Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Kurvelo - 11.11.2023, 10:03:17
-
Ostin tos heinäkuulla -11 mallin V70 D3 biilin. Kadotellut jonkin verran nestettä. Pari kertaa tullut minimi häly. Lisäillä noin litran kaikkineen tänä aikana. Kuplii hiukan paisuntasäiliöön ja tekee painetta.Taitaa tulla kätten voiteet. Ajettu kuitenkin vasta 240 tkm joten remppa vielä järkevää. Minkä hintasta touhua tollanen kansipahvi n vaihto korjaamolla mahtaa olla. Kokemuksia?
-
Muutamia kansivikoja on tullut vastaan. Kannattaa ainakin henkisesti varautua siihen ettei pelkkä tiiviste riitä. Työosuuden voisi veikata olevan 12h tienoilla paikasta riippuen.
-
No. Katotaan millai käy. Tässä vielä vähän epäselvää miten autoliike osallistuu rempan kuluihin. Niillä kuitenkin jonkinlainen virhevastuu on olemassa,kaupasta kuitenkin vasta 4 kuukautta.
-
Tekeekö paineen kun lyöt kylmänä käyntiin, anna käydä about 1-min. Onko painetta?
Kannattaapi tehä paisuntasäiliöstä ensin väriaine testi.
-
Tekeekö paineen kun lyöt kylmänä käyntiin, anna käydä about 1-min. Onko painetta?
Kannattaapi tehä paisuntasäiliöstä ensin väriaine testi.
Ei se paine tule sinne mistään muualta kuin palotilasta, joko rikkinäisen tiivisteen tai haljenneen kannen vuoksi.
Toinen vaihtoehto on tietenkin se että kone keittää jostakin syystä, mutta sen kyllä huomaa muustakin kuin ilmoituksesta alhaisesta nestepinnasta.
-
Muutamia kansivikoja on tullut vastaan. Kannattaa ainakin henkisesti varautua siihen ettei pelkkä tiiviste riitä. Työosuuden voisi veikata olevan 12h tienoilla paikasta riippuen.
Pelkkä tiiviste ei riitä koskaan kevytmetallikannen kyseessä ollen. Ainakaan kukaan vastuuntuntoinen tekijä ei kokoa oikaisematonta kantta?
Taitaa näissä olla niin, että jos autolla on ajettu lähemmäs 200tkm. Ei kannata edes ajatella korjaamista. Ruotsista taitaa saada alle 100tkm. ajettuja koneita tyyliin 3000€ kyyteineen...
-
Ei se paine tule sinne mistään muualta kuin palotilasta, joko rikkinäisen tiivisteen tai haljenneen kannen vuoksi.
Toinen vaihtoehto on tietenkin se että kone keittää jostakin syystä, mutta sen kyllä huomaa muustakin kuin ilmoituksesta alhaisesta nestepinnasta.
Jo vain kuule ties kuinka monta kertaa kansi sekä tiiviste ollu ehjä. Paineet ja höyryt voi tulla egr-lauhduttimesta sekä turbosta lävitte.
-
Jo vain kuule ties kuinka monta kertaa kansi sekä tiiviste ollu ehjä. Paineet ja höyryt voi tulla egr-lauhduttimesta sekä turbosta lävitte.
No juu, pakopuolella olevien nestekiertojen kautta voi tietenkin tulla painetta.
-
Näistähän on mennyt myös sylinterinputkia halki, monesti tuontiautoja tai laitettu virisofta joka nostaa sylinterinpaineet. Virtasen korjaamo Salossa putkittaa lohkoja.
Ja jos köykämiinikantta aletaan suoristamaan höyläämällä, pitäisi tietysti tarkistaa nokkalinjakin, jääkö se suoraksi.
-
Sylinterin halkeamaa myös olisin ehdottanut. Viritykseen tuo halkeilu ei liity mitenkään vaan noissa oli materiaalivikoja. Kun tuo 5-syl 2.0 tuli niin satoja ja satoja moottoreita vaihdettiin uusiin jo takuuaikana eli alle 100tkm ajettuina. Saman ongelman sai ekat VEA moottorit, mikä korjattiin 2017 S/V90 malleihin ja noissa ei ole tuota ongelmaa ollut. Putki halkeaa aivan ylhäältä sylinterien välistä ja suoraan vesitilaan.
