Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: gaz69 - 23.01.2012, 12:30:55
-
Onko kenelläkään kokemusta tai tietoa käykö S60 valot V70 keulaan kiinni?
-
Kyllä käyvät. Siis jos tulee rihlatulla lasilla oleva valo vastavan tilalle, tai vastaavasti kirkaslasinen toisen vastaavan tilalle.
Valot ovat kuitenkin S60:ssa ja V70:ssa hyvin erilaisia tyyliltään, joten ainakin volvoihmiset tietävät, jos jossain S60:ssa on V70:n valot.
Lasisella rihlatulla lasilla olevat valot ovat tyyliltään paljonkin erilaiset, mutta muovilasisissa kirkkailla laseilla olevissa on joissakin malleissa eroina ainoastaan muoviosien väri niin että S60:ssa ne sisällä olevat muovit ovat mustia ja V70:ssa ne ovat harmaita.
Moni pyrkii vaihtamaan kirkaslasiset "Facelift" valot rihlattujen valojen tilalle. Niissä on erilaiset johtosarjat ja niinikään myös auton omat liittimet ovat erilaiset. Lisäksi vanhemmissa on pyyhkijät, eivätkä uudet muovilasilliset tahdo kestää pyyhkijöitä, eivätkä sisällä edes kiinnikkeitä pyyhkijänmoottoreille.
-
Lasisella rihlatulla lasilla olevat valot ovat tyyliltään paljonkin erilaiset, mutta muovilasisissa kirkkailla laseilla olevissa on joissakin malleissa eroina ainoastaan muoviosien väri niin että S60:ssa ne sisällä olevat muovit ovat mustia ja V70:ssa ne ovat harmaita.
Kirkaslasisissa ei ole minusta mitään eroja. Ainakin itsellä on harmaat sisustat umpioissa.
Mutta joo vanhempien mallien umpiot on vähän erilaiset. Umpiot käyvät ristiin, mutta jos vain toisen vaihtaa niin ero on iso.
-
Valot ovat kuitenkin S60:ssa ja V70:ssa hyvin erilaisia tyyliltään, joten ainakin volvoihmiset tietävät, jos jossain S60:ssa on V70:n valot.
Ja pointti tuossa on mikä?
-
Kirkaslasisissa ei ole minusta mitään eroja. Ainakin itsellä on harmaat sisustat umpioissa.
Tätä mäkin vähän meinasin, mutta en tohtinut alkaa laittaamaan vastaan Nortin sanomisille, kun on kuitenkin melkoisesti tietotaitoa takana ;)
Uusikoristen S80 ja V70 valoissa on noita sisäosien värieroja, mutta onko tosissaan myös noissa vanhemmissa facelift valoissa?
Ja pointti tuossa on mikä?
No se, että Volvoihmiset huomaavat, että autossasi on sellaiset valot, mitkä siihen eivät kuulu.
-
Tätä mäkin vähän meinasin, mutta en tohtinut alkaa laittaamaan vastaan Nortin sanomisille
En aina ole niin tolkuissani että vastaan sanomisistani ;).
Mutta siis mielestäni ON erivärisiä.
http://www.nettiauto.com/volvo/s60/4536207 on S60 mustilla sisuksilla.
http://www.nettiauto.com/volvo/v70/4474312 on V70 harmailla sisuksilla.
http://www.nettiauto.com/volvo/v70/4348880 on v70 mustilla sisuksilla.
Tai nuo ainakin näyttävät siltä. Omissa 2ssa V70:ssa on selvästi harmaat sisustat.
-
No se, että Volvoihmiset huomaavat, että autossasi on sellaiset valot, mitkä siihen eivät kuulu.
Eivät kuulu, mitä tarkoitat?
-
Eivät kuulu, mitä tarkoitat?
Sitä että S60 ja V70 on erilaiset valot. Siis niissä pre-facelift malleissa, eli sellaisissa, mikä sinullakin on.
-
En aina ole niin tolkuissani että vastaan sanomisistani ;).
Mutta siis mielestäni ON erivärisiä.
http://www.nettiauto.com/volvo/s60/4536207 on S60 mustilla sisuksilla.
http://www.nettiauto.com/volvo/v70/4474312 on V70 harmailla sisuksilla.
http://www.nettiauto.com/volvo/v70/4348880 on v70 mustilla sisuksilla.
Tai nuo ainakin näyttävät siltä. Omissa 2ssa V70:ssa on selvästi harmaat sisustat.
Katsos perhana. Aina sitä oppii jotain uutta :)
-
Tätä mäkin vähän meinasin, mutta en tohtinut alkaa laittaamaan vastaan Nortin sanomisille, kun on kuitenkin melkoisesti tietotaitoa takana ;)
Uusikoristen S80 ja V70 valoissa on noita sisäosien värieroja, mutta onko tosissaan myös noissa vanhemmissa facelift valoissa?
Pitää varmaan lähteä taskulampun kanssa tuonne ulos. Tässä on kuva oman auton valoista :). Onhan nuo aika tummat.
(http://pp.kpnet.fi/huhtala/S60/paasiainen/P1030266.jpg)
Edit: Magliten valossa omassa on melko tumma metallihohto pinnoite tuossa parkkivalon ja vilkun ympärillä olevassa muovissa.
-
Sitä että S60 ja V70 on erilaiset valot. Siis niissä pre-facelift malleissa, eli sellaisissa, mikä sinullakin on.
Joo, ymmärrän tuon. Mutta jotenkin tuli fiilis että tuollainen swap olisi laiton tjt, näinhän se ei ole.
-
Joo, ymmärrän tuon. Mutta jotenkin tuli fiilis että tuollainen swap olisi laiton tjt, näinhän se ei ole.
Juu ei. Ainoastaan visuaalisesta jutusta on kyse :)
-
En aina ole niin tolkuissani että vastaan sanomisistani ;).
Mutta siis mielestäni ON erivärisiä.
http://www.nettiauto.com/volvo/s60/4536207 on S60 mustilla sisuksilla.
http://www.nettiauto.com/volvo/v70/4474312 on V70 harmailla sisuksilla.
http://www.nettiauto.com/volvo/v70/4348880 on v70 mustilla sisuksilla.
Tai nuo ainakin näyttävät siltä. Omissa 2ssa V70:ssa on selvästi harmaat sisustat.
Tarkennetaan että verrataanko nyt halogeeneja ja xenoneja keskenään. Tuossa S60:ssä on xenonit. Molemmissa V70:ssä on halogeenit. Villi arvaus että viimeisessä on tarvikeumpiot laitettu koska Summumissa pitäisi olla xenonit vakiona. Toisaalta pienestä kuvasta on vaikea arpoa noita värejä.
-
Pitää varmaan lähteä taskulampun kanssa tuonne ulos. Tässä on kuva oman auton valoista :). Onhan nuo aika tummat.
(http://pp.kpnet.fi/huhtala/S60/paasiainen/P1030266.jpg)
Edit: Magliten valossa omassa on melko tumma metallihohto pinnoite tuossa parkkivalon ja vilkun ympärillä olevassa muovissa.
Nämä on näköjään sellaiset tummemmat versiot. Olin kuvitellut kaikkien olavan sellaisia vaaleamman harmaita, mutta tämä tummapohjainen on ihan uusi tuttavuus.
-
Heitetään vielä sellainen kysymys, että voiko noi umpiot purkaa ja maalata sisuskalut uusiksi? Tarkoitan sitä että voiko noi purkaa ilman että pitää liimat yms lämmitellä uunissa tjt?
-
Nämä on näköjään sellaiset tummemmat versiot. Olin kuvitellut kaikkien olavan sellaisia vaaleamman harmaita, mutta tämä tummapohjainen on ihan uusi tuttavuus.
Jännä kun taas taskulampun valossa ne oli aika vaaleat :). Tuo kuva on on otettu jollain valoisuus eroja korostavalla säädöllä. Pitäis kyllä varmistaa onko esim. xenon umpioo saanut monella eri varaosanumerolla.
-
Heitetään vielä sellainen kysymys, että voiko noi umpiot purkaa ja maalata sisuskalut uusiksi? Tarkoitan sitä että voiko noi purkaa ilman että pitää liimat yms lämmitellä uunissa tjt?
Noita vanhempia voi. Jonkun verran ihmiset on tehneet normi xenoneista ärrä valoja maalaamalla kehykset hopeiseksi. Niissä purkaminen vielä onnistuu kun lasi on ihan lasia.
-
Miten ne on siis kasattu näissä vanhemmissa? Olen yhdet valot purkanut, niissä oli umpion "lasi" muovia ja olipa v-mäinen homma kuumailmapuhaltimen kanssa availla, en lähde toista kertaa siihen hommaan :)
-
Jännä kun taas taskulampun valossa ne oli aika vaaleat :). Tuo kuva on on otettu jollain valoisuus eroja korostavalla säädöllä. Pitäis kyllä varmistaa onko esim. xenon umpioo saanut monella eri varaosanumerolla.
Tässä Titaniumin myynti-ilmoituksen kuva. Siinä on selvästi havaittavissa se vaaleampi sävy, joita luulin kaikkien olevan, niin xenonit, kuin halogeenitkin.
(http://visu.kuvat.fi/kuvat/Myyd%E4%E4n/Volvon+osia/Volvo11+%281+of+1%29.jpg/small)
-
Tässä Titaniumin myynti-ilmoituksen kuva. Siinä on selvästi havaittavissa se vaaleampi sävy, joita luulin kaikkien olevan, niin xenonit, kuin halogeenitkin.
(http://visu.kuvat.fi/kuvat/Myyd%E4%E4n/Volvon+osia/Volvo11+%281+of+1%29.jpg/small)
Voi noissa hittolainen olla jotain eroja. Ei se ihan noin vaalea ollut. ???
-
olipa v-mäinen homma kuumailmapuhaltimen kanssa availla, en lähde toista kertaa siihen hommaan :)
kannattaakin laittaa mieluummin vaikka saunaan.
-
Joku liitti ihan vasta jonkin firman sivun johonki eri viestiketjuun, mistä sai tilata noita kirkaslasisia
joko harmaalla sisäosilla tai mustilla sisäosilla :)
En vain löytänyt nyt nopeasti sitä viestiä enää...
-
Joku liitti ihan vasta jonkin firman sivun johonki eri viestiketjuun, mistä sai tilata noita kirkaslasisia
joko harmaalla sisäosilla tai mustilla sisäosilla :)
En vain löytänyt nyt nopeasti sitä viestiä enää...
Löytyi tuninki puolelta. Eli nämä valot kyseessä, tarvikemallin halogeenit. Musta tausta :)
http://www.varaosa.fi/index.php/volvo-v70-ii-00-07/uudet-osat/kori/umpio-oikea.html (http://www.varaosa.fi/index.php/volvo-v70-ii-00-07/uudet-osat/kori/umpio-oikea.html)
-
Ihan mielenkiinnosta oli pakko selvittää, eli S60:ssä ja V70:ssä on eri varaosanumerot noille valoille. Vuosimallilla ei ole väliä, eikä sillä onko xenon vai tavallinen. V70:ssä on todistetusti noita vaaleampia valoja, niin olisiko sitten se tumma versio S60:n juttu?
-
Ihan mielenkiinnosta oli pakko selvittää, eli S60:ssä ja V70:ssä on eri varaosanumerot noille valoille. Vuosimallilla ei ole väliä, eikä sillä onko xenon vai tavallinen. V70:ssä on todistetusti noita vaaleampia valoja, niin olisiko sitten se tumma versio S60:n juttu?
Mulle tuo tuli muutama vuosi sitten eteen kun yhteen S60:aan kun piti saada valot ja sitten sainkin käytetyt V70:n valaisimet harmaalla sisustalla.
Tuosta Titanium-mallin myynti-ilmoituksesta kannattaa huomioida myös muuttunut parkkivalon paikka, joka haittaa ainakin silloin jos ilman varaosanumeroa hankkii vain toisen valon.
Tässä Titaniumin myynti-ilmoituksen kuva
(http://visu.kuvat.fi/kuvat/Myyd%E4%E4n/Volvon+osia/Volvo11+%281+of+1%29.jpg/small)
-
Miten ne on siis kasattu näissä vanhemmissa? Olen yhdet valot purkanut, niissä oli umpion "lasi" muovia ja olipa v-mäinen homma kuumailmapuhaltimen kanssa availla, en lähde toista kertaa siihen hommaan :)
Tuo kitti on jotain uretaanimassan tapaista, eikä kuumennus juurikaan pehmennä sitä liimaa niinkuin vanhemmissa. Pohjaosan U-muotoiseen uraan on laitettu liimamassa ja sitten päälle painettu tuo muovilasi. Niinpä sitä kittiä on myös sisäpuolella niin että irroitus on hankalaa. Jonkinlainen teräväreunainen J-muotoinen koukku voisi auttaa. Itse en keksi juurikaan syitä, miksi tuollainen pitäisi avata, mutta testimielessä tuollaista rikkinäistä joskus raatelin auki. Siinä tuli mieleen että jos tuollainen pitäisi avata ja sulkea, niin lopputulos voisi olla onnistuneempi, jos tuon kiinnityskohdan jättäisi ehjäksi ja sitten sahaisi tai rälläköisi valon auki siitä vierestä mustan runko-osan puolelta. Runko-osan muovia on helppo sulatella tai liimata.
-
Tuosta Titanium-mallin myynti-ilmoituksesta kannattaa huomioida myös muuttunut parkkivalon paikka, joka haittaa ainakin silloin jos ilman varaosanumeroa hankkii vain toisen valon.
Ei ole parkkivalon paikka muuttunut. Tuossa se on kaikissa xenon umpioissa ;)
-
Itse en keksi juurikaan syitä, miksi tuollainen pitäisi avata, mutta testimielessä tuollaista rikkinäistä joskus raatelin auki.
Itse tekis mieli aukaista. Sen verran v*ttumaisen läikän viimeisiä vedellyt xenon poltti lasin sisäpinnalle.
-
Ei ole parkkivalon paikka muuttunut. Tuossa se on kaikissa xenon umpioissa ;)
No enpä tuollaista tiennyt.
Itse tekis mieli aukaista. Sen verran v*ttumaisen läikän viimeisiä vedellyt xenon poltti lasin sisäpinnalle.
Koitin tuollaista läikkää joskus puhdistaa kaatamalla valaisimeen lasten kuulapyssyn 5 mm muovikuulia ja pesuainetta. Sitten pitkähkö aika sekoitusta. Operaatiolla ei ollut juuri mitään vaikutusta vaan sama läikkä oli edelleen. Siis sellainen savunharmaa paikka. Kun saman valaisimen päälle ruiskutin akryylilakkaa, niin tuo läikkäkin katosi. Samaan tulokseen kai pääsisi muovin kiillotuksella.