Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Belsebub - 02.02.2012, 11:01:52

Otsikko: V70 D5 -01 Vikakoodi 2505 ***RATKAISTU***
Kirjoitti: Belsebub - 02.02.2012, 11:01:52
Terve

Volvo menee jo kevyissä kiihdytyksissä vikatilaan, ja antaa läppärille koodin 2505. Vika ilmeni HETI suuttimen pohjatiivisteen uusimisen jälkeen, remontti tehtiin liikkeessä.

Koodin selite meni jotenki näin: Polttoainepaine liian alhainen / katkonainen.

Liittyy varmasti suuttimen irroitukseen, ei ole ennen vikakoodeja antanut.

Samasta aiheesta puhuttu seuraavassa linkissä: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=10463.msg194725 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=10463.msg194725)
Mikä neuvoksi? Remontin tehneessä liikkeessä eivät vikaa toistaiseksi löytäneet.
Otsikko: Vs: V70 D5 -01 Vikakoodi 2505
Kirjoitti: (Miksu) - 02.02.2012, 11:07:26
Ekana uusi polttoainesuodatin.



Edit:
Nyt luin tämän:
Nostetaanpa taas aihe esille.

Kolmossuutinta yritin vuodon takia irroittaa pyörittämällä putkiliitoksesta hylsyllä ja jatkolla, eipä irronnut. Tuntui, että kohta auto pyörähtää matkassa... Pikeä oli suuttimen juuressa reilusti => puhdistin toki pois.

Liikkeessä irroittivat ja vaihtoivat pohjatiivisteen, kolme tuntia töitä... Kaiken maailman mersun ulosvetäjiä oli pitänyt käyttää.

No, tiiviste vaihdettu, eikä vuoda. Heti kun auton ajoi hallista ulos ja eka kiihdytys, vikatilaan ja koodi läppärissä 2505. Avasin tästä uuden aiheen.


Eiköhän tuo ole ihan selkeä juttu, suutin oli jumissa ja täytynyt käyttää huomattavaa voimaa irroittamiseen -> suutin todennäköisesti rikki ja olisi uusittava.
Otsikko: Vs: V70 D5 -01 Vikakoodi 2505
Kirjoitti: Belsebub - 02.02.2012, 11:21:47
Liikkeessä sanoivat, että suutin ehjä. Eivät toki halua ottaa mitään vastuuta.

Ohivuodot mitattiin, ihan ok. 1.- ja 5.- pytyissä hieman suurempi kuin muissa. 3.-pytyn suutin käytettiin irti.
Otsikko: Vs: V70 D5 -01 Vikakoodi 2505
Kirjoitti: (Miksu) - 02.02.2012, 12:16:41
Liikkeessä sanoivat, että suutin ehjä. Eivät toki halua ottaa mitään vastuuta.

Ohivuodot mitattiin, ihan ok. 1.- ja 5.- pytyissä hieman suurempi kuin muissa. 3.-pytyn suutin käytettiin irti.

No, näiden pakkasten johdosta ei välttämättä olisi huono teko se, että vaihtaisi sen polttoainesuodattimen
Otsikko: Vs: V70 D5 -01 Vikakoodi 2505
Kirjoitti: Belsebub - 03.02.2012, 09:40:14
No nyt on löpösuodatin vaihdettu, ei vaikutusta.

Olisko tuo suutin sitten rikki... Miten sen testaisi muuten ku vaihtamalla...?
Tosiaan heti sen "huollon" jälkeen alkoi oireilemaan.  >:(

Suodattimen vaihdon jälkeen tosiaan piti starttailla TOSI pitkään, oliskohan polttoainepumpussa vikaa. Eikö kompuutterin pitäisi kuitenki ilmoittaa vikapaikka, jos se sijaitsee esim. pumpussa tai suotimessa....? Suodattimen jalassakin näkyi pari anturia olevan. Em. vikakoodi tuntuisi rajaavan vian tankin ja suuttimen väliin...  ;D
Otsikko: Vs: V70 D5 -01 Vikakoodi 2505
Kirjoitti: (Miksu) - 03.02.2012, 10:10:46
Tietokone ei osaa tehdä muita asioita, kuin sähköisiä mittauksia, sielä suodattimenluona on vain lämmitysvastus.
Suodattimen vaihdon jälkeen tarvitsee pitää sytytysvirtaa päällä jotain 4-5 kertaa 15sekuntia, niin sähköinen siirtopumppu pumppaa pa-linjan täyteen.

