Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: HIGHEND - 12.07.2012, 01:59:19
-
Ostin tänään periaatteessa ensiautoni, eli olen aiemminkin ostanut autoja, mutta ne eivät ole olleet nimissäni. Ajokortin saan vasta helmikuussa, koska tuli vuoden lykkäys ajo-oikeuslupaan. Siitä ei sen enempää ;)
Kyseessä siis Volvo 240 Kartano GLT vuosimallia 1990. Kakslitrasella perusmoottorilla, viisivaihteinen ruisku eli ei viidentoistalitran keskikulutuksia tai vajaatehoisuutta. Hienosti kulkee ja on juuri sellainen auto mitä olen aina halunnut - Takavetoinen Volvo. Ihastuin kakkossarjalaisiin vuosia sitten, kun silloinen isäpuoleni omisti sellaisen. Omanihan on toki sitäkin parempi. Madallussarjalla ja kaikilla vempeleillä, tosin sähkölaseja yms. ei ole, eli kaikki varusteet sähköpeilejä, turvavyötunnistimia ja ohjaustehostinta lukuunottamatta ovat jälkiäasenteisia.
Ruostetta lähinnä takakontissa.
Mittarissa tavanomaiset +500tkm, pellit on kovat kuin mitkä vaikka pintaruostetta löytyykin sieltätäältä. Hintaa tuolle kertyi 650€, joka ei ole paha huomioonottaen tehdyt korjaukset yms.
Vanteita on 8kpl alumiinisia, kesärenkaita kaikki, joista neljä huonokuntoisia. Talvirenkaat ostan mielelläni, kuten myös takapaksin (omassa lukko rikki, ruostetta ja takalasinpyyhinkin puuttuu :))
(http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/406336_418372778215619_2116050421_n.jpg)
(http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/532221_418372708215626_1016742948_n.jpg)
(http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/529625_418369708215926_225889689_n.jpg)
(http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/578671_417961548256742_629664603_n.jpg)
(http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/600021_418730148179882_1522468208_n.jpg)
(http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/399501_418729918179905_92183183_n.jpg)
(http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/314752_418732974846266_817653384_n.jpg)
(http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/428922_419814208071476_132495026_n.jpg)
-
Aika matala takaa, eteen kaipaa lisää tontitusta.
-
Takana on iskarit vaihtokunnossa.
-
Tuohan on vasta sisäänajettu... ;)
Stance näyttää aika hyvältä omaan silmään. Tosin näyttää keulivan?
-
Nyt on tasokkaampia kuvia.
Autossa tällä hetkellä käynnistysongelma, joka tuli radiota asennettaessa/paikallaan ollessa. Tämän viikon aikana pitäis saada kuntoon. Sulakkeet on jo vaihdettu yms. mutta ei auta :/ Varmasti pienestä kiinni, mutta itse olen vielä autojen suhteen niin tumpelo etten osaa vikaa paikantaa :)
-
(http://horatio.naurunappula.com/screen/4d/05/4d052397bd97ad6c/0/682687.png)
..auto on kyllä komea :)
edit: ;D mikä helkutin "komena". komea siis tietty ::)
-
Kiitoksia kehusta, samaikäiset ystäväni eivät vaan ymmärrä mikä näissä kiehtoo, kun ajelevat japanilaisilla amiskupeillaan.
-
Kiitoksia kehusta, samaikäiset ystäväni eivät vaan ymmärrä mikä näissä kiehtoo, kun ajelevat japanilaisilla amiskupeillaan.
Se on se VOIMA, muotoilu ja kestävyys johon riisikipot eivät yllä... ;)
(en siis vihaa japanilaisia, tykkään vaan enemmän Göteborgin tuotteista)
-
Kiitoksia kehusta, samaikäiset ystäväni eivät vaan ymmärrä mikä näissä kiehtoo, kun ajelevat japanilaisilla amiskupeillaan.
Joo, ei voi kun nauraa noille kaikille uudempien VAG, yms tuotteiden palvojille, jotka porukassa (muka)vittuilee näille "paskalaatikoille"
Hohhoijjaa, jätetään heidät ihan omaan arvoonsa..
-
Tosi on! Kyllä autosta pitää löytyä sitä jotain eli: voimaa, kokoa, käytettävyyttä, tilaa, särmää ja takaveto. Ja itsellenikin tämä kuva jää vain Volvosta! 8) Omaa Volvoa jo ikävä, kohta 2 viikkoo ollu armeijassa ja a
uto kotona lappeenrannassa.
Mut, nyt meni ot:ksi, joten, kyl on hyvän näkönen 245:nen, näit ei oo liikaa. ei muutaku kaikki ruosteet kuntoo ja auto siistiks ja keuliminen kurii nii on hyyvä!
-
Vaikuttaakos tää Kotkan alueella ??? ::)
-
Kiitoksia kehusta, samaikäiset ystäväni eivät vaan ymmärrä mikä näissä kiehtoo, kun ajelevat japanilaisilla amiskupeillaan.
Mulla on sama ongelma, oon ainut volvomies kaveri piireissä jollei sukulaisia oteta huomioon.. Muut ajelevat bemareilla ja riisikipoilla ja sit ne valittaa ku autot on rikki ja minä meen usein volvolla auttamaan :D
Hieno auto sulla kuitenkin :hello:
-
Vaikuttaakos tää Kotkan alueella ??? ::)
Kuvissa ainakin Sutelan Prismalla, joten veikkaisin että vaikuttaa. :)
Se on se VOIMA
Mistä sä voimaa löydät jos mottina on vakio b200F? ??? :D
Elkää ottako tosissaan.
-
Huomio Kotkalaiset Volvomiähet!!
Meikäläinen on totaalisen kusessa autoni kanssa. Tänään piti pistää seisontaan.
Kyse ei ole rahahuolista vaan siitä, että auto ei 2 päivää oston jälkeen enää käynnistynyt. Kaikkemme olemme yrittäneet. Kun tulee kipinä, ei kulje bensa. Kun bensa kulkee, ei tule kipinää yms, virranjakajan kansi + pyörittäjä vaihdettu, hall ja muut anturit tsekattu, johtojen päät kuorittu ja liittimet uusittu. Eräänä päivänä hurahti ekasta käyntiin, 150m ajeltiin jonka jälkeen sammui ja siitä lähtien ollut taas hajalla. Asiantuntijatkin tietävät vain uudemmista autoista, ja itsekin olen yrittänyt jo kaikkia mahdollisia niksejä.
Apua siis kaipaisin :D
-
onko moottorin ykk anturi ehjä. sen saa ostettua varaosaliikkeestä ite ja vaihdettua, se on kannen takana kytkinkopassa kii.
entäs b pumpun rele. se kököttää repsikan jalkatilassa hanskalokeron takana jemmassa. ja vaihto on helppo.
ohjeet noihin löytyy täältä foorumilta.
(http://i751.photobucket.com/albums/xx156/retroterska/lankku/Kuva0417.jpg)
bensapumpun rele tuo valkonen loota.
(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/IMG_0584.jpg)
ykk anturi tuolla missä ympyröity punasella.. konetta ei tietenkää tartte nostaa pois ;D
-
Tuntuu etten osaisi mitään. Oon ihan paniikissa ton auton kanssa :D Toisaalta asiantuntijatkaan eivät ole saaneet tuota pelaamaan.
-
Tuntuu etten osaisi mitään... Oon ihan paniikissa ton auton kanssa...
Vaihdan ton mielelläni toimivaan Volvoon, ihan mikä tahansa takavetoinen kelpaa.
Ei kannata nyt hötkyillä. Kyllä tuo varmasti saadaan kuntoon, foorumilta kun löytyy paljon tietäjiä.
Kyseessä ei varmastikaan ole iso vika.
-
Toivotaan niin. Ei oo hauskaa kun eka auto tekee mystiset.
Kumeja saa tulla potkimaan.
-
Heittäisin b-pumpun releen piikkin jos bensaa katkoo. Kyllähän nyt kotkassa jollakin on taitoa yhtä kakssatkua laittaa? ???
-
Ei tunnu olevan
-
Annetaan myös ääni releelle. Jos pihiks heittäytyy niin rele auki ja kolvi kouraan ja juotokset läpi.... Ainankin halpa kokeilu.
Eikä tuo ny 240 oo ees hankala irroittaa :) Hanska lokeron alta 3muovi nastaa kääntää 90 astetta ja nyppäsee irti... Ja verhoilun alapäässä pari lisää. Ja sieltä Themoosen linkkaaman kuvan näkymä jo paljastuukin.
-
Tiedän mistä osasta on kyse, mutten vaan ymmärrä mitä sille pitäisi tehdä. Kun se on tuollainen muovipötikkä.
-
Ja muistakaa että edes kipinää ei tule tällä hetkellä.
-
Ja muistakaa että edes kipinää ei tule tällä hetkellä.
Siihen vois olla ykk-anturi syyllisenä, kuten tuossa on mainittu
-
Tiedän mistä osasta on kyse, mutten vaan ymmärrä mitä sille pitäisi tehdä. Kun se on tuollainen muovipötikkä.
ota irti ja vaihda uusi osa tilalle.
-
Jos joku haluaa tienata satasen, ilmoitelkaa. Volvon kun saa käyntiin ja toimii kauemmin kuin 150 metriä, on 100 euroa ko. helppaajan. :) Oon käynyt jo ainakin 12 kertaa Motonetissä auton takia eikä enää jaksa.
-
Pysyykö yleismittari kourassa?
Löytyy sähkökaaviot jolla saat selville mihin sähkö jää.
Laita sähköpostiosoitteesi niin laitan sulle pdf tiedostona :).
Ja vinkkinä, KAIKKI ruiskuun liittyvät sähköt menee bensapumpun releen kautta ;)
-
Sulakerasia auki, sulakkeet #4 ja #6 irti ja tarkistuksen taikka vaihdon (jos tarkistuksessa löytyi näkyvää hapettumaa tai kulumaa) kautta takaisin, vähän pyörittelyä kontaktipinnoissa ja uusi yritys. Ei varmasti haittaa mitään jos ei ehkä hyödytäkään. Useamman kerran on itsellä meinannut jäädä 240 starttaamatta pääasiassa nelossulakkeen takia.
-
itsehän uusin kaikki sulakkeet juurikin tuon takia kontakti pinnat sulakkeesta on saattanu päästä kulumaan puhki
-
Vastataan omistajan puolesta: kaikki sulakkeet on uusittu. Käytiin tänään livenä ihmettelemässä ja todettiin seuraavaa: b-pumpunrele on mykkä ja ykk-anturin johto oli teipin peitossa...
Kyllä se pojjaat kohta on ajossa. :pomo:
-
Ei se teippi piuhan toimivuuteen välttämättä vaikuta. Hommaan kaikki osat kumminkin tänään, jos ei vaikka tarvitsisi enää istua ooppelissa ;) Mut se rele on ainakin mykkä.
-
Kyllä se voi vaikuttaa. Se on aika herkkä anturi joka mittaa magneettisuuden vaihteluita vauhtipyörän reikiä lukien. Jos jotain häiriöitä tulee niin sitä epäilemään.
-
Pelkkä rele nyt vaihdettu ja johtojen päät uusiksikonehuoneessa, kohta saan virtaa ja sitten toivotaan parasta...
-
Pelkkä rele nyt vaihdettu ja johtojen päät uusiksikonehuoneessa, kohta saan virtaa ja sitten toivotaan parasta...
Kuis kävi?
-
Jokos tää toimii ;) kattelin tätä jo nettiautossa mutta en viittiny tulla ostaan ku ei oo aikaa ropata ite :D
-
Ei auttanut. Hallianturi vaihtoon ens vikolla, toivon mukaan. Jos vaikka sitten. Vaihdan mielelläni vanhempaan ja perus-konttiperään, kunhan toimii.
-
Lienee asia niin, että tuo sähkömiehen unelma jää tahmaantumaan lehmusten alle, ja hankin paremman Volvon vierelle. Alle 1000€ Volvojen myyjät, pistäkää viestiä. Takaveto/850.
-
älä nyt vielä luovuta, saattaa olla ihan pikku jutustakin kiinni miks ei käy ::)
-
Volvoharrastajatkaan eivät ole osanneet tehdä tuolle mitään.
-
Eivätpä ainakaan ole mitään muutaku ku kalja kädessä vahailua harrastavia jossei lh-kone lähe käyntiin.
Muoks: pisteet silti äärimmäisen lyhyestä pinnasta ja projektipäiväkirjasta.
-
Volvoharrastajatkaan eivät ole osanneet tehdä tuolle mitään.
Sit vaihdat auttavia harrastajia!
Älä nyt luovuta sen kanssa. Sit kun se taas toimii niin.... S* S* S*
-
Käytä uudenauton ostorahat tämän korjaamiseen!
Viet jonnekkin korjaamolle. Voi tulla maksamaan muutamia satasia, mutta silloin sulla on toimiva auto.
Ja on ainakin kunnossa ja vasta huollettu.
-
Tämän auton kanssa tuntuu siltä että kun yksi asia on korjattu, toinen hajoaa. Vaihdettu on vaikka mitä mutta ei vaan käynnisty.
-
Niin tuleeks sinne nyt bensaa vai kipinä viel hukassa? :idiot2:
-
On se nyt kummaa jos ei kukaan osaa 240 Volvoa korjata? On kuitenkin yksinkertaisimmasta päästä olevaa tekniikkaa sisältävä auto.
Joku tuossa aikaisemmin jo ehdottikin että vie lähimmälle verstaalle laitettavaksi. Tuskin on kovin kallis keikka kun ammattimiehet näkee heti mikä vikana.
Mikään alle tonnin 850 tuskin on oikotie onneen.
