RallyBaron  Samppasport

Volvo 245 GLT 2.0 STW vm. 1990, 5-V Ruisku, 516000km

  • 98 Vastauksia
  • 30219 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kauppine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 357
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT 2.0 STW vm. 1990, 5-V Ruisku, 516000km
« Vastaus #45 : 06.08.2012, 20:36:02 »
On se nyt kummaa jos ei kukaan osaa 240 Volvoa korjata? On kuitenkin yksinkertaisimmasta päästä olevaa tekniikkaa sisältävä auto.
Joku tuossa aikaisemmin jo ehdottikin että vie lähimmälle verstaalle laitettavaksi. Tuskin on kovin kallis keikka kun ammattimiehet näkee heti mikä vikana.
Mikään alle tonnin 850 tuskin on oikotie onneen.

Täysin samaa mieltä. Korjaamolle jos ei muuten vikaa löydy. Tulee halvemmaksi kuin vuoron perään osien vaihtelu.  ::)

Ja ensinnäkin mitä se tekee ja mitä ei? Tuleeko bensaa, tuleeko kipinää? Mitä kaikkea vaihdettu ja mihin koskettu?

Onko saanut esim. lenkkaria ja huudatettu rajottimella (vielä pahempi jos ei ole rajotettua pyörijää, vai onks näissä sähköruiskuissa sytkäboxissa se rajotin?), eli onko voinut polttaa venttiili(t)n/ jako hypännyt.  Ja jakohan voi pahimmillaan hypätä reilummassa moottorijarrutuksessa jos hihna alkaa olla entinen... Se ei ole monen minuutin homma tarkastaa.
« Viimeksi muokattu: 06.08.2012, 20:38:12 kirjoittanut kauppine »

Poissa HIGHEND

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 166
  • Pappavolvoilua. Ja muita mukavia lötköttimiä.
Vs: Volvo 245 GLT 2.0 STW vm. 1990, 5-V Ruisku, 516000km
« Vastaus #46 : 06.08.2012, 21:17:53 »
Korjaamo maksaa eikä välttämättä saa hyvää autoa kuitenkaan.
S80 2.4D & 240 B200E
Lisäksi kaiken maailman pönttöä ja päristintä

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 929
  • If it works, don't fix it.

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: Volvo 245 GLT 2.0 STW vm. 1990, 5-V Ruisku, 516000km
« Vastaus #48 : 06.08.2012, 21:21:32 »
Korjaamo maksaa eikä välttämättä saa hyvää autoa kuitenkaan.

uusi auto maksaa ja voi olla ihan täyspaska.

Poissa Tuomas-89

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Miekka Kirves Hakku Lapio
    • V70 D5 -04
Vs: Volvo 245 GLT 2.0 STW vm. 1990, 5-V Ruisku, 516000km
« Vastaus #49 : 06.08.2012, 21:45:27 »
heitän tyhmän ajatuksen tänne et onko puola kunnossa jos ei kipinää tuu  :idiot2:
ja jakaja + pyörijä

Volvo Pro & iCarsoft i906 Volvo vikakoodinlukua Ylöjärvi-Tre sarankulman alueella

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2090
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Volvo 245 GLT 2.0 STW vm. 1990, 5-V Ruisku, 516000km
« Vastaus #50 : 06.08.2012, 22:59:02 »
onko se ykk nyt vaihdettu vai ei? ja miten se yleismittarin kädessä pysyminen? sähkökuviakin tarjottiin...

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Volvo 245 GLT 2.0 STW vm. 1990, 5-V Ruisku, 516000km
« Vastaus #51 : 06.08.2012, 23:03:57 »
Parit omakohtaset kokemukset: Tarkasta onko jakajankannessa hapettumia ja tarkasta ettei se keskimmäinen puolalta tuleva tinni ole jumittunut
pohjaan. Suriseeko bensapumppu? Eli onko maa tai virtapuoli kunnossa? Mulla 360 irtos ihan pumpun maapiuha liitinrungosta ja auto pysähty siihen.
Johto takas ja matka jatku.

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 626
Vs: Volvo 245 GLT 2.0 STW vm. 1990, 5-V Ruisku, 516000km
« Vastaus #52 : 07.08.2012, 19:58:35 »
Onko tässä perinteinen sytytyspuola vielä? Sitä kannattaa kokeilla toista, jos jollain tutulla sattuu olemaan vastaavanlaista autoa, tai ees sitä puolaa kokeiltavissa..
Nimim. Isäukon seiskasta hävis aikanaan kipinä, paikallinen autosähköasentaja tutki asiaa viikon, eikä löytänyt vikaa, no hinattiin takas omaan pihaan, seisoi reilun 3kk, kunnes ite keksin koittaa toista virtapuolaa, lähti ekalla starttauksella käyntiin! Asentaja oli kai mitannu puolan, mut ei kokeillu kuitenkaan toisella vastaavalla ::)
V70 '01
Caprice Classic '84

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 245 GLT 2.0 STW vm. 1990, 5-V Ruisku, 516000km
« Vastaus #53 : 07.08.2012, 20:17:17 »
Mitä nettiautosta kattelin niin ei noita kasipuolikkaita oikein alle tonnilla saa..

=adv_search&PL[0]=advSearch.php?qs=Y?id=81646846@tb=tmp_find_agent&id_model=996]http://www.nettiauto.com/listAdvSearchFindAgent.php?id=81646846&tb=tmp_find_agent&PN[0]=adv_search&PL[0]=advSearch.php?qs=Y?id=81646846@tb=tmp_find_agent&id_model=996 <- takatuuppareita

Joo kompataan, kyllä siitä hyvästä 850:sta saa sen min. 1500 e maksaa, siis jos käy tuuri.
Itse kyllä suosittelisin takapotkun ostamista, kun eivät ole niin vika-alttiita (vs. etuvetoisten puslat yms.), eikä kulutuksessakaan ole suurta eroa...

Poissa HIGHEND

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 166
  • Pappavolvoilua. Ja muita mukavia lötköttimiä.
Vs: Volvo 245 GLT 2.0 STW vm. 1990, 5-V Ruisku, 516000km
« Vastaus #54 : 08.08.2012, 06:38:56 »
Puola testattu toimivaksi, virranjakajan kansi + pyörijä vaihdettu uusiin, hall-anturi on ruostunut kiinni ja mistään muusta en sitten ymmärtänytkään mitään. YKK:n on vaikea päästä käsiksi ilman työkaluja ja osien purkamisa, johon en keskustan parkkialueella rupea.

Tänään kiillotin ja putsasin auton sisältä, kaikki roina veks ja pahvit yms. takaisin paikoilleen, romikselta löyty ehjä keskikyyrnoja, 70-luvun mallin orkkis kasettisoitin, uudet sisustuksen listat sekä 264GLE:n maski ja mallimerkintä.
S80 2.4D & 240 B200E
Lisäksi kaiken maailman pönttöä ja päristintä

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Volvo 245 GLT 2.0 STW vm. 1990, 5-V Ruisku, 516000km
« Vastaus #55 : 08.08.2012, 09:14:32 »
Puola testattu toimivaksi, virranjakajan kansi + pyörijä vaihdettu uusiin, hall-anturi on ruostunut kiinni ja mistään muusta en sitten ymmärtänytkään mitään. YKK:n on vaikea päästä käsiksi ilman työkaluja ja osien purkamisa, johon en keskustan parkkialueella rupea.

Tänään kiillotin ja putsasin auton sisältä, kaikki roina veks ja pahvit yms. takaisin paikoilleen, romikselta löyty ehjä keskikyyrnoja, 70-luvun mallin orkkis kasettisoitin, uudet sisustuksen listat sekä 264GLE:n maski ja mallimerkintä.
Ykk-anturin vaihtoon Ei tarvi kun 1/4" räikän, jatkon ja 10mm hylsyn
No kun halvalla sai.

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: Volvo 245 GLT 2.0 STW vm. 1990, 5-V Ruisku, 516000km
« Vastaus #56 : 08.08.2012, 11:32:30 »
Tai vaihtoehtosesti 10mm lenkki. Itse pelkästään ko.työkalun kanssa vaihdoin tienvarressa (Helsingissä) omaan 945:seen ja aikaa meni melkeen 5minuuttia..

Jos tähän ei kykene niin parasta siirtyä esim. julkisen liikenteen piiriin..
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 245 GLT 2.0 STW vm. 1990, 5-V Ruisku, 516000km
« Vastaus #57 : 08.08.2012, 11:43:32 »
Tai vaihtoehtosesti 10mm lenkki. Itse pelkästään ko.työkalun kanssa vaihdoin tienvarressa (Helsingissä) omaan 945:seen ja aikaa meni melkeen 5minuuttia..

Jos tähän ei kykene niin parasta siirtyä esim. julkisen liikenteen piiriin..
945:seenhan se onkin laulua ja viheltelyä, mutta 20 on 10cm vähemmän tilaa koneen ja tulipellin välissä, se on aika jämpti väli. Mutta 10mm siro lenkki tai varttituuman hylsy ja nivel ja jatkoja niin onnistuu se parkiksella.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT 2.0 STW vm. 1990, 5-V Ruisku, 516000km
« Vastaus #58 : 08.08.2012, 23:09:30 »
Nyt on tasokkaampia kuvia.

Autossa tällä hetkellä käynnistysongelma, joka tuli radiota asennettaessa/paikallaan ollessa. Tämän viikon aikana pitäis saada kuntoon. Sulakkeet on jo vaihdettu yms. mutta ei auta :/ Varmasti pienestä kiinni, mutta itse olen vielä autojen suhteen niin tumpelo etten osaa vikaa paikantaa :)

 ei olis ensimmäinen auto joka on tiltannut mankan asennuksen jälkeen.... mutta tuskin tuo ykk vaihto on ylitsepääsemätön parkkialueella.

mä taisin tän nähdäkkin pari/useampi viikko sitten linjaautoaseman edes peltiauki? ajelin harmaal 940 farkulla.....

Poissa HIGHEND

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 166
  • Pappavolvoilua. Ja muita mukavia lötköttimiä.
Vs: Volvo 245 GLT 2.0 STW vm. 1990, 5-V Ruisku, 516000km
« Vastaus #59 : 09.08.2012, 05:24:48 »
Niin näit. Jos sulla on 1997-mallinen 940 minkä rek.tunnus alkaa TIB-, tiedän sinut. Se oli just sw kun saatiin fuksinniityllä käyntiin ja ajettiin se 150 metriä ja siihen linskille se jäi moneksi päiväksi.
S80 2.4D & 240 B200E
Lisäksi kaiken maailman pönttöä ja päristintä

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron