Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: Vatanen - 12.11.2021, 15:48:33
-
Tervehdys!
Päivitetty 17.12.2023
Volvo julkaisi nyt syksyllä uudet long range hybridit ja pidentyneen sähköajon ja kasvaneiden tehojen takia laitoin uuden S60 tilaukseen. Volvo lupaa voimansiirtona 455hv ja 709nm, 4,6s 0-100km/h sekä toimintasäteen sähkökäytöllä (yhdistetty)
89 km. Tämä S60 tulee olemaan minulle ensimmäinen lataushybridi, dieselin ja bensan jälkeen.
Auton toimitusaika on arvioitu 6/22, joten vielä joudutaan odottelemaan tovi, että saadaan kuvia ja käyttökokemuksia tästä :-[
Mutta autoksi siis valikoitui:
Volvo S60 T8 AWD Long Range High Performance R-Design Edition aut
Edit: Auto vaihtuukin VOLVO S60 T8 AWD Long Range High Performance Plus Dark Aut.
-Fusion red metalliväri
-Light MY22 recharge varustepaketti
-Navigation pro MY22 varustepaketti
-Lounge recharge MY22 varustepaketti
-Lämmitettävä tuulilasi
Tähän tuli valittua hieman enemmän lisävarusteita mitä edellisessä oli. Rattivaihteita ei tähän uuteen malliin saa. Väriksi olisin halunnut hyväksi todetun bursting bluen, mutta sen Volvo on poistanut valikoimastaan :idiot2: Nyt mennään sitten jatkossa punaisella.
Suunniteltuja muutoksia autoon:
-Lasien tummennus (5% takalasit ja 50% etulasit)
-Keraaminen pinnoite
-1Step kiillotus
-Etu- ja takavalojen kalvotummennus
-Mallimerkintöjen vaihtaminen mustaksi
Päivitellään lisää kun on jotain päiviteltävää ;)
-
Noni, nyt on mitä odottaa. Oliko tämäkin nyt Googlen käyttiksellä vai Sensuksella? Jos Googlella niin olethan testannut sen etukäteen?
Mitä tuo Lounge-varustepaketti pitää sisällään? Rattivaihteet on kyllä turhat muutenkin, ainoastaan visuaalisuutta tuovat kabiiniin, ei käytännön hyötyä.
-
Noni, nyt on mitä odottaa. Oliko tämäkin nyt Googlen käyttiksellä vai Sensuksella? Jos Googlella niin olethan testannut sen etukäteen?
Mitä tuo Lounge-varustepaketti pitää sisällään? Rattivaihteet on kyllä turhat muutenkin, ainoastaan visuaalisuutta tuovat kabiiniin, ei käytännön hyötyä.
Lounge varustepaketti pitää sisällään:
-Panoraamalasikatto
-Edistyksellinen ilmanpuhdistin, PM 2,5
-Takaikkunan aurinkoverho
-Verhoiltu kojelauta
-Premium Sound by Harman Kardon (tämän valitsin)
tai
-Premium Sound by Bowers & Wilkins
Googlen käyttistä ei toistaiseksi onneksi tule s/v60-malleihin. ;D
Joo rattivaihteet on turhat, mutta niillä on välillä kiva leikkiä. Eikä ne olleet kalliitkaan kun ne edelliseen ruksin. :D
-
Ihan hyvät kilkkeet kyllä. Itse olisin lisännyt vielä HUD:n listalle.
-
Ihan hyvät kilkkeet kyllä. Itse olisin lisännyt vielä HUD:n listalle.
Ei taida HUD:ia saada, kun lämmitettävä tuulilasi on ruksittu.
-
Ei taida HUD:ia saada, kun lämmitettävä tuulilasi on ruksittu.
Mikäs tässä on syynä?
-
Ihan hyvät kilkkeet kyllä. Itse olisin lisännyt vielä HUD:n listalle.
En koe tarvitsevani HUD-näyttöä. Maksaa ensinäkin ~1300e ja lisäksi kesäsin käytän polaroid aurinkolaseja, jolloin HUDia ei näe. Ja tosiaan sitä ei saa yhdessä lämmitettävän lasin kanssa. Koen lämmitettävän lasin todella hyväksi keksinnöksi. Nykyisessä ja edellisessä autossa se myös oli ja siitä en halua luopua. :)
-
Joo makuasioitahan nämä, itsestäni puhuin. Mutta mikähän tuossa lämmitettävässä lasissa on, ettei sen kanssa saa HUD?
Noista väreistä, Volvo on menossa tylsään suuntaan värimaailmansa kanssa. Tämä sun nykyinen sininen on makea, toki punainen myös, mutta siihenpä ne sitten jääkin.
-
Tuo hud kuului ennen technic pro pakettiin, jossa tuli myös 360 kamera mukana. Nyt molemmat joutuu ruksimaan erikseen ja kaksinkertaseen hintaan pakettiin nähden...
Tulevan auton väriä mietin jonkin aikaa. Bursting blue on ollut todella hyvä väri. Moni täysin ulkopuolinenkin on sitä kehunut. Nyt tosiaan volvolla on aika ykstoikkoset värit jotka ei erotu massasta. Tuo fusion red oli omasta mielestä paras burstin blue jälkeen.
-
Teippiä vain pintaan niin saa valita vapaasti. Teippi myös suojaa maalipintaa. Itse tilasin tämän oman mustana koska se on hyvä pohja teipille mutta saa nähdä jaksanko alkaa sittenkään teippaamaan 8)
-
Noo tuo fusion red saa 2-3v kelvata ja sitten katsellaan taas uutta. :D
-
Joko volvo on korjannut uusiin autoihin ovien lukko-ongelmat? :D
-
Joko volvo on korjannut uusiin autoihin ovien lukko-ongelmat? :D
Ei mulla ainakaan ole ongelmaa, S60 MY21.
-
Joko volvo on korjannut uusiin autoihin ovien lukko-ongelmat? :D
Sen näkee ens vuoden talvella :D
No mutta hyvin on toiminut sen jälkeen kun nykyiseen autoon kaikki lukot takuuna vaihdettiin. ;)
-
Mutta mikähän tuossa lämmitettävässä lasissa on, ettei sen kanssa saa HUD?
HUDilla varustetussa autossa on erilainen lasi kuin ilman HUDia olevassa. Tuon lasin ja lämmityksen yhdistäminen ei onnistu.
-
Aika vähän jos ainoastaan bliss jää pois komponetti pulan takia. Joillakin merkeillä autoja on puolivalmiina odottamassa yksittäisi bokseja.
Googlen käyttistä ei toistaiseksi onneksi tule 60-sarjaan. ;D
Xc60 malliin tullut, mutta ei S/V60 malleihin.
Samaan mieltä tuosta lämpölasista. Eka talvilähtee itsellä ja ihan ehdoton varuste jatkossa.
-
HUDilla varustetussa autossa on erilainen lasi kuin ilman HUDia olevassa. Tuon lasin ja lämmityksen yhdistäminen ei onnistu.
Menee vähän saivarteluksi mutta se on selviö että erilainen lasi joten kysymys kuuluukin että mikä niissä on erilaista?
No, tämä tästä. Ei nostella ketjua enempää tämän takia :)
-
Menee vähän saivarteluksi mutta se on selviö että erilainen lasi joten kysymys kuuluukin että mikä niissä on erilaista?
No, tämä tästä. Ei nostella ketjua enempää tämän takia :)
Tämmöinen tieto löytyi intenetistä.
Yes, the HUD windshield is different. HUD windscreen has a special type of PVB layer that can reflect the image projected through the HUD projector on it without distortion
Kun taas lämmitetyssä lasissa ne langat on minusta siellä lasin väliin laminoituna.
-
Juuri tuo on erona mitä ribbe laittoi. Normi lasi ei heijasta vaan siellä on heijastava kerros ja lasi on paksumpi siltä kohtaa. Sen kerroksen takia ei onnistu samaan lasiin lämmityslangat.
-
Normi lasi ei heijasta vaan siellä on heijastava kerros ja lasi on paksumpi siltä kohtaa.
Ulkoisesti HUD-lasi ei eroa tavanomaisesta, mutta sen kalvo poikkeaa vakiokalvosta kaksoiskuvan estävän ominaisuuden vuoksi. Lämmityselementin lisääminen ei sinänsä liene tekemätön temppu, mutta olisikohan homma kustannuksiltaan kannattamatonta, täällä "weba" hoitaa homman melko kohtuullisesti.
Lämmitykseen on kehitetty myös kalvomateriaali, jossa ei näy näitä joissain olosuhteissa harmillisia vastuslankoja, mutta se oli niin kallista, että täkäläinen kiinnostus siihen lopahti. Lämmitettävä lasi ei maailmanlaajuisesti katsottuna ole ilmeisesti kovin suuria intohimoja herättävä ominaisuus ja kotomaasta tuulilasien valmistus on hiipunut lähes olemattomiin.
