Proturbo  Autodiagnoosi

Ahdot seilaa

  • 3 Vastauksia
  • 1992 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Volovo850

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Ahdot seilaa
« : 29.03.2012, 20:30:19 »
Joo eli kasipätkä T5 -94 automaatti ajettu 240 tuhatta. "keskikovassa" ::) kiihdytyksessä ahdot seilaa eli ei kiihdy tasasesti. Mistä kannattas lähtee vikaa metsästämään?

Poissa arska11

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1802
  • Äksee90...Ocean Race :)
Vs: Ahdot seilaa
« Vastaus #1 : 29.03.2012, 23:16:29 »
Joo eli kasipätkä T5 -94 automaatti ajettu 240 tuhatta. "keskikovassa" ::) kiihdytyksessä ahdot seilaa eli ei kiihdy tasasesti. Mistä kannattas lähtee vikaa metsästämään?

Se perinteinen eli tarkasta kaikki alipaineletkut turbolta ja imusarjalta.
Sitten vielä mahdollinen vika on Tcv eli ilmanputsarikotelon kyljessä oleva ahtopaineventtiili.
Ollut useita T5 kasipätkiä...mutta nyt:
- XC90 2.5T -06 Ocean Race
- 850R -96 (piristetty..)

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: Ahdot seilaa
« Vastaus #2 : 01.04.2012, 13:38:53 »
Kannattaa kattoa hukkaportin kellon tangon esijännitys, saattaa olla vanhuuttaan löystynyt kellossa jousi.
Esijännitystä pitäisi olla muutamia millejä, siten että sen tangon joutuu vetämään paikoilleen siihen tappiin...

Liian löysällä oleva hukkaportti nimittäin tekee juurikin tuollaista huojumista kun läppä lähtee "kellumaan"
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

855_T5R

  • Vieras
Vs: Ahdot seilaa
« Vastaus #3 : 07.04.2012, 15:00:17 »
Itsellä on T5R manuaali ja sama ongelma. Elikkä normaalisti 0.9bar painetta ja hetkellisesti saattaa kilossaki käydä, mutta välillä paineet karannu 1.5bar täyskaasulla kiihdyttäessä. Ja välillä paineet heittää kiihdyttäessä 0.7-0.9bar. Ja paikallaan mittariin hönkäsee reilusti yli 0.5bar. Ongelmat häviää, kun käyttää virtoja pois, elikkäs niinku kuittautus tuo ahtopainesäätö venttiili. Hukkaportin kellon letkunki uuteen vaihdoin, mutta eipä ollut siitäkään apua. Elikkäs varmaan tuo säätöventtiili vaihtokunnossa. Paljonkohan uusi kustantaa ja olisiko mitään jos laittas turboruuvin letkunväliin?

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy