Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Voimansiirto (kytkin, vaihteisto ja peräkeskustelut) => Aiheen aloitti: jesse.p - 24.05.2012, 16:27:05
-
Elikkä onko kellää tietoa minkä takaveto volvon vaihteisto kävisi kyseiseen moottoriin B5234t5?
-
960:sta, jossa 24 venttiilinen suora kutonen.
-
Minkäslainen laatikko tuosta 960:sta löytyy, kestääkö vääntöä? Lueskelin tuolta muualta ettei esim M47 kannattais yli 400 nm tarjota, ja tuo 400 nyyttonin kesto ei kyl riitä oikeen mihinkään...
-
Laita m90. Löytyy uudemmista 940 ja 960.
-
Laita m90. Löytyy uudemmista 940 ja 960.
Toki löytyy, mutta niinkuin Kulmamies sanoi vaan 960 laatikko sopii.
-
jaa en tiennyt että 940 ja 960 m90 on eroja :o
On tosiaan kestävämpi mitä m47. Ja voi sitä aina vahvistaa :)
-
jaa en tiennyt että 940 ja 960 m90 on eroja :o
On tosiaan kestävämpi mitä m47. Ja voi sitä aina vahvistaa :)
Diiseli-, vino- ja tinakoneissa kaikissa eri m90 vaihdelaatikko.
Oletetaan nyt, että manipulaatiomies on etsimässä tinakoneeseen laatikkoa, kun tälläisen aiheen nosti esille. Teitty vähän puurot ja vellit sekasin, jos tinakoneesta ja m47 puhutaan, mutta onhan sekin mahdollista. :buck2:
-
Nyt on tämäkin tiedossa 8)
Tuossa aikaisemmin oli kysytty kestävyydestä.
M47 kestää sen noin 400nm. M90 jonkin verran enemmän.
-
Diiseli-, vino- ja tinakoneissa kaikissa eri m90 vaihdelaatikko.
Oletetaan nyt, että manipulaatiomies on etsimässä tinakoneeseen laatikkoa, kun tälläisen aiheen nosti esille. Teitty vähän puurot ja vellit sekasin, jos tinakoneesta ja m47 puhutaan, mutta onhan sekin mahdollista. :buck2:
Puurot ja vellit eri lautasilla :) Selvennetään sen verran että ei mulla ole vielä mitään moottoria, oon vaan koittanu katella ja selevitellä että millainen motti+loota yhdistelmä se kannattais hommata ettei käy niin että hommaa moottorin ja vasta sitten tajuaa ettei sen perään saa mitään kunnollista laatikkoa. Vähä nykyaikasempi T5 tekniikka on ollu yks vaihtoehto mutta kaverilla ois B230ET + laatikko ja sitä oon myös vähä sillä silmällä katellu mutta eikös sen perässä ole M47? Kovalla vitosella se ainaki on.
-
b2xx turbokoneen jatkeeksi kuuluu m46 nappi vitosella tai sitten -90 luvun puolestavälistä eteenpäin m90 kovalla vitosella.
yleinen kisaratkaisu m46 laukeamisen jälkeen on työntää sinne heikompi m47 halvemman hinnan ja saatavuuden takia
tinakone tosiaan vaatii tuon m90 lootan 2.5L 960 volvon perästä tai sitten automaatin 2.5 tai 3.0L koneisesta
-
Nyt on tämäkin tiedossa 8)
Tuossa aikaisemmin oli kysytty kestävyydestä.
M47 kestää sen noin 400nm. M90 jonkin verran enemmän.
Sanoisin, että aika paljon enemmän. Pelkästään täällä tässä kaveriporukass noita m47 laatikoita on säretty kymmeniä.. M90 saldo 0.
Kaikki ketkä on hämmentänyt m47 keppiä m90 jälkeen on todennut, että onhan se m4x hirvee paska.
Ps. kyllä sillä neljäseiskalla pärjää jossei paremmasta tiedä, mutta mielummin ottaisin vaikka sitte automaatin.
-
Nimimerkki Lankku :lla ainakin tuli yhdessä vaiheessa m90 laatikon väännönkesto vastaan kun 3 vaihde antautui mutta vääntöä taisikin olla vaatimattomat +700Nm :2funny: että kyll sekin rikki menee voimalla :D
-
Ja voi sitä aina vahvistaa :)
Väännönkestoa ei saa vahvistamalla lisää. Rajuista vaihtamisista johtuvat rikkoutumiset sen sijaan vahvistamalla voi estää.
tinakone tosiaan vaatii tuon m90 lootan 2.5L 960 volvon perästä tai sitten automaatin 2.5 tai 3.0L koneisesta
Löytyy myös 3 litraisesta manuaalia, mutta aika harvoin.
-
Mulla hajos M90 jo reilu 500nm väännöllä.
Omista kokemuksista voin sanoa että kaikin puolin M90 on täysi suoli koko laatikko hintaansa nähden. Ei kestä kilometrejä kun laakerit ja synkat on loppu. Väännön sieto pyörii 500-700nm välissä. Huom. Minä olen koeponnistanut kyseistä laatikkoa varttimaililla slikseillä että ei puhuta mistään kadulla kumin polttelusta.
Laita suoraan BMW zf laatikko niin ei tarvii arpoa. Tiedän henkilön joka tekee muutoksen vino tai tina koneeseen, laatikon voi asentaa vaikka väärinpäin jos haluat...
Emännän 940 B230fk:lla on ajettu nyt noin 350000km ja 3.vaihteen synkka valillä rutisee m90:ssä ja ei tosiaan ole kiusattu tuota laatikkoa...
Noihin Bemarin laatikoihin saa sentään osat uutena ostettua mutta m90 laatikkoon et saa mitään jos jotain hajoaa...
Esim. 550€ hinnalla saat ZF laatikon joka käy bolt on Volvon koneeseen johon on tehty tarvittavat kytkinkoppa muutokset. Kestää vääntöä sen mitä koneestasi irti saat.
-
Millä välityksillä tuota ZF on tehty?
-
Äkkiseltään katseltuna nuita m90 ei tunnu aivan joka nurkalla olevan myynnissä, ainakaan järkihintaan... mutta vaikuttaisi muuten minun käyttötarkoituksiin sopivalta, auto tulee kilpiin mutta semmoiseksi ratapäiväleluksi kuitenki. Bolt-on aski kiinnostais kuitenki sikäli koska mulla ei oo mahdollisuutta itsellä koneistaa eikä hitsata alumiinia.
Millaista ZF laatikkoa tarkoitat boost? Manuaali, automaatti...? Taitaa kyl lipsua hieman ohi otsikon tämä, sorry vaan...
-
Mulla hajos M90 jo reilu 500nm väännöllä.
Omista kokemuksista voin sanoa että kaikin puolin M90 on täysi suoli koko laatikko hintaansa nähden. Ei kestä kilometrejä kun laakerit ja synkat on loppu.
Emännän 940 B230fk:lla on ajettu nyt noin 350000km ja 3.vaihteen synkka valillä rutisee m90:ssä ja ei tosiaan ole kiusattu tuota laatikkoa...
Jännää.. Itellä menty 500000km ja ei tosiaan rutise mikään syncro ja kiusattu on.. Vaihdekepissä tuntuma kuin uudessa, ei ole soppakauhaa nähnykkään eli parempi kuin monissa uusissa autoissa. 700nm rajapyykki tuskin tulee ihan heti vastaan ainakaan meidän sätöksissä.
Tiedä sitten..
-
Itellä on melkein 680tkm ajettu M90 laatikko omassa 945 dieselissä ja hyvin toimii vieläkin....
-
Vastaan on tullut M90 laatikoita jotka on vaihdettu jo 200 tonnin kohdalla.
Jos mittarissa on 680 niin onko tiedossa koko auton historia?
Omat kokemukset vaan on M90 laatikoista huonoja, mulla on niitä ollut ajossa 3kpl ja kaikissa on ollu jotain huonoa.
Siirtäjäkehto katkennut, synkkarengas katkennut, synkat loppuun kuluneita, kaikki 3 vaihteen rattaat sileänä, yms.
BMW E36 328/M3 320z laatikko tai sitten vanhempi 310z joka on sama lodju, näitä on uudemmissakin ja 500 sarjassa myös.
Tuon laatikon kanssa pitää asentaa 3.54 tai 3.31 perä välitys koska 5.vaihde on suora.
Välityksiä en tarkemmin muista enkä jaksa kaivaa googlesta.
Yksi vaihtoehto on myös gs6-37bz tai dz nämä on suht halpoja ja on 6.vaihdetta, kutosen ylivaihde oli muistaakseni 0.8 jotain.. Nämä on 2 litraisen dieselin perästä, laatikko on speksattu kestämään huhu puheiden mukaan noin 500nm jatkuvaa. Mutta lähiaikoina selviää rattaiden paksuus ja laatikon rakenne tuohon 5.vaihteiseen verrattuna.
Sit jos haluaa todella rajuille väännöille laatikon niin GS6-53bz on isojen kutosien ja v10 perästä oleva 6 vaihteinen jota on käytetty esim myös M6 bemareissa.
Nämä kaikki on manuaaleja.
Omakohtainen kokemus tuosta 5. vaihteisesta on että eipä enää laatikko parempi vai olla.
Kummassakin mun kesäkiesissä on tuommoinen.
-
Noh, eipä se tarkoita, että kaikki m90 laatikot on susia, jos sulla on ollu huonoja.
Olen kolmas omistaja tuossa mun ysissä. joka ikinen nippeli ja nappeli on merkattu huoltokirjaan ja laatikosta ei mitään mainintaa, joten orkkis on..
Kilometrejä edelleen takana se 500 000. :hello:
Oikeassa oot kyllä noitten laatikoiden hinnan suhteen, mutta jos jotkut pitää m4x laatikoilla 200e hintaa niin niin. :idiot2:
Yks mikä harmittaa tuossa m90 laatikossa on lyhyt vitonen. :tickedoff:
Ps. Kuka tietää minä vuonna tuli vahvempi syncro ?
-
Ei siinä synkassa mitään eroa ole vaan 3.vaihteen rattaan vieressä oleva semmoinen prikka joka on irtonainen vanhemmissa ja esim. mulla oli tinakoneen lodjussa krymppi liitoksella kiinni, tosin varmistehitsasin sen sillon vielä.
Se prikka kuulemma irtoaa nopeassa vaihdossa, kun synkka vähän pärähtää ja jää johonkin väliin ja sit tulee purua.
Kokeilkaa M90 laatikoilla kaasu pohjassa ja kytkimellä näpäytys vaihtoa. Se on varmaan moro poro ekassa vedossa.
Itse ajattelin ensi kesänä vaihtaa tuolla Amazonilla kaasu pohjassa ja vain sytkä pätkäsyllä kytkinpolkimesta, isompi pykälä sisään. Sen takia on vara laatikko jo tekeillä.
Ai niin ja noissa M90 ja M56 laatikoissa on vielä semmoisia hienoja fiiberi tai muovi holkkeja siirtäjä haarukoiden päissä ja ne kun kuluu tai tipahtaa pois niin synkka ja kytkentä hajoaa hyvin nopeasti, on ollut mulla kumpiakin laatikoita 1kpl missä oli näin käynyt.
Ihan saatanan hyviä nuo muuten on :idiot2:
-
Ai niin ja sit mulla oli yksi m90 laatikko, tosin olin pelkkä välittäjä, josta oli taaimmainen laakeri hirttänyt kiinni ja aivan helvetinmoinen rutina ruvennut kuulumaan. auto oli täysin vakio 940turbo vm. 95 tai 96
-
Juu ei kovinkaan hyviä kokemuksia mullakaan m90 lootasta.
940 D24Tic:n perästä porsi 476tkm kohdilla ja purkaamolta ostin alle 300tkm ajetun joka rusahteli todella pahasti. Purkaamo toimitti toisen laatikon joka sitten pelasi ainakin 520tkm asti.
Pitää kyllä tuollainen 328/M3 zf jostain hommata projektiin. Omat kokemukset Bemun laatikosta ovat kovin positiiviset. Sintterikytkimellä varustetussa f-ryhmän bemussa kestää melkoisen raakana nykiä vaihteita silmään ja tehon/väännön kesto suhteutettuna hintaan uskomattoman hyvä.
-
Millä välityksillä tuota ZF on tehty?
Transmission ZF S5D 280Z, S5D 320Z
Gear Ratios:
1st 4.21
2nd 2.49
3rd 1.66
4th 1.24
5th 1.00
reverse 3.85
Noi molemmat ZF lodjula, löytyy e34, e36, e46 bimmereistä. Jälkimmäisin pitäis olla m3 3,0 perässä, toi 280 ja 320 kertoo väännönkeston newtonmetreissä, tosin muistaakseni esim 325tds ja m3 lootissa olis välitysero.
HUOMATKAA että löytyy kans s5d 250z, se on GETRAG loota, ja ns pikkugetrag, eli 240, kestää vääntöä about saman kun m4x volvo laatikot, eli älkää ostako sitä, Sitä löytyy kanssa 325tds perästä, ja sain itse vahingossa kerran sellaisen, kun ostin e36 325tds perästä lootan!
Vääntöä noi zf lootat näyttävät kestävän hyvin, omasta vetästiin 664nm penkissä, eikä loota koskaan valitellut vääntöjä, ruotsin pojat ajelleet kans samoilla väännöillä about 3v ennenkun antautui.
Itse ainakin havainnut noi välitykset hyviksi 300 sarjan kopassa 325tds 2,56 perävälityksellä ja 225/45r16 rengastuksella. Isossa volvossa jossa ehkä isommat renkaat voi 3 nurkilla oleva välitys olla fiksumpi, mitään 4 nurkilla olevia ei kannata ottaa, loppuu huippunopeus 150 nurkille ainakin vakio vinokoneiden kanssa. 10krpm kiertävät hondat sit erikseen. ;D
Yks negatiivinen asia tossa lootassa on, vaihteensiirto on vähän lötkö, eikä yhtä tarkan oloinen kun volvon lootassa, mutta se on pieni ongelma.
-
Itse ainakin havainnut noi välitykset hyviksi 300 sarjan kopassa 325tds 2,56 perävälityksellä ja 225/45r16 rengastuksella. Isossa volvossa jossa ehkä isommat renkaat voi 3 nurkilla oleva välitys olla fiksumpi, mitään 4 nurkilla olevia ei kannata ottaa, loppuu huippunopeus 150 nurkille ainakin vakio vinokoneiden kanssa. 10krpm kiertävät hondat sit erikseen. ;D
Suht normi 26" korkealla renkaalla 5000RPM on 150 kmh 4.1 vällärillä. Kuitenkin 7k on se 210kmh et ei sitä mitään 10k kiertäviä tartte nopeuden takia. Tosin jos ykköstä meinaa käyttää tollasella askilla ni sit kyl tarttee just ton 2.5- 3.5 vällärin.
-
Suht normi 26" korkealla renkaalla 5000RPM on 150 kmh 4.1 vällärillä. Kuitenkin 7k on se 210kmh et ei sitä mitään 10k kiertäviä tartte nopeuden takia. Tosin jos ykköstä meinaa käyttää tollasella askilla ni sit kyl tarttee just ton 2.5- 3.5 vällärin.
Juu ja jos meinaa sillä autolla ajaa pidempäänki ku 100km tankkaamatta... Omassa ainakin bensankulutus on 30-40l/100km jos huudataa 4000rpm motarilla ja pikkuvolvon tankki on 45l kuten kisatankit, ni ei oo hääviä lähteä esim. hangosta botniaringille käymään. ;D
Mul on reilu 3000rpm 150km/h ja just hyvä välitys, lähtee ku raketti 5.vaihteella motarilla, ja 5.vaihdetta voi käyttää vaikka 50km/h vauhdissakin ongelmitta.
Ei sitä oikeen 7000rpm viitti huudattaa tollasta suht normikonetta, ainakaan kauheen montaa sekuntia.
Tottakai jos auto tulee radalle ni zf loota suoralla 5.vaihteella ja 4 välityksellä voi olla hyvä, mut stripillä ja siviililiikenteessä tuo kombinaatio on aivan älytön. Autoon tulee sama ongelma kun tuossa legendaarisessa 240gtx volvossa jossa 16v r-sport 2,3l kone ja aivan liian tiheä välitys. Turbokoneessa jossa ahtopaine on aina nostettava vaihteenvaihdon yhteydessä ongelma korostuu entisestään.
Itse kun on ajanut samaa autoa 4 ja 2,56 välitteisellä perällä, ni ei tartte edes miettiä kumman valitsee normaaliin käyttöön. Radalla tottakai 2,56 on liian harva välitys, mutta se että koneessa on toimiva luonne 3000-6000rpm välillä korvaa tuon ongelman, ja toimii radallakin hyvin sen vähät mitä oon päässy ajamaan.