Aloitin muuten työurani kauan sitten kesätöissä tuulilasitehtaalla S*
-
Täältä lähti kans uusi volvo tilaukseen, ei toki rechargea mutta v60 B3 Business :)
-
Oliko Vatanen tämä sun tosiaan MY 22? Mulle myytiin aluksi my22 v60 sensus käyttiksellä mutta hetki sitten myyjä soitti ja sanoi että muutettavissa 23 malliksi (mun varusteilla ei lisäkustannuksia tule), jossa on tämä android järjestelmä. Lisäksi kuulemma mukautuva vakkari ja navigointi vakiona business varustelussa. Mutta väreistä en sen enempää tiedä kuin että vakiovärinä toimii vaan musta kuulemma.
-
Oliko Vatanen tämä sun tosiaan MY 22? Mulle myytiin aluksi my22 v60 sensus käyttiksellä mutta hetki sitten myyjä soitti ja sanoi että muutettavissa 23 malliksi (mun varusteilla ei lisäkustannuksia tule), jossa on tämä android järjestelmä. Lisäksi kuulemma mukautuva vakkari ja navigointi vakiona business varustelussa. Mutta väreistä en sen enempää tiedä kuin että vakiovärinä toimii vaan musta kuulemma.
Joo 22 sen pitäisi olla. Tuleeko siis 23 mallissa androidi käyttis? Sitä en kyllä edes halua :D
Täältä lähti kans uusi volvo tilaukseen, ei toki rechargea mutta v60 B3 Business :)
Onnittelut 8)
-
Joo 22 sen pitäisi olla. Tuleeko siis 23 mallissa androidi käyttis? Sitä en kyllä edes halua :D
Onnittelut 8)
Joo näin myyjä puheli. Muistaakseni myös blis ja joku muu turvavaruste vakiona. No hmm, googlen käyttis ilmeisesti ollut jo joissain malleissa, onko paljonkin huonompi vai onko vaan makuasia? Joku jos tietää ja lukee tätä niin saa vastata :D :DJa kiitoksia :)
-
Joo näin myyjä puheli. Muistaakseni myös blis ja joku muu turvavaruste vakiona. No hmm, googlen käyttis ilmeisesti ollut jo joissain malleissa, onko paljonkin huonompi vai onko vaan makuasia? Joku jos tietää ja lukee tätä niin saa vastata :D :DJa kiitoksia :)
Onko varmasti Blissiä? Tässä topicin autosta se uupuu koska pula siruista. Mitä käyttäjä kokemuksia lukenut niin buginen se Android käyttis on, mutta siitä on OTA toiminnallisuus niin päivitykset tulee ilman Volvolla käyntiä. Melko varmasti jos auton toimitus menee kesälle niin autot tulee olemaan -23 mallisia. Volvolla vähän jännä tuo miten muuttuu vuosimalli.
-
Onko varmasti Blissiä? Tässä topicin autosta se uupuu koska pula siruista. Mitä käyttäjä kokemuksia lukenut niin buginen se Android käyttis on, mutta siitä on OTA toiminnallisuus niin päivitykset tulee ilman Volvolla käyntiä. Melko varmasti jos auton toimitus menee kesälle niin autot tulee olemaan -23 mallisia. Volvolla vähän jännä tuo miten muuttuu vuosimalli.
täytyy vielä varmistaa tuo blis tosiaan. Joo no ilmeisesti mahdollisuus vielä saada - 22 mutta - 23 menee tosiaan johonkin loppukesään, tiedä sitten mitä loppukesä tarkoittaa.
-
Volvolla vähän jännä tuo miten muuttuu vuosimalli.
Samalla lailla muuttuu muillakin valmistajilla (euroopassa ainakin) että kesälomien jälkeen ruvetaan tekemään seuraavan vuoden mallia.
-
En ole paljoa käyttänyt Google Automotivea mutta nopeasti näpyttelin ja ihan näppärältä vaikuttaa.
Esimerkiksi navigoinnissa Google Maps on parempi ainakin siinä, että 3D-näkymässä se käyttää koko näytön tilan hyväkseen. Sensuksessa 3D-tilassa yläreunassa näkyy taivasta, joten iso ruutu hyödynnetään vain jotain 60-70%:sti.
Sanovat, että GA on buginen. Itsellä ei tästä kokemusta.
-
Mitä nyt videota katselin siitä niin ihan hyvältä näyttää. Noh katsotaan kuinka buginen se on, voi olla et sitäkin on fiksattu jo paremmaksi.
-
Kävin myyjältä kyselemässä, tämä tulee olemaan -23 mallia ja sisältää siis tuon googlen käyttiksen. Hieman päänvaivaa tuo vuosimallin vaihdos tuo, sillä -23 malliin ei enää Lounge-varustepakettia saa. Joutuu kasaamaan valitut varusteet erikseen. Sekä R-Design paketti häviää ja nimi muuttuu VOLVO S60 T8 AWD LONG RANGE HIGH PERFORMANCE PLUS DARK AUT ;D
Autoon ei nyt saakkaan verhoiltua koelautaa, edistyksellistä ilmansuodatinta eikä aurinkoverhoa takaikkunalle.
