Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Tuunaus ja Autohifi => Korisarjat ja alustamuutokset => Aiheen aloitti: Pietilä - 25.05.2012, 15:31:29
-
Elikkä, tuli nyt testattua tommosta halpis TA-Technix sarjaa. Ja iha saissehan se on.
Ensinnäkin kuskinpuolen jousi pohjaa jo 20-40km/h vauhdissa joissakin pienissä routavaurioissa, eikä tarvitse olla ees iso viilto asfaltissa. Eli kuuluu hirveä kolahdus, vaikuttaisi ainakin tosiaan, että se kuuluu vain kuskinpuolelta.
Ja jos joku Oulussa tietää esim rautatiensillan. Siinä sillain pään ja miljoona montun risteyksen välissä 4 kohdassa pohjaa jousi(t), noin 30-40km/h:n vauhdissakin. Ja tosiaan ei mitään isoja routavaurioita ne ole.
Moottoritiellä ei toivoakkaa, että pystyy ajamaan esim Oulujoen sillan reunat uraa pitkin. Pohjaa molemmissa päissä. Sama homma käytännössä joka sillan päädyissä.
Eli voiko olla iskari sökö, vai onko todellakin nuin huono alusta? Vaihtoonhan tuo kyllä todellakin menee jossain vaiheessa.
Tossa vielä kuva tuostakin, eihä tuo nyt pahanäkönen ole, mutta kyllä varmaan jos pitemmän pääle vetelee pohjaan. Koska se käytännössä tosiaan tapahtuu ihan joka ajokerta.
(http://i11.aijaa.com/b/00299/10252045.jpg) (http://aijaa.com/0029910252045)
Ja toinen asia nuista, niin takana.... Kuva kertokoon enemmän ku tuhat sanaa.
(http://i7.aijaa.com/b/00463/10192395.jpg)
Miksi ne menee nuin? Eikös tuon jousen pitäisi tulla tasaisesti tuohon säätöalustaan. Mahdollisesti puuttuu jotain osia vai onko tosiaan näin? Kolmanneksi tuo säätö vielä, mukana tulevalla säätöavaimella ei toivoakaan säätä tappiin asti, koska se menee tuonne ns kupin sisään, mihin avain ei sovi. Ja vielä koska tuolle säädölle tulee nyt vain yhteen kulmaan kokoauton paino, on tuon säätäminen todella raskasta. Ja näyttää syövän kierteitäkin, kun ei paino tosiaan tulee vaan tuonne yhteen kulmaan ja jos sitten väkisin kiristää tuota säätöä.
-
Onko säädetty ihan tappiin? Iskari siellä varmaan pohjaa. Mut joo, mä olen kokeillut myös pari näitä halvimpia, aina on saanut maksaa sekä halvan että hyvän. Supersportin coileista (Octaviassa) etuiskari laski rasvat kuutamolle muutaman tuhannen perus katuajon jälkeen + ajo-ominaisuudet ihan sontaa.
Toivottavasti et ole hommannut TuningStudiosta tuota sarjaa niin on toivoa saada rahat pois ilman kuluttajariitalautakuntaa.
-
Onko säädetty ihan tappiin? Iskari siellä varmaan pohjaa. Mut joo, mä olen kokeillut myös pari näitä halvimpia, aina on saanut maksaa sekä halvan että hyvän. Supersportin coileista (Octaviassa) etuiskari laski rasvat kuutamolle muutaman tuhannen perus katuajon jälkeen + ajo-ominaisuudet ihan sontaa.
Toivottavasti et ole hommannut TuningStudiosta tuota sarjaa niin on toivoa saada rahat pois ilman kuluttajariitalautakuntaa.
Joo tosiaan ihan tapissa tekee samanlailla, kuin jonkun verran nostettuna. Tosin voisi vielä nostaa ihan korkeimmalle, tosin sillon jos toimii niiin koko ideahan tuosta säädettävästä menee.
Ois jo pitäny uskoa tuolla topicissa, kun siellä oli puhetta. Kaverin kautta sai tosiaan paljon halvemmalla tilattua, niin oli sitten pakko sortua kokeileen. Ei siis ole TuningStudiosta. Pitää kysyä mistä ne on tilannut.
Kun eihän tuossa nyt mitään järkeä ole, että on säädettävä. Mutta tosiaan ei sitten kestä olla siellä alimmalla säädöllä. Ja vielä kun ei kestä ees olla vaikka vähän nostaa.
Ensi kerralla siis ei alle tonnin satseja katsellakkaan. >:(
-
Mulla tuli Octaviaan D2:sen coilit myöhemmin jotka oli tosi asialliset eikä maksanut kuin n.850eur. Eivät ole hyväksytyt mutta olin jo leimannut aiemmin H&R:n jousilla joten merkintä oli jo otteessa. Nyt olisin myös ostanut BC Racingin sarjan (tulevat kuulemma samasta tehtaasta D2:n kanssa), mut en viitsi mennä koittamaan onnea KW:n lapuilla.
Tuossa nelikympissä itsellä oli aikoinaan KW:n V1 johon olin tosi tyytyväinen, voin suositella.
-
Onhan tuota sarjaa haukuttu vaikka kuinka. Itsekkin olen miettinyt pitkään noita halppis sarjoja, mutta se että kun madallat autoa keulasta ja jousitus pehmenee / jää löysälle, jolloin iskari ottaa kaiken vastaan. Kuvissa hyvät merkit pohjaamisesta kun on jousi ruvella. Tuo takapään kiinnitys on vähintäänkin järkyttävä, ihme että on lupalaput tollaiselle alustalle... Vaikuttais niinkuin kuuluisi olla joku tulppa takana pitämässä jousta. Tuota D2:sta minäkin suosittelen. Kaverilla ollu 3vk se S40:ssä ja kilsoja kertynyt parituhatta. Saa matalan ja tiukan, sekä laadullaan oloinen, ja mitä olen Race.fi henkilökunnan kanssa mailannut niin hyvä kuva jäänyt ks. firmasta. Itselle tulee tuo sama alusta kesempänä V70:iin, kuhan leimalla käydään ja muutoskatsastetaan samalla.
-
Höpö höpö, TA:n alustat ovat hintaansa nähden hyviä alustoja. Liekkö sitten kyse siitä että ko autoon eivät ole tehneet hyvää sarjaa, mutta esim. Ooppeleihin tekevät hyviä settejä. Nimimerkillä itsekin olin tyytyväinen.
-
Tässä yksi hyvä esimerkki miksi itse päädyin Bilstein/ eibach kombinaatioon vaikkei sillä hirmuisen tonttiin saa..
Aikanaan Passattiin ostin tuollaisen halvan coili alustan ja se oli just niin paska kun n.400€ hinnalla voi odottaa. Suurin ongelma noissa on se ettei niissä ole jousen esijännityksen säätöä erikseen, vaan korkeutta säädetään jousilautasta kiertämällä, jolloin ongelma on se, että mitä matalammaksi säädät auton on se myös sitä löysempi.. :D Esim. D2 satseja hypistelleenä niissähän jousilautasella säädetään jousen esijännitys ja alakiinnikkeessä olevilla kierteillä auton korkeus. Näin se olla pitää, jos sillä autolla meinaa oikeasti ajaakkin, eikä vaan seisottaa pihassa ja ihastella, että miten hieno se on ihan tontissa..
Lisäksi noiden halppis sarjojen iskarit on aika säälittävän oloisia, eikä missään kategoriassa verrattavissa laadukkaampiin pumppuihin, esim. koni, bilstein ym.
-
Tässä yksi hyvä esimerkki miksi itse päädyin Bilstein/ eibach kombinaatioon vaikkei sillä hirmuisen tonttiin saa..
Aikanaan Passattiin ostin tuollaisen halvan coili alustan ja se oli just niin paska kun n.400€ hinnalla voi odottaa. Suurin ongelma noissa on se ettei niissä ole jousen esijännityksen säätöä erikseen, vaan korkeutta säädetään jousilautasta kiertämällä, jolloin ongelma on se, että mitä matalammaksi säädät auton on se myös sitä löysempi.. :D Esim. D2 satseja hypistelleenä niissähän jousilautasella säädetään jousen esijännitys ja alakiinnikkeessä olevilla kierteillä auton korkeus. Näin se olla pitää, jos sillä autolla meinaa oikeasti ajaakkin, eikä vaan seisottaa pihassa ja ihastella, että miten hieno se on ihan tontissa..
Lisäksi noiden halppis sarjojen iskarit on aika säälittävän oloisia, eikä missään kategoriassa verrattavissa laadukkaampiin pumppuihin, esim. koni, bilstein ym.
Ja lisänä vielä että vaimentimen pituus on säädettävissä jolloin se pysyy oikealla toiminta-alueella.
-
Joo kyllä se siis pitää alkaa tilailemaan tuota KW tai D2:ta sitten varmana. Onko tieto tuosta KW ja D2:sta sitten, millain tuo takana oleva säätö mahdollisesti on? Ja istuuhan siinä jousi suoraan kokonaan säätöalustaan?
Ei tosiaan kellekkää voi suositella tuota TA-Technixiä. Täyttä kuraa. Kävin ihan muutamat kuvat ottamassa paikoista missä pohjaa.
Vauhti noin 40km/h pohjaa.
(http://i11.aijaa.com/b/00410/10263220.jpg) (http://aijaa.com/0041010263220)
(http://i1.aijaa.com/b/00593/10263219.jpg) (http://aijaa.com/0059310263219)
Vauhti alle 40km/h pohjaa.
(http://i4.aijaa.com/b/00924/10263222.jpg) (http://aijaa.com/0092410263222)
(http://i9.aijaa.com/b/00479/10263223.jpg) (http://aijaa.com/0047910263223)
Että omasta mielestä tuo alusta on aivan käyttökelvoton, koska jokaisessa tollaisessa tai isommassa pohjaa. :buck2:
Tai miten olisi paras tapa testata onko vika tosiaan iskunvaimentimessa? Koska ei kai nyt mitään järkeä oo, että sarjaa myydään ja tollaisten "möykkyjen" ylistys ei onnistu?
Edittinä, että tosiaan nyt nuista "töyssyissä" oli madallettu niin paljon kun saa. Eli voisin tietenki vielä, nostaa esim puoleen väliin ja kokeilla miten sillon, mutta niinkuin jo mainitsin niin menee tosiaan tuo säädön koko tarkoitus jos ei pysty sitten olemaan edes alhaalla. Alkuperäiset iskarit + heicon vieterit voittaa tämän sarjan 100-0.
Ja jos joku Oulussa asuu, tervetuloa ajamaan ehkä *askin sarja mitä olla voi. ;D
-
Sekä KW:ssa että D2:ssa on samalla tavalla säädettävä jousilautanen takana, ja D2:ssa vielä iskarin pituus säädettävä.
-
Sekä KW:ssa että D2:ssa on samalla tavalla säädettävä jousilautanen takana, ja D2:ssa vielä iskarin pituus säädettävä.
Eli siis samanlailla kuin tuossa TA-Tecnix:issä, että jousi menee vain osittain tuolle säädettävällä alustalle? Vai, että sekä KW:ssä ja D2:ssa on molemmissa oikein, että menee jousi kokonaan sille säädettävälle alustalle?
Kumpaa se porukka sit suosittelee? KW vai D2?
Tuolla D2:lla ainakin sais jo auton ihan ihan maahan kiinni, jos tahtoo. Jos kerran säätövara on 0mm - -120mm portaattomasti alakannakkeella? Kun kerran jos -30mm satsissa maa varatais olla jotain 10cm luokkaa. Tosin eihän sitä kyllä tulis niin alhaalla pidettyä. :2funny:
Toisaalta nyt taas ei sinänsä enää huvita ostaa sitä halvinta, koska näki jo nyt miten kävi. Se puoltais taas tuonne KW:n suuntaan.
-
Kyllä ne on istunu molemmat ihan kunnolla sinne jousilautaseen. Tosiaan mulla D2:set oli Octaviassa ja KW:t S40:ssä joten suoraa vertailua en osaa tehdä mut hyviä sarjoja mun mielestä molemmat :)
Kyllä sillä KW:llakin ihan kohtuullisesti saa tonttiin, tuossa tuo entinen jossa keulassa olis ollut vielä varaa tiputtaa:
(http://i89.photobucket.com/albums/k218/muurala1/S40/21062009068.jpg)
-
Haiskahtaa että sarjassa on liian löysät jousivakiot.... koitettu tehä mukava matalan lisäks mutta jossain jääny pilkku väärään kohtaan.
-
Kyllä ne on istunu molemmat ihan kunnolla sinne jousilautaseen. Tosiaan mulla D2:set oli Octaviassa ja KW:t S40:ssä joten suoraa vertailua en osaa tehdä mut hyviä sarjoja mun mielestä molemmat :)
Kyllä sillä KW:llakin ihan kohtuullisesti saa tonttiin, tuossa tuo entinen jossa keulassa olis ollut vielä varaa tiputtaa:
(http://i89.photobucket.com/albums/k218/muurala1/S40/21062009068.jpg)
Entä miten tosiaan oli tuo säätö takana? Eli helposti saa säädettyä, eikä jää säätöalusta tuonne ns kuppiin? Kun tällä TA-Tecnix:n omalla avaimella ei todellakaan mahdollisuutta säätää ihan alimpaan säätöön nuita. Kun suora avain ja pitäisi tuonne kuppiin saada.
Tosin varmaan tuokin menisi, jos jousi istuisi suoraan tuohon säätöalustaan ja paino jakautuisi koko säätöalustaan. Silloinhan tuo säätö pyörisikin helposti. Nyt sitä kun säätä on niin tiukassa, että jatkoa tarvii avaimeen jos sitä väännettyä tahtoo. + Syö kierteitä tuolta kulmasta minne jousi ottaa säätöalustassa.
Edit: Minkäs kokosta rengasta ja vannetta tossa kuvassa oli? Ja vanteiden ET?
-
Entä miten tosiaan oli tuo säätö takana? Eli helposti saa säädettyä, eikä jää säätöalusta tuonne ns kuppiin? Kun tällä TA-Tecnix:n omalla avaimella ei todellakaan mahdollisuutta säätää ihan alimpaan säätöön nuita. Kun suora avain ja pitäisi tuonne kuppiin saada.
Varmaan kaikissa missä säätö alhaalla niin on tuo ongema.
