Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Leipuri - 17.03.2012, 16:42:44

Otsikko: 850 GLT -92 käynti
Kirjoitti: Leipuri - 17.03.2012, 16:42:44
nojatketaan täällä ku toisaall ei saanu eli:

Mites ku sellanen ongelma ois et tyhjäkäynti hieman heikko... saa sahata jonkin aikaa ja sit pomppii ylös alas kiekat.. saattaa sammuuki...kaasulla pysyy käynnissä... onks ideoita?
Otsikko: Vs: 850 GLT -92 käynti
Kirjoitti: V70XC99 - 17.03.2012, 17:06:32
Vois ehkä aloittaa tarkistamalla, ettei löydy imuvuotoja.
Otsikko: Vs: 850 GLT -92 käynti
Kirjoitti: Grahik - 17.03.2012, 21:30:06
kaasuläpän kuupessa oleva tyhjäkäyntivettiili voi jumitella esimerkiksi..

Antaako se vikakoodeja?
Sytytysosien kunto?
Otsikko: Vs: 850 GLT -92 käynti
Kirjoitti: Leipuri - 18.03.2012, 07:10:29
kaasuläpän kuupessa oleva tyhjäkäyntivettiili voi jumitella esimerkiksi..

Antaako se vikakoodeja?
Sytytysosien kunto?
vaihdettiin joku aika sit sytkäosat ja "lisäilmaluistin".
Otsikko: Vs: 850 GLT -92 käynti
Kirjoitti: raipe850 - 18.03.2012, 16:20:59
vaihdettiin joku aika sit sytkäosat ja "lisäilmaluistin".

Kuvaus viittaa vahvasti tuohon tyhjäkäyntiventtiiliin/lisäilmaluistimeen, joka kerää likaa huohotuksista ja on hyvä puhdistaa silloin tällöin.
Toisaalta jos se on juuri vaihdettu, niin sen voinee sulkea pois vian aiheuttajana.
Otsikko: Vs: 850 GLT -92 käynti
Kirjoitti: Leipuri - 18.03.2012, 19:12:29
no nyt käy hyvin tyhjäkyntiä ja lähtee laakista käyntii...putsailin kaikki kaasuläpän hilpetöörit kaasarinputsspräyllä :) oli tukoss ja kakas....

Mites sit onko miten herkkiä nää koneet kansi vioille??? halkeileeko kannet vai selviikö tiivisteen vaihdolla yleensä?
Otsikko: Vs: 850 GLT -92 käynti
Kirjoitti: Leipuri - 18.03.2012, 19:17:44
eli käy ja kukkuu ja kulkee mut paisariss oli snadi kerros öljyy... ei käy kuumana eikä paikallan kierrättäessä pinta heitte.... ajoin n.120km matkan ja öljy moottorissa pysyy samassa tasossa..


nii ja pitääkö kansi käyttää oikasussa jos tiivarin vaihtaa? eli jos suoralla raudalla totee et ei oo heittoo??
Otsikko: Vs: 850 GLT -92 käynti
Kirjoitti: Teutori - 18.03.2012, 20:45:37



nii ja pitääkö kansi käyttää oikasussa jos tiivarin vaihtaa? eli jos suoralla raudalla totee et ei oo heittoo??
No, sehän on selvää, ettet pysty kymmenysosia katselemaan suoran raudan kanssa, vaikka ei silmissä mitään vikaa olisikaan  8)
Kyllä mielestäni, jos auton haluaa pitää, niin kannattaa oikaista/tarkistaa kansi, tosin kaikki ei ole samaa mieltä,,mutta kukin tekee tavallaan.
Otsikko: Vs: 850 GLT -92 käynti
Kirjoitti: hevonen - 18.03.2012, 22:30:31
No, sehän on selvää, ettet pysty kymmenysosia katselemaan suoran raudan kanssa, vaikka ei silmissä mitään vikaa olisikaan  8)
Kyllä mielestäni, jos auton haluaa pitää, niin kannattaa oikaista/tarkistaa kansi, tosin kaikki ei ole samaa mieltä,,mutta kukin tekee tavallaan.
Kyllähän ne kymmenyksetkin pystyy toteamaan kotikonstein. Vaikka suoran teräsviivoittimen reuna kantta vasten ja rakotulkkia kokeilee ängetä väliin. Jos joku mitta menee väliin niin sehän se käyryys on.
Otsikko: Vs: 850 GLT -92 käynti
Kirjoitti: Leipuri - 19.03.2012, 17:53:41
no niin teempä niin että otan kannen irti ja käytän oikaisussa. Öljyä on paisarissa. Kone käy ja  julkkut ei keitä jne. Kiihdyttäessä ei pöllytä putkesta. Onko kannenpultit venyvät? Onko jakopäässa mitään erikoista huomioitavaa? kone siis on 2.4 20v
Otsikko: Vs: 850 GLT -92 käynti
Kirjoitti: Koo Pee - 19.03.2012, 22:33:48
No pultteja näyttäs motonetti myyvän  dieseleihin vain, joten oisko pentsiineissä sitten
toista maata? (Autodatan mukaan vanhat käy) 1.50ekpl ja 12kpl tuossa dieselissä ne kai venyy ainaskin otaksun.

Dieseleistä puheen ollen olipa kerran lohko D24 jossa edellinen seppä laitellu
kannenpultin öljyä täynnä olevaan reikään ja halkassu lohkon.....??.olipas mielenkiintoinen projekti ja kansi tuli pariinkin otteeseen ponnisteltua ennen kuin hokas hoviseppä lohkossa moisen kujeen... oireet tais mennä niin ,jotta tuli paisariin silloinkin öljyt, koska öljykanavasta jäähdytysnestekanavaan päin kai paineet kovemmat...vetoja oli jne. kaikki kunnossa...> hoviseppä tukki reijän jolloin taas mentiin.>toivottavasti pääset kansipahvilla.

Hihnoja lienee myös enemmän kuin yhtä mallia siihen jakopäähän.....hammasluku jne..
Nythän se huohotinkin olis helppo putsata/tarkistella ,kun imusarjan joutuu irrottelemaan......
vesipumppu ja kilkkeet jos lähestyy vaihtokilometrit?
Merkit kohilleen jakopäässä ja lukitus lienee paikallaan ,kun venakoppaa availee?

Ihmisten tekemä tuokin lienee joten maltilla ajan kanssa niin kyl se siitä otaksun.
Kaipa se service manuaalista selviää mikä momentti millekkin ruuville tarkoitettu ja paljonko saa venyä ne kansipultit ennen kuin uusiksi menee.
Ehkäpä joku täällä olevakin  moiset lukemat saattas muistaa jahka ehtii vastaamaan.
Otsikko: Vs: 850 GLT -92 käynti
Kirjoitti: Leipuri - 20.03.2012, 06:57:47
Ok ei auta ku tutkia..... hieman sellanen kutina et tämä vika oli tiedossa mut kertoa ei haluttu :-[
Otsikko: Vs: 850 GLT -92 käynti
Kirjoitti: Leipuri - 20.03.2012, 10:55:03
Onnistuuko homa ilman työkaluja 999 5452 - 999 5453 - 999 5454?? 5454:n ja 5452:n voi tietty ite rakentaa latasta tai jostan vastaavasta mut onnistuuko ilman noita??
Otsikko: Vs: 850 GLT -92 käynti
Kirjoitti: Leipuri - 20.03.2012, 11:33:54
mistäs esim. imusarjan tiiviste ku esim. motonet ei tunne??
Otsikko: Vs: 850 GLT -92 käynti
Kirjoitti: Niksu - 20.03.2012, 16:52:15
mistäs esim. imusarjan tiiviste ku esim. motonet ei tunne??

