Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Offtopic => Yleiset autojutut => Aiheen aloitti: B30A - 10.09.2025, 22:48:41
-
Toivottavasti pikaisesti poistuvan Tojon tilalle pitäisi kehitellä kottero frouvalle. Joku tämmöinen pienehkö menopeli on hänellä kiikarissa ja nimenomaan bensakoneella. Mitenkä arvoisa raati arvottaa nämä C30:t? Fordin koneet näissä lienee mutta onko näiden kanssa automaattisesti liemessä? Ei tarvi olla T5 mutta se 1,6 kuulostaa vähän nuhaiselta vaikka ajokuvio ei vaadi mitn huippu suorituskykyä.
Toinen, ehkä tärkeämpi asia on se kuinka ruosteherkkiä nämä ovat, vai ovatko?
Muutakin kokemusdataa saa laittaa, ja tietysti linkkiä keskusteluun koska meikäläinen ei ikinä löydä voorumien hakuzydeemeillä mitään.
Perskeleen hankalaa tämä taas kun isot Volvot eivät kuulemma tule kyseeseen vaikka nuoren miehen kanssa koitettiin jo aiemmin rummuttaa niitä. Samoin no-no lista automerkeistä on pitkä joten paljon on vehkeitä joita en suostu edes harkitsemaan.
Joku papan tallissa ollut, vähän ajettu ja pieetillä pidetty mk1 S70 olis kyllä valinta. Olisi auto loppuiäksi.
Hetken jo innostuin kun katteli pullakylkeäkin, näissä alkaa vaan olemaan mittarilukemaa ja kuulemma liian iso.
-
Ei kokemusdataa niinkään C30:stä mutta S40 kyllä. Sama vehje eri ulkonäkö.
Lista olis pitkä mutta karsitaan vähän.
Jos hankintaan päätyy niin katsoisin volvon koneella olevan T5 tai 2.4.
Alusta on kilometrien karttuessa työläs.
Ruostetta pukkaa niinku voorttiin. Ihan ympäriinsä...
Mukavia pikku sähkövikoja, cem muhimassa repsikan jalkatilassa ylhäällä. Kosteus teettää ylimääräistä vihreää ainetta. Pyyhkijät viuhtoo itekseen ja valot temppuilee, normi cem vikoja.
Esim lämppärin kennon vaihto ei ole tunnin jumppa.
Volvoon kun on tottunut niin nämä p1 alustaiset on peltipurkkeja. Sen huomaa heti kun menet autoon ja vedät oven kiinni...
Jos itselle tarjottais niin vastausmahkuja on kaksi, arvaa kumpi se olis, en sano suoraan. :D
-
Kuten yllä todettu, niin ehdottomasti 5-sylinterinen moottori keulalle, niin on turvallinen valinta moottorin suhteen. Nuo Fordin 4-sylinteritset ovat mielestäni todella puhdittomia ja ennen kaikkea, alttiita viemään öljyä.
-
Meiltä löytyy, emännän kauppakassina tuollainen -08 C30, tietty Volvon omalla koneella eli tuo 2.4 litrainen, automaatti.
Ihan ok ja hyvä ajaa, toki meillä vaihdettu alusta, jarrut ja rengastus vähän sporttisemmaksi.
Perus huollot pystyy tekemään itse.
Omassa käytössä nyt ajettu 80tkm.
Foordin pikkukoneista ei pidä missään nimessä ostaa ja diiselillähän pestään pensselit.
Kannattaa käydä testaamassa muutamaa eri yksilöä niin saa vähän käsitystä mimmosia laitteita nämä on.
Ei ole kovin yleinen tuolla liikenteessä, mielestäni vain positiivinen asia.
(https://tomingo.kuvat.fi/kuvat/C30/IMG-20220830-WA0003.jpg/_medium.jpg) (https://tomingo.kuvat.fi/kuvat/C30/IMG-20220830-WA0003.jpg)
(https://tomingo.kuvat.fi/kuvat/C30/IMG-20231101-WA0003.jpg/_medium.jpg) (https://tomingo.kuvat.fi/kuvat/C30/IMG-20231101-WA0003.jpg)
-
Onko se 2-litrainen vapari niin heikko esitys kuin 1,8 ja 1,6? Olen jostain saanut sellaisen mielikuvan päähäni, että se olisi perusrakenteeltaan hyvinkin erilainen?
Joka tapauksessa, se 1,8-litrainen on kyllä hengetön toimiessaankin.
-
Ompas hankalaa tämä. Frouva on nyt plarannut autotarjontaa, kaikkia mahdollisia pl. sakemannien vehkeet joita EI tule, suurimmassa osassa jotka häntä miellyttävät ulkonäöllisesti on juuri näitä pommimoottoreita tai sitten lisäksi kaverina joku robottiloota tms insinöörin märkä päiväuni.
Voi olla että tämä C30 jää pois listalta myöskin kun lähes kaikki on väärällä moottorilla tai sitten kovasti kilsoja takana ja/tai penkit halki tms. rumuutta jota ei toivoisi autosta löytyvän jo ostohetkellä kun hintaa näistä kyllä osataan pyytää.
