Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: googe 2.0 - 23.12.2011, 10:45:21
-
En ole starttimoottorien sielunelämää täysin sisäistänyt, mutta nyt taitaa olla sen aika.
Joka toinen kerta, kun autoa yrittää käynnistää, starttaus jää ikäänkuin kesken. Startti pyöräyttää moottoria, mutta sitten elämä loppuu ja joku pyörii vielä hetken ja lopuksi kolahduksen saattelemana homma loppuu kuin seinään. Seuraavalla yrittämällä kone pärähtää käyntiin saman tien.
Monenlaista käynnistymisongelmaa on ollut. Yhden kerran katiska jätti parkkipaikalle, mutta lähti yhdistämällä navat solenoidin perästä. Mitään vikaa en löytänyt.
Olisiko kaukaa haettua päätellä, että solenoidi olisi tiensä päässä? Uusi startti Motonetistä vaiko Biltemasta?
760, B230FT, -90, LH2.4, AW-71
-
Mulla teki 760 melkein saman ja sen jälkeen kun "pakko" starttasin solenoidin perästä ei oo temppuillut mitään. Parkin asento tunnistinta kaikki on mulla kovasti epäillyt...
-
Mulla teki 760 melkein saman ja sen jälkeen kun "pakko" starttasin solenoidin perästä ei oo temppuillut mitään. Parkin asento tunnistinta kaikki on mulla kovasti epäillyt...
Startin heräte tms. kulkee kait tuon läpi, mutta jotenkin ihmeellistä miksi tuo kytkin päästäisi ensin läpi ja sitten vetäisi herneen nenään? No, varmaan kannattaa kuitenkin vaihtaa vaikka ihan varuiksi.
-
Joskus vuonna miekka ja kypärä minulla oli samanlaisia oireita.
Syyksi paljastui jumitteleva solenoidi. Vika voi yhtälailla syntyä bendix-laitteesta.
Eipä tuo uusikaan (tehdas kunnostettu) mahdottomia maksa (89,-) mätänetissä.
-
Joskus vuonna miekka ja kypärä minulla oli samanlaisia oireita.
Syyksi paljastui jumitteleva solenoidi. Vika voi yhtälailla syntyä bendix-laitteesta.
Eipä tuo uusikaan (tehdas kunnostettu) mahdottomia maksa (89,-) mätänetissä.
Juu ei tuota vanhaa kannata alkaa hieromaan. Paljon mukavampaa vaihtaa uutta osaa tilalle ja saada auto käyntiin silloin kun on tarvis...
Vaihtostartti on takapaksissa ja odottaa innokkaasti vaihtajaansa. Ei meinaa laatikossaan pysyä :).