EGR cooleri saattaa myös olleessaan puhki aiheuttaa samat oireet, mutta sen saa nopeasti letkuohituksella otettua pois välistä testin ajaksi.
Kummatkaan näistä vioista ei aja moottoriöljyä tai palokaasuja jäähdytysnesteeseen, kuten kannentiivisteviassa.
-
Oletko seuraillut tuleeko alle nestetippoja ? Mahdollisesti rintapellin tai etupyörien taakse ? Ne tuulilasin alla olevassa kaukalossa olevat vesiletkut tuppaa valskaamaan ainakin itellä, käytännössä ne on webaston ja lämppärin letkut. Pahinta on että ne on piilossa sen muovikannen alla. Vesi tai neste valuu sieltä etupyörän taakse. Nyt on lunta, näkyy hyvin kun neste sulattaa pieniä reikiä. Itellä 3.0 bensakone ja tuo nestepinnan varoitus tulee todella helposti, koska paisari on tosi pieni ja iso nestetilavuus. Joka kerta jostakin löytynyt klemmari, joka tihkuu hiljakseen nestettä ja pinta alenee pikku hiljaa. Viimeksi vuoti letkulämppärin ja kiertovesipumpun välinen letkuklemmari koneen edessä. Pyyhkijän varret irti, konepellin takareunan tiiviste ja muutama muoviklipsu, niin se muovi lähtee helposti irti ja pääsee näkemään onko se kaukalon pohja märkä. Neste on makeaa kun tökkää sormen siihen ja maistaa. Kaukalossa voi olla lauhalla säällä myös vettä.
-
Tekeekö paineen kun lyöt kylmänä käyntiin, anna käydä about 1-min. Onko painetta?
Kannattaapi tehä paisuntasäiliöstä ensin väriaine testi.
. Teen sen kun kone kylmänä seuraavaksi. Mitä tarkoitat väriainetestillä.?
-
Sylinterin halkeamaa myös olisin ehdottanut. Viritykseen tuo halkeilu ei liity mitenkään vaan noissa oli materiaalivikoja. Kun tuo 5-syl 2.0 tuli niin satoja ja satoja moottoreita vaihdettiin uusiin jo takuuaikana eli alle 100tkm ajettuina. Saman ongelman sai ekat VEA moottorit, mikä korjattiin 2017 S/V90 malleihin ja noissa ei ole tuota ongelmaa ollut. Putki halkeaa aivan ylhäältä sylinterien välistä ja suoraan vesitilaan.
EGR cooleri saattaa myös olleessaan puhki aiheuttaa samat oireet, mutta sen saa nopeasti letkuohituksella otettua pois välistä testin ajaksi.
Kummatkaan näistä vioista ei aja moottoriöljyä tai palokaasuja jäähdytysnesteeseen, kuten kannentiivisteviassa.
. Nesteet kirkkaat. Ainoa ongelma hidas nesteen katoaminen ja ehkä normaalia suurempi paine säiliössä. Mulla on ollu käsitys että tää on Volvon parhaita koneita tää 2 l . Nyt kun näitä vastauksia lukee niin hirvittää.
-
Vaikee selittää...sellanen kansivikojen diagnosointi setti, joka ittelläkin tua hyllyssä.
Käytetään moottori kuumaks ilman paisarin korkkia, niin kauan että neste höyrystyy.
Sitten sellanen lutkupurkki paisarin korkin paikalle ja imastaan sellaseen rohvessorin putkeen :2funny: jossa sellanen litku, joka värjääntyy jos esim pakokaasuja jäähdytysjärjestelmässä.
-
Oletko seuraillut tuleeko alle nestetippoja ? Mahdollisesti rintapellin tai etupyörien taakse ? Ne tuulilasin alla olevassa kaukalossa olevat vesiletkut tuppaa valskaamaan ainakin itellä, käytännössä ne on webaston ja lämppärin letkut. Pahinta on että ne on piilossa sen muovikannen alla. Vesi tai neste valuu sieltä etupyörän taakse. Nyt on lunta, näkyy hyvin kun neste sulattaa pieniä reikiä. Itellä 3.0 bensakone ja tuo nestepinnan varoitus tulee todella helposti, koska paisari on tosi pieni ja iso nestetilavuus. Joka kerta jostakin löytynyt klemmari, joka tihkuu hiljakseen nestettä ja pinta alenee pikku hiljaa. Viimeksi vuoti letkulämppärin ja kiertovesipumpun välinen letkuklemmari koneen edessä. Pyyhkijän varret irti, konepellin takareunan tiiviste ja muutama muoviklipsu, niin se muovi lähtee helposti irti ja pääsee näkemään onko se kaukalon pohja märkä. Neste on makeaa kun tökkää sormen siihen ja maistaa. Kaukalossa voi olla lauhalla säällä myös vettä.
