Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: volvo 850 - 05.05.2012, 15:35:44
-
Alkoi yllättäen nykimään matalilla kierroksilla ja pintakaasulla ajettaessa, kovemmilla kierroksilla ei ongelmaa.Kuulostaako enemmän polttoaine- kuin virtapuolen jutulta. Ja autohan on 850 -96 2,5 bensakoneinen.
--- Nykiminen loppui kuin seinään, pari päivää lepoa ja tänään ei tietoakaan ed.mainituista oireista ???
Liekö ollu tankin pohjalla likaa tai vettä tms.?
-
No jos nyt lähdetään siitä, että mitäs kulutusosia siihen on vaihdettu? Virranjakajan koppa, pyörijä, tulpat, ruiskusuodatin jne...?
-
Olisko perinteinen imuvuoto?
Auto käyntiin ja starttipilottia suihkimaan.
-
Sytytystulpat vaihdettu n. 3 vuotta sitten, ilmansuodatin kerran vuodessa, pa-suodatin pari-kolme vuotta sitten.
-
Täällä samanlaisia oireita, toisaalta vähän niinkuin ei kävis kaikilla, kun on niin epätasainen käynti. Pitääpä vaihtaa viikonloppu moottoripyörän päällä tallihommiksi!
-
Kaverin 20v samaa vikaa,kokeiltu toisella tyhjäkäyntimoottorilla ja polttoainepumpun releellä.. Ilmanputsarilta tuleva putki korjattu teipillä joten ehdotin putken vaihtoa. Jos jollain vinkkejä, otetaan kiitollisena vastaan:)
-
Sytytystulpat vaihdettu n. 3 vuotta sitten, ilmansuodatin kerran vuodessa, pa-suodatin pari-kolme vuotta sitten.
Mä alottasin tulppien vaihdolla.
-
Mä alottasin tulppien vaihdolla.
Sama, ja originaaleilla. Jos ei helppaa niin sitten katse kohti jakajan kantta&pyörijää.
-
Omassa oli vettä tulppien syvennyksissä. Paineilmaa ja kovaa ajoa.
-
kaverilla oli samanlaista ongelmaa omassa 2,5 20v, ja syynä oli huonot tulpanjohdot.. kaikki muut tietysti ympäriltä vaihdettu ensimmäiseksi :D
-
ja jos joku kerta startti pyörittää, kuullostaa siltä kuin joku sylinteri sytyttäisi ( 1 ja ? btw ), mutta lähtee kahvitauon jälkeen käyntiin - nokka-anturi. Naapurilta lainaamaan ajoituslamppua, että tuleeko kipinää. Testaa tulpanjohdot läpi. 4-pyttyinen menee limp modeen kampiakselin anturilla, muttei 5 pyttyinen.