Autodiagnoosi  Carcom Oy

D3. Kansivikako

  • 34 Vastauksia
  • 5186 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kurvelo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: D3. Kansivikako
« Vastaus #15 : 24.11.2023, 15:18:28 »
Ei se paine tule sinne mistään muualta kuin palotilasta, joko rikkinäisen tiivisteen tai haljenneen kannen vuoksi.
Toinen vaihtoehto on tietenkin se että kone keittää jostakin syystä, mutta sen kyllä huomaa muustakin kuin ilmoituksesta alhaisesta nestepinnasta.
.  Nestehävikki on tosiaan pientä ajettuihin kilometreihin nähden. Nesteet kirkkaat. Paine säiliössä "normaalia"suurempi,sanoivat huollossa. Säiliön korkki vaihdettu. Ei vaikutusta. Auto käy ja kukkuu ok.   Tosiaan 5 sen tuhatta km  ajellut autolla.
« Viimeksi muokattu: 24.11.2023, 15:26:15 kirjoittanut Kurvelo »

Poissa Kurvelo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: D3. Kansivikako
« Vastaus #16 : 24.11.2023, 15:24:23 »
Vaikee selittää...sellanen kansivikojen diagnosointi setti, joka ittelläkin tua hyllyssä.

Käytetään moottori kuumaks ilman paisarin korkkia, niin kauan että neste höyrystyy.

Sitten sellanen lutkupurkki paisarin korkin paikalle ja imastaan sellaseen rohvessorin putkeen   :2funny:     jossa sellanen litku, joka värjääntyy jos esim pakokaasuja jäähdytysjärjestelmässä.
.  Mistä hommasit. Paljo hintaa?

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2236
  • Tampere - Pori
Vs: D3. Kansivikako
« Vastaus #17 : 24.11.2023, 21:26:25 »
Mulla on ollu käsitys että tää on Volvon parhaita koneita tää 2 l . Nyt kun näitä vastauksia lukee niin hirvittää.

Mistä olet tuollaisen käsityksen saanut. Ylivoimaisesti huonoin Volvon moottori on tuo VEA.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa juho82

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: D3. Kansivikako
« Vastaus #18 : 25.11.2023, 01:21:56 »
Mistä olet tuollaisen käsityksen saanut. Ylivoimaisesti huonoin Volvon moottori on tuo VEA.
Missä on tieto et vea? Aloittajan auto 2011 vm, eli 5 cyl. Ihan eri kone kuin tuo susi vea.

Ehkä kannattaa lukea koko viestiketju :idiot2:

Poissa hespa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 698
  • O.V.L.O.V.
Vs: D3. Kansivikako
« Vastaus #19 : 25.11.2023, 08:52:12 »
.  Mistä hommasit. Paljo hintaa?

Ihan on vaan bilteman setti. 80€ muistaakseni makso....ehkä...
Oldies but goldies. 242dl vm:79. 242DL vm:78. 245DIESEL VM:83. 245DIESEL vm: 85. 240 ite tehty Bertone kopio vm.84. 740DIESEL vm:85. 740GLE vm:88. 740GLE vm:87. 460vm:95. 340(DAFFI).960 2,5 vm:96. 960sedan 2.5 vm:95.
960 2,5 STW.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2236
  • Tampere - Pori
Vs: D3. Kansivikako
« Vastaus #20 : 25.11.2023, 11:18:02 »
Missä on tieto et vea? Aloittajan auto 2011 vm, eli 5 cyl. Ihan eri kone kuin tuo susi vea.

Ehkä kannattaa lukea koko viestiketju :idiot2:

No juu sekoitin ajatuksissani VEA koneeseen  :buck2:
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Kurvelo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: D3. Kansivikako
« Vastaus #21 : 25.11.2023, 15:06:29 »
Mistä olet tuollaisen käsityksen saanut. Ylivoimaisesti huonoin Volvon moottori on tuo VEA.
. Joo. Tosiaan Volvon oma 5 pyttynen. Ei foortilainen.

Poissa Kurvelo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: D3. Kansivikako
« Vastaus #22 : 25.11.2023, 15:07:23 »
Ihan on vaan bilteman setti. 80€ muistaakseni makso....ehkä...
. Tarvii kattoo jos löytyy sellanen.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2236
  • Tampere - Pori
Vs: D3. Kansivikako
« Vastaus #23 : 25.11.2023, 15:19:16 »
. Joo. Tosiaan Volvon oma 5 pyttynen. Ei foortilainen.

VEA ei ole Foortilainen vaan Volvon oma ja eniten testattu moottorimalli.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Heikki75

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 345
  • V60 D4 AWD
Vs: D3. Kansivikako
« Vastaus #24 : 25.11.2023, 15:22:06 »
VEA ei ole Foortilainen vaan Volvon oma ja eniten testattu moottorimalli.
Eikä se 2.0d kään ole foortilainen vaan ranskalaisen PSA-konsernin tuote jota löytyy melko monen merkin keulalta

Poissa Kurvelo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: D3. Kansivikako
« Vastaus #25 : 25.11.2023, 17:47:45 »
VEA ei ole Foortilainen vaan Volvon oma ja eniten testattu moottorimalli.
.  Nyt käsi pystyyn virheen merkiksi.

Poissa Kurvelo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: D3. Kansivikako
« Vastaus #26 : 12.02.2024, 18:02:15 »
No ni.Nyt volvosta kansi irti.K-Auto lupasi ruhtinaaliset 25 % osallistua kustannuksiin. Tosiaan kannentiiviste oli vuotanut 3 meen sylinteriin.Mutta ei siinä kaikki.Sylinterien seinämissä syöpymiä ja syviä naarmuja.Tästä ei ihan pikkurahalla selvitä.Jos ajattelee että tälläsen kärryn hinta on jossain ehkä 7000 luokkaa ja korjauskustannus 3-4 tonnin luokkaa/arvio. Vaihtomoottori about 3500 egee.En oikein tiä et mitä tekis tän kans. Kattoo ny mitä se Autoliike sanoo.Mua on kyllä petetty olo ja liike on tollasesta vastuussa vaikka eivät olleet varmasti vioista tietoisia joku kärrännyt paskan vaihtoon.Kiva.Palaan asiaan kun taas jotain tapahtuu.

Poissa Hemmo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: D3. Kansivikako
« Vastaus #27 : 26.05.2024, 19:18:15 »
Onko edennyt?

Poissa Jarvenpaa-

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: D3. Kansivikako
« Vastaus #28 : 10.06.2024, 16:05:31 »
Justiin tehtiin 220tkm ajettuun d3 2011 kansiremppa. Oli pahvissa vika. Kaikenmoisia oireita oli. Pieniä määriä öljyä paisuntasäiliössä. Vesiletkut kivikovia aina välillä.

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1029
  • www.vrcf.fi
Vs: D3. Kansivikako
« Vastaus #29 : 10.06.2024, 19:35:48 »
Justiin tehtiin 220tkm ajettuun d3 2011 kansiremppa. Oli pahvissa vika. Kaikenmoisia oireita oli. Pieniä määriä öljyä paisuntasäiliössä. Vesiletkut kivikovia aina välillä.

Kuinka oli mainittua DeeKolmosta huollettu? Oliko moottorin öljyjä vaihdettu ajallaan? Entä muut huollot? Vaikuttaa kyllä kovin aikaiselta kansirempalta, vaikka niitä kai sattuu vaikka kuinka tuoreisiin autoihin.

Ihan sillä kyselen, koska itsellä samanlainen vm. 2011 D3 moottorinen V70... nyt 303 tkm ajettu. Hyvin on rallatellut tähän saakka.

 

Autoracing  KL-varaosat