Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Chillis - 03.03.2022, 23:05:11
-
Elikkä kevyesti viritetty 940 -95 b230fk ei enää tahdo käynnistyä kunnolla kansirempan jälkee. Ekalla startilla starttaa ilosesti ja käy nätisti mut sammutuksen jälkeen ei enää lähe vaikka kuinka sahaa, lupailee kyllä. Bensa haisee reilusti. Bensanpaineet kiskolta 3.2 bar n. viikon seisonnan jälkee ilman että käytti virtoja päällä, onko normaali? Ei anna vikakoodeja.
Mitähän tässä tuli sählättyä, jotenki hämää ku käy kumminki nätisti ekalla startilla ???
Mihin vois oireet viitata?
-
Tuleeko kipinä?
Tulpat ok?
Kokeiltu startata IMMun johto irti?
Vaihdoitko mitään muuta pahvirempan yhteydessä?
-
ecun lämpöanturin liitin onko kiinni vai / tai onko ne johdot menny poikki
-
ecun lämpöanturin liitin onko kiinni vai / tai onko ne johdot menny poikki
Niin tämä myös, ja eikös ne voinu mennä ristiin jonkun toisen kanssa?
-
Niin tämä myös, ja eikös ne voinu mennä ristiin jonkun toisen kanssa?
Joo mut ei näin uudessa ole k käynti suutinta
-
Kansi oli halki niin koko kansi vaihettu b200k:sta ja jäähytinnesteen kierto imusarjaan tulpattu. Kokeiltu uusilla ja vanhoilla tulpilla sekä IMMun johto irti, ei eroa. Lämpöanturin liitin on kiinni mutta johtoja en tarkemmin tutkinu
-
Niin kaasari b2oo miten lie puristukset nyt?
-
Aivan, eipä tullu puristuksia sen enempää ajateltua. Voikohan se olla syy oireisiin vai onkohan siinä nyt muuta vikaa? Kansikaupoille ainakin ruvettava
-
Ei vaikuta puristussuhteeseen, palotilat on samat.
-
Jossain voi olla kirjotettuna mitä kansia voi käyttää suoraan rustiin ja ne mitä pitää muokata turbokoneelle. Jos en ihan väätin muista niin nyt tuolla b2ook koneen kannella puristuksia on enemmän mitä vakio kannella.
Eihän se vaihto kannen vesikierron tulpattu osuus ota kiinni imusarjaan ja nyt se on raollaan.
-
Ei ota tulppaukset kiinni imusarjaan
-
Jos en ihan väätin muista niin nyt tuolla b2ook koneen kannella puristuksia on enemmän mitä vakio kannella.
Muisteletkohan nyt B230K kantta?
Sehän on melkein tasanen.
-
Muisteletkohan nyt B230K kantta?
Sehän on melkein tasanen.
Aina oppii jotain uutta :)
Joskus kyllä kuullut tuosta B230K kannen tasaisuudesta, mutta uusi asia minulle että B200K on eri kannella. Eikös kuitenkin esim. B200F ja B230F ole samalla kannella?
Pahoittelut off-topicista.
-
Aina oppii jotain uutta :)
Joskus kyllä kuullut tuosta B230K kannen tasaisuudesta, mutta uusi asia minulle että B200K on eri kannella. Eikös kuitenkin esim. B200F ja B230F ole samalla kannella?
Puristussuhde määräytyy männän palotilan koon mukaan.
Poikkeuksena tuo B230K.
530 ja 531 kansissa tosin on pieni ero palotilan koossa.
-
Kun kone käy ja lämpiää, tuntuuko neste kiertävän?
Lämpiääkö siis letkut ja näyttääkö lämpömittari järkeviä?
Kun näissä uudemmissa on eril nestekierto kuin vanhoissa josta sun kansi varmaan on kun on kaasarin kansi.
Esim fk:ssa ei enää toimi alaletkussa lämppäri niinkuin vanhemmissa, lämpiää vaan paisari ja vesipumppu mutta lämpö ei kierrä pumpulta koneeseen. Olisko juuri sitten kyse erilaisesta kannesta mikä estää oikean toiminnan?
Tiedän kun 80 luvun seiskasta nohevana siirsin letkulämppärin 95 malliseen koneeseen ja kävi just noin.
Tietysti sitten vasta aloin katseleen defan sopivuuksia eikä se anna kys lämppäriä tuohon enää.
En tiä. :)
-
Käytin konetta lämpimäks ja kaikki vaikuttas vedenkierron puolesta normaalilta mutta nyt tulee sankka sininen käry putkenpäästä pienen säksättämisen säestämänä :2funny: Nyt lähtee kaikenlisäks mukisematta avaimesta käyntii :idiot2:
Noh, sama kai se täs kohtaa on pistää moottori atomeiks ku oli muutenki tarkotus ottaa reilummin voimaa irti, aikataulu vaan vähän aikastu ::) Ois kyllä ollu hyvä nähä miten toi muuten toimii ennen suurempaa virittelyy ku ei sillä juurikaa kerenny ajamaa oston jälkee