Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: jaskajokunen - 20.05.2012, 22:31:36
-
850:ssä jotain vikaa jäähdytysnesteiden kanssa, eivät pysy tarpeeksi kylminä. Mittari nousee punaiselle n. 5-7 km ajon jälkeen.
olipa mukava reissu heittää likka kangasalle ja poika hämeenlinnaan kesti melko pitkään kun piti jäähdytellä em. välein. Tuo alkoi oireilemaan kesken matkan ja sit laitettiin "ilmoilan selkää" paisariin. Jäähdyttäjä tihkuu alavesiletkun seutuvilta. Kabiiniin tulee kyllä lämmintä eli olisiko termostaatti jumissa, vesipumpun siipi irti vai kansi paskana ( vesipumppu on vaihdettu noin vuosi sitten jakopaan hihnashown yhteydessä topran tms. )
Nyt auto on Hezen duunin pihassa, josko löytäisivät vikaa :-[
Olisiko muita ehdotuksia vian aihauttajaksi vai tilaanko stenan korjaamaan >:(
-
Olisiko muita ehdotuksia vian aihauttajaksi vai tilaanko stenan korjaamaan >:(
Puskeeko kuplia käynnissä ollessa? Jäähdyttyään (esim yön yli) onko paisarissa painetta kun avaa korkin?
Auki jumittunu termari yleensä aiheuttaa vajaalämpöisen koneen.
Kiertääkö nesteet ollenkaan koneessa, eli lämpiääkö alaletku silloin kun termarin pitäisi olla jo auennut? Jos sisälle tulee lämmintä niin viittaisi siihen että kiertää, taasen jos termari juminu kiinni niin saattaa kierrättää nesteen kyllä sisäkennon kautta muttei välttämättä varsinaisen jäähdyttimen kautta.
Missä kunnossa jäähdyttimen rivoitus on? Täynnä pölyä/hyönteisiä jne jne?
-
Puskeeko kuplia käynnissä ollessa? Jäähdyttyään (esim yön yli) onko paisarissa painetta kun avaa korkin?
Auki jumittunu termari yleensä aiheuttaa vajaalämpöisen koneen.
Kiertääkö nesteet ollenkaan koneessa, eli lämpiääkö alaletku silloin kun termarin pitäisi olla jo auennut? Jos sisälle tulee lämmintä niin viittaisi siihen että kiertää, taasen jos termari juminu kiinni niin saattaa kierrättää nesteen kyllä sisäkennon kautta muttei välttämättä varsinaisen jäähdyttimen kautta.
Missä kunnossa jäähdyttimen rivoitus on? Täynnä pölyä/hyönteisiä jne jne?
Jäähtyvän koneen paisaria avatessa , nesteet pursuaa . Alaletkua ei ole tavoitettu hypisteltäväksi , yläletku on melko kova. Jäähdytin on vaihtokunnossa, viime talvisen vuotoepisodin jälkeen ( purskautteli punasita pihalle kunnes klemmareita kiristettiin, pärnäsen heppu totesi silloin, että syylari olis vaihtokunnossa.
-
Jäähtyvän koneen paisaria avatessa , nesteet pursuaa . Alaletkua ei ole tavoitettu hypisteltäväksi , yläletku on melko kova. Jäähdytin on vaihtokunnossa, viime talvisen vuotoepisodin jälkeen ( purskautteli punasita pihalle kunnes klemmareita kiristettiin, pärnäsen heppu totesi silloin, että syylari olis vaihtokunnossa.
Eiköhän tuossa mene sitten ainakin se syyläri vaihtoon ja huonolla tuurilla kansipahvi tai peräti koko kansi...
-
Eiköhän tuossa mene sitten ainakin se syyläri vaihtoon ja huonolla tuurilla kansipahvi tai peräti koko kansi...
Vuotava syylärihän ei painetta tee, eikä muutkaan vuotavat kohdat, joten paineen aiheuttaja on toden näköisesti kansipahvin antautuminen, ja tästä johtuen vuotaa nuo ensinmainitutkin paikat, kun ei kestä tuota painetta.
-
Vuotava syylärihän ei painetta tee, eikä muutkaan vuotavat kohdat, joten paineen aiheuttaja on toden näköisesti kansipahvin antautuminen, ja tästä johtuen vuotaa nuo ensinmainitutkin paikat, kun ei kestä tuota painetta.
Niin no, tarkoitin lähinnä sen takia syylärin vaihtoa, kun kaveri itse kehui että syyläri on vaihto kunnossa...
-
Vuotava syylärihän ei painetta tee, eikä muutkaan vuotavat kohdat, joten paineen aiheuttaja on toden näköisesti kansipahvin antautuminen, ja tästä johtuen vuotaa nuo ensinmainitutkin paikat, kun ei kestä tuota painetta.
Näyttäisi kuitenkin, että paineen aiheutti kiinni jumittunut termostaatti ( vaikka oli Wahler ) , termostaatti on vaihdettu ja lämmöt pysyvät kurissa kuulemma, mutta seurataan tilannetta.
-
Näyttäisi kuitenkin, että paineen aiheutti kiinni jumittunut termostaatti ( vaikka oli Wahler ) , termostaatti on vaihdettu ja lämmöt pysyvät kurissa kuulemma, mutta seurataan tilannetta.
Hieno homma, jos tuolla on selvä.
-
Tänään tuli lunta tupaan eli ilmeisesti kuitenin on kannentiiviste mennyt, sisälämppäristä ei tule ollenkaan lämmintä missään asennossa ja painetta kerää. Nyt alkaakin pohtiminen kannattaako tuota enää korjata vai laitetaanko pihan perälle kasvihuoneeksi. Onhan tuolla jo 368tkm ajettu ei ei liene parhaassa hapessaan enää.
-
Tänään tuli lunta tupaan eli ilmeisesti kuitenin on kannentiiviste mennyt, sisälämppäristä ei tule ollenkaan lämmintä missään asennossa ja painetta kerää. Nyt alkaakin pohtiminen kannattaako tuota enää korjata vai laitetaanko pihan perälle kasvihuoneeksi. Onhan tuolla jo 368tkm ajettu ei ei liene parhaassa hapessaan enää.
Kannattaahan noin vähän ajetun auton kunnostus :)
-
voiko hajallinen paisarin korkki tehdä tuon vian? Kokeiltu toisella korkilla?
-
voiko hajallinen paisarin korkki tehdä tuon vian? Kokeiltu toisella korkilla?
Ei oikein voi mun mielestä. Ei sieltä nesteet saa normaalitilanteessa yli tulla vaikka olis korkki auki.
-
Ei oikein voi mun mielestä. Ei sieltä nesteet saa normaalitilanteessa yli tulla vaikka olis korkki auki.
niin näkyy lukevan. :facepalm:
-
Jos itse tekee ja selviää pahvin vaihdolla niin ehkä kannattaa kun ei laske omalle kiroilulle mitään arvoa. :)
Muuten kannatan kasvihuonevaihtoehtoa.
Tai myyntiä osiksi. ;)
Tuollainen autohan on toimivana siinä 800-1000€.
-
Niinpä, tosin tuo on katsastettu vajaa kuukausi sitten. Paljonkohan tuon kansiremontti maksasi teetettynä ?
-
Päätettiin RPT:n kanssa kunnostuttaa tuo vielä eli mistä löytyy hyvä yläpääntiiviste sarja ( onko Sininen paljon kalliinpi kuin tarvike ? )
-
Onkos se vika varmistunut kansipahviin?...Jos on sen verran vuotoa jossain ettei paine nouse normaaliin niin neste kiehuu kannen kuumimmissa kohdissa vaikka ei oliskaan pahvi rikki....
-
Ei oikein voi mun mielestä. Ei sieltä nesteet saa normaalitilanteessa yli tulla vaikka olis korkki auki.
'
Ai ettei edes kierroksilla tule yli? Viimeks ku jakopään tein, korkin tiiviste meni huonosti, nesteet lensi pihalle ja rupes kiehuun.. HArvoin kuulee et volvosta pahvi palaa jos nesteet on moottorissa
-
Kone nipussa, koko episodin syynä oli vesipumppu jossa oli muovisiivet lähteneet irti. Ei vaihdettu edellisessä jakopään remmihuollossa, vaan sitä edellisellä kerralla. Nyt on tilalla metallisiivillä oleva pumppu.
Kannattaa kuulemma välttää laittamasta muovisiivillä olevaa, ei ollut ensimmäinen hajonnut mitä tää tyyppi oli korjaillut.