-
On se nyt kummaa jos ei kukaan osaa 240 Volvoa korjata? On kuitenkin yksinkertaisimmasta päästä olevaa tekniikkaa sisältävä auto.
Joku tuossa aikaisemmin jo ehdottikin että vie lähimmälle verstaalle laitettavaksi. Tuskin on kovin kallis keikka kun ammattimiehet näkee heti mikä vikana.
Mikään alle tonnin 850 tuskin on oikotie onneen.
Täysin samaa mieltä. Korjaamolle jos ei muuten vikaa löydy. Tulee halvemmaksi kuin vuoron perään osien vaihtelu. ::)
Ja ensinnäkin mitä se tekee ja mitä ei? Tuleeko bensaa, tuleeko kipinää? Mitä kaikkea vaihdettu ja mihin koskettu?
Onko saanut esim. lenkkaria ja huudatettu rajottimella (vielä pahempi jos ei ole rajotettua pyörijää, vai onks näissä sähköruiskuissa sytkäboxissa se rajotin?), eli onko voinut polttaa venttiili(t)n/ jako hypännyt. Ja jakohan voi pahimmillaan hypätä reilummassa moottorijarrutuksessa jos hihna alkaa olla entinen... Se ei ole monen minuutin homma tarkastaa.
-
Korjaamo maksaa eikä välttämättä saa hyvää autoa kuitenkaan.
-
Mitä nettiautosta kattelin niin ei noita kasipuolikkaita oikein alle tonnilla saa..
=adv_search&PL[0]=advSearch.php?qs=Y?id=81646846@tb=tmp_find_agent&id_model=996]http://www.nettiauto.com/listAdvSearchFindAgent.php?id=81646846&tb=tmp_find_agent&PN[0]=adv_search&PL[0]=advSearch.php?qs=Y?id=81646846@tb=tmp_find_agent&id_model=996 (http://www.nettiauto.com/listAdvSearchFindAgent.php?id=81646846&tb=tmp_find_agent&PN[0) <- takatuuppareita
-
Korjaamo maksaa eikä välttämättä saa hyvää autoa kuitenkaan.
uusi auto maksaa ja voi olla ihan täyspaska.
-
heitän tyhmän ajatuksen tänne et onko puola kunnossa jos ei kipinää tuu :idiot2:
ja jakaja + pyörijä
-
onko se ykk nyt vaihdettu vai ei? ja miten se yleismittarin kädessä pysyminen? sähkökuviakin tarjottiin...
-
Parit omakohtaset kokemukset: Tarkasta onko jakajankannessa hapettumia ja tarkasta ettei se keskimmäinen puolalta tuleva tinni ole jumittunut
pohjaan. Suriseeko bensapumppu? Eli onko maa tai virtapuoli kunnossa? Mulla 360 irtos ihan pumpun maapiuha liitinrungosta ja auto pysähty siihen.
Johto takas ja matka jatku.
-
Onko tässä perinteinen sytytyspuola vielä? Sitä kannattaa kokeilla toista, jos jollain tutulla sattuu olemaan vastaavanlaista autoa, tai ees sitä puolaa kokeiltavissa..
Nimim. Isäukon seiskasta hävis aikanaan kipinä, paikallinen autosähköasentaja tutki asiaa viikon, eikä löytänyt vikaa, no hinattiin takas omaan pihaan, seisoi reilun 3kk, kunnes ite keksin koittaa toista virtapuolaa, lähti ekalla starttauksella käyntiin! Asentaja oli kai mitannu puolan, mut ei kokeillu kuitenkaan toisella vastaavalla ::)
-
Mitä nettiautosta kattelin niin ei noita kasipuolikkaita oikein alle tonnilla saa..
=adv_search&PL[0]=advSearch.php?qs=Y?id=81646846@tb=tmp_find_agent&id_model=996]http://www.nettiauto.com/listAdvSearchFindAgent.php?id=81646846&tb=tmp_find_agent&PN[0]=adv_search&PL[0]=advSearch.php?qs=Y?id=81646846@tb=tmp_find_agent&id_model=996 (http://www.nettiauto.com/listAdvSearchFindAgent.php?id=81646846&tb=tmp_find_agent&PN[0) <- takatuuppareita
Joo kompataan, kyllä siitä hyvästä 850:sta saa sen min. 1500 e maksaa, siis jos käy tuuri.
Itse kyllä suosittelisin takapotkun ostamista, kun eivät ole niin vika-alttiita (vs. etuvetoisten puslat yms.), eikä kulutuksessakaan ole suurta eroa...
-
Puola testattu toimivaksi, virranjakajan kansi + pyörijä vaihdettu uusiin, hall-anturi on ruostunut kiinni ja mistään muusta en sitten ymmärtänytkään mitään. YKK:n on vaikea päästä käsiksi ilman työkaluja ja osien purkamisa, johon en keskustan parkkialueella rupea.
Tänään kiillotin ja putsasin auton sisältä, kaikki roina veks ja pahvit yms. takaisin paikoilleen, romikselta löyty ehjä keskikyyrnoja, 70-luvun mallin orkkis kasettisoitin, uudet sisustuksen listat sekä 264GLE:n maski ja mallimerkintä.
-
Puola testattu toimivaksi, virranjakajan kansi + pyörijä vaihdettu uusiin, hall-anturi on ruostunut kiinni ja mistään muusta en sitten ymmärtänytkään mitään. YKK:n on vaikea päästä käsiksi ilman työkaluja ja osien purkamisa, johon en keskustan parkkialueella rupea.
Tänään kiillotin ja putsasin auton sisältä, kaikki roina veks ja pahvit yms. takaisin paikoilleen, romikselta löyty ehjä keskikyyrnoja, 70-luvun mallin orkkis kasettisoitin, uudet sisustuksen listat sekä 264GLE:n maski ja mallimerkintä.
Ykk-anturin vaihtoon Ei tarvi kun 1/4" räikän, jatkon ja 10mm hylsyn
-
Tai vaihtoehtosesti 10mm lenkki. Itse pelkästään ko.työkalun kanssa vaihdoin tienvarressa (Helsingissä) omaan 945:seen ja aikaa meni melkeen 5minuuttia..
Jos tähän ei kykene niin parasta siirtyä esim. julkisen liikenteen piiriin..
-
Tai vaihtoehtosesti 10mm lenkki. Itse pelkästään ko.työkalun kanssa vaihdoin tienvarressa (Helsingissä) omaan 945:seen ja aikaa meni melkeen 5minuuttia..
Jos tähän ei kykene niin parasta siirtyä esim. julkisen liikenteen piiriin..
945:seenhan se onkin laulua ja viheltelyä, mutta 20 on 10cm vähemmän tilaa koneen ja tulipellin välissä, se on aika jämpti väli. Mutta 10mm siro lenkki tai varttituuman hylsy ja nivel ja jatkoja niin onnistuu se parkiksella.
-
Nyt on tasokkaampia kuvia.
Autossa tällä hetkellä käynnistysongelma, joka tuli radiota asennettaessa/paikallaan ollessa. Tämän viikon aikana pitäis saada kuntoon. Sulakkeet on jo vaihdettu yms. mutta ei auta :/ Varmasti pienestä kiinni, mutta itse olen vielä autojen suhteen niin tumpelo etten osaa vikaa paikantaa :)
ei olis ensimmäinen auto joka on tiltannut mankan asennuksen jälkeen.... mutta tuskin tuo ykk vaihto on ylitsepääsemätön parkkialueella.
mä taisin tän nähdäkkin pari/useampi viikko sitten linjaautoaseman edes peltiauki? ajelin harmaal 940 farkulla.....
-
Niin näit. Jos sulla on 1997-mallinen 940 minkä rek.tunnus alkaa TIB-, tiedän sinut. Se oli just sw kun saatiin fuksinniityllä käyntiin ja ajettiin se 150 metriä ja siihen linskille se jäi moneksi päiväksi.
-
Nyt yks juttu on sulla sekoitettu. Hall-anturi ja ykk-anturi. Sun autossa on jompikumpi, ei molempia. Hall anturi löytyy virranjakajasta. Ruisku on tällöin lh2.2. Ykk-anturi löytyy vauhtipyörän päältä, lh2.4.
-
Akun vieressä on ruiskun sulake, joka saattaa kenkkuilla. Punaisessa johdossa.
-
Vähän näyttää siltä että tämä murheenryyni hinataan ehkä joku päivä tohon pihaan ihmeteltäväks, potkittavaks ja kaljatölkkitelineeks... mutta kahtellaa vielä.
-
Nyt löytyis tonnilla 740 farkku jos tarvetta vm-90 330000 ajettu toukokuussa leimattu
-
Nyt yks juttu on sulla sekoitettu. Hall-anturi ja ykk-anturi. Sun autossa on jompikumpi, ei molempia. Hall anturi löytyy virranjakajasta. Ruisku on tällöin lh2.2. Ykk-anturi löytyy vauhtipyörän päältä, lh2.4.
Ykk-anturi siellä minusta on ainakin.
-
Katos piruuttas kaikki soittimen takana olevat johdot...
Tuli vaan mieleen kun sedän 3-satkussa oli joku johto jonka irroittamalla auto ei käynnistynyt.
