Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: volovonimun - 01.01.2012, 17:43:06
-
Eli pakki puuttuu ja nelospykälä...olisko joku solenoidi rikki tai jotai???
Öljyt vaihdettu ja öljysiivilä(suodatin)
-
PNP kytkin melko varmasti lueppa vika koodit sähkö vika siellä varmasti
-
PNP on myös putsattu ja tarkistettu :(
-
Vikakoodit luettu?
-
antaa kaiken maailman koodeja..enkä saa nollattua jostain syystä >:(
...niin ja tiedän miten nollataan :pomo:
-
No kerroppa ne kaiken maailman koodit niin jospa oltas sitten vähän viisaanpihttp://www.vrcf.fi/foorumi/Smileys/webby/rolleyes.gif
-
...niin ja tiedän miten nollataan :pomo:
Ihanks tosi?
Eka koodi pitää saada uudelleen ulos jotta ne voi nollata, sitten nappi pohjaan 5sek ja ylös, kun ledi syttyy painetaan nappi pohjaan uudelleen viideksi sekunniksi ja sit ylös, nyt painetaan taas se 1sek jotta luetaan ja saadaan 1-1-1 jos onnistui.
-
joo...tiedän.
olen tehnyt sen kymmeniä kertoja onnistumatta :o
outoa ;D
ajattelin vaan et siel on monta varmasti tosi vanhoja koodeja millä ei ole mitään merkitystä,mut voin täs joku päivä kirjoitella ne kaikki ylös :P
-
vikakoodit: 232 kokeilin nollata 313
313 ja sitten tuli 311
311 121
121 212
212 232
että näin :o
-
joo kyllä loota on kunnossa mutta sähköt sinne oikosulussa tai poikki elikkä kannattais tutkia lootan kylessä ne 3 liitosta kuskin puolella uskosin kosteus tehny kepposen
-
joo...se tuli myös mieleen
täytyy sit ryömiä auton alle :P
-
liitokset tarkistettu ja putsattu... vika on silti ja pysyy :-\
pakin kun laittaa päälle niin kuuluu naksahdus laatikosta mutta tuntuu ettei öljy lähde kiertämään tai jotai...
öljyä silti on ja juuri vaihdettu,kuten siiviläkin...tod. outoa
eikö tosiaan kellään ole ollu vastaavaa ???
-
Noista vioista tuli mieleen oma 10kk proggis. Kone kävi kuin setori muisti täynnä kaikenmaailman vikakoodeja, puolet sähköpuolesta uusittiin ja kui ollakkaan koneessa oli jako perseellään. :-[ Tämä vain tarkoittaa sitä että vika voi olla vaikka missä riippumatta siitä missä vika ilmenee. :idiot2:
-
niinpä....kun löytyis nyt jotain järkeä,alkaa meinaan usko kohta loppumaan,kun on melkein kaikkee jo kokeiltu..
Tietäiskö muuten joku minne noi neljä solenoidia vaikuttaa ja mikä on mikäkin...
-
Tässä Volvon Servicehandbok:sta otettu kuva josta on ehkä apua?
S1 ja S2 vaihtaa vaihteita
SL =lock up
STH solenoidi vaikuttaa sitten "systemtryck":iin
ps voin myydä tän 190 sivuisen 960 AW vaihdelaatikko kirjan ;)
(http://www.pukema.com/kuvat/960laatikonsolenoidit.jpg)
www.pukema.com/kuvat/960laatikonsolenoidit.jpg
-
No juman flavida :)
tuon mukaan näyttäis et S2 olis lukittuna kokoajan..thanx :pomo:
mut ei kerro mitä tapahtuu ku pakin heittäis päälle :buck2:
en ole sentään ajatellut automaatti mekaanikoksi alkaa :D joten tuskin tarvii ostaa.
kun vaan sais tuon pelittämään :-\
-
kävin kokeilemassa ja näytti ettei S1 ja S2 signaali mene perille :(
SL signaali menee...eli luulisin että S1 ja S2 solenoidit olisi sökö >:(
Täytyy tsekata piuhat vielä kun päivä valkenee...
kuinkahan helvetin kalliit noi solkut on :o
-
kävin kokeilemassa ja näytti ettei S1 ja S2 signaali mene perille :(
SL signaali menee...eli luulisin että S1 ja S2 solenoidit olisi sökö >:(
Täytyy tsekata piuhat vielä kun päivä valkenee...
kuinkahan helvetin kalliit noi solkut on :o
Jotain tota luokkaa valloissa:
http://www.volvopartswebstore.com/showAssembly.aspx?ukey_assembly=237553&ukey_product=1141404
-
usko vaikka huvikses ei siellä lootassa vika oo vaa aw een poksi saa väärää infoa ja ei osaa antaa oikeita käskyjä
-
seillä kun on nuita vika koodeja niin monta alotappas korjaan ne viat niin lyön melkein vaikka vetoa että loota pelittää sen jälkeen
-
joko viat korjattu
-
seillä kun on nuita vika koodeja niin monta alotappas korjaan ne viat niin lyön melkein vaikka vetoa että loota pelittää sen jälkeen
joko viat korjattu
vikakoodit: 232 kokeilin nollata 313
313 ja sitten tuli 311
311 121
121 212
212 232
että näin :o
Ensin pitää saada koodit nollattua, sitten ajetaan testilenkki jonka jälkeen luetaan uudestaan ja uskotaan vasta niitä koodeja jotka tuli testilenkin jälkeen.
Miten koodijärjestys muuttui tuon lukemisen ja nollausyrityksen jälkeen? Aluksi eka koodi oli 2-3-2 ja nyt "nollauksen" jälkeen olikin 3-1-3?
2-2-3 Throttle position sensor signal too low
3-1-3 FAulty signal from gear position sensor
3-1-1 RPM signal from transmission missing
1-2-1 Solenoid S1 short-circuit to ground or control module fault
2-1-2 Short-circuit to battery voltage in solenoid S2 circuit
2-3-2 Speedometer signal missing (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=148.msg441#msg441)
-
koodijono siirtyi pykälällä eteenpäin nollauksen jälkeen..olen tarkistanut johdot ym.
silti ei laita pakkia silmään..alan uskoa vähitellen ettei solenoidi 2 pelaa.
-
ei se anna nollata koodeja niin kauvan kun siellä on vika elikkä viat kuntoon ja sitten nollaamaan. otappa pitkä piuha akulta ja kokeile syöttää virtaa sinne lootan pistokkeesen S1 ja S2 jos sieltä lootasta kuuluu naksahdus niin on kunnossa
-
jaahans kokeilin sit johdon kanssa noi solenoidit läpi.
ainoa solenoidi joka naksahti oli STH
loput kyllä räpsähti liittimessä mutta naksahdusta ei kuulunut laatikosta..eli S1,S2 ja SL
ei siis ihme että laatikko on sekaisin ja taitaa olla aika arvokkaita noi releet :(
olisko kellään käytettyjä ???
-
jaahans kokeilin sit johdon kanssa noi solenoidit läpi.
ainoa solenoidi joka naksahti oli STH
loput kyllä räpsähti liittimessä mutta naksahdusta ei kuulunut laatikosta..eli S1,S2 ja SL
ei siis ihme että laatikko on sekaisin ja taitaa olla aika arvokkaita noi releet :(
olisko kellään käytettyjä ???
Epäilen että ei ne taida moottori sammuksissa mennäkään päälle. Ite joskus kokeilin AW50-42 lootasta paikoillaan, ei sieltä mitään kuulunut, virtaa ne kyllä ottivat. Toosa toimi silti.
-
liittimestä menee suora piuha solenoidille...mikä sen solenoidin estää toimimasta jos sinne laittaa suoraan sähköä??
TCM:stä tulee ohjaus-jännite solenoideille vasta kun auto on käynnis.
näin mä ainakin olen ymmärtänyt ja sähkökaaviosta lukenut
-
liittimestä menee suora piuha solenoidille...mikä sen solenoidin estää toimimasta jos sinne laittaa suoraan sähköä??
TCM:stä tulee ohjaus-jännite solenoideille vasta kun auto on käynnis.
näin mä ainakin olen ymmärtänyt ja sähkökaaviosta lukenut
En tiedä miten öljy siellä kulkee ja on paineen alaisena, mutta ainakaan, en saanut ääntä niistä kaikista kuuluviin. Enää jaksa muistaa, mistä kuului ja mistä, ei mutta kaikista ei kuulunut ja silti laatikko toimii normaalisti.
-
voi helvetti....kyllä menee taas vaikeeks :buck2:
-
Oletko vastusarvoa kokeillut mittailla niistä solenoideista?
