Siis toimii näissäkin, mutta auto ei muista asetusta kun käynnistät auton.
Hmm, vai onko niin ettet ole tallettanut asetusta avaimeen? Mun mielestä ratti kyllä lämpeää aina, jos sen vain on laittanut lämpeämään.
Talvesta on toki aikaa, en muista enää tarkemmin.
-
Hmm, vai onko niin ettet ole tallettanut asetusta avaimeen? Mun mielestä ratti kyllä lämpeää aina, jos sen vain on laittanut lämpeämään.
Talvesta on toki aikaa, en muista enää tarkemmin.
Siis jos vaikka +15 asteen lämmössä laitat päälle. Sammutat auton ja lähdet uudelleen liikkeelle niin ratti lämpenee? Ei ainakaan S90 tee tuota. Jos alle +10 lämmintä niin lämpenee automaattisesti joo, samoin penkinlämmitin menee automaattisesti päälle.
-
Siis jos vaikka +15 asteen lämmössä laitat päälle. Sammutat auton ja lähdet uudelleen liikkeelle niin ratti lämpenee? Ei ainakaan S90 tee tuota. Jos alle +10 lämmintä niin lämpenee automaattisesti joo, samoin penkinlämmitin menee automaattisesti päälle.
Pitää testailla kun kerkeen. Pointti mulla kuitenkin että ratinlämmitys kyllä toimii kuten pitää eikä sitä tarvitse koko ajan käyttäjän itse naputella päälle.
-
Pitää testailla kun kerkeen. Pointti mulla kuitenkin että ratinlämmitys kyllä toimii kuten pitää eikä sitä tarvitse koko ajan käyttäjän itse naputella päälle.
itsellä on auton asetuksissa että automaattinen penkin ja ratin lämmitys, mutta siinä on rajana se +10 astetta. Itse haluaisin rajaksi tyyliin +20 astetta :)
-
Sanotaanko näin, että kuulostaa vähintäänkin erikoiselta käyttöprofiililta :)
-
Tulevaisuudessa tarve tulee vielä korostumaan, kun sähköllä ajettaessa kabiinia pidetään viileämpänä.
Tämä ei ihan ekaksi tule itsellä syyksi. En aio noihin patterileluihin kyllä kajota :)
Valtaosa viesteistä selkeästi positiivisia kokemuksia lämmityksestä eli täytynee hiukan tarkemmin selvitellä kustannuksia asennuksen ym. suhteen.
Kiitos kokemuksista!
-
Siis jos vaikka +15 asteen lämmössä laitat päälle. Sammutat auton ja lähdet uudelleen liikkeelle niin ratti lämpenee? Ei ainakaan S90 tee tuota. Jos alle +10 lämmintä niin lämpenee automaattisesti joo, samoin penkinlämmitin menee automaattisesti päälle.
Olit oikeassa, joka kerta pitää ratinlämmitin laittaa erikseen päälle jos kabiinissa ei ole "tarpeeksi" lämmintä.
Kokeilin myös tallentaa asetuksen avaimen muistiin mutta siitä ei ollut apua.
En kyllä tosin ihan ymmärrä että miksi ratinlämmittimen pitäisi lähteä päälle milloin vain, kuka sitä nyt esim. kesällä käyttää, mutta toisaalta meitä on moneksi ja ei valmistajan saisi meitä holhota.
-
Niin, mitäs kaikkea tuo vaatii että lämmitettävän ruorin saisi tavallisen tilalle?
Autona siis 2012 V70.
-
Tulevaisuudessa tarve tulee vielä korostumaan, kun sähköllä ajettaessa kabiinia pidetään viileämpänä.
Eikö niitä sisätiloja saa sähköllä lämpenemään normaaleihin lukemiin esim. +22 vai onko kysymys siitä, että sähkö ei riitä?
Lämmitettävä ratti tosiaan on sellainen, että sitä ei välttämättä osaa kaivata, mutta kun se on kerran ollut, niin ei sitä ilmankaan osaa olla. Niin kuin ei osaa enää oikein olla ilman lämmitettäviä istuimiakaan - nappanahka kun on yllättävän kylmää pakkaskeleillä, tosin naisväki tykkää kääntää istuinlämppärit päälle jopa +15 lämpötiloissa.
-
Itse olen avoautolla viileässä kelissä ajellessa katto alhaalla laittanut ratin lämmityksen päälle.
On se vaan mukavan lämmin näpeille -hieno varuste siis.
(En siis nosta kattoa tai laita hanskoja käteen tms ihmeellisyyksiä! :nohnoh)
-
Niin, mitäs kaikkea tuo vaatii että lämmitettävän ruorin saisi tavallisen tilalle?
Autona siis 2012 V70.
Voi olla että vaatii isosti rakentelua. Taisi S80/v70 malleihin tulla saataville tehtaalta 2014 malliin. 2012 malliin nappulan saa keskikonsoliin, mutta onkohan johdotusta valmiina.
-
Voi olla että vaatii isosti rakentelua. Taisi S80/v70 malleihin tulla saataville tehtaalta 2014 malliin. 2012 malliin nappulan saa keskikonsoliin, mutta onkohan johdotusta valmiina.
Niin, tätä mietin että riittääkö ratti/nappi/ohjelmointi- yhdistelmä vai onko isompi prokkis..
Kiikarissa olisi spekseiltään ja näöltään muuten passeli yksilö mutta tuo lämpiävä ratti puuttuu. Sitä kun on sellainen kylmänäppi että voisi olla mukava varuste
-
Niin, tätä mietin että riittääkö ratti/nappi/ohjelmointi- yhdistelmä vai onko isompi prokkis..
Kiikarissa olisi spekseiltään ja näöltään muuten passeli yksilö mutta tuo lämpiävä ratti puuttuu. Sitä kun on sellainen kylmänäppi että voisi olla mukava varuste
Pikaisella googletuksella löytyi jotain Swedespeedistä. Joku oli todennut 2012 malliseen S60 että mahdoton homma. Olisi pitänyt aika paljon vaihtaa romuja ja siltikään Volvolta ei saisi virallista softaa. Uudemmissa on johdotus valmiina toisen keskustelun mukaan. Silloin riittää uusi ratti ja nappula.
-
Joo niin se näyttäisi olevan. Harmi homma.