En jaksanut ikinä selvittää mitä se teki ja miksi mutta jotain se katkoi.
-
Katos piruuttas kaikki soittimen takana olevat johdot...
Tuli vaan mieleen kun sedän 3-satkussa oli joku johto jonka irroittamalla auto ei käynnistynyt.
En jaksanut ikinä selvittää mitä se teki ja miksi mutta jotain se katkoi.
240ssä ei pitäs olla semmosia johtoja soittimen takana, jossei joku jo räpeltäny jotain. :idiot2:
-
Eipä pitänyt 3satasessakaan mutta jos johdon otti irti niin ei lähtenyt käyntiin.
Voi tietysti olla sattumaakin mut pakko niillä joku yhteys oli olla :2funny:
-
Nyt täytyy jo kirjoittaa että olipas hupaisaa luettavaa :2funny:
-
Mutta täysin tosi juttu. Ilmeisesti jonkun itse laittama piuha ja vedetty sinne soittimen taakse. Se ei siis ollut kiinni soittimessa vaan siellä soittimen takana olevassa tilassa oli ihme liitin joka irti ollessaan ei autoa startannut.
Kenties oli joku T-S-I ajonesto, kuka tietää... :2funny:
Siksi vain mainitsin jos joku olisi tähänkin tehnyt.
-
Toivottavasti AtAi tulee :) Paikan päällä voidaan hänen kanssaan sitten katsoa nuo perusasiat, kiitokseksi siitä ettei tälle miehelle ole nopea raha tärkeintä vaan myös muita harrastelijoita ajatellaan, en vähennä välirahoja vaihtoautoon vaikka saisikin toimimaan. Kaikki autoa katsomassa käyneet ovat ilmeisesti olleet muka-asiantuntijoita ;)
-
Ja hommahan on se että jos ei AtAista rupea kuulumaan, auto lähtee ropaamolle ens viikolla. Nyt ois vielä tilaisuus saada halpa Volvo :)
-
Jaa-a, on se hauskaa kun pidetään epätietoisuudessa että voiko auton myydä/vaihtaa vai ei.
Ens viikolla korjaukseen, uus auto saattaa tulla jo tällä viikolla. 400 kourassa ja sillä ostan toimivan Volvon samantien.
-
Ongelmat saattaa vaihtua, mutta niiden määrä on kyllä vakio. Kyse on vaan siitä miten ne käsittelee. It ain't what you do, it's how you do it.
-
Se tahtoo usein kun pikkurahalla ostellaan autoja niin käydä niin että mennään metsään ja pahasti. Itellä seisoo tällä hetkellä enon pihalla ainakin kaks autoa jotka on pikkuvikojen takia jääny seisomaan ja aina ostettu tilalle toinen kun halvalla saanu. Jälkeenpäin aatellu että senki rahan minkä laitto aina toisen auton ostoon kun olis laittanu entisen auton korjaukseen niin olisi jääny ehkä jotain vielä käteenki ja ainaki saanu ehjän auton allensa taas. Yleensä ne halvat vehkeet on syystäkin halpoja.
Mutta jos nyt saat tuon auton myytyä niin toivottavasti sen ostaa joku joka osaa sen korjata ja sinä saat pikkurahalla itsellesi toimivan auton. Sekin on hiukan arpapeliä saada halpa ja hyvä samassa paketissa. Itse olisin kyllä sen kannalla että vie korjaamolle tuo auto ja hae se sieltä ehjättynä takaisin ja ajele sen jälkeen tyytyväisenä :)
-
Joo no päätin korjaamolla käydessäni, etten korjauta tätä.
Rahaa tulee aina lisää, eli jos joku luottaa niin paljon että maksan jostain n.1000-1500€ autosta loput 2kk sisään tilille (pidetään vaikka omistaja edelleen haltijana kunnes maksettu) niin sekin onnistuu. Maksan hyvästä mielelläni vaivanpalkkaa tällaisesta säätämisestä.
-
Joo no päätin korjaamolla käydessäni, etten korjauta tätä.
Rahaa tulee aina lisää, eli jos joku luottaa niin paljon että maksan jostain n.1000-1500€ autosta loput 2kk sisään tilille (pidetään vaikka omistaja edelleen haltijana kunnes maksettu) niin sekin onnistuu. Maksan hyvästä mielelläni vaivanpalkkaa tällaisesta säätämisestä.
Paljon olis sitten tullu korjaamolla maksamaan vai oliko raha syy sille ettet korjauta? Harvassa taitaa olla ne jotka suostuu tollaseen maksumenettelyyn mutta toivotaan että saat sitten toimivan auton tilalle.
-
Tällaisia kippoja ei kannata ostaa jos niitä ei osaa ropata. Ostaa vain uusia/uudehkoja autoja ja vain käy tankilla niiden kanssa.
-
Näimpä. Näissä on aina jotain laittoa, ja kun eri auton ostat, nii siinä taas uudet kujeet. Kun tähän näin paljon oot jo osia laittanu, nii ei voi olla enää paljosta kiinni vai onko periaatekysymys jollain tavalla?
-
Ota se asentamasi soitin ja sen johdot irti ja laita kaikki johdot niinkuin ne oli ennen asennusta kun vika kerran tuli sen asentamisen yhteydessä/jälkeen. Ei olisi ensimmäinen auto, joka lakkaa käymästä soittimen asentamisen yhteydessä (mahdollisesti katkottu/yhdistelty johtoja, otettu liittimiä auki). Onko sytytysvirta (mittariston varoitusvalot palaa mutta auto ei käy) ollut mahdollisesti kauan päällä? Jos on ollut niin on saattanut sytytyspuola palaa (yleismittari ei välttämättä paljasta viallista puolaa). Toinen vika on mahdollisesti palanut sytytysmoduli/-vahvistin/-pääteaste, on kiinni kuljettajan puolella lokasuojassa akun vieressä.
Kuva virranjakajan sisuksista auttaisi kummasti selvittämään, että onko autossasi hall-anturia.
-
eihän soittimen taakse tule rundimittarille tarkoitettua punavalkeaa? johtoa joka nyt ottaa maihin ???
-
Puola testattu ehjäksi toisella autolla.
Joku mulkero kävi sit hajottamassa autoa viime yönä. Nyt meni viimeistään itu.
Renkaat puhkottu yms.
-
Puola testattu ehjäksi toisella autolla.
Joku mulkero kävi sit hajottamassa autoa viime yönä. Hakekaa joku 450 eurolla pois ennenkuin lähtee paalin.Nyt meni viimeistään itu.
Renkaat puhkottu yms.
ei muoviämpäri :facepalm:
-
Tuohan on ihan tavallista toimintaa nykynuorisolla jos näkevät auton jossain parkkiksella/tien reunassa Ym. niin pakkohan sitä on käydä särkemässä. Ne kaiketi jotenkin pönkittää itsetuntoaan sillä ja tuntevat olonsa kovaksi ku ovat saanee särkiä toisen autoa.
Jos ei nuoriso niin sitten nämä narkkarihintit ja muuten vaan kännissä koheltavat runkkarit.
-
Kotkansaaren tuntien en yllätttynyt. :idiot2: Toivottavasti jäävät kiinni.
-
Hakekaa pois ja tuokaa mulle vaikka toimiva 900 saappi tilalle.
-
Ja mä oon jotenkin vihattu täysin aiheetta, eli sinänsä en yllättynyt yhtään.
-
Hakekaa pois ja tuokaa mulle vaikka toimiva 900 saappi tilalle.
Anteeksi uteliaisuuteni, mutta miksi Saab? Miksei Mb, VW tai toinen vähemmän ajettu Volvo, tai joku japsi?
Huonoja Volvojakin sattuu eteen, mutta n. 80 % niistä 1000e ostoksista on kyllä toimivia...
Itsellä sen verran kokemusta, että: Renault Laguna -99: 200e (leimaa, korjauksiin 37e)
Mitsubishi Galant -91 (korjauksiin n. 50e -> leimalle ja läpi).
Nämä esimerkit ovat tottakai tuuria ja tuosta Rellusta pyydettiin 1500e alunperin, mutta isä sai sen halvalla (omistajan mielenhäiriö?)
Kyllä kuitenkin 800 - 1000 e, saa ihan soivia pelejä, joille omistajille ei ole enää käyttöä yms. :)
-
Oletko varma, että soittimen asennuksen yhteydessä ei ole irronnut puolalle menevä johto / sytytyspuolen / ecun virta johto. Jos boksit / puola ei saa virtaa avaimen ollessa start asennossa voi käynnistys olla pikkasen heikkoa. Kipinää voi tulla, mutta se on ihan kuin vanhasta sytkäristä, josta on kivet loppu.
Omaan 2 satkuun tein joskus muinoin katkaisijan, josta sai ecun virrat pois.
-
Oletko varma, että soittimen asennuksen yhteydessä ei ole irronnut puolalle menevä johto / sytytyspuolen / ecun virta johto. Jos boksit / puola ei saa virtaa avaimen ollessa start asennossa voi käynnistys olla pikkasen heikkoa. Kipinää voi tulla, mutta se on ihan kuin vanhasta sytkäristä, josta on kivet loppu.
Omaan 2 satkuun tein joskus muinoin katkaisijan, josta sai ecun virrat pois.
Ihan mielenkiinnosta: Miten on mahdollista irroittaa puolalle menevä johto soittimen asennuksessa? Kun autoissa tuppaa yleensä olemaan paneeli siellä mankan ja konehuoneen johtojen välissä, etteivät mene sekaisin... (ainakin omassa seiskassa), ja "maalaisjärjen" mukaan (siis jos tietää autoista :) ) puolan johto on paksumpi kuin soittimen johto.
Tottakai on mahdollista että jollain sähköinsinöörillä on mennyt piuhat sekaisin... :buck2:
-
Ihan mielenkiinnosta: Miten on mahdollista irroittaa puolalle menevä johto soittimen asennuksessa? Kun autoissa tuppaa yleensä olemaan paneeli siellä mankan ja konehuoneen johtojen välissä, etteivät mene sekaisin... (ainakin omassa seiskassa), ja "maalaisjärjen" mukaan (siis jos tietää autoista :) ) puolan johto on paksumpi kuin soittimen johto.
Tottakai on mahdollista että jollain sähköinsinöörillä on mennyt piuhat sekaisin... :buck2:
Nyt taidat sekoittaa puolan paksun korkeajännitejohdon johtoihin, jossa viedään virta puolalle. Se johto kun on ihan samannäköistä kuin kaikki muutkin johdot. Korkeajännitepiuhahan taas menee vaan puolalta jakajalle.
-
Ei oo mun auto enää :)
-
ja nyt takaisin polkupyörien pariin jos sielä sujuis paremmin.
-
toivottavasti lähti foorumilaiselle joka laittaa ton iskuun.
-
Ihan mielenkiinnosta: Miten on mahdollista irroittaa puolalle menevä johto soittimen asennuksessa? Kun autoissa tuppaa yleensä olemaan paneeli siellä mankan ja konehuoneen johtojen välissä, etteivät mene sekaisin... (ainakin omassa seiskassa), ja "maalaisjärjen" mukaan (siis jos tietää autoista :) ) puolan johto on paksumpi kuin soittimen johto.
Tottakai on mahdollista että jollain sähköinsinöörillä on mennyt piuhat sekaisin... :buck2:
Tää kirjoitus oli varmaan kirjoitettu täysissä sielun ja ruumiin voimissa :juhau:
Nyt taidat sekoittaa puolan paksun korkeajännitejohdon johtoihin, jossa viedään virta puolalle. Se johto kun on ihan samannäköistä kuin kaikki muutkin johdot. Korkeajännitepiuhahan taas menee vaan puolalta jakajalle.
Tuossa se ajatus jo sitten tulikin toistettua.
Ei näistä pari vuosikymmentä vanhoista ja puolimilliä ajetuista tiedä mitä puuhapiuhoja sieltä kojelaudan alta löytyy.
Jos uusi omistaja on foorumilainen niin olisi kiva kuulla mikä siellä oli vikana. Toinen veikkaus tuon puolan virran saannin ohella on hajonnut ecu.
-
Saatte kyllä tietää parin kuukauden sisään.
-
Harmi että näin nopeasti tiet erkanivat Volvon kanssa.
Saattaa olla että se V8 3.6 quattro Audi ei ole myöskään mikään oikotie onneen. On meinaan "pikkaisen" monimutkaisempaa tekniikkaa (ja kalliimpaa) kuin 245.
-
Ei ole kuulemma ostanut Audia, siinä oli jotain probleemaa (ruostetta nyt ainakin). Tilalle tulee Accordi.
(tämä tieto bongattuna toiselta foorumilta)
-
Pakko kirjoittaa tähän.
Ensinnäkin, hävetää mitä paskaa olen tänne pari vuotta sitten suoltanut. Tietotaito autoissa oli silloinkin harrasteluun riittävää, liekö sitten postaushetkellä vaan ollut mielenkiinto aiheeseen vähäistä.
Volvon vika: Jälkiasenteinen sulake oli kuulemma palanut jostain paikasta, jonne ei nähnyt kuin purkamalla puoli autoa. Ehkä oli parempi että luovuin tuosta räpellyksestä. Ja onneksi ymmärsin nuorena, tyhmänä poikana että kyse oli yksilöstä - Ja olen päätynyt monastikin ostamaan Volvoja, vaikka muillakin merkeillä on päästelty menemään.
Tällä hetkellä omistuksessa ei ole kuin sininen 945 FB, parin alkuperäiskuntoisen pappaseiskan (Kyllä, BMW.) lisäksi. Lauantaina saattaa tilanne muuttua.
Naurakaa yhtä makeasti kuin minä.