Kukin tottakai valitsee mieleisekseen ja omaan käyttöönsä sopivan välityksen, mutta valiitettavan usein turbo autoihin valitaan liian tiheä välitys sporttisen fiiliksen nimissä, ja sitten käytännön suorituskyky on täysin pilalla. :)
-
Huippunopeus- ja polttoaineenkulutuskeskustelu ei sovi samaan lauseeseen, joten selittämiset saa tämän topikin osalta olla tässä.
Jatketaan siitä, mikä laatikko on kustannustehokkain vaihtoehto vitoskoneen perään.
-
SJS sulla on ne liukutapit jumissa jotka keskittää kepin laatikossa. Tiedän koska mulla on noita laatikoita tuossa nurkissa pyöriny ja 3kpl noita olen asentanut autoihin ja keppi tuntuma on helvetin hyvä.
Noiden laatikoiden tyyppi vika on että pakki ja 5. vaihteen sivuttis holkit jumiutuu kuoreen ja sen jälkeen keppi tuntuma on paska.
Eli ei muuta kuin laatikon sivusta oikealta ne mustat kumilla päällystetyt metalli holkit pois lukkorenkaistaan ja sitten näetkin ne holkit jotka pitäisi liikkua kuoressa.
Pakkilukko on ylempi ja 5. vaihteen alempi niistä kahdesta jotka on vierekkäin.
Itsellä tulee aina samalla laatikon koppamuutoksessa nuo tarkistettua, koska puran etu kopan irti hitsauksen ajaksi.
Mulla on Amazonissa 3.9 välitys ja tuntuu tuo nyt matalaa kymppiä menevän vartilla. Tosin lähden 2.vaihteella liikkeelle.
Harvempi välitys olisi kiva, maantieajon takia.
-
Mulla hajos M90 jo reilu 500nm väännöllä.
Omista kokemuksista voin sanoa että kaikin puolin M90 on täysi suoli koko laatikko hintaansa nähden. Ei kestä kilometrejä kun laakerit ja synkat on loppu. Väännön sieto pyörii 500-700nm välissä. Huom. Minä olen koeponnistanut kyseistä laatikkoa varttimaililla slikseillä että ei puhuta mistään kadulla kumin polttelusta.
Laita suoraan BMW zf laatikko niin ei tarvii arpoa. Tiedän henkilön joka tekee muutoksen vino tai tina koneeseen, laatikon voi asentaa vaikka väärinpäin jos haluat...
Emännän 940 B230fk:lla on ajettu nyt noin 350000km ja 3.vaihteen synkka valillä rutisee m90:ssä ja ei tosiaan ole kiusattu tuota laatikkoa...
Noihin Bemarin laatikoihin saa sentään osat uutena ostettua mutta m90 laatikkoon et saa mitään jos jotain hajoaa...
Esim. 550€ hinnalla saat ZF laatikon joka käy bolt on Volvon koneeseen johon on tehty tarvittavat kytkinkoppa muutokset. Kestää vääntöä sen mitä koneestasi irti saat.
M90 lootia ei kasva enää joka oksalla ja ainakaan diesel mallia ei tunnu olevan joka metsässäkään...
Tollaselle bolt on laatikon taitajalle voisi olla ehkä tilausta enemmänkin.
Tekisköhän tuo tollasen dieselimallisenkin? Eli D24 tai D5252t perään?
-
Ruotsia en oikeen ymmärrä, mutta tässäkö nuo kauppaavatten näitä bemarin lootia bensa m90 tilalle?
http://www.blocket.se/gavleborg/Zf_vaxellada_till_volvo_rod_och_vitmotor_31440865.htm?ca=1&w=3
-
Jigi akseli on tehty puna ja tinakoneelle eli pääsääntöisesti onnistuu noihin.
Laatikon hitsaus tehdään ainoalla oikealla tavalla, eli koppa puretaan irti laatikosta ja se naitetaan lohkoon kiinni paksulla jigi tangolla, joka tulee kiinni lohkon runkolaakereihin ja kopassa kytkinakselinlaakerin tilalle. Katkaistut pinnat on tehty sorvissa ja koko paketti vedetaan puristimilla yhteen ja sit sauma perään.
Tarkiste sorvaus vielä koppaan hitsauksen jälkeen.
Muistaako joku mikä on diesel kampuran runkolaakerin halkaisija?
-
Esim. 550€ hinnalla saat ZF laatikon joka käy bolt on Volvon koneeseen johon on tehty tarvittavat kytkinkoppa muutokset. Kestää vääntöä sen mitä koneestasi irti saat.
