Proturbo  Autodiagnoosi

850 GLT -92 käynti

  • 29 Vastauksia
  • 8213 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Leipuri

  • Vieras
850 GLT -92 käynti
« : 17.03.2012, 16:42:44 »
nojatketaan täällä ku toisaall ei saanu eli:

Mites ku sellanen ongelma ois et tyhjäkäynti hieman heikko... saa sahata jonkin aikaa ja sit pomppii ylös alas kiekat.. saattaa sammuuki...kaasulla pysyy käynnissä... onks ideoita?

Poissa V70XC99

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 264
Vs: 850 GLT -92 käynti
« Vastaus #1 : 17.03.2012, 17:06:32 »
Vois ehkä aloittaa tarkistamalla, ettei löydy imuvuotoja.
BMW 530 Xd M-sport 2006
Porsche Cayenne 3.2 2005
Audi A3 Sportback 1.6 2007
Kiihtyvyys tehdään väännöllä, nopeus hevosvoimilla

Poissa Grahik

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 269
  • Hyvä siitä tulee kun sen maalaa.. vai paalaa?
Vs: 850 GLT -92 käynti
« Vastaus #2 : 17.03.2012, 21:30:06 »
kaasuläpän kuupessa oleva tyhjäkäyntivettiili voi jumitella esimerkiksi..

Antaako se vikakoodeja?
Sytytysosien kunto?
850 GLT '92
Chrysler Sebring 2.7 Autostick '02
Chrysler 300M 3.5 Autostick '99
V70 2.5T GearTronic Classic '08

Leipuri

  • Vieras
Vs: 850 GLT -92 käynti
« Vastaus #3 : 18.03.2012, 07:10:29 »
kaasuläpän kuupessa oleva tyhjäkäyntivettiili voi jumitella esimerkiksi..

Antaako se vikakoodeja?
Sytytysosien kunto?
vaihdettiin joku aika sit sytkäosat ja "lisäilmaluistin".

Poissa raipe850

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
Vs: 850 GLT -92 käynti
« Vastaus #4 : 18.03.2012, 16:20:59 »
vaihdettiin joku aika sit sytkäosat ja "lisäilmaluistin".

Kuvaus viittaa vahvasti tuohon tyhjäkäyntiventtiiliin/lisäilmaluistimeen, joka kerää likaa huohotuksista ja on hyvä puhdistaa silloin tällöin.
Toisaalta jos se on juuri vaihdettu, niin sen voinee sulkea pois vian aiheuttajana.
S80 D5 AWD Executive 2014 Sensus Connected Touch, Rica Stage 2; XC70 D5 AWD Classic 2016 Polestar
Ex.  V70 D3 Summum 2011, C70 D3 Summum 2011, S80 D3 2012, V60 D2 2013, S80 T6 Executive 2000, 850 GLT 1992

Leipuri

  • Vieras
Vs: 850 GLT -92 käynti
« Vastaus #5 : 18.03.2012, 19:12:29 »
no nyt käy hyvin tyhjäkyntiä ja lähtee laakista käyntii...putsailin kaikki kaasuläpän hilpetöörit kaasarinputsspräyllä :) oli tukoss ja kakas....

Mites sit onko miten herkkiä nää koneet kansi vioille??? halkeileeko kannet vai selviikö tiivisteen vaihdolla yleensä?

Leipuri

  • Vieras
Vs: 850 GLT -92 käynti
« Vastaus #6 : 18.03.2012, 19:17:44 »
eli käy ja kukkuu ja kulkee mut paisariss oli snadi kerros öljyy... ei käy kuumana eikä paikallan kierrättäessä pinta heitte.... ajoin n.120km matkan ja öljy moottorissa pysyy samassa tasossa..


nii ja pitääkö kansi käyttää oikasussa jos tiivarin vaihtaa? eli jos suoralla raudalla totee et ei oo heittoo??
« Viimeksi muokattu: 18.03.2012, 19:19:45 kirjoittanut Leipuri »

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: 850 GLT -92 käynti
« Vastaus #7 : 18.03.2012, 20:45:37 »



nii ja pitääkö kansi käyttää oikasussa jos tiivarin vaihtaa? eli jos suoralla raudalla totee et ei oo heittoo??
No, sehän on selvää, ettet pysty kymmenysosia katselemaan suoran raudan kanssa, vaikka ei silmissä mitään vikaa olisikaan  8)
Kyllä mielestäni, jos auton haluaa pitää, niin kannattaa oikaista/tarkistaa kansi, tosin kaikki ei ole samaa mieltä,,mutta kukin tekee tavallaan.
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

hevonen

  • Vieras
Vs: 850 GLT -92 käynti
« Vastaus #8 : 18.03.2012, 22:30:31 »
No, sehän on selvää, ettet pysty kymmenysosia katselemaan suoran raudan kanssa, vaikka ei silmissä mitään vikaa olisikaan  8)
Kyllä mielestäni, jos auton haluaa pitää, niin kannattaa oikaista/tarkistaa kansi, tosin kaikki ei ole samaa mieltä,,mutta kukin tekee tavallaan.
Kyllähän ne kymmenyksetkin pystyy toteamaan kotikonstein. Vaikka suoran teräsviivoittimen reuna kantta vasten ja rakotulkkia kokeilee ängetä väliin. Jos joku mitta menee väliin niin sehän se käyryys on.

Leipuri

  • Vieras
Vs: 850 GLT -92 käynti
« Vastaus #9 : 19.03.2012, 17:53:41 »
no niin teempä niin että otan kannen irti ja käytän oikaisussa. Öljyä on paisarissa. Kone käy ja  julkkut ei keitä jne. Kiihdyttäessä ei pöllytä putkesta. Onko kannenpultit venyvät? Onko jakopäässa mitään erikoista huomioitavaa? kone siis on 2.4 20v

Poissa Koo Pee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 GLT -92 käynti
« Vastaus #10 : 19.03.2012, 22:33:48 »
No pultteja näyttäs motonetti myyvän  dieseleihin vain, joten oisko pentsiineissä sitten
toista maata? (Autodatan mukaan vanhat käy) 1.50ekpl ja 12kpl tuossa dieselissä ne kai venyy ainaskin otaksun.

Dieseleistä puheen ollen olipa kerran lohko D24 jossa edellinen seppä laitellu
kannenpultin öljyä täynnä olevaan reikään ja halkassu lohkon.....??.olipas mielenkiintoinen projekti ja kansi tuli pariinkin otteeseen ponnisteltua ennen kuin hokas hoviseppä lohkossa moisen kujeen... oireet tais mennä niin ,jotta tuli paisariin silloinkin öljyt, koska öljykanavasta jäähdytysnestekanavaan päin kai paineet kovemmat...vetoja oli jne. kaikki kunnossa...> hoviseppä tukki reijän jolloin taas mentiin.>toivottavasti pääset kansipahvilla.

Hihnoja lienee myös enemmän kuin yhtä mallia siihen jakopäähän.....hammasluku jne..
Nythän se huohotinkin olis helppo putsata/tarkistella ,kun imusarjan joutuu irrottelemaan......
vesipumppu ja kilkkeet jos lähestyy vaihtokilometrit?
Merkit kohilleen jakopäässä ja lukitus lienee paikallaan ,kun venakoppaa availee?

Ihmisten tekemä tuokin lienee joten maltilla ajan kanssa niin kyl se siitä otaksun.
Kaipa se service manuaalista selviää mikä momentti millekkin ruuville tarkoitettu ja paljonko saa venyä ne kansipultit ennen kuin uusiksi menee.
Ehkäpä joku täällä olevakin  moiset lukemat saattas muistaa jahka ehtii vastaamaan.

Leipuri

  • Vieras
Vs: 850 GLT -92 käynti
« Vastaus #11 : 20.03.2012, 06:57:47 »
Ok ei auta ku tutkia..... hieman sellanen kutina et tämä vika oli tiedossa mut kertoa ei haluttu :-[
« Viimeksi muokattu: 22.03.2012, 12:57:38 kirjoittanut Leipuri »

Leipuri

  • Vieras
Vs: 850 GLT -92 käynti
« Vastaus #12 : 20.03.2012, 10:55:03 »
Onnistuuko homa ilman työkaluja 999 5452 - 999 5453 - 999 5454?? 5454:n ja 5452:n voi tietty ite rakentaa latasta tai jostan vastaavasta mut onnistuuko ilman noita??

Leipuri

  • Vieras
Vs: 850 GLT -92 käynti
« Vastaus #13 : 20.03.2012, 11:33:54 »
mistäs esim. imusarjan tiiviste ku esim. motonet ei tunne??

Poissa Niksu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
Vs: 850 GLT -92 käynti
« Vastaus #14 : 20.03.2012, 16:52:15 »
mistäs esim. imusarjan tiiviste ku esim. motonet ei tunne??

Siniseltä kannattaa kysellä. Ei tiivisteen pitäisi siellä miljoonia maksaa.
Seat Leon Cupra 290 -19

 

Kulkukoira  Proturbo