Diesel huolloissa pystytään noi suuttimet tarkastamaan (suutin pitää irroittaa testausta varten)
Otsikko: Vs: V70 D5 -01 Vikakoodi 2505
Kirjoitti: Belsebub - 08.02.2012, 14:56:04
Lainaus
Terve

Volvo menee jo kevyissä kiihdytyksissä vikatilaan, ja antaa läppärille koodin 2505. Vika ilmeni HETI suuttimen pohjatiivisteen uusimisen jälkeen, remontti tehtiin liikkeessä.

Koodin selite meni jotenki näin: Polttoainepaine liian alhainen / katkonainen.

Liittyy varmasti suuttimen irroitukseen, ei ole ennen vikakoodeja antanut.

Samasta aiheesta puhuttu seuraavassa linkissä: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=10463.msg194725
Mikä neuvoksi? Remontin tehneessä liikkeessä eivät vikaa toistaiseksi löytäneet.

No niin, nyt taas uutta tietoa vikaan liittyen...

Huollossa sanoivat, että ilmamassamittari rikki. Hinta 250 e. Ihmettelen vaan, miten liittyy vikakoodiin "polttoainepaine alhainen / katkonainen"...
Ei viittiis turhaan vaihtaa, kallis osa. Ja ihme, että mittari olis hajonnut suutinhuollon yhteydessä.

Nyt tosiaan volvo sammuu heti, kun vähän raskaammin vedättää, esim. ylämäkeen. Kai se täytyy alkaa testailemaan ja vaihtaa se ilmamassamittari...
Otsikko: Vs: V70 D5 -01 Vikakoodi 2505
Kirjoitti: Sami K. - 08.02.2012, 16:05:17
Tietokone ei osaa tehdä muita asioita, kuin sähköisiä mittauksia, sielä suodattimenluona on vain lämmitysvastus.

OT: Millä kohdalla lämmitin on?
Otsikko: Vs: V70 D5 -01 Vikakoodi 2505
Kirjoitti: (Miksu) - 08.02.2012, 17:46:32
OT: Millä kohdalla lämmitin on?

Polttoainesuodattimen päällä suodatinkotelossa.
Otsikko: Vs: V70 D5 -01 Vikakoodi 2505
Kirjoitti: Belsebub - 10.02.2012, 08:50:48
Nyt vaihdettiin ilmamassamittari (Pierburg 150 €, pelkkä anturiosa) ja EI TOIMI  :peetu: Sama vika edelleen... Nostivat huoltamolla nyt kädet pystyyn.
Eivät alkaneet sitä suutinta vaihtamaan, minkä irti käyttivät ja todennäköisesti hajottivat. Nyt tosiaan antoi myös toisen vikakoodin 26001, aika outo. Varmaan johtuu siitä vedättäessä sammumisesta.

Mistä lie sais edullisen suuttimen, ihan vaikka testausta varten, jos se siinä olis vika.
Otsikko: Vs: V70 D5 -01 Vikakoodi 2505
Kirjoitti: carlokin - 12.02.2012, 08:26:58
Minulla oli viime syksynä sama vika -02 D5.Volvolla testerissä monta kertaa,ei vikaa löytynyt.Sitten klassinen "vanha volvo asentaja"ehdotti PA paineen säätimen vaihtoa.(railputken päässä oleva)Kappas,ei vikaa sen jälkeen. ;D
Otsikko: Vs: V70 D5 -01 Vikakoodi 2505 ***RATKAISTU***
Kirjoitti: Belsebub - 15.02.2012, 20:05:25
Ongelman lähde löytyi irti käytetystä suuttimesta, kuten arvata saattoi. Tuli suutin vaihdettua äskettäin uuteen ja ongelmat katosivat.  ;D

Mikähän tuossa murjotussa suuttimessa mahtaa olla vikana...