Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: JonPPa123 - 19.10.2024, 17:52:42
-
Syttyi moottorin vikavalo ja otsikon koodi oli muistissa. Auto toimii normaalisti enkä mitään normaalista poikkeavaa ole. Mistä lähtisi vikaa tutkimaan?
-
Monta kohdetta.
Kato nyt vaikka onko map-anturi likainen, johdotukset kunnossa, egr vaan totaali paskanen...
Kohta joku sanoo että vidalla tutkimaan. :)
-
No tuo koodi kyllä viittaa EGR:n suuntaan...
p1407 egr ei virtausta
-
No tuo koodi kyllä viittaa EGR:n suuntaan...
p1407 egr ei virtausta
Kyllä mutta näissä vissii harvoin menee egr ja kai tuo ajoon vaikuttaisi myös? Valon kanssa ajettu n.300km kun reissub päällä sytty valo eikä koko matkaan huomannu mitää poikkeavaa. Paljon näkyy olevan myös map vikaa tuolla koodilla
-
Monta kohdetta.
Kato nyt vaikka onko map-anturi likainen, johdotukset kunnossa, egr vaan totaali paskanen...
Kohta joku sanoo että vidalla tutkimaan. :)
Ei löydy vidaa valitettavasti. Tuo mappi on ilmeisesti tuo anturi tuossa imusarja päällä heti kun ottaa moottorin suojamuovin pois..
-
Ei löydy vidaa valitettavasti. Tuo mappi on ilmeisesti tuo anturi tuossa imusarja päällä heti kun ottaa moottorin suojamuovin pois..
Niinpä se taitaapi olla.
-
Taitaa olla egr:lle tuo koodi ja joskus tullut vastaankin mutta vika paikka ollut monesti dpf paine-ero anturissa, nämä geneeriset koodit on joskus sinne päin tai ei sitten sinne päinkään :-[
-
Taitaa olla egr:lle tuo koodi ja joskus tullut vastaankin mutta vika paikka ollut monesti dpf paine-ero anturissa, nämä geneeriset koodit on joskus sinne päin tai ei sitten sinne päinkään :-[
Juuri näin. Kyseisen anturin vaihto poisti Volvosta tuon ongelman viime keväänä. Ei ole enää vikaa esiintynyt.
-
Juuri näin. Kyseisen anturin vaihto poisti Volvosta tuon ongelman viime keväänä. Ei ole enää vikaa esiintynyt.
Oireiliko tuo sulla mitenkään? Omassa ajettu reilu 300km ja ei mitää oireita
-
Taitaa olla egr:lle tuo koodi ja joskus tullut vastaankin mutta vika paikka ollut monesti dpf paine-ero anturissa, nämä geneeriset koodit on joskus sinne päin tai ei sitten sinne päinkään :-[
Pitäiskö tuon oireilla mitenkään? Menin sammuttaa sen valon ja nyt vajaa 100km se ei ole syttynyt.
-
Pitäiskö tuon oireilla mitenkään? Menin sammuttaa sen valon ja nyt vajaa 100km se ei ole syttynyt.
Jos tulee uudestaan valoja niin koodit lukuun. Nuo alkaa olemaan sen ikäisiä autoja jo, että vaikka EGR tuottaa noissa harvoin ongelmia niin kyllä ne nyt vaan on lisääntymässä päin. EGR servon sisällä on muovirattaat ja hampaat kuluu kun muovi kovettuu vanhetessaan ja sitten alkaa juuri nämä ongelmat. EGR koodi kun on niin äärimmäisen harvoin se vika on missään muussa osassa kuin itse EGR:ssä, nämä on jo sen verran uusia, että osaa itse diagnosoida.
-
Jos tulee uudestaan valoja niin koodit lukuun. Nuo alkaa olemaan sen ikäisiä autoja jo, että vaikka EGR tuottaa noissa harvoin ongelmia niin kyllä ne nyt vaan on lisääntymässä päin. EGR servon sisällä on muovirattaat ja hampaat kuluu kun muovi kovettuu vanhetessaan ja sitten alkaa juuri nämä ongelmat. EGR koodi kun on niin äärimmäisen harvoin se vika on missään muussa osassa kuin itse EGR:ssä, nämä on jo sen verran uusia, että osaa itse diagnosoida.
Vuosimalli 2010 tämä kyseinen auto.
-
Jos tulee uudestaan valoja niin koodit lukuun. Nuo alkaa olemaan sen ikäisiä autoja jo, että vaikka EGR tuottaa noissa harvoin ongelmia niin kyllä ne nyt vaan on lisääntymässä päin. EGR servon sisällä on muovirattaat ja hampaat kuluu kun muovi kovettuu vanhetessaan ja sitten alkaa juuri nämä ongelmat. EGR koodi kun on niin äärimmäisen harvoin se vika on missään muussa osassa kuin itse EGR:ssä, nämä on jo sen verran uusia, että osaa itse diagnosoida.
Luulis tuo rikkinäinen egr vaikuttavan jo ajoon? Tuossa kun ei mitää oireita ollut
-
Aja vika ulos. Itsellä sama koodi tuli ajoittain eikä ajossa huomannut mitään erikoista. Viimein tuli koodi ahtopaineensäätimestä, vaihdoin sen ja kyseinen koodi ei ole tullut takaisin.
Vidakin käskee kyseisellä koodilla tarkistamaan/korjaamaan ensin maf- ja ahtopaineviat.
Koodi tulee kun laskettu ja toteutunut ilmamäärä ei kohtaa. Se taas voi johtua monesta eri asiasta.
-
Oireiliko tuo sulla mitenkään? Omassa ajettu reilu 300km ja ei mitää oireita
Ei oireillut muuten kuin vikavalolla. Moottorin toiminnassa ei huomannut mitään outoa. Vian kuittaamalla valo pysyi pois satojakin kilometrejä, mutta syttyi uudelleen joka kerta. EGR oli itselläkin vikaepäily, mutta Wetterin omamekaanikko tiesi paremmin.
-
Tähän asiaan palaten,tosiaan tuon vikavalon poiston jälkeen ei ole tullut uudelleen kyseistä vikavaloa? Ajettu varmaan joku 3-4tkm sen jälkeen,mikä lie sitten sytyttänyt valon.