Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: laatikkovika - 17.11.2025, 13:29:21
-
Eikä siinä vielä kaikki. Johdosta kun mittaa niin ei ole yhteyttä maapiuhaan eli ok.
Virtakarvojen välissä vastus~115 Ohm. Mitäs sen pitäis olla?
16A sulake poksahtaa siis heti. :o
Sisätilalämppäri ei oo rasiassa ja toimii kyllä toisessa autossa. Tilasin jo virosta Calix re480 letkulämppärin ja se mulla jo on mutta mikäs tuota riivaa?
Onko tuo vastus pielessä? Töpselin virtanavasta en vielä mitannut auton runkoon, se pitääkin vielä tehä.
Missä vika kyselee epätietoinen.
-
Vastus kaput, ei mitenkään tavatonta.
-
No ei mutta kun antoi aika järkeviä lukuja eikä yhteyttä maihin. :P
Noooh, mittailin just uusiks niin edelleen muka vastus jotain 115 Ohm luokkaa mutta nyt oli virtapuolelta maihin 200-300 Ohm. No kyllä varmaan menee sulake joo.
Toimivasta defasta mittasin säteilijän niin antoi tasan 80 Ohm
Pittää panna sinne toi re480 vaikka niitä ei sais vaakatasoon asentaa vaan pystyyn mutta kai ne porukoilla on noinkin kestänyt...
(https://i.ibb.co/Wmxrx4X/Screenshot-20251115-210539.png) (https://ibb.co/Wmxrx4X)
-
Itsellä kun alkoi tuollainen RE polttaa sulaketta niin kesti sulake ehjänä kun laittoi töpselin toisinpäin pistorasiaan....
-
80ohm muistaakseni järkevämpi luku, hiacesta meni joskus tuo lohkiksen vastus ja tuli liekit töpselistä. No en uskonut ja kokeilin uudestaan ja tuli reikä nahkahanskaan
-
Juuh. Aika makeesti tääkin pamauttaa sulakkeen, siis tulta lyö.
Tuo että toimii kun kääntää töpsän toisinpäin on yleistä bilteman johdoissa kuulemma. Mulle sattu ehjä kun defalaiseen ostin. Alta kympin se oli ja mukavan taipuisa musta kumikaapeli.
-
Pittää panna sinne toi re480 vaikka niitä ei sais vaakatasoon asentaa vaan pystyyn mutta kai ne porukoilla on noinkin kestänyt...
(https://i.ibb.co/Wmxrx4X/Screenshot-20251115-210539.png) (https://ibb.co/Wmxrx4X)
Kuvan asennustapahan on ihan Calixin hyväksymä. Useampia olen laittanut noin ja hyvin ovat kestäneet. :)
-
Kuvan asennustapahan on ihan Calixin hyväksymä. Useampia olen laittanut noin ja hyvin ovat kestäneet. :)
Jaa, aattelin kun jostain luin että pystyyn... :P
Eikä kyllä re480 ohjeessa ole näitä vanhempia volvoja, alkaa 2010 vuodesta neloskone"volvoihin".
Mutta kait se toimii kun niitä on pantu.
-
VAG 1.9 tdi moottorissa ei kestänyt pystyssäkään ennen kuin asensin kiertovesipumpun termostaattiohjattuna ja takuukäsittely m liikkeessä oli aina sama=asennusvirhe. Muutaman Volvoon laittanut eikä ole tullut takaisin.
-
Asentamaan... *karkuun->
-
Jos verkkovirtatöpselin kääntämällä laite toimii, eikä polta sulaketta, niin syynähän on luonnollisesti vaiheet nurinpäin.
Elikkä ts. Calixin ja Defan pystyy murjomaan ristiin toisiinsa, näköjään, aika monta olen meinaan nähny, niin tässä käy juuri tämä ilmiö.
-
Nii mut pistorasian asennuksessa ei oo väliä kumpaan vaiheen laittaa vaikka vanhan tavan mukaan se usein on oikealla.
Eihän niitä töpseleitä tökitä pistorasiaan tietyin päin.
Piru, mites päin se töpseli pitikään laittaa, jää pian kahvit keittämättä... :2funny:
Aika seppähän pitää olla jos calixin ja defan naittaa ilman adapteria. :D
(https://i.ibb.co/dwyftWbQ/images.jpg) (https://ibb.co/dwyftWbQ)
-
Pistorasioissakin pitää olla vaihe oikein, tuohan tarkastetaan asennuksien yhteydessä. Muistaa vaan vanhan ohjeen, VVV= vaihe vasemmalla on väärin :)