Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: 945turbo23 - 08.01.2012, 12:42:59
-
Mistä vois hakea vikaa, kun välillä kylmänä tai seisonnan jälkeen ei käynnisty.
Pyörittää mutta ei lupaa. Sitten kun, aikansa pyörittää ja pumppaa, niin lähtee käyntiin.
Kun saa käyntiin, niin käy.
Autoon asennettu Viikinkin lastu, kartiofiltteri, rosteriputki kissalla.
Auto alkoi temppuilemaan lastutuksen ja putkenvaihdon jälken pakkaskeleillä.
Pitäiskö ajella vaan enemmän, että toi lastu oppisi koneen tavoille?
Niin, ja on asennettu myös seosmittari. Ja käy oikein, kun lämpiää.
Mikäs ton tyhjäkäynnin lambaada vaihtelu pitäis olla? Tuntuu, että kävis hieman turhan laihalla. Enimmäkseen laihan puolella jopa yli 1,1 ja välillä ponkaisee sinne 0,9 paikkeille.
Onkos toi mottorijarrutuksen fuel-cutti vaarallinen piristetyissä koneissa, kun menee laihalle?
-
Omassa tuotti samanlaista häiriötä viallinen bensapumpun rele.
Moottorijarrutuksen fuel-cutista ei tarvitse huolestua.
Ei moottori bensaa kaipaa, kun kuormitus on oikeastaan pakkasen puolella.
Onhan toi kartiosuodatin kunnollinen ja hyvin huollettu, ettet turhaan särje ilmamassamittaria.
-
Auto alkoi temppuilemaan lastutuksen ja putkenvaihdon jälken pakkaskeleillä.
Pitäiskö ajella vaan enemmän, että toi lastu oppisi koneen tavoille?
Onkos toi mottorijarrutuksen fuel-cutti vaarallinen piristetyissä koneissa, kun menee laihalle?
Polttoaineen suodatin vaihdettu koska viimeksi?
Jos moottorijarrutuksessa tulee fuel-cut niin teknisestiottaen se ei ole enää laihaseos, vaan totaalinen bensiinin puute. Jolloin moottorista tulee pelkästään kompressori. ;)
Ja siihen ei vaikuta onko kone piristetty vai down grade:tettu... :juhau:
-
Jos moottorijarrutuksessa tulee fuel-cut niin teknisestiottaen se ei ole enää laihaseos, vaan totaalinen bensiinin puute. Jolloin moottorista tulee pelkästään kompressori. ;)
Ja siihen ei vaikuta onko kone piristetty vai down grade:tettu... :juhau:
No näinhän sen kuuluukin olla.
-
Bensapumpunrele jo mainittiinkin, lisäksi ykk-anturi tai suutinrele on niitä "vakio vikoja" näissä jotka aiheuttaa käynnistymättömyyttä.
-
Omassa tuotti samanlaista häiriötä viallinen bensapumpun rele.
Moottorijarrutuksen fuel-cutista ei tarvitse huolestua.
Ei moottori bensaa kaipaa, kun kuormitus on oikeastaan pakkasen puolella.
Onhan toi kartiosuodatin kunnollinen ja hyvin huollettu, ettet turhaan särje ilmamassamittaria.
On toi BMC:n tekele ja just 3-4 tkm sitten huollettu.
-
Polttoaineen suodatin vaihdettu koska viimeksi?
Jos moottorijarrutuksessa tulee fuel-cut niin teknisestiottaen se ei ole enää laihaseos, vaan totaalinen bensiinin puute. Jolloin moottorista tulee pelkästään kompressori. ;)
Ja siihen ei vaikuta onko kone piristetty vai down grade:tettu... :juhau:
Pa-suodin vaihdettu joskus 45-60 tkm sitten.
Voisko se olla jäässä tälläin talvella, kun ajellaan vähän ja seisotetaan joskun viikkokin?
Voisko noi imuputket ottaa kondenssivettä, joka aiheuttaa käynnistymis kankeutta?
Cooleri ja imuputket vakioita, ahdin vakio, ruuvilla nostettu ahtoja 0,8 bar kieppeille.