Noniin ensimmäinen kuukausi takana tällä autolla ja muutamia havaintoja.
-Kilometrejä nyt 800km takana josta sähköllä ainakin 700km. Huonoimmillaan sähkörange ollut 58km noin -6 pakkasella. Parhaimmillaan 72km +4 kelissä. Range pitenee huomattavasti kun auto on piuhan päässä ja esilämmitys aktivoitu. Ilman piuhassa oloa esilämmitys haukkaa jonkin verran sähkörangea pois. Sähkö"webasto" lämmittää kyllä todella tehokkaasti ja nopeasti.
-Neliveto moodilla auto menee oikein mukavasti lumessa/sohjossa. Pelkällä Purella liukastellaan sitten kunnolla kun sähkön välitön vääntö tulee takapyörille.
-One pedal driving on aivan loistava keksintö, ilman sitä on nyt outo ajaa

-Googlen käyttis, paljon vähemmän asetusten muokkaamis mahdollisuuksia. Esim ulkotaustapeilien automaattista taittoa lukittaessa ei saa mistään pois, huono talvella kun peilit jäässä. Luistonestoa ei saa pois. Avustavaa ohjausta ei ole jne jne. Ehkä näihin on tulossa vielä jossakin kohtaa päivityksiä.
-Niin ja se driving mode rullan poistaminen keskikonsolista, MIKSI? Niin ärsyttävää klikkailla näyttöä useamman kerran, jotta saa ajotilan muutettu.
-Pelkällä bensalla ajaessa keskikulutus on kyllä hyvin maltillinen. Kouvola-Kotka ja nopeus pääasiassa 80km/h niin keskikulutus auton ilmoittamana 5,5l/100km.
-455hp ja 710nm, kyllä sillä liikenteessä pärjää

-Volvo Cars sovellus tässä MY23 mallissa on todella suppea, ei ajopäiväkirjaa, ei sähkö/bensa rangea yms yms...
-Edellisellä autolla olisi pitänyt tankata näillä 800km jo 2 kertaa ja se olisi maksanut noin 160e. Nyt 1/4 bensaa kulunut ja sähköstä maksettu noin 30e, josta esilämmitykseen kulunut lähes 10e. On tuossa siis paljon edullisemmat kilometrit kuin edellisessä vastaavassa T5 autossa.
-Myös tässäkin autossa ajovalot osoittaa aivan liian alas. Pitää käydä Volvolla säädättämässä.
-Auto saanut myös tummennukset ikkunoihin. Takaovet ja lasi 5% ja etulasit 50%.