Mutta autoon tuleekin -23 mallin vuoksi laminoidut ikkunat, bliss sekä risteävän liikenteen varoitin, matkustajan penkin sähkösäätö sekä 19 tuumaset vanteet (18 tuumanen vakiona MY23 mallissa).
-
No jopas. Onko siinä kuitenkin R-Designin optiikka?
-
No jopas. Onko siinä kuitenkin R-Designin optiikka?
Joo tuo dark on uusi r-design ja inscription on bright jatkossa. Sitä en tiedä lukeeko autossa enää missään r-design mutta muuten ulkonäöllisesti niin sisältä kuin ulkoa samanlainen.
-
Joo tuo dark on uusi r-design ja inscription on bright jatkossa. Sitä en tiedä lukeeko autossa enää missään r-design mutta muuten ulkonäöllisesti niin sisältä kuin ulkoa samanlainen.
Ei sitä lue enää nykyäänkään missään, ei oo R-Design -badgea tai R-badgea missään.
-
Mikäs olisi nyt sitten järkevin tapa ladata tätä uutta hybridiä? Kotona mahdollisuus 230v/16A tai voimavirtaan. Kiinteää laturia ei voi asentaa. Volvon mukana tulee 230v/type 2 piuha, antaako se täyden 3,6kw/16A vai onko rajoitettu?
Olen myös katsonut esim Ctek Njord Go- laturia, joka kytketään suoraan voimavirtaan, mutta antaako auton mukana tuleva laturi saman 3,6kw kuin tämä Ctek, eli onko tällaisen laturin hankinta turha?
Tämä on ensimmäinen sähköä käyttävä autoni, joten vielä hieman hakusessa nämä latausasiat :idiot2:
-
Volvon mukana tulee tosiaan vain 8A laturi joka antaa noin 1.8 kw (korjatkaa jos olen väärässä) ja on 4 m pitkä. Suosittelen että ostat ylimääräisen type 2 schuko laturin jossa on säädetävä teho 6-16A, sillä pystyt lataamaan maksimiteholla 3,7 kw. Sen vaikka ripustaa seinään kiinni ja toisen pitää autossa mukana. Niitä latureita on sit erillaisia ja pituisia ja toisissa on myös ajastin jolla voi esim. viivyttää latauksen alkamista 1-10 h. Tässä yksi vaihtoehto
https://m.aliexpress.com/item/1005003327778254.html?spm=a2g0n.productlist.0.0.1958UhBuUhBuOj&browser_id=8ada94a7e8a14459a1e4a9e8990cd807&aff_trace_key=&aff_platform=msite&m_page_id=17e3dd8feeb2152b13fa29233f5115d3e851bb00b0&gclid= (https://m.aliexpress.com/item/1005003327778254.html?spm=a2g0n.productlist.0.0.1958UhBuUhBuOj&browser_id=8ada94a7e8a14459a1e4a9e8990cd807&aff_trace_key=&aff_platform=msite&m_page_id=17e3dd8feeb2152b13fa29233f5115d3e851bb00b0&gclid=)
-
Volvon mukana tulee tosiaan vain 8A laturi joka antaa noin 1.8 kw (korjatkaa jos olen väärässä) ja on 4 m pitkä. Suosittelen että ostat ylimääräisen type 2 schuko laturin jossa on säädetävä teho 6-16A, sillä pystyt lataamaan maksimiteholla 3,7 kw. Sen vaikka ripustaa seinään kiinni ja toisen pitää autossa mukana. Niitä latureita on sit erillaisia ja pituisia ja toisissa on myös ajastin jolla voi esim. viivyttää latauksen alkamista 1-10 h. Tässä yksi vaihtoehto
https://m.aliexpress.com/item/1005003327778254.html?spm=a2g0n.productlist.0.0.1958UhBuUhBuOj&browser_id=8ada94a7e8a14459a1e4a9e8990cd807&aff_trace_key=&aff_platform=msite&m_page_id=17e3dd8feeb2152b13fa29233f5115d3e851bb00b0&gclid= (https://m.aliexpress.com/item/1005003327778254.html?spm=a2g0n.productlist.0.0.1958UhBuUhBuOj&browser_id=8ada94a7e8a14459a1e4a9e8990cd807&aff_trace_key=&aff_platform=msite&m_page_id=17e3dd8feeb2152b13fa29233f5115d3e851bb00b0&gclid=)
Sille on syynsä, miksi Volvo on rajannut latausvirran sukolaturissa.
16A 1-vaiheinen perus pistorasia ei ole mitoitettu jatkuvalle 16A virralle. Hyväkuntoinen pistorasia lämpiää maksimivirralla ja huonokuntoinen voi sulaa, kun kuormitusta on tuntikaupalla.
Nykyään markkinoilla on supersuko-pistorasioita, jotka kestävät paremmin isoa kuormitusta. Latausasema, jossa on Type 2 pistorasia tai lähtö, on myös yksi vaihtoehto.
-
Kiitos vastauksista. Olisiko sitten järkevää ladata kotona esim tällaisella voimavirrasta: https://www.broshop.fi/products/blaupunkt-sahkoauton-voimavirta-latauslaite-saatimella-8m-voimavirta-type-2-11-kw
Ja siihen hankkia CEE/SUKO muuntaja jolla saisi ladattua esim työpaikalla normaalista suko-rasiasta?
Tai päinvaistoin ja ostaa normaalin suko/type 2 laturin ja sukopäähän voimavirta adapteri ja lataisi kotona voimavirrasta muuntimen kautta :idiot2:
Nuo kaikki laturit taitaa näyttää paljonko on latauskerralla kulunut sähköä? Näkeekö myös volvosta/voc sovelluksesta jokaisen latauskerran sähkön kulutuksen?
-
Kiitos vastauksista. Olisiko sitten järkevää ladata kotona esim tällaisella voimavirrasta: https://www.broshop.fi/products/blaupunkt-sahkoauton-voimavirta-latauslaite-saatimella-8m-voimavirta-type-2-11-kw
Ja siihen hankkia CEE/SUKO muuntaja jolla saisi ladattua esim työpaikalla normaalista suko-rasiasta?
Tai päinvaistoin ja ostaa normaalin suko/type 2 laturin ja sukopäähän voimavirta adapteri ja lataisi kotona voimavirrasta muuntimen kautta :idiot2:
Nuo kaikki laturit taitaa näyttää paljonko on latauskerralla kulunut sähköä? Näkeekö myös volvosta/voc sovelluksesta jokaisen latauskerran sähkön kulutuksen?
Tuollainen 3-vaihe pistorasiaan kytkettävä latauslaite on yksi vaihtoehto, jos käytettävissä on 3-vaihe pistorasia. Tuo on siirrettävyytensä ansiosta käytännöllisempi kuin kiinteä latausasema. Nämä edellä mainitut siis tapauksissa, kun 16A riittää, eli lähinnä hybrideiden kanssa.
Eikös työpaikalla riitä se suko pistorasiaan liitettävä auton mukana tuleva 8 ampeeriin virran rajoittava latauslaite? ???
Sähköjohtojen ja -laitteiden kanssa pitäisi pyrkiä pitämään liitosten määrä minimissä. Jokainen ylimääräinen liitos sisältää riskin huonosta kontaktista ja sitä myöden mahdollisuuden jonkin asteisesta vahingosta. Eli, jos päädyt tuohon 3-vaiheiseen latauslaitteeseen, älä sotke siihen mitään adaptereita. :)
-
Eikös työpaikalla riitä se suko pistorasiaan liitettävä auton mukana tuleva 8 ampeeriin virran rajoittava latauslaite? ???
Kyseessä Long range hybridi ja akun koko siis tuo 18,8kw. Kerkeääkö latautua auton mukana tulevalla 8A laturilla 12h työvuoron aikana ???
-
Kyseessä Long range hybridi ja akun koko siis tuo 18,8kw. Kerkeääkö latautua auton mukana tulevalla 8A laturilla 12h työvuoron aikana ???
Jos isompaa virtaa tarvitsee käyttää, täytyy työpaikalta löytyä 3-vaihe pistorasia, lämpötolppaan vaihdettu super suko tai latausasema. Toisaalta lämpötolpissa on 2h kello ja se myös osaltaan suojaa sitä pistorasiaa jatkuvalta maksimikuormitukselta.
-
Kyseessä Long range hybridi ja akun koko siis tuo 18,8kw. Kerkeääkö latautua auton mukana tulevalla 8A laturilla 12h työvuoron aikana ???
P=UI eli 8A*230V = 1840W. Tämä kertaa 12h = 22080Wh eli 22kWh.
Eli kerkeää.
-
Auton valmistuminen venyy. Nyt siirtynyt kesäkuulta syyskuulle... :-[
-
Onneksi itse valitsin esittelyauton josta jo saanut nauttia pari kuukautta. Sulla tosin on vielä niin tuore auto että vielä "vanhakin" on vielä nautinto :)
-
Auton valmistuminen venyy. Nyt siirtynyt kesäkuulta syyskuulle... :-[
Olet onnenpekka, minun V60 T6 siirtyi kesäkuulta lokakuulle. Tilattu kuitenkin lokakuussa.
Eikö nuo S60 tehdä kaikki jenkeissä?
-
Onneksi itse valitsin esittelyauton josta jo saanut nauttia pari kuukautta. Sulla tosin on vielä niin tuore auto että vielä "vanhakin" on vielä nautinto :)
Joo on kyllä, mutta kiva olisi päästellä sähköllä näillä bensan hinnoilla. ;D
Olet onnenpekka, minun V60 T6 siirtyi kesäkuulta lokakuulle. Tilattu kuitenkin lokakuussa.
Eikö nuo S60 tehdä kaikki jenkeissä?
Joo kaikki S60 tulee jenkeistä. No enpä usko että syyskuussa vieläkään omaani saan, näin myös myyjä arveli ::)
-
Joo on kyllä, mutta kiva olisi päästellä sähköllä näillä bensan hinnoilla. ;D
Joo kaikki S60 tulee jenkeistä. No enpä usko että syyskuussa vieläkään omaani saan, näin myös myyjä arveli ::)
Oliko ilmoitettu tuotantopäivä? Minulle se oli merkitty, osalla vastaavaan aikaan tilatuista eivät olleet sitä saaneet. Myyjä veikkasi, että mitä enemmän varusteita sitä haasteellisempaa voi auton saanti olla. En tiedä mitkä osat Volvolla ovat kortilla?
-
Oliko ilmoitettu tuotantopäivä? Minulle se oli merkitty, osalla vastaavaan aikaan tilatuista eivät olleet sitä saaneet. Myyjä veikkasi, että mitä enemmän varusteita sitä haasteellisempaa voi auton saanti olla. En tiedä mitkä osat Volvolla ovat kortilla?
Ei ole ollut puhetta tuotantopäivästä. Tässä autossa hieman ongelmia oli kun tilasin 22 mallin ja se muuttuikin 23 malliksi jossa meni kaikki varustepaketit uusiksi.
-
Uusi arvioitu toimitus marras-joulukuu.. :'(
-
Uusi arvioitu toimitus marras-joulukuu.. :'(
Minulla lokakuun loppu-marraskuun alku. Vielähän tuota ehtii siirtää myöhemmäksi. Olisi mukava päästä jo uuden auton puikkoihin kesärenkailla.
-
Koskas tämä saapuu? Pian vissiin vuosi tilauksesta? Hyvä että olet tilannut, sillä s60 ei enää uutena saa Suomessa.
-
Koskas tämä saapuu? Pian vissiin vuosi tilauksesta? Hyvä että olet tilannut, sillä s60 ei enää uutena saa Suomessa.
Joo vuosi sitten tilaukseen laitoin. Nyt arvio olisi tuo joulukuu. Huomasin, että S60 ei ole enää suomen volvon sivuilla, mutta esim V60 kohdalla lukee vuosimallin päivitystyö käynnissä. Onko oikeasti poistunut myynnistä vai sivut päivityksessä?
-
Tuliko tästä ns Classic malli valmistusajankohtaa odotellessa.
-
veikkaan että toimitusvaikeudet jenkeistä. Polestar 2 mallinkin kohdalla oli yhdessä välissä nettisivuilla ettei uusia tilauksia oteta vastaan.
edit: parempi arvaus ehkä että tulossa facelift. Kansainvälisessä Volvocars sivulla oli jo kuvia https://www.volvocars.com/intl/cars/s60-hybrid/ Paitsi että aikalailla samalta näytti. Perä eri kun ei ole enää pakoputkia näkösällä
-
Suomen puolella ei Volvo Cars ole ilmeisesti päivittänyt vielä sivujaan, koska ruotsin puolellakin voi rakentaa S60, jossa ei näy pakoputket.
-
Suomen puolella ei Volvo Cars ole ilmeisesti päivittänyt vielä sivujaan, koska ruotsin puolellakin voi rakentaa S60, jossa ei näy pakoputket.
Tää oli suomen sivuilla jo elokuussa. Pystyi rakentamaan uuden facelift MY23 mallin. Nyt hävinnyt esittelysivu sekä rakennus sivu ???
-
Auto valmistunut tehtaan linjastolta ja saapunee viimein suomeen tammikuun alussa :smitten:
-
Auto saapunut suomeen ja luovutettiin tänään minulle S*
(https://i.imgur.com/dFNMTrq.jpg)
(https://i.imgur.com/EIIACuX.jpg)
(https://i.imgur.com/btAoZpL.jpg)
Ensimmäinen akullinen ajettu, 72km pääsi. Olen hyvin tyytyväinen. Nyt opetellaan google automotiven käyttöä.
-
Onnea sait sen viimein.
-
Taitaa olla vatasella mukava joulu, kun noin hieno paketti tuli sopivasti ;D
Kävinpä itsekin juuri kysymässä volvokaupasta mikä olisi toimitusaika, jos haluaisin uuden V60n, nlin tammikuuta 2024 tarjosivat :-[
-
Hyvän värinen ja komea auto muutenkin. :tykkää:
-
Onnea uudelle Volvolle, näyttää minunkin ihanneautolle.
-
Komee peli ja hyvä väri O0. Nyt sitten odotellaan mitä pikku tuuninkia tähän tulee :)
-
Kiitoksia kaikille. :) Voi olla että tämä ei kauaa minulla tallissa ole. :P
-
Ei kai tuollaista herkkua kannata tallissa makuuttaa, vaan tielle se kuuluu ;D
-
Noniin ensimmäinen kuukausi takana tällä autolla ja muutamia havaintoja.
-Kilometrejä nyt 800km takana josta sähköllä ainakin 700km. Huonoimmillaan sähkörange ollut 58km noin -6 pakkasella. Parhaimmillaan 72km +4 kelissä. Range pitenee huomattavasti kun auto on piuhan päässä ja esilämmitys aktivoitu. Ilman piuhassa oloa esilämmitys haukkaa jonkin verran sähkörangea pois. Sähkö"webasto" lämmittää kyllä todella tehokkaasti ja nopeasti.
-Neliveto moodilla auto menee oikein mukavasti lumessa/sohjossa. Pelkällä Purella liukastellaan sitten kunnolla kun sähkön välitön vääntö tulee takapyörille.
-One pedal driving on aivan loistava keksintö, ilman sitä on nyt outo ajaa :D
-Googlen käyttis, paljon vähemmän asetusten muokkaamis mahdollisuuksia. Esim ulkotaustapeilien automaattista taittoa lukittaessa ei saa mistään pois, huono talvella kun peilit jäässä. Luistonestoa ei saa pois. Avustavaa ohjausta ei ole jne jne. Ehkä näihin on tulossa vielä jossakin kohtaa päivityksiä.
-Niin ja se driving mode rullan poistaminen keskikonsolista, MIKSI? Niin ärsyttävää klikkailla näyttöä useamman kerran, jotta saa ajotilan muutettu.
-Pelkällä bensalla ajaessa keskikulutus on kyllä hyvin maltillinen. Kouvola-Kotka ja nopeus pääasiassa 80km/h niin keskikulutus auton ilmoittamana 5,5l/100km.
-455hp ja 710nm, kyllä sillä liikenteessä pärjää S*
-Volvo Cars sovellus tässä MY23 mallissa on todella suppea, ei ajopäiväkirjaa, ei sähkö/bensa rangea yms yms...
-Edellisellä autolla olisi pitänyt tankata näillä 800km jo 2 kertaa ja se olisi maksanut noin 160e. Nyt 1/4 bensaa kulunut ja sähköstä maksettu noin 30e, josta esilämmitykseen kulunut lähes 10e. On tuossa siis paljon edullisemmat kilometrit kuin edellisessä vastaavassa T5 autossa.
-Myös tässäkin autossa ajovalot osoittaa aivan liian alas. Pitää käydä Volvolla säädättämässä.
-Auto saanut myös tummennukset ikkunoihin. Takaovet ja lasi 5% ja etulasit 50%.
(https://i.imgur.com/XHydt1q.jpg)
-
Sähkö"webasto" lämmittää kyllä todella tehokkaasti ja nopeasti.
Lämmittää vain sisätilat? Plus penkit, peilit ja takalasin voi erikseen valita?
-
Lämmittää vain sisätilat? Plus penkit, peilit ja takalasin voi erikseen valita?
Joo siis sisätilat vain sekä penkit, peilit, lasit (etu/taka). Ei voi eirikseen valita vaan aina lämmittää kaikki.
-
Joo siis sisätilat vain sekä penkit, peilit, lasit (etu/taka). Ei voi eirikseen valita vaan aina lämmittää kaikki.
Ok, suht samoin sitten kun tuossa saksalaisessa hydridissä. Siinä voi vielä tehdä erikseen valintoja mitä haluaa lämpiävän.
-
Noniin ensimmäinen kuukausi takana tällä autolla ja muutamia havaintoja.