Voiha sitä koittaa jos sen säädön saa mahtumaan ylös :pomo:
-
Varmaan kaikissa missä säätö alhaalla niin on tuo ongema.
Voiha sitä koittaa jos sen säädön saa mahtumaan ylös :pomo:
Niin joo totta. Olikohan se ylhäällä vähän pienempi tuo kuppi. Pitänee varmaan tänään tarkastaa, jos ei kukaan muista? :)
-
Oletko kokeillut säätää korkeutta auton ollessa normaalisti maassa? Ns. normiasennossahan jousi painuu tasaisesti lautasta vasten, näin se oli Ooppelissakin.
Edit: mutta Ooppelissa ei ollut ongelmia säätää korkeutta vaikka auto oli ilmassa. Laitoitko lautasiin mitään liukastetta? Sitä kannattaa laittaa muutenkin, muuten ensi kesänä sinulla voi olla kiinteä alusta. Ei liikaa kuitenkaan, kerää kaikki paskat.
-
Oletko kokeillut säätää korkeutta auton ollessa normaalisti maassa? Ns. normiasennossahan jousi painuu tasaisesti lautasta vasten, näin se oli Ooppelissakin.
Edit: mutta Ooppelissa ei ollut ongelmia säätää korkeutta vaikka auto oli ilmassa. Laitoitko lautasiin mitään liukastetta? Sitä kannattaa laittaa muutenkin, muuten ensi kesänä sinulla voi olla kiinteä alusta. Ei liikaa kuitenkaan, kerää kaikki paskat.
Ei oo normaali asennossa koitettu säätää, kun aika hankala alkaa auton alta kättä tuonne laittaan ja sokkona yrittää saada avain oikeaan kohtaan ja pyörittää. Eli tunkkaamalla ja rengas irti helpoin.
Ja ei heti tullut laitettua, mutta myöhemmin tuli ruiskuteltua. Tosin en tiedä oliko jo laittanut asennuspaikassa sinne jotain.
Mutta tuo takahomma nyt ei se ongelmallisin ole. Takapaa pelaa nyt ihan oikein. Ongelma on edessä tuo pohjaaminen pienissäkin kaivonkansissa/myökyissä jne.
-
Entä miten tosiaan oli tuo säätö takana? Eli helposti saa säädettyä, eikä jää säätöalusta tuonne ns kuppiin? Kun tällä TA-Tecnix:n omalla avaimella ei todellakaan mahdollisuutta säätää ihan alimpaan säätöön nuita. Kun suora avain ja pitäisi tuonne kuppiin saada.
Tosin varmaan tuokin menisi, jos jousi istuisi suoraan tuohon säätöalustaan ja paino jakautuisi koko säätöalustaan. Silloinhan tuo säätö pyörisikin helposti. Nyt sitä kun säätä on niin tiukassa, että jatkoa tarvii avaimeen jos sitä väännettyä tahtoo. + Syö kierteitä tuolta kulmasta minne jousi ottaa säätöalustassa.
Edit: Minkäs kokosta rengasta ja vannetta tossa kuvassa oli? Ja vanteiden ET?
Molemmissa merkeissä on suorat avaimet, voi saada säädettyä jos itse veistelee avaimesta sen muotoisen että pääsee sinne kuppiin käsiksi. Volvosta en enää muista, mutta Skodassa piti aina ottaa takatukivarsi pyörän päästä irti akselirakenteen takia. Mites mahtuuko sinne jousipuristinta että sais kevennettyä säädön ajaksi? ... vaikka varmaan yks lysti jos rensselit on menossa vaihtoon kuitenkin...
Tuossa mun entisessä oli perus 225/40 fillarit, vanteet 7,5x18 et45.
-
Onkohan tuossa lipsahtanut väärät jouset pakettiin mukaan? Tuosta kuvasta kun katsoo niin se on jousi joka pohjaa, ja sitä se ei saa kyllä tehdä vaikka ite iskari pohjais. Jos siellä on nyt liika löysät jouset niin olet joutunut kirimään ne liian tiukalle ja siksi ite jousesta loppuu liikevara.
-
Molemmissa merkeissä on suorat avaimet, voi saada säädettyä jos itse veistelee avaimesta sen muotoisen että pääsee sinne kuppiin käsiksi. Volvosta en enää muista, mutta Skodassa piti aina ottaa takatukivarsi pyörän päästä irti akselirakenteen takia. Mites mahtuuko sinne jousipuristinta että sais kevennettyä säädön ajaksi? ... vaikka varmaan yks lysti jos rensselit on menossa vaihtoon kuitenkin...
Tuossa mun entisessä oli perus 225/40 fillarit, vanteet 7,5x18 et45.
Joo, eiköhän se onnistu normiavaimellakin tosiaan jos säätöalusta on löysä. Niinkuin nytkin edessä on. Ja jonkun näköinen jousipuristin kyllä tosiaan mahtuu.
Mutta tosiaan menin jo tuossa aamulla ja tilailin tuolta Race.fi:stä tuon D2-sarjan. Turhaan tuon Ta-Tecnixin kanssa pelleillä. Ja täytyy kyllä kehua tuota www.race.fi henkilökuntaa. Hyviä ohjeita tuli, ja nopeat vastaukset. Joten kiitoksia sinne päin. :)
Onkohan tuossa lipsahtanut väärät jouset pakettiin mukaan? Tuosta kuvasta kun katsoo niin se on jousi joka pohjaa, ja sitä se ei saa kyllä tehdä vaikka ite iskari pohjais. Jos siellä on nyt liika löysät jouset niin olet joutunut kirimään ne liian tiukalle ja siksi ite jousesta loppuu liikevara.
Tuosta sitten tiiä voisko alla väärät tosiaan edessä? Koitan huomenna jos jaksaa, että nostan ihan tappiin tuon satsin, niin kattoa mitä sillon sanoo.
Mutta niin tosiaan on jo tuo D2:n tulillaa, ei jaksa pelleillä näitte halppisten kanssa. :)
-
On se mukavaa kun on rahaa, köyhien hommaa tuollaiset pelleilyt. Ja ne, että selvittäisi onko tuotteessa mahdollisesti vikaa.
-
Oliko aloittajalla nyt tarkoitus että siel on vakio iskarit ja madallus jouset? vai onko iskarit vaihdettu?
Jäi vähän epäselväksi niin ajattelin kysyä... ???
-
Oliko aloittajalla nyt tarkoitus että siel on vakio iskarit ja madallus jouset? vai onko iskarit vaihdettu?
Jäi vähän epäselväksi niin ajattelin kysyä... ???
coilovereitahan nuo kaikki (ta, d2, bc) lienee, eli molemmat paketissa mukana.
-
Oliko aloittajalla nyt tarkoitus että siel on vakio iskarit ja madallus jouset? vai onko iskarit vaihdettu?
Jäi vähän epäselväksi niin ajattelin kysyä... ???
Joo eli ihan uudet iskarit ja jouset on.
On se mukavaa kun on rahaa, köyhien hommaa tuollaiset pelleilyt. Ja ne, että selvittäisi onko tuotteessa mahdollisesti vikaa.
Ja ei nyt ainut syy tuo pohjaus ole, vaikka ei pohjais niin tuo nyt on aika hirveä ajettava verrattuna vakioiskarit + Heicon vieterit.