-
s1 ja s2 pitäis olla 10-15ohm jos on vähempi tai enempi niin rikki. kyllä ainakin minun aw 30-43 lootassa kuuluu naksahdus kun syöttä 12v suoraa voihan siellä olla jotain paskaa siellä venttiilikoneistossa että se jumittaa soleenoidia. paljonko sillä on ajettu
-
ajettu on 287tkm..
-
ei nuilla kilometreillä pitäs vielä tossa lootassa mitään vikaa olla mutta missä päin suomea auto on kiinnostas vähän päästä tutkimaan. puhelimella satettas selvittää tää ongelma helpommin
-
Samaan aiheeseen viitaten mikäs vika omassa 960 vollessa kun ylivaihde ei ilmeisesti kytkeydy. ajaa 110 mittarin mukaan ja kierrokset 3000 rpm ja kun paina w napia niin mittaristoon tulee nuolen kuva mutta pykälä ei vaihdu pienemälle, niin eikös se sillon ole että ylivaihde/ ylinvaihde ei kytkeydy ollenkaan? Vai paljonko tälläsessa 2,5L kuutosen koneessa pitäs olla kiekkoja 110 vauhdissa pienellä kaasulla? Juuri ostin auton ja en tosiaan tiedä minkälainen kuuluisi olla, ja onko tässä edes ylivaihdetta ? :D
Kaikki sulakkeet kattelin ne oli ehjiä, kone huoneesta sekä sisältä tai missään niistä ei lukenut että overdrive/tai vastaavaa? Onko noita releitä missä kaikkialla tämmösessä volvossa kun en netistä löytänyt sijoitus kuvia?
-
Samaan aiheeseen viitaten mikäs vika omassa 960 vollessa kun ylivaihde ei ilmeisesti kytkeydy. ajaa 110 mittarin mukaan ja kierrokset 3000 rpm ja kun paina w napia niin mittaristoon tulee nuolen kuva mutta pykälä ei vaihdu pienemälle, niin eikös se sillon ole että ylivaihde/ ylinvaihde ei kytkeydy ollenkaan? Vai paljonko tälläsessa 2,5L kuutosen koneessa pitäs olla kiekkoja 110 vauhdissa pienellä kaasulla? Juuri ostin auton ja en tosiaan tiedä minkälainen kuuluisi olla, ja onko tässä edes ylivaihdetta ? :D
Kaikki sulakkeet kattelin ne oli ehjiä, kone huoneesta sekä sisältä tai missään niistä ei lukenut että overdrive/tai vastaavaa? Onko noita releitä missä kaikkialla tämmösessä volvossa kun en netistä löytänyt sijoitus kuvia?
Tuosta pikkulohkosta en tiedä, mutta omas 3l:ssa 120km/h nopeudessa kiekat on abt 3000rpm
Ei näissä mitään ylivaihdetta ole, mutta 3 ja 4 vaihteella turbiinin lukitus on, en nyt muista varmaks, mutta voi olla, että jossain lämpötilassa myös 2. vaihde???
-
Tuosta pikkulohkosta en tiedä, mutta omas 3l:ssa 120km/h nopeudessa kiekat on abt 3000rpm
Ei näissä mitään ylivaihdetta ole, mutta 3 ja 4 vaihteella turbiinin lukitus on, en nyt muista varmaks, mutta voi olla, että jossain lämpötilassa myös 2. vaihde???
Taitaa toimia siis ihan normaalisti mietin vaan että aika kovat kiekat oli 110 - 115 nopeudessa.
-
Siinä on varmaan joku suojaustoiminto, että kun laittaa winter napin pohjaan ja vauhtia on jo 110km/h niin ei se heitä kolmosta päälle.
Kokeiles siten, että lähdet liikkeelle sillä kepin kolmosvaihteella, sit ei nelonen mene ollenkaan päälle ja jos sit on samat kierroksen koneessa 110km/h vauhdissa, niin sit on jotain mätää.
-
960 -95 2,5 perä 4,10:1 960 -96 2,5 perä 3,91:1 ja 3L perä 3,73:1 kyllä 110km ja 2800-3000rpm on ihan ok 2,5l
-
tjaah...tuli pitkästä aikaa käytyä volvossa ja vastus arvot mittasin..
STH anto 4,5 ohmia loput ei antanut mitään,kumma kyllä :o