Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Jöyssi - 08.06.2022, 10:05:34

Otsikko: b230fk vauhtipyörä
Kirjoitti: Jöyssi - 08.06.2022, 10:05:34
Moro, en löytäny tuoretta aihetta tai hyvää vastausta eli:

onko mitään järkeä tämmöseen vaihtaa uutta kaksoismassaa tilalle? Onko ne huonoja uutenakin tai alkaako takkuilemaan (vedättäessä jyrinä ja tärinä, tyhjäkäynnillä kalkatus) nopeastikkin? Autossa perus tonin lastut ja ahdot 0.8 eikä oo tarkoitus ottaa enempää. Perässä  m90 ja kytkin menis samalla uusiksi jos lähen vaihtaan. Ei haluttais alkaa sähläämään pottapyörä muutoksen kanssa kun siitä on niin vaihtelevaa tietoa ja ei ole loputtomiin pääsyä talliin laittamaan autoa.

Toinen juttu voiko tuo kaksoismassa olla osasyyllinen voimansiirron välykseen, esim. kun vaihdetta vaihtaa ja kiekat ei täsmää uudelle vaihteelle niin kytkintä löysätessä joskus tömähtää ikäänkun ottais välystä kiinni ennenku vetää.. ja toki kaasua pumpatesa sama. Nimittäin jos tuo johtuu varmasti muualta niin enpä taia vaivautua vaihtamaan vielä, se kun vituttaa tällä hetkellä eniten  :D

Edit: Olettaen että saan sellaisen uuden käsiini, näyttää että kaikkialla on loppu eikä varmaan tulossakaan. Eli kiinnostaa myös jos on tieto mistä tuommosen sais
Otsikko: Vs: b230fk vauhtipyörä
Kirjoitti: laatikkovika - 08.06.2022, 14:22:18
Jos laatikon irrottaa niin samallahan sinne jostain hommaa parilla kympillä pottapyörän ja sit laittaa dieselin kytkinpaketin. Ei siinä nyt paljoo sählätä tarvii.
8 pulttia auki, vauhtipyörän vaihto ja pultit kiinni. Kattoo vaan että laittaa potan oikeaan asentoon.

Uusia kaksoismassoja ei taida enää saada, muutospaketteja saa missä tulee kaikki mukana mutta hinta on melko suolanen.

Kyllähän noi kuvailemas oireet niinku kaksoismassaan viittais.
Otsikko: Vs: b230fk vauhtipyörä
Kirjoitti: Jöyssi - 08.06.2022, 16:24:20
Niin, muualla kun puhutaan että pitää vielä mittailla vanhaa ja uutta pakettia ja sen perusteella tunkea prikkoja johonkin väliin että pelaa, ja mulla kun ei oo koskaan ollut vauhtipyörä tahi kytkinpaketti hyppysissä.. Tässä https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=24435.0 (https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=24435.0) kaveri sanoo että tuo paketti lipsuu kilon paineilla joka ei oo kaukana tosta omasta, eli mielummin laittaisin ehkä tuon -763 SRE + pottapyörä + M90 D24 levy setin mutta siinäkin on varmasti omat mittauksensa ja metsästäminen joka osalle erikseen.

Noh, ehkäpä jätän tuon kaksoismassan vielä tuonne jyrräämään ja sitten jos se tai kytkin leviää niin mietin tuota pottapyörää. Tuo kun kuitenkin toimii aivan ajettavasti, vituttaa vain.  ::)
Otsikko: Vs: b230fk vauhtipyörä
Kirjoitti: Acke - 08.06.2022, 16:56:56
Oireet kuulostaa kyllä väsyneeltä kaksoismassalta. Kaksoismassaa ei enää saa mistään, ellei tuurilla löydy NOS. Skandix myy bolt on settiä https://www.skandix.de/en/spare-parts/engine/engine-repair/crankshaft/flywheel-conversion-kit/1052166/ ja KL-racin myy myös suoraan tilalle sopivan teräs vp:n https://shop.klracing.se/sv/artiklar/stalsvanghjul-b230-ersatter-dubbelmassesvanghjul.html
Noilla välttänee shimmauksen. Perus B230 teräsvp tulee vähän halvemmaksi, mutta siinä saa sitten pelata prikoilla tjms.
Otsikko: Vs: b230fk vauhtipyörä
Kirjoitti: Jöyssi - 08.06.2022, 17:29:01
Joo kiitos näistä! Laitetaan harkintaan, hinnat on sen verta suolaisia että ei nuita huvikseen lähde ostamaan kun tuo vanha paketti vielä autoa liikuttaa.
Otsikko: Vs: b230fk vauhtipyörä
Kirjoitti: jumo - 08.06.2022, 19:05:11
Ei niitä prikkoja tarvii pelätä, prikkoja sinne kuulapääpultin alle sillee että ko just koskettaa painelaakeri nii  irrotushaarukka osoittaa suoraan sivulle, vaikka karvanverran keulaan päin.
Otsikko: Vs: b230fk vauhtipyörä
Kirjoitti: Jöyssi - 08.06.2022, 20:27:22
Joo, opiskelin tuossa vähän ja näyttää että tuo SRE-763 + d24 m90 levy + pottapyörä setuppi niin kaikki laittaa sen 4mm prikkoja että sillä varmaan pärjäis. Toki ei tuokaan halvaksi tule kun sre maksaa sen 300, levy 180e ja painelaakeri kolmekymppiä, ja siihen jostain metsästää se pottapyörä. Huomattavasti halvempi olisi tuo D24 kytkinpaketti 3000 696 001 joka on vain 242e kokonaisuudessaan ja kaveriksi tarvisi vain vauhtipyörän. Mutta onkohan tosi että sitten saa miettiä luistaako se  :idiot2:
Otsikko: Vs: b230fk vauhtipyörä
Kirjoitti: laatikkovika - 08.06.2022, 20:54:59
En usko että luistaa noilla paineilla. Vakio pottapyörä ja 228mm levykin pitää tuon, saattaa alkaa luistamaan jos harrastaa kytkinpommeja. :nohnoh

Sitten jos enempi meinaa koneesta ottaa niin suoraan sre.
Sitten jos vielä enempi niin jousitettu sintterilevy.
Otsikko: Vs: b230fk vauhtipyörä
Kirjoitti: Jöyssi - 08.06.2022, 21:10:13
Yhden perän laitoin paskaksi ja siihen loppui minun kytkinpommit ;D Pitääpä alkaa metsästämään tuota pottapyörää, koitan päivitellä tähän jos/kun saan jotain tehtyä ja kokeiltua. Kiitokset kaikille jälleen  :P
Otsikko: Vs: b230fk vauhtipyörä
Kirjoitti: TVS - 08.06.2022, 22:56:52
En usko että luistaa noilla paineilla. Vakio pottapyörä ja 228mm levykin pitää tuon, saattaa alkaa luistamaan jos harrastaa kytkinpommeja. :nohnoh

Sitten jos enempi meinaa koneesta ottaa niin suoraan sre.
Sitten jos vielä enempi niin jousitettu sintterilevy.
Aivan varmasti deekun vakio kytkinsetti luistaa. En tajua miksi, mutta ne on mitotettu jo lähtiessä aivan limittiin, ne luistaa jo vakiohilppeissä kun pikkusen nostaa ahdonalaista syöttöä. Ei varmasti pidä 0.8bar ahdoilla FT:n perässä.
Otsikko: Vs: b230fk vauhtipyörä
Kirjoitti: Chall - 08.06.2022, 23:22:08
D24 on kuitenkin tehtaaltakin vähemmän vääntöä kun FT:ssä  ::)
Otsikko: Vs: b230fk vauhtipyörä
Kirjoitti: Jöyssi - 09.06.2022, 06:19:43
Aijaa  :o Onko sitten muita hyviä vaihtoehtoja, pitääkö hommata jonkun pottapyörä bensaturpon asetelma ja diisselin levy, vai onko tuo sre sit seuraava askel  :(
Otsikko: Vs: b230fk vauhtipyörä
Kirjoitti: laatikkovika - 09.06.2022, 09:14:11
Jaa riisselin setti ei kestä. Onneks ei oo ite tarvinnu kokeilla, isot pojat vaan kuuluneet sitä hekumoivan.
No laita se lähes ilmanen pottapyörä ja sre asetelma vaikka vakio potan levyllä, kyllä pitää. Sen voin omasta kokemuksesta sanoa.

Vahvistuu samalla vasemman jalan lihakset kun saa jumppaa, on sen verran jäykempi polkee tuo sre.
Otsikko: Vs: b230fk vauhtipyörä
Kirjoitti: Jöyssi - 09.06.2022, 10:06:40
Joo sinänsä ei ole ongelma sijoittaa vähän tuohon sre:hen jos se on sopivaksi ja toimivaksi jo täällä toettu. Pottapyörän sainkin jo foorumilaiselta sovittua.

En tiedä mikä on tuommosen pottapyörän "vakiolevy", mutta löysin tuota sachs m90 deekun levyä 1862 468 031 aeromotors nimisestä kaupasta hintaan 125€ joka on vielä siedettävä, kun ilmeisesti tämä levy ei ole se heikko lenkki tuossa dieselin kytkimessä? Samasta paikasta nappaisin irrotuslaakerin 3151 189 232, ja sit tuon asetelman mukaan nappaan uudet pultit ja kampuralle elring stefan.

Noilla taitaa päästä jo aika pitkälle, kattelen vielä jos löydän vaihteiston tukikumia, vaihekepin puslia yms mitä näitä on jos nekin vaihtuis samalla.
Otsikko: Vs: b230fk vauhtipyörä
Kirjoitti: jumo - 09.06.2022, 10:14:05
Joo sinänsä ei ole ongelma sijoittaa vähän tuohon sre:hen jos se on sopivaksi ja toimivaksi jo täällä toettu. Pottapyörän sainkin jo foorumilaiselta sovittua.

En tiedä mikä on tuommosen pottapyörän "vakiolevy", mutta löysin tuota sachs m90 deekun levyä 1862 468 031 aeromotors nimisestä kaupasta hintaan 125€ joka on vielä siedettävä, kun ilmeisesti tämä levy ei ole se heikko lenkki tuossa dieselin kytkimessä? Samasta paikasta nappaisin irrotuslaakerin 3151 189 232, ja sit tuon asetelman mukaan nappaan uudet pultit ja kampuralle elring stefan.

Noilla taitaa päästä jo aika pitkälle, kattelen vielä jos löydän vaihteiston tukikumia, vaihekepin puslia yms mitä näitä on jos nekin vaihtuis samalla.

Muokkaus. Ei mitn, sekoilin bensa m90 levyn kanssa.
Otsikko: Vs: b230fk vauhtipyörä
Kirjoitti: Jöyssi - 09.06.2022, 10:27:24
Mulla oli käsitys että nuissa uusissa diisseleissä olis nimenomaan m90 potalla, tuon https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=24435.0 viestin perusteella. No kuitenkin 1994 - 1998 diisselin levy eli tämä: https://aeromotors.fi/kataloog/article/1502815/1862-468-031-sachs kyseessä.

Edit: aa, eipä mitään  ;D
Otsikko: Vs: b230fk vauhtipyörä
Kirjoitti: laatikkovika - 09.06.2022, 13:59:25
Muokkaus. Ei mitn, sekoilin bensa m90 levyn kanssa.
Niin mäkin, aattelin pottaa ja esim.m46
Mut toi kiisselin levy tosiaan pottaan niin osuu pooritkin kohilleen. :)
Otsikko: Vs: b230fk vauhtipyörä
Kirjoitti: Jöyssi - 09.06.2022, 14:12:30
Mites muuten, miten tunnistaa sen sopivan lh 2.4 vauhtipyörän? Tiedän kyllä eron potan ja kaksoismassan välillä ja miltä se oikea potta näyttää, mutta en tiedä minkä näkösiä ne muut potat on jotka ei oo lh 2.4 autoista peräsin  :idiot2: En aivan myöskään ulkoa muista missä vehkeissä on mikäkin ohjaus  :D
Otsikko: Vs: b230fk vauhtipyörä
Kirjoitti: laatikkovika - 09.06.2022, 14:41:38
Lh2.4 potassa 58 reikää ja tyhjä kohta

Bendix-regina 20 reikää ja tyhjä kohta 20 reikää ja tyhjä.

Motronicin potassa ei reikäkehää vaan tapit, et koneet.
Otsikko: Vs: b230fk vauhtipyörä
Kirjoitti: Jöyssi - 10.06.2022, 08:39:58
Hyvä kiitos! Näillä ohjeilla sain potan tunnistettua oikeaksi ja lyötiin kaupat lukkoon myyjän kanssa. Loputkin osat tilasin tuossa illalla kun varmistui tallipaikka jollekkin viikonlopulle. Lisäsin tilaukseen vielä tuon kampuran asennontunnistimen kun se on siinä hollilla eikä paljoa maksanut.

Aloin sit miettimään että kun saan vauhtipyörän käsiin ja työstän siitä enimmät pintaruosteet pois niin oiskohan järkevää käyttää se tuossa moottorikoneistamolla että katsovat että on tasapainossa ja pinnat suorat, jos se ei mahdottomia maksa. Ois tarkotus kuitenkin saada hyvä heti ekalla yrityksellä  ;D Kuitenkin, kun siitä millin kymmenys tai pari lähtee väistämättä niin vaikuttaako se oleellisesti mihinkään, esim tuohon prikoilla kompensointiin tai voiko joutua alkaa pakettia shimmailemaan?
Otsikko: Vs: b230fk vauhtipyörä
Kirjoitti: laatikkovika - 10.06.2022, 13:07:48
Tuskin se niin pienet tasotukset haittaa, kuluuhan kytkinlevykin enemmän käytössä.
Kun saat puhtaaks niin kato ettei ole murtumia vauhtipyörän kitkapinnassa, tuppaa tuleen säteittäisiä murtumia jos oikeen luistatellaan.
Semmonen kävis lähinnä alle 6metrisen veneen ankkuriks. *taavih->

Potta sit vaan oikeeseen kohtaan, reiätön kohta startin aukkoon kun kone on merkeissä.
Otsikko: Vs: b230fk vauhtipyörä
Kirjoitti: Jöyssi - 10.06.2022, 13:53:35
No niin arvelinkin, pitää varmaan koneistajan kanssa miettiä paljonko siitä pitää ottaa. Mites sitten, oon lukenut että joissain laatikoissa ilmeisesti kytkimen työsylinteristä tuleva tappi on alkanut painumaan kytkinhaarukkaan. Onko tuo ongelma yleinen myös M90:ssä ja miten korjaantuu jos näyttää pahalta? Onko muita osia kytkimeen liittyen mitkä olisi hyvä vaihtaa tai tarkistaa samalla?

Edit: kurkin tänään konehuoneesta sylkkää ja tuo juttu näyttäs olevan OK - mutta kiinnostaa silti jos joku tietää enemmän.
Otsikko: Vs: b230fk vauhtipyörä
Kirjoitti: Lankku - 11.06.2022, 13:47:45
M90 kytkinhaarukkassa työsylinterin tapinpään paikka on umpinainen. M4x laatikoissa se on avonainen ja niitä on joutunut hitsaamaan umpeen, koska tapin kumipää kuluu ja painuu läpi.
Otsikko: Vs: b230fk vauhtipyörä
Kirjoitti: jumo - 11.06.2022, 15:05:46
Kampiakselin takastefa kannattaa kattoa ja vaihtaa jos yhtään vuotoa. Ne takastefan kotelon ruuvit tarkistaa kireys. Uuet oikean mittaiset vauhtipyörän pultit ja se muoviklipsi siihen kytkinhaarukkaan niin sitteppä siellä on uutta kaikki.
Otsikko: Vs: b230fk vauhtipyörä
Kirjoitti: Jöyssi - 11.06.2022, 15:09:13
Elring takastefan tilasinkin, mikä on tuo muoviklipsi? Onko sille osanumeroa tai virallista nimeä?
Otsikko: Vs: b230fk vauhtipyörä
Kirjoitti: jumo - 11.06.2022, 16:02:50
Tuo tulee siihen vipuun sitä kuulaa vasten. https://www.skandix.de/en/spare-parts/drive-train/clutch-control/clutch-mechanical-parts/releaser-clutch/ball-socket-clutch-fork/1019213/
Otsikko: Vs: b230fk vauhtipyörä
Kirjoitti: Notn4 - 11.06.2022, 17:42:09
Tuo tulee siihen vipuun sitä kuulaa vasten. https://www.skandix.de/en/spare-parts/drive-train/clutch-control/clutch-mechanical-parts/releaser-clutch/ball-socket-clutch-fork/1019213/

Itellä juurikin tuo muoviperkele tipahti kytkinrempan yhteydessä haarukasta kahdessa osassa. Eipä ollu aikaa odotella uutta ku auto ei omalla tallilla ollu laitossa nii meni puolikkaana takaisin, hieman jännitti että saako laatikon tiputtaa uudestaan jos ei pelitäkkää  :buck2: onneksi toimi ja siellä se edelleenkin on. Jos joskus tulee viellä tilanne missä aski pitää irrottaa nii tilaan tuon myös uusiksi, turhauttavaa tommonen ku yli 500€ kytkin osat hommattu ja sit joutuu jonkun pikkusen muoviklipareen laittamaan sekundana takas ku sitä ei tullu hankittua...
Otsikko: Vs: b230fk vauhtipyörä
Kirjoitti: Jöyssi - 11.06.2022, 17:48:26
Joo, laitoin tilaukseen vaikka ei ollutkaan muuta tilattavaa, ja postit oli kolmekymppiä.. No, pieni hinta mielenrauhasta ainakin minulle. En löytänyt suomesta mistään. Itselläkin pitäisi saada kerralla kuntoon, kun veljen kaverin talliin menossa tässä joku vklp, ja sillä on siellä oma bmw projekti meneillään niin ei ihan millon tahansa pääse taas tiputtamaan askia :D
Otsikko: Vs: b230fk vauhtipyörä
Kirjoitti: Notn4 - 11.06.2022, 19:57:21
Joo, laitoin tilaukseen vaikka ei ollutkaan muuta tilattavaa, ja postit oli kolmekymppiä.. No, pieni hinta mielenrauhasta ainakin minulle. En löytänyt suomesta mistään. Itselläkin pitäisi saada kerralla kuntoon, kun veljen kaverin talliin menossa tässä joku vklp, ja sillä on siellä oma bmw projekti meneillään niin ei ihan millon tahansa pääse taas tiputtamaan askia :D

Juu se on aina mukava kun pääsee kunnon tallille tommosia remppoja tekemää, sillo ku omaan tuli kaksoismassan tilalle just tää sama potta+sre+deekulevy combo nii pääsin faijan duunipaikalle rekan rasvamonttuun näpertämää mut sääntönä juurikin tuo että yhdessä illassa pitää olla valmista ja siivottua, nykyää on se oma talli missä näpertää ja onhan se luksusta  8)
Otsikko: Vs: b230fk vauhtipyörä
Kirjoitti: jumo - 11.06.2022, 20:07:31
Melkein kokeilisin sitten ennakolta että startin pultit, ne ylimmät pultit jne. lähtee auki.  Auto tunkilla vaikka renkaiden päälle ja käy koittaan että aukee. Mulla ei auennu ja hieman eskaloitui homma. Allekirjoituksen linkistä löytyy se tarina...
Otsikko: Vs: b230fk vauhtipyörä
Kirjoitti: TVS - 11.06.2022, 22:28:40
Ne saa kyl paljon helpommin auki kun laskee askin takapäätä alaspäin ja pistää jonoon kaikki maailman jatkot ja aukasee ne askin ja tunnelin välistä uittamalla. Laskiessa on syytä olla jakaja tai ainakin kansi irti...
Otsikko: Vs: b230fk vauhtipyörä
Kirjoitti: Jöyssi - 12.06.2022, 17:03:12
Kävin ryömimässä auton alla ja ainaki startin alempi pultti ja siitä toiselta puolelta samasta kohtaa kans pikkuräikällä lähti auki, niihin muihin en ees halua kuvitella miten pitäs saada avain  :idiot2: Noh ehkä se selviää kun pitäs oikeasti ottaa irti, ruutailin kuitenki crc:tä mihin pysty että toivotaan että ne aukee sitten. Jotain vinkkejähän tuossa tuliki jo. Sitten vielä siellä makoillessa pisti silmään tämmönen:

(https://i.imgur.com/HqRaY0Z.jpg)

Toivottavasti tuon kierteen kuuluu olla tyhjillään?  ;D
Otsikko: Vs: b230fk vauhtipyörä
Kirjoitti: laatikkovika - 12.06.2022, 20:07:28
Mulla on ainakin 300 vuotta kun takavetoja ruuvasin mutta muistelisin että sopivalla lenkillä sai nuo yläpultit.
Olikohan 20 mm?
Tosi yleinen koko. :D
Otsikko: Vs: b230fk vauhtipyörä
Kirjoitti: Jambo - 12.06.2022, 21:24:07
Mulla on ainakin 300 vuotta kun takavetoja ruuvasin mutta muistelisin että sopivalla lenkillä sai nuo yläpultit.
Olikohan 20 mm?
Tosi yleinen koko. :D

Kyllä mulla ainakin kaikki on olleet 19mm poislukien ne pari pienempää siinä alareunassa. Ja kuten TVS sanoi niin kun pulttaa askin takakannakkeen irti ja laskee peräpään niin alas kuin saa niin parilla kolmella jatkolla saa kaikki avattua
Otsikko: Vs: b230fk vauhtipyörä
Kirjoitti: Huikkoster - 12.06.2022, 21:42:43
Kannatan tvs:ää ja jamboa. Saa vaikka pulttipyssyllä tuolleen ja laatikko on valmiiksi laskettu irroitusasentoon.
Otsikko: Vs: b230fk vauhtipyörä
Kirjoitti: Jöyssi - 12.06.2022, 22:43:36
No hyvä, eiköhän se sieltä saada alas. Ottaako kukaan kantaa tohon tyhjään kierteeseen?  :D
Otsikko: Vs: b230fk vauhtipyörä
Kirjoitti: Acke - 12.06.2022, 23:05:16
Yks tyhjä paikka sillä puolella on normaalia.
Otsikko: Vs: b230fk vauhtipyörä
Kirjoitti: Jöyssi - 13.06.2022, 06:08:48
No hyvä. Mikähän funktio sillä on, luulis että mielummin ei olis reikää mistä on mahdollisuus lentää paskaa kytkimeen ??? Jostain videosta bongasin että siinä autossa oli tossa kohdassa sisäpuolella iso kuusiokolo ruuvattu.
Otsikko: Vs: b230fk vauhtipyörä
Kirjoitti: laatikkovika - 13.06.2022, 19:01:14
No oon ite jounut hommaamaan 18ja20 mm avaimet volvoo varten.
Tais olla kyllä 740 sarja missä noita oli.
En tiiä onko joku ne piruuttan sinne vaihtanut.
Otsikko: Vs: b230fk vauhtipyörä
Kirjoitti: The_OttoB - 13.06.2022, 22:43:40
No hyvä. Mikähän funktio sillä on, luulis että mielummin ei olis reikää mistä on mahdollisuus lentää paskaa kytkimeen ??? Jostain videosta bongasin että siinä autossa oli tossa kohdassa sisäpuolella iso kuusiokolo ruuvattu.

Siihen reikään kuuluu Volvo Monotesterin kammenkulma-anturi. LH 2.2 ruiskuissa vielä noita oli.
Otsikko: Vs: b230fk vauhtipyörä
Kirjoitti: Jöyssi - 23.10.2024, 17:58:54
Päivitellääs tänne kun vihdoin on saatu tämä saaga päätökseen. :D

Tosiaan ikinä en päässyt tuota talliin itse värkkäämään, niin nyt kun kytkin alko temppuilemaan enempi niin etsin paikallisen pajan joka suostu hoitamaan homman.
Asentaja sano että mittasi eron paketeista ja sen perusteella laitto 2 prikkaa sinne mutterin alle, minusta aika hyvä kun kytkemispiste tuntuis olevan suunnilleen polkimen liikeradan puolessa välissä. Eli pelittää kyllä niillä seteillä hyvin mitä tässä ketjussa on suunniteltu.

Ainut ongelma minkä oon huomannut niin jos on vähän enemmän vetoa päällä, eli siis painaa kaasua, kun löysää kytkimen vaikka ylöspäin vaihtaessa niin ihan kytkimen liikeradan lopussa poljin tavallaan tärisee pienen matkaa, ei siis tuu ihan pehmeästi loppuun asti. Jos ei paina kaasua kun löysää kytkimen niin tulee pehmeesti koko matkan. Tuossa vaiheessa kytkin on minusta jo täysin kytkeytynyt niin en tiedä mistä tuo vois johtua mutta ei tunnu vaikuttavan toimintaan muuten. Pitää kysyä sieltä korjaamolta mitä on mieltä samalla kun oon sinne muullakin asialla yhteydessä, mutta ennen sitä haluaisin kuulla onko täällä antaa mielipiteitä tai jotain viisasta mitä kertoa hänelle.  ::)