Joku näistä Kia/HuiHai-tötteröistä pitäisi käydä koajamassa miltä ne tuntuvat, näissäkin vaan näkyy olevan useimmat pelkällä käynnistysmoottorilla. Pienet Pösöttimetkään eivät ole täysin poissuljettuja, kunhan moottori on oikea. Noissa vaan on ne sähkökummitukset peikkona, muutenhan ne ovat ihan ok vehkeitä.
En tiedä. Frouvan budjettikin on kysymysmerkki, reilusti alle 10k€ joka tapauksessa. Luulen että ideaali olisi joku 6-7k€.
-
Jos haluaa tyylikkään ja tehokkaan pikkuauton, niin valintahan on silloin Alfa https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/mito/15259138 ;) Voi tietysti olla, että luotettavuuden osalta joutuu tekemään pienen kompromissin.
Mites avo-Volvo? Olisiko riittävän pienen tuntuinen? Alle kympillä sais näköjään kumpaakin korimallia, ainakin näin talvea vasten.
https://www.nettiauto.com/volvo/c70/15046267
https://www.nettiauto.com/volvo/c70/15285256
-
Ei rättejä, eikä liian uutta kun on samat viat kuin 30-40-50 sarja.
Tommone!
(https://i.ibb.co/cKxPmWLS/c70-coupe-legacy-cars-hero-16x9.jpg) (https://ibb.co/cKxPmWLS)
Ite just hommasin tuommoisen saman värisen vielä. On se auto. 2.5T (2435cc) kyllä vääntää 1800-5000rpm ihan tasaseen.
Hinnat 2.5----> €€€€. Kunhan ei erehdy 2.0 vapariin tai matalapaineturboon. Niitä kyllä on myynnissä.
Vai onko liian halpa?
Omassa on kyllä jo ohjelma, parempi kuin T5. :idiot2:
-
Ei rättejä, eikä liian uutta kun on samat viat kuin 30-40-50 sarja.
Tommone!
(https://i.ibb.co/cKxPmWLS/c70-coupe-legacy-cars-hero-16x9.jpg) (https://ibb.co/cKxPmWLS)
Ite just hommasin tuommoisen saman värisen vielä. On se auto. 2.5T (2435cc) kyllä vääntää 1800-5000rpm ihan tasaseen.
Hinnat 2.5----> €€€€. Kunhan ei erehdy 2.0 vapariin tai matalapaineturboon. Niitä kyllä on myynnissä.
Vai onko liian halpa?
Omassa on kyllä jo ohjelma, parempi kuin T5. :idiot2:
Noita on vain todella vähän myynnissä. Siis semmoisessa kunnossa ettei ole projekteja.
-
Noita on vain todella vähän myynnissä. Siis semmoisessa kunnossa ettei ole projekteja.
Suunnilleen 2 vuotta kyttäsin omaa, ei parane olla kiire. Jotkut myyjät taas luulee että ne on tehty kullasta vaikka olisivat viallisiakin.
Saksan tuliaisia iso osa noista mutta eipä se sitä huononna jos on hoidettu ja huollettu. Eikä oo tukossa kun on laskettu vapaaksi autobahnalle. :D
-
Ei rättejä
Miksikäs ei? Meillä oli rättikattoinen (volkkari) kakkosautona 2010-2019 ja sillä ehdittiin rullata kesät talvet reilu 300t sinä aikana. :D Ainoat käytännön haitat vastaavaan kovakattoiseen verrattuna oli karmittomat ikkunat ja vähän kovempi ajomelu.
-
Rätti on ruma näissä ja muita syitä kerroitkin.
Karmittomat ne sivulasit toki on kovakattocoupessakin.
-
Ei rättikattoja, eikä coupekaan ole se juttu vaikka toi C30 herättikin alustavasti kiinnostusta.
Vaikka tässä onkin huhhailtu niin kyllä tuo tuommoinen Nauris/Gorilla-tyylinen kiesi on hakusessa perus käyttikseksi.
Alfa ei nyt ole vaihtoehto vaikka meikäläistä semmoinen tulisempi voisi lämmittääkkin. Näissä vaan se sama kun brittipiiraissa, ihan joka päivä ei ole "turn key, drive away without hassle" tilassa. S*
Projekteja ei. Niitä on jo piha täynnä. Jos olisi paremmat tilat laitella, ja erityisesti nostin niin tilanne ei olisi näin paha.
Juu, kranttuja ollaan mutta ehkä tässä joku löytyy ja tulipalokiire ei ole kun toi Tojo kulkee sekä pe on taas tuoreessa leimassa. Nyt se vaan pitää häivyttää säällisessä ajassa katsastettuna.
-
Juuh. Autoja käyty kokkeilemassa tänään. Frouva on nyt keskittynyt KIA Ceediin, mutta, siihenkin tuli musta hevoinen väliin kun ensimmäinen KIA olikin jo ehditty myydä liikkeestä. Myyjän karsinan vieressä oli V40 T4 AWD cross country joka värinsä puolesta imaisi naikkosen katselemaan. Auto on "ei Ford"-tekniikalla joten huolimatta ajatellun budgetin mahdollisesta ylittymisestä käytiin koeajolla. Ok laitos ja frouvakin tykkäs koska kyllä hänkin on kotonaan Volvossa. Jätettiin asia haitumaan ja lähdettiin kokeilemaan sellaista Ceediä toisesta toimipaikasta.
Yllättävän positiivinen kokemus vaikka moinen peli ei ole meikäläiselle mitenkään ihanne auto. Tosiasia on se että litrainen kones on kovasti kepitettävä, menee kyllä mutta töitä on tehtävä ja laatikkoa hämmennettävä kovasti. Toinen yksilö ei paljoa uutta hävennyt, ollen alle 80tkm ajettu, uudempi vuosimalli niin keskiruudussa yms oli eroa. Ajatutin frouvan reitille jossa joutui kiihdyttämään risteyksestä -> 80kmh vauhtiin, tässä hänkin huomasi että löylyä ei ole liikoja. Auto kuitenkin erittäin siisti, tehdastakuu voimassa ja muuten sopi hänen käteensä. Mennään kuitenkin huomenna vielä ajamaan isolohkoa automaatilla, ihan vertailun vuoksi. Molemmat KIA:t tuoksuivat epämiellyttävälle, ei mikään home tai shitti vaan semmoinen selkeä tehtaan haju. En tykännyt.
Volvo on kuitenkin vielä listalla ihan hyvillä sijoilla, olkoonkin että on Ford-sukuinen niin sinisellä korjaamolla työskentelevä hahmo antoi hyväksyvän lausunnon automallista. Ei pitäisi olla ihan mahdottoman huono.
-
Kyllähän tommonen volle jo liikahtaa 190hp:n avulla vähän eri tyyliin kuin kia. :P
Noi kiat on enempi kaupunkiin ja lyhyille matkoille, jos paanalle lähtee niin kyllä aika äkkiä tulee volvoo ikävä. :'(
Tuosta volvomallista en osaa oikeen paljoo sanoa mutta ainahan käytettyjen kanssa pitää olla vähän varuillaan mutta sen varmaan osaat autokokemuksesi perusteella.
-
Onko C30 mallia käyty kokeilemassa ollenkaan? Siis semmoista missä on ihan moottorikin.
-
Nettiautossa on kolme sellaista. 2kpl 2.4 ja yksi T5. Voi olla ettei osu sijainti kovin lähelle katsomista ajatellen. En tiiä.
-
Juu, vähän kaukana nuo. Yhdellä noista ajettu +300tkm ja ei olla lähdössä kovin kauas kun ei oo semmoinen must have.
Ei nyt käyty muuallakaan kokeilemassa kun ovat väärällä tekniikalla. Muutenkin kallistuttiin lopulta kuitenkin neliovisiin vaihtoehtoihin.
-
Tämä saaga on ehkä taputeltu. Ei tullut Volvoa koska siitä AWD:sta frouva ei päässyt hintasopuun vaan hintalapussa esiteltyjä numeroita pyöriteltiin plusmiinusnolla eikä lopputulos miellyttänyt. Myyjä ei kovinkaan paljoa tinkinyt ja loppu olevat nastarenkaatkaan eivät kovin paljoa painaneet. No, ei sitten.
Frouva sopi nyt sitten kaupat alle 40tkm ajetusta farkku Ceedistä joka ei ollut pienimmällä koneella ja herkkujakin löytyy ok. Siinäkin oli talvikumeista keskustelua kun autossa oli tod näk orkkikset kitkat. Vm2018. Semmosilla me ei tehdä mitn, myyjä kuitenkin huomioi tämän hinnassa ihan ok kun ei haluttu hänen esittelemiään kumeja ostaa. Omista kanavista löytyy edullisemmin ja raha menee paikallisen yrittäjän kassaan.
Tällä mennään nyt. Hetken jo näytti että Volvo tulisi mutta hintanäkemykset olivat liian kaukana toisistaan.
-
Vielä muutos tähän. Tuo Ceed olikin sisältä raiskottu vaikka vähän ajettu, ei pysty ymmärtämään. No, jäi liikkeeseen.
Tänään frouva teki sit kaupat vm22 Kia Stonicista, mittarissa vajaa 37tkm.
Varsin ladattu yksilö tommoiseksi pikkuautoksi, bensa manuaali joka tuntuu ihan riittävän pirtsakalta. Vaikka pyttyjä on moottorista jäänyt Volvon vitoskoneen tarpeisiin niin varsin pontevasti tämä kulkee ilman piiskaamista.
Kaikinpuolin siisti peli, kahdet hyvät renkaat aluilla. Hyvät led ajovalot.
Näin aluksi vaikuttaa ihan soivalta peliltä vaikka ei nämä pikkuiset niin innostakkaan, mutta eipä se mulle tullutkaan. Nyt katotaan miten paljon frouva sekoilee kaikkien toimintojen kanssa. :buck2: