Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Tuve - 14.11.2024, 12:58:50

Otsikko: B230fb+t tyhjäkäynti ongelmia
Kirjoitti: Tuve - 14.11.2024, 12:58:50
Osaisko joku auttaa? Eli potilaana 1992 b230fb t3/t4 puhaltimella ja lastuilla ja imm painepuolella. Elikkä mitsun 13c pääsi hajoamaan ja ostin tilalle tuollasen t3/t4 nooh asennuksen yms jälkeen ei käy tyhjäkäyntiä kovin hyvin ja kierrokset humppaa ja meinaa sen takia sammahdella ja kytkin pohjassa sammuu kun ajaa. On kokeiltu 3 eri immulla, 2 tyhjäkäynti venttiilillä, uusi lambda (bosch), uusi kampiakselin asentotunnistin, imuvuotoja käyty läpi, tulpat ei oo vanhatkaan. Meinaa ideat alkaa loppumaan.
Otsikko: Vs: B230fb+t tyhjäkäynti ongelmia
Kirjoitti: Huikkoster - 14.11.2024, 14:07:03
Käykö samalla tavalla kun ottaa imm:n johdon irti?
Otsikko: Vs: B230fb+t tyhjäkäynti ongelmia
Kirjoitti: Tuve - 14.11.2024, 16:15:34
Käykö samalla tavalla kun ottaa imm:n johdon irti?
käy alhasemmilla kierroksilla ja meljo tasaisesti muttei vastaa kaasuun juurikaan hyvin
Otsikko: Vs: B230fb+t tyhjäkäynti ongelmia
Kirjoitti: laatikkovika - 14.11.2024, 16:28:42
Minä kun en tunne tuota pumppua niin miten siinä on bypas? Dump? :))
Onko ollenkaan?
Otsikko: Vs: B230fb+t tyhjäkäynti ongelmia
Kirjoitti: Turbo 242 - 14.11.2024, 17:21:19
IMM oli painepuolella jo ennen ahdinmuutosta?
Otsikko: Vs: B230fb+t tyhjäkäynti ongelmia
Kirjoitti: Tuve - 14.11.2024, 17:26:14
Minä kun en tunne tuota pumppua niin miten siinä on bypas? Dump? :))
Onko ollenkaan?
ei ole tällä hetkellä pässiä taikka dumppia kiinni mutta hyllystä löytyy dumppi. Luulisitko että sillä lähtisi pelaamaan?
Otsikko: Vs: B230fb+t tyhjäkäynti ongelmia
Kirjoitti: Tuve - 14.11.2024, 17:27:16
IMM oli painepuolella jo ennen ahdinmuutosta?
ei ollut, siirsin painepuolelle kun kuullut paljon että ei juurikaan tahdo pelata jos on imupuolella kun laittaa 13ceetä vähän isompaa turboa
Otsikko: Vs: B230fb+t tyhjäkäynti ongelmia
Kirjoitti: Xuppo - 14.11.2024, 19:13:21
ei ollut, siirsin painepuolelle kun kuullut paljon että ei juurikaan tahdo pelata jos on imupuolella kun laittaa 13ceetä vähän isompaa turboa

Toimii kyllä imu puolella isollakin ahtimella (holset hx35)  kunhan on bypass venttiili.
Otsikko: Vs: B230fb+t tyhjäkäynti ongelmia
Kirjoitti: Turbo 242 - 14.11.2024, 20:43:17
ei ollut, siirsin painepuolelle kun kuullut paljon että ei juurikaan tahdo pelata jos on imupuolella kun laittaa 13ceetä vähän isompaa turboa

No se on aika merkittävä muutos alkuperäiseen. Mitäs se nyt sitten vaikuttaa moottorin käyntiin, jos IMM:n siirtää ahtimen imupuolelle kuten alkuperäisessä? ???
Otsikko: Vs: B230fb+t tyhjäkäynti ongelmia
Kirjoitti: Panssarivaunu - 14.11.2024, 21:32:10
Mulla teki samaa, niin piti kaasuläppään kääntää vähän auki päin ja tietty tyhjäkäyntikytkin säätää uudestaan
Otsikko: Vs: B230fb+t tyhjäkäynti ongelmia
Kirjoitti: laatikkovika - 14.11.2024, 21:38:28
Dumpista ei itellä oo pikkuvireissä kuin huonoo sanomista. Bypassilla toimii eikä sammuile.