Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: blackmoor - 21.10.2021, 19:56:44
-
Rekisteriotteessa ei ole mainintaa abseista:
Voimanvälitys-ja tehostamistapa
Nestetoim. alipaineteh.j
Kuitenkin konehuoneessa on vasemmalla akun vieressä musta metalli abs mötikkä.
Abs valo ei syty mittaristossa ikinä ja nyt lumella testattuna jarrut lukkiutuu.
Leima saatu 8/2021 huomatuksitta. Eli kannattaako asialle tehdä mitään? Voiko noista pikku muovibokseista lukea abs vikakoodit?
-
Voiko noista pikku muovibokseista lukea abs vikakoodit?
Onnistunee kyllä https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=8712.0
Mittariston valo pitäisi kyllä palaa jos siellä on koodeja, ellei sieltä on otettu polttimo pois.
E: Tai voihan siellä olla vikaa mittariston piirikortissakin.
-
Luin nuo ohjeet ja tämmöinen tulos:
Abs vikakoodit
2-3-2
1-5-2
Nollaus
1-1-1
Ajon jälkeen (yli 30 km/h, jarrut pohjaan, lukkiutuu)
Abs vikakoodi
2-3-2
-
Kokeile onko siinä anturissa mitään eloa vai ääretön vastus. Yleismittari kiinnni anturiin, pyörä ylös ja pyöritä rengasta.
1100-1300 Ohm pitäisi löytyä netin mukaan.
-
Vissin harmaa liitin oli pelkääjän puolen johtosarjassa? Siellä oli johto (2 napainen) joka menee jarruille. Liitin irti ja mittaus jarrujen pään liittimestä. 15,6 kOhm.
Kuskin puoli: 1.0 kOhm
En saa nyt etupäätä ilmaan että voisin pyörittää renkaita
-
Juurikin se. Tuo arvo viittaa kyllä siihen että saattaa olla häikkää anturissa.
-
Juurikin se. Tuo arvo viittaa kyllä siihen että saattaa olla häikkää anturissa.
Kumpi? vai kumpikin?
-
1k ohm on normaali arvo noille, tuo 15k ei kuulosta terveeltä.
-
Apparin puoli. Tuo 232 koodikin viittaa sille puolelle. 1k arvoja minäkin muistan nähneeni toimivissa antureissa vaikka jäänin vähän ton netistä löydetyn viitearvon alle.
-
Anturin vaihdolla alkoi pelaamaan.