-Kilometrejä nyt 800km takana josta sähköllä ainakin 700km. Huonoimmillaan sähkörange ollut 58km noin -6 pakkasella. Parhaimmillaan 72km +4 kelissä. Range pitenee huomattavasti kun auto on piuhan päässä ja esilämmitys aktivoitu. Ilman piuhassa oloa esilämmitys haukkaa jonkin verran sähkörangea pois. Sähkö"webasto" lämmittää kyllä todella tehokkaasti ja nopeasti.
-Neliveto moodilla auto menee oikein mukavasti lumessa/sohjossa. Pelkällä Purella liukastellaan sitten kunnolla kun sähkön välitön vääntö tulee takapyörille.
-One pedal driving on aivan loistava keksintö, ilman sitä on nyt outo ajaa :D
-Googlen käyttis, paljon vähemmän asetusten muokkaamis mahdollisuuksia. Esim ulkotaustapeilien automaattista taittoa lukittaessa ei saa mistään pois, huono talvella kun peilit jäässä. Luistonestoa ei saa pois. Avustavaa ohjausta ei ole jne jne. Ehkä näihin on tulossa vielä jossakin kohtaa päivityksiä.
-Niin ja se driving mode rullan poistaminen keskikonsolista, MIKSI? Niin ärsyttävää klikkailla näyttöä useamman kerran, jotta saa ajotilan muutettu.
-Pelkällä bensalla ajaessa keskikulutus on kyllä hyvin maltillinen. Kouvola-Kotka ja nopeus pääasiassa 80km/h niin keskikulutus auton ilmoittamana 5,5l/100km.
-455hp ja 710nm, kyllä sillä liikenteessä pärjää S*
-Volvo Cars sovellus tässä MY23 mallissa on todella suppea, ei ajopäiväkirjaa, ei sähkö/bensa rangea yms yms...
-Edellisellä autolla olisi pitänyt tankata näillä 800km jo 2 kertaa ja se olisi maksanut noin 160e. Nyt 1/4 bensaa kulunut ja sähköstä maksettu noin 30e, josta esilämmitykseen kulunut lähes 10e. On tuossa siis paljon edullisemmat kilometrit kuin edellisessä vastaavassa T5 autossa.
-Myös tässäkin autossa ajovalot osoittaa aivan liian alas. Pitää käydä Volvolla säädättämässä.
-Auto saanut myös tummennukset ikkunoihin. Takaovet ja lasi 5% ja etulasit 50%.
(https://i.imgur.com/XHydt1q.jpg)
Aika jännä jos ei ole pilot assistanttia tuossa. Muistan nähneeni jossain Google käyttis kuvassa nähnyt tuon. Olisiko että uupuu tuo kun eikö blisskin uupunut? Tuo on ikävä että Volvo on siirtynyt muutamat toiminnot valikkojen taakse.
-
Muutaman kerran tainnut tulla vastaan ja on se kyllä nätti kaikinpuolin. S*
-
Aika jännä jos ei ole pilot assistanttia tuossa. Muistan nähneeni jossain Google käyttis kuvassa nähnyt tuon. Olisiko että uupuu tuo kun eikö blisskin uupunut? Tuo on ikävä että Volvo on siirtynyt muutamat toiminnot valikkojen taakse.
En ainakaan itse ole vielä sitä löytänyt ;D Blissit ei uuvu, kaikki tuli mitä tilasin ja sainpahan myös extraakin ilmaseksi, kuten laminoidut lasit, matkustaja penkki muistilla yms yms mallivuosi uudistuksen takia.
Muutaman kerran tainnut tulla vastaan ja on se kyllä nätti kaikinpuolin. S*
Aijaa, kiitos S*
-
En ainakaan itse ole vielä sitä löytänyt ;D Blissit ei uuvu, kaikki tuli mitä tilasin ja sainpahan myös extraakin ilmaseksi, kuten laminoidut lasit, matkustaja penkki muistilla yms yms mallivuosi uudistuksen takia.
Hyvä ettei ne uuvu. Muistan että joskus oli maininta ettei niitä olisi komponentti pulan takia. Tuo matkustajan penkin muisti on tosi hyödyllinen. :D
-
Hyvä ettei ne uuvu. Muistan että joskus oli maininta ettei niitä olisi komponentti pulan takia. Tuo matkustajan penkin muisti on tosi hyödyllinen. :D
Joo blissit alunperin piti puuttua komponenttipulan takia, mutta noin kuukaus auton tilaamisesta tulikin tieto, että saan kaiken mitä tilasin ja extraakin koska mallivuosi vaihtuu. ;)
-
Sähköautokuume kasvaa, joten tämä myynnissä ;)
https://www.nettiauto.com/volvo/s60/13961591
-
Auto myyty, voi lukita.