. Tarvii kattoo noikin letkuvuodot,josko siitä ongelmien ratkaisu löytyisi. Kunhan pääsen auton kans johonkin sisätiloihin. Näillä keleillä ei oikein ulkona viitti ruveta purkaan autoa pihassa.
-
Ei se paine tule sinne mistään muualta kuin palotilasta, joko rikkinäisen tiivisteen tai haljenneen kannen vuoksi.
Toinen vaihtoehto on tietenkin se että kone keittää jostakin syystä, mutta sen kyllä huomaa muustakin kuin ilmoituksesta alhaisesta nestepinnasta.
. Nestehävikki on tosiaan pientä ajettuihin kilometreihin nähden. Nesteet kirkkaat. Paine säiliössä "normaalia"suurempi,sanoivat huollossa. Säiliön korkki vaihdettu. Ei vaikutusta. Auto käy ja kukkuu ok. Tosiaan 5 sen tuhatta km ajellut autolla.
-
Vaikee selittää...sellanen kansivikojen diagnosointi setti, joka ittelläkin tua hyllyssä.
Käytetään moottori kuumaks ilman paisarin korkkia, niin kauan että neste höyrystyy.
Sitten sellanen lutkupurkki paisarin korkin paikalle ja imastaan sellaseen rohvessorin putkeen :2funny: jossa sellanen litku, joka värjääntyy jos esim pakokaasuja jäähdytysjärjestelmässä.
. Mistä hommasit. Paljo hintaa?
-
Mulla on ollu käsitys että tää on Volvon parhaita koneita tää 2 l . Nyt kun näitä vastauksia lukee niin hirvittää.
Mistä olet tuollaisen käsityksen saanut. Ylivoimaisesti huonoin Volvon moottori on tuo VEA.
-
Mistä olet tuollaisen käsityksen saanut. Ylivoimaisesti huonoin Volvon moottori on tuo VEA.
Missä on tieto et vea? Aloittajan auto 2011 vm, eli 5 cyl. Ihan eri kone kuin tuo susi vea.
Ehkä kannattaa lukea koko viestiketju :idiot2:
-
. Mistä hommasit. Paljo hintaa?
Ihan on vaan bilteman setti. 80€ muistaakseni makso....ehkä...
-
Missä on tieto et vea? Aloittajan auto 2011 vm, eli 5 cyl. Ihan eri kone kuin tuo susi vea.
Ehkä kannattaa lukea koko viestiketju :idiot2:
No juu sekoitin ajatuksissani VEA koneeseen :buck2:
-
Mistä olet tuollaisen käsityksen saanut. Ylivoimaisesti huonoin Volvon moottori on tuo VEA.
. Joo. Tosiaan Volvon oma 5 pyttynen. Ei foortilainen.
-
Ihan on vaan bilteman setti. 80€ muistaakseni makso....ehkä...
. Tarvii kattoo jos löytyy sellanen.
-
. Joo. Tosiaan Volvon oma 5 pyttynen. Ei foortilainen.
VEA ei ole Foortilainen vaan Volvon oma ja eniten testattu moottorimalli.
-
VEA ei ole Foortilainen vaan Volvon oma ja eniten testattu moottorimalli.
Eikä se 2.0d kään ole foortilainen vaan ranskalaisen PSA-konsernin tuote jota löytyy melko monen merkin keulalta
-
VEA ei ole Foortilainen vaan Volvon oma ja eniten testattu moottorimalli.
. Nyt käsi pystyyn virheen merkiksi.
-
No ni.Nyt volvosta kansi irti.K-Auto lupasi ruhtinaaliset 25 % osallistua kustannuksiin. Tosiaan kannentiiviste oli vuotanut 3 meen sylinteriin.Mutta ei siinä kaikki.Sylinterien seinämissä syöpymiä ja syviä naarmuja.Tästä ei ihan pikkurahalla selvitä.Jos ajattelee että tälläsen kärryn hinta on jossain ehkä 7000 luokkaa ja korjauskustannus 3-4 tonnin luokkaa/arvio. Vaihtomoottori about 3500 egee.En oikein tiä et mitä tekis tän kans. Kattoo ny mitä se Autoliike sanoo.Mua on kyllä petetty olo ja liike on tollasesta vastuussa vaikka eivät olleet varmasti vioista tietoisia joku kärrännyt paskan vaihtoon.Kiva.Palaan asiaan kun taas jotain tapahtuu.
-
Onko edennyt?
-
Justiin tehtiin 220tkm ajettuun d3 2011 kansiremppa. Oli pahvissa vika. Kaikenmoisia oireita oli. Pieniä määriä öljyä paisuntasäiliössä. Vesiletkut kivikovia aina välillä.
-
Justiin tehtiin 220tkm ajettuun d3 2011 kansiremppa. Oli pahvissa vika. Kaikenmoisia oireita oli. Pieniä määriä öljyä paisuntasäiliössä. Vesiletkut kivikovia aina välillä.
Kuinka oli mainittua DeeKolmosta huollettu? Oliko moottorin öljyjä vaihdettu ajallaan? Entä muut huollot? Vaikuttaa kyllä kovin aikaiselta kansirempalta, vaikka niitä kai sattuu vaikka kuinka tuoreisiin autoihin.
Ihan sillä kyselen, koska itsellä samanlainen vm. 2011 D3 moottorinen V70... nyt 303 tkm ajettu. Hyvin on rallatellut tähän saakka.
-
Kuinka oli mainittua DeeKolmosta huollettu? Oliko moottorin öljyjä vaihdettu ajallaan? Entä muut huollot? Vaikuttaa kyllä kovin aikaiselta kansirempalta, vaikka niitä kai sattuu vaikka kuinka tuoreisiin autoihin.
Ihan sillä kyselen, koska itsellä samanlainen vm. 2011 D3 moottorinen V70... nyt 303 tkm ajettu. Hyvin on rallatellut tähän saakka.
Varmaan kylmäkäynnistykset ja ajotyyli ratkaisee paljon? Eli ajetaan kylmällä koneella hellällä kaasujalalla jne. Siis mikäli ei tapahdu jotakin viasta aiheutuvaa ylikuumenemista.
-
Kuinka oli mainittua DeeKolmosta huollettu? Oliko moottorin öljyjä vaihdettu ajallaan? Entä muut huollot? Vaikuttaa kyllä kovin aikaiselta kansirempalta, vaikka niitä kai sattuu vaikka kuinka tuoreisiin autoihin.
Ihan sillä kyselen, koska itsellä samanlainen vm. 2011 D3 moottorinen V70... nyt 303 tkm ajettu. Hyvin on rallatellut tähän saakka.
Kaikki huollot tehty merkkiliikkeessä. Öljyjä oli vaihdettu 20tkm välein.
Eli ei ollut väärinkäytetty peli
-
Kaikki huollot tehty merkkiliikkeessä. Öljyjä oli vaihdettu 20tkm välein.
Eli ei ollut väärinkäytetty peli
Ihan mielenkiinnosta, että onko pakkasella esilämmitetty kuinka tunnollisesti, vai onko useita lähtöjä tyyliin -20 asteen lämpötiloista ilman lämmitystä?
-
Jääny roikkumaan tämän tarinan lopputulema. Päädyttiin sitte K-auton kans kaupan purkuun. Kaikki sujui hyvin kaupan puolelta kunhan päästiin yhteisymmärrykseen asiasta. Kauppasumma miinus ajetut km. Kilahti tilille nopsaan. Laittelivat autoa sitte korjaamolla n.3500 egellä kuntoon. Myöhemmin Volvo oli huudossa niillä. Meni johonkin 5500 egeen. Ei oo autokauppa aina helppoo.
-
Jääny roikkumaan tämän tarinan lopputulema. Päädyttiin sitte K-auton kans kaupan purkuun. Kaikki sujui hyvin kaupan puolelta kunhan päästiin yhteisymmärrykseen asiasta. Kauppasumma miinus ajetut km. Kilahti tilille nopsaan. Laittelivat autoa sitte korjaamolla n.3500 egellä kuntoon. Myöhemmin Volvo oli huudossa niillä. Meni johonkin 5500 egeen. Ei oo autokauppa aina helppoo.
No ei oo helppoo!
Toivottavasti et jäänyt kovin paljon kärsimään muuta kun v.tutusta ja vaivaa.