-
Kuinka alas toi on nyt sitten säädetty? Oletko ajanut ennen matalilla autoilla? On mielestäni turha vertailla lähes vakiosettiä johonkin todella matalaan.
Summa summarum, joko sinulle on toimitettu viallinen setti, tai jopa vääriä osia sisältävä setti. Oli kummin vain, niin se ei tee ko merkistä vielä huonoa.
-
Kuinka alas toi on nyt sitten säädetty? Oletko ajanut ennen matalilla autoilla? On mielestäni turha vertailla lähes vakiosettiä johonkin todella matalaan.
Summa summarum, joko sinulle on toimitettu viallinen setti, tai jopa vääriä osia sisältävä setti. Oli kummin vain, niin se ei tee ko merkistä vielä huonoa.
No tuossa siis on tuo Heicon -30mm + alkuperäisestä iskarit ollut.
Ja nyt ruuvasin ylipuoleen väliin ylös nuo. Eli korkeammaksi kuin tuolla Heicon -30mm ja kyllähän se pohjaa ja aivan hirveä on ajaa verrattuna Heico + alkuperäiset iskarit.
Ja pitihä oikee kuvat napsasta.
(http://i10.aijaa.com/b/00371/10271995.jpg) (http://aijaa.com/0037110271995)
Eli jouset on jo nuin läjässä pelkästä auton omasta painosta, joten ei varmasti ihme jos pohjaa pienimmissäkin töyssyissä.
Vänkärin puoli ei niin paha. Ja siitähän sanoinkin, että se ei niin helposti pohjaa.
(http://i6.aijaa.com/b/00082/10272002.jpg) (http://aijaa.com/0008210272002)
Mutta näyttäis tuokin aika läjässä olevan silti?
-
On läjässä. Onkohan sulle lähetetty ihan jonkun toisen auton jouset?
-
On läjässä. Onkohan sulle lähetetty ihan jonkun toisen auton jouset?
Onkohan nuissa joku numero, mistä voisi tosiaan tuon tarkastaa? Kun tosiaan oli säädetty alas tai ylös, niin samanlailla läjässä nuo on. Lastattuna/ 5 viis ihmistä kyydissä ei ole ees tullut kokeiltua, varmaan menee suoriltaan pohjaan.
Edit: Ja tosiaan eka sivulla on tunkattu, joten jousi vain roikkuu. Siksi siinä kuvassa ei ole nuin läjässä.
-
Joku pakkausvirheellinen tuo paketti selvästikin on, pelkääjän puolella on 5 kierrosta pienempää vieteriä, kuskin puolella 6. Ja tuo isompi jousi on tosiaan aivan liian läjässä kuskin puolella, se sais olla tuolee sillon ku iskari pohjaa eli liikevarat on käytetty. Eikä ole kyllä pelkääjän puolikaan kovin järkevän näköinen. Onko noista mitään ostokuittia? Eli uutena vissiin hommasit kaveris kautta, mistä hän tilasi ne? Tuo on takuun/tuotevastuun alainen hommeli.
-
Joku pakkausvirheellinen tuo paketti selvästikin on, pelkääjän puolella on 5 kierrosta pienempää vieteriä, kuskin puolella 6. Ja tuo isompi jousi on tosiaan aivan liian läjässä kuskin puolella, se sais olla tuolee sillon ku iskari pohjaa eli liikevarat on käytetty. Eikä ole kyllä pelkääjän puolikaan kovin järkevän näköinen. Onko noista mitään ostokuittia? Eli uutena vissiin hommasit kaveris kautta, mistä hän tilasi ne? Tuo on takuun/tuotevastuun alainen hommeli.
Ulkomailta on tosiaan tilattu. Kaveri pistää viestiä sinne kuvien kanssa, niin nähdään mitä sieltä sitten sanotaan. Ja tosiaan ihan uutena on.
-
Mites tämä probleema on edennyt? Joko on uusi sarja alla? :pomo:
-
Mites tämä probleema on edennyt? Joko on uusi sarja alla? :pomo:
Uusisarja tosiaan on jo tullut, mutta ei paikoillaan. Auto tällä hetkellä maalaamossa ja siellä laittavat sitten samalla tuon D2:nkin alle, niin ei tarvi ees taas ajella tolla pohjaavalla alustalla. Nytkin auto on vain pihassa seisonut koko tämän ajan, toisella autolla pitänyt kulkea. Eli eiköhän se ensi viikolla ole koko auto valmis aikalailla. :pomo:
Sitten alkaa lähetteleen/katsomaan mitä nuo Lontoon pojat sanoo nuista Ta-Tecnixin satsista. Oli muuten satakertaa laadukkaamman oloset nuo D2. Tosin eihän niitä voi verrata kyllä oikein, kuin hintaki noin 3x isompi.
-
Harmittaa etten löytänyt tätä tekstiä aiemmin täältä, hommasin nimittäin samaisen ta-techniksin alustasarjan S70 2.5 TDI hoppaan.
Ensinnäkin etutolppien yläpään kasaus tuottaa vieläkin ihmetystä. Sarjassa oli jousien yläpäässä alumiininen kiekko, jonka oletin tulevan suoraan yläpään laakeria vasten ja laakerin yläpuolelle se normaali levy jossa on nuo kuminystyrät. Tuolla kokoon panolla jäi klappia yläpäähän noin 1mm, eli ei kiristynyt nippuun kunnolla.
Toisessa variaatiossa heitin sen alumiinikiekon ja laakerin väliin alkuperäisen jousen ylätukikumin, jolloin paketti kiristyi hyvin, mutta nyt auton koko paino on ylätukikumin keski holkin varassa, eli levy jossa on edelleen ne nystyrät joka on konehuoneen puolella nousi ylös yli 10mm.
En ole vielä kokeillut pakettia ilman alustan mukana tullutta alumiinikiekkoa.
Olen kanssa erittäin pettynyt sarjaan, itselläni pohjaa kanssa etupää pienestäkin töyssystä.
edit: Kävin nappaamassa pari kuvaa sarjasta, linkin takana kaikki kuvat.
https://plus.google.com/u/0/photos/102592969615347283572/albums/5771997658692638273
edit2: Saitko palautettua ta-technix sarjan myyjälle?
-
Harmittaa etten löytänyt tätä tekstiä aiemmin täältä, hommasin nimittäin samaisen ta-techniksin alustasarjan S70 2.5 TDI hoppaan.
Ensinnäkin etutolppien yläpään kasaus tuottaa vieläkin ihmetystä. Sarjassa oli jousien yläpäässä alumiininen kiekko, jonka oletin tulevan suoraan yläpään laakeria vasten ja laakerin yläpuolelle se normaali levy jossa on nuo kuminystyrät. Tuolla kokoon panolla jäi klappia yläpäähän noin 1mm, eli ei kiristynyt nippuun kunnolla.
Toisessa variaatiossa heitin sen alumiinikiekon ja laakerin väliin alkuperäisen jousen ylätukikumin, jolloin paketti kiristyi hyvin, mutta nyt auton koko paino on ylätukikumin keski holkin varassa, eli levy jossa on edelleen ne nystyrät joka on konehuoneen puolella nousi ylös yli 10mm.
En ole vielä kokeillut pakettia ilman alustan mukana tullutta alumiinikiekkoa.
Olen kanssa erittäin pettynyt sarjaan, itselläni pohjaa kanssa etupää pienestäkin töyssystä.
edit: Kävin nappaamassa pari kuvaa sarjasta, linkin takana kaikki kuvat.
https://plus.google.com/u/0/photos/102592969615347283572/albums/5771997658692638273
edit2: Saitko palautettua ta-technix sarjan myyjälle?
Takapää näyttäs olevan ok ,mutta etupää ei. Jos nuo etukulmasta otetut kuvat on otettu siinä tilanteessa kun auto on omamassansa verran painuneena, eli likimain kuormaamattomana niin ota sarja irti ja palauta. Tuollaisenaan tuo sarja on hengenvaarallinen ja selvästikin valmistusvirheellinen, myyjällä on velvollisuus ottaa se takaisin. Kuvat mukaan vaan kun palautat, tai sit käy näyttää sarjaa mutta älä riko autoas. :)
EDIT: kirjoitin tuon siis sillä oletuksella että olet asentanut sarjan nimenomaan madallustarkoituksessa, eli jousia ei ole esikiristetty niin paljoa että iskarit olis paikallaan ollessaankin maksimimitassaan. Sulla tuskin näin onkaan, mutta tarkennuksena kuitenkin.
-
Juu, auton omamassa on ainoastaan päällä. Tunkatessa kori nousee noin 5-8cm ennen kun rengas irtoaa maasta.
edit: Olen ollut yksisuuntaisesti yhteydessä myyjään, katotaan kuinka käy. Seuraava sarja on kanssa itselläni noin 1000€ hintainen. En enään sekaannu noihin halpoihin.
-
Joo hyvin näyttää nuokin läjässä olevan. Ja en oo vielä ees kerenny pistää sinne firmaan tuota viestiä nuista. Tosiaan siis kaverin kautta ulkomailta tilattu, joten itsellä se taitaa olla vähän hankalempi ne saada uudet/rahat takaisin.
Ja on kyllä mahtava ajaa tällä D2:lla verrattuna tohon. Samoja reittejä ajellessa on tullut ihan tarkoituksella aina kovempaa ja kovempaa ajettua samoihin töyssyihin ja todeta, että ei pohjaa ja ei pahalle tunnu ajaa niihin. :pomo: Eli ei todellakaan itsellekkään tuu enää mihinkää autoon halpis satseja.
Kerroppa sitten tänne miten kävi, että saiko uuden sarjan vai rahat takaisin.
-
Juu, auton omamassa on ainoastaan päällä. Tunkatessa kori nousee noin 5-8cm ennen kun rengas irtoaa maasta.
edit: Olen ollut yksisuuntaisesti yhteydessä myyjään, katotaan kuinka käy. Seuraava sarja on kanssa itselläni noin 1000€ hintainen. En enään sekaannu noihin halpoihin.
Ok, näin ajattelinkin että et ole pännännyt jousta ns. iskaria vasten vaan tuo kuva on nimenomaan normi ajokorkeudelta jolloin ulosjoustoa on vielä huomattavasti käytössä.
Eli käytännössä nuo sarjassa olevat etujouset on aivan liian löysät. Löytyykö tohon sarjaan se tyypitystodistus tms jotta sen sais leimattua?
-
Joo hyvin näyttää nuokin läjässä olevan. Ja en oo vielä ees kerenny pistää sinne firmaan tuota viestiä nuista. Tosiaan siis kaverin kautta ulkomailta tilattu, joten itsellä se taitaa olla vähän hankalempi ne saada uudet/rahat takaisin.
Ja on kyllä mahtava ajaa tällä D2:lla verrattuna tohon. Samoja reittejä ajellessa on tullut ihan tarkoituksella aina kovempaa ja kovempaa ajettua samoihin töyssyihin ja todeta, että ei pohjaa ja ei pahalle tunnu ajaa niihin. :pomo: Eli ei todellakaan itsellekkään tuu enää mihinkää autoon halpis satseja.
Kerroppa sitten tänne miten kävi, että saiko uuden sarjan vai rahat takaisin.
Hieno kuulla että toimii myös Volvossa, vahvistaa vaan uskoa ko. merkkiin. Octaviassa toimi mun mielestä parhaiten kaikista sarjoista, alla on ollut monia merkkejä halpis Supersporteista Koneihin ja KW:hen. Tosin osa tietysti eri autoissa mut kuitenkin :)
Ocussa oli 3 eri alustaa vakioiden lisäksi kokeilussa :P
-
Noissa halpis-sarjoissa tuon apujousen kuuluukin olla kasassa. Jos taas pääjousikin on läjässä niin iskarissa vikaa.
Mutta tosiaan nuo apujouset saa käsin painamallakin kasaan joten tottakai ne läjässä on kun on auton paino päällä.
Lisäksi noissa toimii tuo säätö jotenkin hassusti. Korkeana (ylös ruuvattuna) alusta on ihan saakelin kova ja jäykkä mutta taas matalana se on liiankin löysä :idiot2:
Joten jos tuo jousen "piukkuus" pelottaa niin autoa alaspäin niin se löystyy.
-
Noissa halpis-sarjoissa tuon apujousen kuuluukin olla kasassa. Jos taas pääjousikin on läjässä niin iskarissa vikaa.
Mutta tosiaan nuo apujouset saa käsin painamallakin kasaan joten tottakai ne läjässä on kun on auton paino päällä.
Lisäksi noissa toimii tuo säätö jotenkin hassusti. Korkeana (ylös ruuvattuna) alusta on ihan saakelin kova ja jäykkä mutta taas matalana se on liiankin löysä :idiot2:
Joten jos tuo jousen "piukkuus" pelottaa niin autoa alaspäin niin se löystyy.
Kyllä se on jousi mikä sen auton kantaa eikä iskari. Iskarista saa olla vaikka kaikki kaasut karussa ja silti auto pitää pysyä likimain ryhdissään paikallaan ollessaan, esim takapäästä voit ottaa iskarit irti eikä perä tipu tonttiin. Toki se iskarin kaasunpaine hiukan sitä ryhtiä muuttaa (nimenomaan jos on kaasuiskari kyseessä) mutta jos jousi on kasassa niin vika ei ole iskarissa vaan jousi on liian löysä, ja jos auto painuu ajossa selvästi alemmas niin silloin paluuvaimennusta on liikaa ja alusta on tökkivän oloinen.
Noiden apujousien suoranaista tarkoitusta en tuossa sarjassa tiedä mutta jos ne painuu heti kasaan niin niillä ei silloin juuri mitään tekoa siellä ole, vaikutus voi olla hiukan progressiivisen oloinen silloin kun pääjousi on maks mitassaan ja ulosjoustoa on vielä jäljellä tai silloin kun iskaria lähdetään painamaan kasaan eli apujousi painuu ensin ja pääjousi vasta sitten.
-
Tuli vastaus sieltä myyjältä.
Jos sinne jää joku 1mm löysää, niin sinnehän voi laittaa parin millin
prikan väliin.
Kuvat ei näy. Laita sähköpostin liitteenä. Eihän jouselle ole laitettu
liikaa esijännitystä, eli yritetty saada keula liian ylös? Onko jousen
numero sama kuin Tüv todistuksessa? Samoja jousia käytetään monissa
autoissa ja malleissa, niin raskaimmissa alkaa olla kantavuuden rajoilla.
Sama juttu on monessa muussakin mallissa. Kevyissä autoissa alusta on kova
ja raskaissa kantavuus on rajoilla. Keskikokoisissa aika optimi. Mitkä
siinä autossa on akselimassat?
Jossain se halpa hinta aina näkyy. Nämä alustat on lähinnä tarkoitettu
siihen, että laitetaan auto tontiin ja siihen ne sopii hyvin. Mukavuutta
haluavalle ei välttämättä paras vaihtoehto. Jos ei halua kovin suurta
madallusta, niin jousiksi voi tilata erikseen hiukan pidemmät EVO1020.
Mitä tuohonkin sanoisi?
-
Fuuk yyy? :)
-
Itsellä ne pohjas oli ylhäälä taikka alhaalla säädöt. Ylhäällä asennossa ajo oli vielä huonompaa, töyssyissä jäi vielä pomppimaan. Siis hitaissa vauhdeissa, yli 30km/h en ees kokeillu vaan aijoin auton parkkiin ja odotin uuden satsin tuloa.
Mut jos tuo satsi on tarkotettu vain, että auto saadaan ihan tonttiin, mutta sillä ei ajaa voi, niin eikö se pitäisi ilmottaa. :idiot2:
Fuuk yyy? :)
Tämä. ;D
-
Tuli vastaus sieltä myyjältä.
Jos sinne jää joku 1mm löysää, niin sinnehän voi laittaa parin millin
prikan väliin.
Kuvat ei näy. Laita sähköpostin liitteenä. Eihän jouselle ole laitettu
liikaa esijännitystä, eli yritetty saada keula liian ylös? Onko jousen
numero sama kuin Tüv todistuksessa? Samoja jousia käytetään monissa
autoissa ja malleissa, niin raskaimmissa alkaa olla kantavuuden rajoilla.
Sama juttu on monessa muussakin mallissa. Kevyissä autoissa alusta on kova
ja raskaissa kantavuus on rajoilla. Keskikokoisissa aika optimi. Mitkä
siinä autossa on akselimassat?
Jossain se halpa hinta aina näkyy. Nämä alustat on lähinnä tarkoitettu
siihen, että laitetaan auto tontiin ja siihen ne sopii hyvin. Mukavuutta
haluavalle ei välttämättä paras vaihtoehto. Jos ei halua kovin suurta
madallusta, niin jousiksi voi tilata erikseen hiukan pidemmät EVO1020.
Mitä tuohonkin sanoisi?
Halpa sarja - halpa selitys.
Tuo esijännityshommeli on se mistä vihjasin jo, ja sullahan ei ollu esaria lisätty eli auto on sellaisella korkeudella normaalisti että iskari ei ole vielä maksimimitassaan.
Tuo prikka selittynee sarjan hinnalla melko hyvin. Jos se on turvallinen tapa korjata niin mikäpä siinä.
Tuo selittely auton painoon perustuen on täysin turhaa. Tuollainen täydellinen alustasarja pitää toimia ja olla turvallinen - hinnasta riippumatta. Ei auta selitellä että se sopii johonki muuhun autoon, jos se on myyty sun autoon sopivaksi niin silloin se pitää siihen myöski sopia - jouset pitää olla oikealla jäykkyydellä, se ei käy että laitetaan yhdellä jäykkyydellä olevaa jousta ja sen jälkeen kaupitellaan sitä moneen eri kokoiseen autoon. Tuo jousien numeroiden kysely on kans aika erikoista..jos siinä sarjassa tulee hyväksyntälaput mukana niin toki se sarja pitää olla sen lapun mukainen sit. Mitäs virkaa sillä lapulla muutoin olis, esim tuo sarja ei taatusti saa hyväksyntää jos lopputulos on tuollainen kuin sulla.
Ei tuossa viimeisessäkään selityksessä paljoa asiaa ole..auton ajomukavuus ja turvallisuus ei ole sama asia. Se auton madaltaminen pitää tapahtua niin että auo on edelleen turvallinen sekä käyttäjälleen että muille liikenteessäolijoille. Jos niitä vois tontittaa mukavuuden perusteella niin mikäs siinä ku ottaa vakiojousesta langanpaksuutta pois vaan ja hoplaa auto madaltuu. Tarpeeksi kun jousta ohentaa niin pohjarit tulee vastaan, sillonhan se olis yhtä pätevä sarja ku tuo nykyinenkin. Eikä sun kannata mitään jousia alkaa tilailee..myyjällä/maahantuojalla on tuotevastuu, ja jos sinne joku jousia hankkii niin jompikumpi edellämainituista mutta et sinä. Kuvista näkee aivan selvästi että nuo jouset ei ole oikeat tuohon autoon. Jos tuo alustasarja on myyty sulle tuohon autoon ja lopputulos on kuvien mukainen niin tuotteessa on selvä virhe.
Elä anna periksi, omasta mielestä tuo on ihan selvä juttu. Joko myyjä/maahantuoja korjaa tuotteen oikeanlaiseksi/soveltuvaksi, tai myyjä/maahantuoja on velvollinen ottamaan tuotteen takaisin jos virhettä ei saada korjattua. Jos olet suomesta tuon tilannu niin tod.näk myyjä on ensikädessä vastuussa, ja myyjä selvittelee asian maahantuojan kanssa sen jälkeen. Tästä en kuitenkaan ole varma, mutta se on mun mielestä selvää että sun niskaan tuo ei kaadu.
-
Fuuk yyy? :)
Tuollee se kyllä ratkee. Tässähän kannattas alkaa tota tatekniksiä myymään iteki. Helppoa rahaa. ;)
-
Laitetaan nyt linkki siihen minkä ostin, kaupassa ei sinänsä ole mitään vikaa (ainakaan vielä) etten mitenkään mollaamis mielessä julkaise.
http://www.mstuonti.fi/?page=tuotteet&group=2&merkki=7&malli=S70/V70&item=227
-
Ns. näyttelyalusta. Autoon saa "säädettävän" alustan jolla ei voi ajaa. No tuningautoihin laitetaan intercoolereita, vaikka moottori on vapari.
Mutta jos se jousi pohjaa niin se on liian löysä. Jos korkeussäätö vaikuttaa iskarin ominaisuuksiin niin iskari on yläasennossa jo toiminta-alueensa ulkopuolella. Nesteen pintahan laskee iskarin sisällä kun varsi nousee ylöspäin ja iskari ei voi olla 100% täynnä koska muuten varsi ei mahtuisi sisään.
Paljonko tuollainen viritelmä kustantaa?
-
Selkeestihän tuola lukee että "Alusta sopii Volvo S70/V70 L,G 97-00 kaikkiin malleihin", jos myyjä selittää jotain että auto on liian painava niin kertoo jo myyjästä ihan tarpeeksi, maksumieheksi et ite joudu. TÜV-todistuksenkin näkisin mielelläni, löytyykö sieltä suurimmat sallitut akselimassat? entä mallikohtainen tyyppihyväksyntänumero? Ei tommosta vaarallista "näyttelyalustaa" saisi myydä ollenkaan kun nettikaupassa vielä annetaan ymmärtää että sarja sopii ja kelpaa tieliikennekäyttöön. :nohnoh
-
Ei muuta kun oikaisupyyntö myyjälle. Ota kuvat alustasta asennettuna. Tai vissiin sulla tais olla jo :)
Tuon linkin perusteella tuo alusta on juuriki sun autoon sopiva, sillon siinä ei ole mitään selittämistä että se sopii toisiin autoihin ja toisiin taas ei.
EDIT: ja kun alustalla ei kerta pysty ajamaan niin ruuvaisin sen alta pois ja vanha paikalleen, ei myyjäkään pysty venkuloimaan että se on nyt käytetty.
-
Juu, autolla on ajettu rauhallisesti pari kilometriä, mutta nyt tänään lähtee pois alta.
Myyjälle laitoin tuon että pitäisi kai lukea myynti ilmoituksessa ettei sovellu tieliikenne käyttöön.
-
Juu, autolla on ajettu rauhallisesti pari kilometriä, mutta nyt tänään lähtee pois alta.
Myyjälle laitoin tuon että pitäisi kai lukea myynti ilmoituksessa ettei sovellu tieliikenne käyttöön.
Ei tuo minun mielestä sovi kyllä mihinkään muuhun kuin näyttelyyn, ei ajamiseen. :D
-
näyttelyynkin vain konepelli kiinni :2funny:
-
Laitetaan nyt linkki siihen minkä ostin, kaupassa ei sinänsä ole mitään vikaa (ainakaan vielä) etten mitenkään mollaamis mielessä julkaise.
http://www.mstuonti.fi/?page=tuotteet&group=2&merkki=7&malli=S70/V70&item=227
Joo, alkaa näyttämään siltä että en enään tilaa tästä kaupasta mitään ikinä. Venkoilee vastaan minkä kerkiää.
edit: Tämä on mielestäni halpasarja
http://www.tuningkauppa.com/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Kuusio/Products/62535
Lähempänä viittäsataa olevien pitäisi olla edes vähän ajokelpoisia, kai :o
-
Joo, alkaa näyttämään siltä että en enään tilaa tästä kaupasta mitään ikinä. Venkoilee vastaan minkä kerkiää.
edit: Tämä on mielestäni halpasarja
http://www.tuningkauppa.com/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Kuusio/Products/62535
Lähempänä viittäsataa olevien pitäisi olla edes vähän ajokelpoisia, kai :o
Mitä vastasi?
-
Neljällä sadalla eurolla (TA-Tech) saa edelleenkin ajettavan ja turvallisen alustan, tässä on joko myyty väärä tuote tai se on viallinen.
-
Mitä vastasi?
Näin vastasi
Missään ei ole määritelty joustovaran minimi määrää. Kuinka kaukana alempi
jousilautanen on ylimmästä kohdasta? Tuv on hieman korkeampi taso kuin
paikallinen katsastusmies ja se on siellä ylimmällä tasolla hyväksytty
sille akselimassalle. Minä en niitä Tuv todistuksia ole tehnyt. Jos haluat
enemmän joustovaraa, niin on laitettava pidemmät jouset. Moni haluaa sen
takia nämä lyhyet jouset, että saa laskettua mahdollisimman alas. Yleensä
näissä halpis alustoissa ajo-ominaisuudet ei ole pääasia.
Tämä vastaus siis tuli jo maanantaina. Sanoi lähettävänsä kuvat ta-techixille. Ensi maanantaina alan taas kyselemään asiasta.
-
Näin vastasi
Missään ei ole määritelty joustovaran minimi määrää. Kuinka kaukana alempi
jousilautanen on ylimmästä kohdasta? Tuv on hieman korkeampi taso kuin
paikallinen katsastusmies ja se on siellä ylimmällä tasolla hyväksytty
sille akselimassalle. Minä en niitä Tuv todistuksia ole tehnyt. Jos haluat
enemmän joustovaraa, niin on laitettava pidemmät jouset. Moni haluaa sen
takia nämä lyhyet jouset, että saa laskettua mahdollisimman alas. Yleensä
näissä halpis alustoissa ajo-ominaisuudet ei ole pääasia.
Tämä vastaus siis tuli jo maanantaina. Sanoi lähettävänsä kuvat ta-techixille. Ensi maanantaina alan taas kyselemään asiasta.
Voi hyvää päivää.. Ei ole myyjälle nyt menny jakeluun että nuo jouset on vaan yksinkertaisesti väärät. Eikä tuollainen jousitus saa pohjata jousesta ensin, vaan jouseen on jäätävä varaa silloin vaikka iskunvaimennin painettaisiin pohjaan. Älä anna periksi. Sitäpaitsi tuo yläpää näyttää muutenki kovin erikoiselta paikalleen asennettuna, jos sitä ei saa muulla tapaa asennettua niin sekin on virheellinen.
-
Mitenkäs on tämä tapaus edennyt, nimim. itsekin menin tilaamaan ko. sarjan enkä ehtinyt tätä ketjua lukea. >:( Viikonloppuna pitäisi alle kokeilla.
-
Itsellä ei oo vielä ees lähteny firmaan/Lontooseen juttua nuista. Pitää nyt tänä vkl viimestää saaada kuvat ja Lontoon murteet kaverin kans väännettyä. ;D
Miten Ramikolla? Mitäs te-tecniksiltä sanoivat?
Kerroppa Heartagramm miten itsellä käy. Mihinkä autoon tulee?
-
Joo, itse tilasin satsin Saksasta. Avasin paketinkin tuossa juuri ja ei kyllä vakuuttanut tuo etutolpan yläpään kiinnitys, jos/kun sinne pitäisi vielä saada se orkkisjousen ylätukikumikin väliin? Vai pitäisikö se jättää poies? Tulossa V70 1997 (T5).
(http://img708.imageshack.us/img708/7003/52097784.jpg)
e: nätti ruostekukkanenkin sattui kuvaan. :D Mitenkäs tuo takapäänkin kiinnitys, en niitä vielä kerennyt kattomaan että tuleeko nekin samoin kuin etuiskarit vai tuleeko ne kuten orkkisjousetkin on erikseen jne.
Kysyin jo TA Technixiltäkin Saksan päästä asennusohjeita että miten perkeleessä ne on sen tarkoittaneet asennettavaksi, kun pitäisihän sen iskarin päästä vapaasti siellä kääntymäänkin kun yleensä ei vain suoraa tietä ajeta... ELK
-
Tänä aamuna tuli Saksan päästä vastaus, eli asennetaan siten että kaikki muu jää paikalleen paitsi vanha iskari ja jousi. Lauantaina varmaan alle yrittämään ja kokemuksia laitellaan sen jälkeen, pelottaa jo ennakkoon.
-
Jeps niinhän siinä kävi ettei näitä ole Volvolle kyllä suunniteltu, lähinnä tämä etupään tolppa. Iskaritunnelin yläpäähän tuleva laakeri on oltava tottakai paikallaan. Siihen tuleva jousen yläkumitukikin on valmistajan mukaan oltava paikallaan. Jos näin on ja setin kasaa tuolla tavalla, käy siten että iskari pynkää yläkumitukea ylöspäin aivan kuten täällä sanottiin. Ei siinä muuten mitään kun se pynkää sitä noin 5 mm sitä ylöspäin, mutta tämä tarkoittaa myös sitä että iskari pääsee kokonaisuudessaan sen verran liikkumaan myös yläpäästään joka aiheuttaa kolinan. Toisinsanoen suunnitteluvirhe, enkä tiedä onko sitä muuten testattukaan kuin paperilla, hyvin epätodennäköiseltä se ainakin näyttää tällä hetkellä. Jos yläkumituen ottaa pois, pääsee setissä oleva alumiininen, periaatteessa yläkumituen korvaaja nousemaan liikaa ja iskarin tappi on sen jälkeen konepellistä läpi hyvin nopeasti (nousee pari senttiä yli konepellin sen kiinniollessaan).
Tästä vaivasta pääsisi jos näkisi hieman vaivaa ja sorvauttaisi tuohon etutolppaan uuden alumiinisen pylpyrän mukana tulevan mukaisesti, joka olisi sopivan verran korkeampi. Tuolloin tuon yläkumituen saisi heittää pois ja iskarin saisi suoraan kiinni laakeriin ja satsi kiristyisi hyvin. Tosin tämä vaatisi todennäköisesti myös iskarin yläpään katkaisua jonkin verran enkä sitten tiedä miten tarkasti ne syynäisi tuollaisen virityksen muutoskatsastuksessa. Toinen mahdollisuus olisi heittää tosiaan niitä prikkoja sinne yläkumituen ja alumiinipylpyrän väliin siten ettei yläkumituki ota vastaan tuota auton painoa sen viiden millin matkalta. Tällöin etupää ei myös kolisisi ainakaan sen klapin takia, jousten pohjaaminen on sitten toinen asia jota ei edes testattu kun näkee sen jo tyhmempikin että tämä sarja ei voi mennä läpi muutoskatsastuksesta tällaisenaan.
Jätettiin sarja siis asentamatta ja laitoin samointein eilen viestiä Saksaan että eikun hommaamaan ilmaista paluukuljetusta ja rahat pikavauhtia takaisin. En suosittelisi edes kokeilemaan tämän alustan ostamista Volvoon. Voi toimia muissa autoissa hyvin, jos on erilainen iskarin kiinnitys kuin S/V/C70 (ilmeisesti S/V40 on samantapainen kiinnitys myös) tai jos on satuttu suunnittelemaan sarjan etutolpat paremmin.
Bensaa vaan paloi kun veljen luokse tulin asentamaan sarjaa alle eikä käteen jäänyt kuin hyvin suuri vee itutus.
-
Joo ainakin Opelissa toimivat kuin junan vessa.
-
Omassa 850:ssä pelaa myös todella hienosti. Jäykkähän se on kuin helvetti mutta ei mitään valitettavaa kyllä muuten ole ollut kun vajaan vuoden olen nyt tuolla ajellut. Asennuksessa en myöskään huomannut mitään heartagrammin kuvailemia ongelmia.
-
Onhan se nyt kumma jos on toiminutkin jollain ja toisilla (ainakin kolmella) ei pelaa. Eikä luulisi 850:ssä olevan sen verta erilaisemmat nuo etupään iskarin kiinnityskilkkeetkään mitä V70? Meikäläiselle ainakin kävi näin ja ei sitä tosiaankaan voi asentaa sillä tavalla miten valmistaja väittää. Ne yläpään jousen kumituetkin kun maksavat halvimmillaankin jonkun 13 € niin ei niitä turhaan viittisi repiä hajalle, menee ne kilometreistäkin ihan itsestään. :P
Minun tapauksessa kävi siis juurikin näin miten käyttäjällä Ramiko: kuva (https://plus.google.com/u/0/photos/102592969615347283572/albums/5771997658692638273/5771997832137425346)
-
Onhan se nyt kumma jos on toiminutkin jollain ja toisilla (ainakin kolmella) ei pelaa. Eikä luulisi 850:ssä olevan sen verta erilaisemmat nuo etupään iskarin kiinnityskilkkeetkään mitä V70? Meikäläiselle ainakin kävi näin ja ei sitä tosiaankaan voi asentaa sillä tavalla miten valmistaja väittää. Ne yläpään jousen kumituetkin kun maksavat halvimmillaankin jonkun 13 € niin ei niitä turhaan viittisi repiä hajalle, menee ne kilometreistäkin ihan itsestään. :P
Minun tapauksessa kävi siis juurikin näin miten käyttäjällä Ramiko: kuva (https://plus.google.com/u/0/photos/102592969615347283572/albums/5771997658692638273/5771997832137425346)
entiedä olenko aivan hakusessa tuossa ongelmassa, mutta yritetään... :P
jonkun millinhän se yläkumi antaa aina periksi riippuen osittain siitä miten suuri korkeusero yläkumin keskiholkilla ja reunassa olevilla tukikorokkeilla on, joihin se vakiopohjaanlyöntikumin yläreunassa oleva tuki/kiinnitysrauta vastaa. se pohjaanlyöntikumin rautahan siihen on laitettava iskarin päähän jos tuo ta-technixin yläpää ei ole tarpeeksi leveä yläkumiin että vastaisi keskiholkin reunoille?
Ramikon tapauksessa epäilen suuresti että jotain iskarin yläpäästä on puuttunut, muuten se ei pääse nousemaan noin ylös.
-
Omassa 850:ssä pelaa myös todella hienosti. Jäykkähän se on kuin helvetti mutta ei mitään valitettavaa kyllä muuten ole ollut kun vajaan vuoden olen nyt tuolla ajellut. Asennuksessa en myöskään huomannut mitään heartagrammin kuvailemia ongelmia.
Ootko varma ettei se jäykkyys ole juuri siitä kiinni että jousi pohjaa melkein heti? Kun tuollainen iskari tuskin on aivan helvetin kovalla vaimennuksella.
-
Ootko varma ettei se jäykkyys ole juuri siitä kiinni että jousi pohjaa melkein heti? Kun tuollainen iskari tuskin on aivan helvetin kovalla vaimennuksella.
Melko varmasti pohjaa.
-
Melko varmasti pohjaa.
Et takuuseen yrittäny korjauttaa?
-
Jeps sain kädenväännön TA Technixin firman kanssa päätökseen, sovittiin että palautetaan sarja ja rahat takaisin. En kyllä vieläkään ymmärrä miten voi saada TÜV-paperit tämä sarja... Ja on siinä jo todella jotain vikaa jos kaikilla etujouset on ihan lytyssä oli säädöt missä kohdassa hyvänsä.
-
Eihän se säätö vaikuta kuin korin korkeuteen.
-
Eihän se säätö vaikuta kuin korin korkeuteen.
No joo enpä ajatellut kirjoittaessani. Mutta lytyssä se silti on. :)
http://docs.kwsuspension.de/eah68667010.pdf
Tuossa muuten asennusohjeita jos joku yrittikin asentaa väärin tuota sarjaa. Itselläni asennettiin silloin ohjeen mukaisesti (silloin ei tuota kyllä vielä ollut näkyvillä) ja ee onnistunut. KW:n sarjan asennusohje mutta samanlainen viritelmä mitä TA.
-
KW:n sarjan asennusohje mutta samanlainen viritelmä mitä TA.
Ja samanlainen viritelmä löytyy myös 850/S/V/C70 Volvosta vakiona. Samat hiluthan tuonne tulee kuin vakio iskarin ja jousenkin kanssa.