Siis onko muutoksen hinta 550e vai saako tuolla rahalla tinakoneeseen käyvän ZF lootan ilman, että itse tarttee mitään osasia ostella ja lähetellä?
-
Saat tuolla hinnalla laatikon kaikkineen.
M56 koppia on vielä 2kpl josta muutos tehdään...
-
(https://lh5.googleusercontent.com/-wkZ934exXSs/T4-_zVKMmoI/AAAAAAAACdY/dULEbUYtvKc/s576/image5.jpg?gl=FI)
(https://lh4.googleusercontent.com/-5nYZAWtC-ug/T4-_x231m6I/AAAAAAAACdQ/gP08crORexE/s576/image4.jpg?gl=FI)
(https://lh3.googleusercontent.com/-PgMVGuQzF8A/T4-_taCKAUI/AAAAAAAACc0/voRgDIPQ1OU/s576/image0.jpg?gl=FI)
(https://lh6.googleusercontent.com/-6chrpNwLtYE/T4-_wnoQR5I/AAAAAAAACdI/FwPGwwyVxOk/s576/image3.jpg?gl=FI)
(https://lh4.googleusercontent.com/-0Qv_zmjovqg/T4-_uet3-xI/AAAAAAAACc4/JmKVY8MsqUk/s576/image1.jpg?gl=FI)
(https://lh5.googleusercontent.com/-2Kg5pfQLjBk/T4-_vn-PQeI/AAAAAAAACdE/bkQXgAf5u6g/s576/image2.jpg?gl=FI)
-
(https://lh3.googleusercontent.com/-BVKOy1qP6d8/ULYUZkNiBBI/AAAAAAAACqE/nBlfTtXqRwA/s576/IMG_2690.JPG?gl=FI)
-
Mitä muutos maksaa jos toimittaa teille laatikon ja kopan?
-
Noin 200€
Siellä on vinokoneen perässä zf.
(https://lh6.googleusercontent.com/-74VWGQyKq0w/UH-SL0nPBBI/AAAAAAAACmw/2Ti7spIbIbU/s576/P1010001.JPG?gl=FI)
(https://lh5.googleusercontent.com/-o5c-C-wbgTw/UH-SPSsEp8I/AAAAAAAACnA/f0JqNNTI6MI/s576/P1010003.JPG?gl=FI)
(https://lh5.googleusercontent.com/-k975e48BHaU/UH-SNamsi9I/AAAAAAAACm4/nWYCqe5zO9Q/s576/P1010002.JPG?gl=FI)
-
Miten paljon vääntöä tommonen AW30-40LE automaatti kestää ja millanen se on ajaa? Välitykset? Laatikko siis 960:stä, ajatuksena ois seuraava käyttis hankkia jossain vaiheessa ja oon mietiskelly 960:stä T5 tekniikalla ~350hp. M90:kin ois ok, mutta mietin et jos toi AW30-40LE ois semmonen laatikko jota ei kovin herkästi rikki sais ainakaan ajamalla..
-
Mites onkos kukaan naittanut T5 konetta ja M45 Lootaa keskenään? tuli hankittua T5 Fordin ohc tilalle ja tällä hetkellä m45 suorakytky joten lootaa ei aleta vaihtamaan. m90 ilmeisesti kiinteäkoppainen?
-
m90 laatikko on kiinteällä kopalla. mutta automaattien koppa käy hyvin. mulla oli sovitus laippa automaatin koppaan sf pyörän suorakytkennän kanssa. kisa vapari b6304 kyseessä joten tehoa/vääntöä vähemmän kun t5 kisakoneessa. automaatin kopassa on pyöreä kiinnitys pinta joten on helppo saada välilaippaan kohdalleen. reikä vain automaatin kopassa niin iso että voi olla ettei ohc välilaippa riitä.
-
vai pitääkö alkaa vaan pilkkomaan kytkinkoppia?
Pitää. M90:ssä ei ole erillistä kytkinkoppaa vieläkään.
-
Juu, juuri muokkasin viestiä kun hokasin et kiinteä kytkinkoppainen. Opelin sovitteilla tuo meidän kytky mihinkä muokattu ohc koppa.
-
900 sarjalaisen automaatti ilmeisesti?
-
juu 960 2.5 tai 3.0 b6xx4. tinakoneen perästä