Autodiagnoosi  Carcom Oy

760 -90 B230FT ja startti jää kesken joka toinen kerta?

• 4 Vastauksia
  • 2455 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa googe 2.0

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
En ole starttimoottorien sielunelämää täysin sisäistänyt, mutta nyt taitaa olla sen aika.

Joka toinen kerta, kun autoa yrittää käynnistää, starttaus jää ikäänkuin kesken. Startti pyöräyttää moottoria, mutta sitten elämä loppuu ja joku pyörii vielä hetken ja lopuksi kolahduksen saattelemana homma loppuu kuin seinään. Seuraavalla yrittämällä kone pärähtää käyntiin saman tien.

Monenlaista käynnistymisongelmaa on ollut. Yhden kerran katiska jätti parkkipaikalle, mutta lähti yhdistämällä navat solenoidin perästä. Mitään vikaa en löytänyt.

Olisiko kaukaa haettua päätellä, että solenoidi olisi tiensä päässä? Uusi startti Motonetistä vaiko Biltemasta?

760, B230FT, -90, LH2.4, AW-71

twin

• Vieras
Vs: 760 -90 B230FT ja startti jää kesken joka toinen kerta?
« Vastaus #1 : 23.12.2011, 19:11:16 »
Mulla teki 760 melkein saman ja sen jälkeen kun "pakko" starttasin solenoidin perästä ei oo temppuillut mitään. Parkin asento tunnistinta kaikki on mulla kovasti epäillyt...

Poissa googe 2.0

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #2 : 26.12.2011, 09:32:05 »
Mulla teki 760 melkein saman ja sen jälkeen kun "pakko" starttasin solenoidin perästä ei oo temppuillut mitään. Parkin asento tunnistinta kaikki on mulla kovasti epäillyt...

Startin heräte tms. kulkee kait tuon läpi, mutta jotenkin ihmeellistä miksi tuo kytkin päästäisi ensin läpi ja sitten vetäisi herneen nenään? No, varmaan kannattaa kuitenkin vaihtaa vaikka ihan varuiksi.

Poissa mikan

• Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
« Vastaus #3 : 28.12.2011, 10:35:41 »
Joskus vuonna miekka ja kypärä minulla oli samanlaisia oireita.

Syyksi paljastui jumitteleva solenoidi.  Vika voi yhtälailla syntyä bendix-laitteesta.

Eipä tuo uusikaan (tehdas kunnostettu) mahdottomia maksa (89,-) mätänetissä.
« Viimeksi muokattu: 28.12.2011, 10:38:32 kirjoittanut mikan »

Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa googe 2.0

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #4 : 28.12.2011, 15:43:36 »
Joskus vuonna miekka ja kypärä minulla oli samanlaisia oireita.

Syyksi paljastui jumitteleva solenoidi.  Vika voi yhtälailla syntyä bendix-laitteesta.

Eipä tuo uusikaan (tehdas kunnostettu) mahdottomia maksa (89,-) mätänetissä.

Juu ei tuota vanhaa kannata alkaa hieromaan. Paljon mukavampaa vaihtaa uutta osaa tilalle ja saada auto käyntiin silloin kun on tarvis...

Vaihtostartti on takapaksissa ja odottaa innokkaasti vaihtajaansa. Ei meinaa laatikossaan pysyä :).

Proturbo  Autodiagnoosi