Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Volovo850 - 29.03.2012, 20:30:19
-
Joo eli kasipätkä T5 -94 automaatti ajettu 240 tuhatta. "keskikovassa" ::) kiihdytyksessä ahdot seilaa eli ei kiihdy tasasesti. Mistä kannattas lähtee vikaa metsästämään?
-
Joo eli kasipätkä T5 -94 automaatti ajettu 240 tuhatta. "keskikovassa" ::) kiihdytyksessä ahdot seilaa eli ei kiihdy tasasesti. Mistä kannattas lähtee vikaa metsästämään?
Se perinteinen eli tarkasta kaikki alipaineletkut turbolta ja imusarjalta.
Sitten vielä mahdollinen vika on Tcv eli ilmanputsarikotelon kyljessä oleva ahtopaineventtiili.
-
Kannattaa kattoa hukkaportin kellon tangon esijännitys, saattaa olla vanhuuttaan löystynyt kellossa jousi.
Esijännitystä pitäisi olla muutamia millejä, siten että sen tangon joutuu vetämään paikoilleen siihen tappiin...
Liian löysällä oleva hukkaportti nimittäin tekee juurikin tuollaista huojumista kun läppä lähtee "kellumaan"
-
Itsellä on T5R manuaali ja sama ongelma. Elikkä normaalisti 0.9bar painetta ja hetkellisesti saattaa kilossaki käydä, mutta välillä paineet karannu 1.5bar täyskaasulla kiihdyttäessä. Ja välillä paineet heittää kiihdyttäessä 0.7-0.9bar. Ja paikallaan mittariin hönkäsee reilusti yli 0.5bar. Ongelmat häviää, kun käyttää virtoja pois, elikkäs niinku kuittautus tuo ahtopainesäätö venttiili. Hukkaportin kellon letkunki uuteen vaihdoin, mutta eipä ollut siitäkään apua. Elikkäs varmaan tuo säätöventtiili vaihtokunnossa. Paljonkohan uusi kustantaa ja olisiko mitään jos laittas turboruuvin letkunväliin?