Siniseltä kannattaa kysellä. Ei tiivisteen pitäisi siellä miljoonia maksaa.
Otsikko: Vs: 850 GLT -92 käynti
Kirjoitti: Leipuri - 20.03.2012, 22:03:26
Tänään käytiin volvo siirtää tallille ja lähti laakista käyntiin  :o kävi hyvin... sammutin ja starttasin uudestaa ja kävi hyvin mut ku hetken päästä sammutin ja kolmannen kerran starttasin ni eipä käyny hyvin  ??? no vietiin kärryllä tallin pihaan ja lähti käyntiin hyvin ja kävi hyvin  :o hetken päästä alkoi kiekat heiluu ylösalas ja ylösalas ja stumppas... sit taas ei lähteny käyntiin kerran meinas yskästä vähän  ??? täytyy pe käydä niit vikakoodei lukee ja ottaa miinus napa irti ja kattoo tuleeko joitan uusia koodeja?? kai ne nollautuu kun akun käyttää irti?? alkaa tuntuu silt et oisko paisarissa sittenkin laatikko öljyä??
Otsikko: Vs: 850 GLT -92 käynti
Kirjoitti: Leipuri - 21.03.2012, 15:31:45
Onnistuuko homa ilman työkaluja 999 5452 - 999 5453 - 999 5454?? 5454:n ja 5452:n voi tietty ite rakentaa latasta tai jostan vastaavasta mut onnistuuko ilman noita??
Nokkien lukitus väline löytyis ainakin tuolta jos sitä oikeesti tarttee et ei voi esim. latan palalla ite lukita??? onko noilla 999 5454 kaluilla muuta ideaa ku et koppa nousee tasaseen ylös ruuvien löysäämisen jälkeen??? ei toss konees varmaan oo enää mitkään huippu puristukset mut jos ei kannentiiviste oo menny ni en ala purkaa et saa mun puolest vähän huohotella jos muuten toimii... onks kellään kylmän koneen puristuksia tiedossa? voisko olettaa et jos ois laatikko öljyt paisarissa niin sillon oli paisarin pohja vähän punertava?? jos taas motor öljyt niin ois kai tumma? Pe pääsen auton kimppuun ni kattelen millanen sarja tulee niit vikakoodeisielt ku edellinen omistaja vissiin kaikkee kikkaillu ku yrittäny käynnin aaltoilemist selvittää....
Otsikko: Vs: 850 GLT -92 käynti
Kirjoitti: Axu85 - 21.03.2012, 16:29:09
Jos koneen ottaa auki...
Tiiviste ja varsinkin Kannenpultit siniseltä.

Tiivisteitä on kaksi ja ne kannattaa tarkistaa kumpi on oikea.
9135513 1994- EXC B5254FS
3531017 B5254FS

Kannenpultit:
3517947 M12x162
6842347 M12x157

Nämä on sitten B5254FS koneelle, jos sinulla on jokin muu niin kerro.
Otsikko: Vs: 850 GLT -92 käynti
Kirjoitti: s73 - 21.03.2012, 18:35:50
onko leipurin autossa turboa tai tomaattilootaa?
Otsikko: Vs: 850 GLT -92 käynti
Kirjoitti: Leipuri - 21.03.2012, 19:02:39
onko leipurin autossa turboa tai tomaattilootaa?
fööniä ei oo mut tomaattipyre löytyy :)
Otsikko: Vs: 850 GLT -92 käynti
Kirjoitti: s73 - 22.03.2012, 11:34:27
oletko tarkastanut ne jäähdyttimet ettei sitå kautta vuoda öljyä paisariin, vai miten se nyt menikään?  tukossa olevat alipaineletkut sekoittavat tyhjäkäynnin esim map-anturi.
Otsikko: Vs: 850 GLT -92 käynti
Kirjoitti: Leipuri - 22.03.2012, 11:48:55
oletko tarkastanut ne jäähdyttimet ettei sitå kautta vuoda öljyä paisariin, vai miten se nyt menikään?  tukossa olevat alipaineletkut sekoittavat tyhjäkäynnin esim map-anturi.
No mietiskelinet milläs mää saisin sen helpoiten testattuu nimittäin ton laatikkoöljyn vuotamisen jäähdyttäjään???? noit alipaine letkui jo muutamii uusin ku oli halki... kiekat heitti 800-2000 välillä ja välill kävi joku 1100... kaasuläppää jo putsailin sekä lisäilmaluistinta kaasarin putsspräyllä ja sillon kävi tosi hyvin joku 850kiekoilla mut päivän päästä stumppas huoltsikan pihaan ja ajaessa jo vähän tuntu pätkintää... mietin ite sitä nokkaanturii oisko siin katkoksii....
Otsikko: Vs: 850 GLT -92 käynti
Kirjoitti: Leipuri - 22.03.2012, 13:01:32
Ok ei auta ku tutkia..... hieman sellanen kutina et tämä vika oli tiedossa mut kertoa ei haluttu :-[
ja löytyhän sit netisthieman kaivelemalla et myjähän se kusetti sitten kaupassa.... löyty piilosta myynti-ilmotus  missä mainitsee nesteiden olevan sekaisin mut hakiessa kun kysyin ja aikasemmin enne hakua niin sano et "en tiiä muitavikoja kun tuo käynti/käynnistymis häikkä...." "muuten toimii volvo...."... sanoin viell et jos on tiedos moottori häikkä (niin et joutuu konetta alkaa avaa) ni sit ei mull mahd. ostaa kyseistä pelii sillon johon myyjä et ei oo mitään sellast..... mistä näit apinoit löytyy???
Otsikko: Vs: 850 GLT -92 käynti
Kirjoitti: Leipuri - 22.03.2012, 13:03:56
ja löytyhän sit netisthieman kaivelemalla et myjähän se kusetti sitten kaupassa.... löyty piilosta myynti-ilmotus  missä mainitsee nesteiden olevan sekaisin mut hakiessa kun kysyin ja aikasemmin enne hakua niin sano et "en tiiä muitavikoja kun tuo käynti/käynnistymis häikkä...." "muuten toimii volvo...."... sanoin viell et jos on tiedos moottori häikkä (niin et joutuu konetta alkaa avaa) ni sit ei mull mahd. ostaa kyseistä pelii sillon johon myyjä et ei oo mitään sellast..... mistä näit apinoit löytyy???
Oltiin kaksin hakemass ja molemmat asian kuuli ku sano et muuta ei oo... ja löytyy jopa s-posti miss kertoo et "muuta entiedä ku toi tyhjäkäynti homma"....
Otsikko: Vs: 850 GLT -92 käynti
Kirjoitti: Leipuri - 22.03.2012, 13:54:51
Laitetaan auto kuntoon joka tapauksessa mut ottaa päähän tollaset apinat ku ei voi asioita suoraan kertoo... kuinkahan montaa muuta on tämä kaveri huijannu :idiot2:
Otsikko: Vs: 850 GLT -92 käynti
Kirjoitti: arska11 - 22.03.2012, 15:09:45
Laitetaan auto kuntoon joka tapauksessa mut ottaa päähän tollaset apinat ku ei voi asioita suoraan kertoo... kuinkahan montaa muuta on tämä kaveri huijannu :idiot2:

Nämä tyypit saisi viedä kyllä saunan taakse ja... :knuppel2: :knuppel2:
Sori OT, mut pistää niin vihaksi epäluotettavat ihmiset.
Otsikko: Vs: 850 GLT -92 käynti
Kirjoitti: Leipuri - 22.03.2012, 15:25:27
Nämä tyypit saisi viedä kyllä saunan taakse ja... :knuppel2: :knuppel2:
Sori OT, mut pistää niin vihaksi epäluotettavat ihmiset.
kyllä. harmi vaan kun en enne kauppaa sattunut löytämään eri kauppapaikassa ollutta ilmoitusta.... ois jääny kaupat siihen ku olis selvinny et väittää et muita vikoi ei oo... 
Otsikko: Vs: 850 GLT -92 käynti
Kirjoitti: Leipuri - 23.03.2012, 20:18:50
koitan vikakoodeja lukea niin pikkupunaledi palaa kokoajan kun hyppyjohdon laitan kiinni??? miksi??
Otsikko: Vs: 850 GLT -92 käynti
Kirjoitti: arska11 - 23.03.2012, 23:13:50
Palaako himmeästi ledi vai mitenkä?
Joskus noissa voi olla kosketus häikkää ja siksi voi himmeästi palaa, mutta se ei kyllä käyttöä haittaa, saa siitä silti koodit luettua...muuta nerokasta en osaa nyt sanoa :idiot2:
Otsikko: Vs: 850 GLT -92 käynti
Kirjoitti: Leipuri - 24.03.2012, 07:27:57
Palaako himmeästi ledi vai mitenkä?
Joskus noissa voi olla kosketus häikkää ja siksi voi himmeästi palaa, mutta se ei kyllä käyttöä haittaa, saa siitä silti koodit luettua...muuta nerokasta en osaa nyt sanoa :idiot2:
ykkösnastasta palaaheti kirkkaasti ku laittaa kiinni.... sit esim. kakkosnastasta niin palaa himmeenä heti ilman napinpainoa eikä lähe vilkkuu....  Koneessa oli öljyt max mut askista olis vissiin hävinny kun käydessä oli siell kylmän mitoll vaikk auto kävi sisätiloissa jo jonkin aikaa....