Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: seiskanelonen - 24.07.2012, 00:40:18
-
Terve foorumille!
Tuollainen kone jossa kannentiiviste(luultavasti) vähän tihkuaa termostaatin kohdilta. Vuoto on varsin mitätön vielä, ei tarvi lisätä nestettä kuin ehkä 2-3000 km ajon jälkeen. Selkeä ohje it miehelle. Mitä kannattaa irroittaa ja vaihtaa, Kaikki käsityökalut löytyy ja nosturi sekä ilmanpainevehkeet.
En kumminkaan hötkyile remontin kanssa koska mitään häiriötä ei vielä ole koettavissa, ja tuo havainto tehtiin vasta viikko sitten. Lämmöt ei nouse, eikä muutenkaan mitään ongelmaa. Ainoastaan havainto että, pieni helmi glygolia pursuaa termostaatin kohdalta kannentiivisteestä.
Autolla ajettu 260 000 ja huollettu tip top.
Kaksi kertaa olen kannen nostanut tavallisesta b-koneesta mutten turbosta.
-
luulin kerran samaa, laitoin koneen käyntiin ja totesi veden tulevan termarikotelosta. Olisiko sama vika?
-
luulin kerran samaa, laitoin koneen käyntiin ja totesi veden tulevan termarikotelosta. Olisiko sama vika?
Voisin kompata että katto eka vuotaako suoraan termarilta... Tuossa omassa classicissa katoin eka kans että pahvin välistä tulis... Kuivaus ja auto käyntiin ja sieltä termarin kopan välistä tiputti hiljaksiin. Uus tiiviste ja vuoto loppu ::)
Terve foorumille!
Tuollainen kone jossa kannentiiviste(luultavasti) vähän tihkuaa termostaatin kohdilta. Vuoto on varsin mitätön vielä, ei tarvi lisätä nestettä kuin ehkä 2-3000 km ajon jälkeen. Selkeä ohje it miehelle. Mitä kannattaa irroittaa ja vaihtaa, Kaikki käsityökalut löytyy ja nosturi sekä ilmanpainevehkeet.
En kumminkaan hötkyile remontin kanssa koska mitään häiriötä ei vielä ole koettavissa, ja tuo havainto tehtiin vasta viikko sitten. Lämmöt ei nouse, eikä muutenkaan mitään ongelmaa. Ainoastaan havainto että, pieni helmi glygolia pursuaa termostaatin kohdalta kannentiivisteestä.
Autolla ajettu 260 000 ja huollettu tip top.
Kaksi kertaa olen kannen nostanut tavallisesta b-koneesta mutten turbosta.
Eihän tuossa suoranaisesti eroa oo kuin turbo pakosarjan jatkeena.
-
Kaksi kertaa olen kannen nostanut tavallisesta b-koneesta mutten turbosta.
Eipä tuossa ole eroa kuin se turbo.
Vast'ikään tein täydellisen kansipokan (kansi 0,3mm kiero ja nokkalinja vielä enemmän).
Itse irroitin turbon sarjasta ja jätin kiinni putkeen ja nostin koko kannen kaikkinensa pois.
Tsekkaa samalla kun kansi on irti, että kuinka pahasti kanavien keskitykset ovat metsässä. Eli kevyt porttaus kannattaa tehdä samalla vaivalla kun hattu on pois lohkon päältä. Omassa kannessa isoimmat heitot olivat reilun 3mm.
-
Kiitokset vastauksista, tarkistin tosiaan sen termarikotelon ja sieltähän se vuoto löytyi. Helpotti ainakin korjausoperaatiota. Elikkä opiksi jälleen lukijoillekin.
-
Kiitokset vastauksista, tarkistin tosiaan sen termarikotelon ja sieltähän se vuoto löytyi. Helpotti ainakin korjausoperaatiota. Elikkä opiksi jälleen lukijoillekin.
Hyvä niin että selvisit noin pienellä. Itsellä olis lämppärin sisäkennon vaihto edessä. :facepalm:
-
Itsellä olis lämppärin sisäkennon vaihto edessä. :facepalm:
900 on kahta mallia, ne joihin on vaihdettu kenno, ja ne joihin ei ole vielä vaihdettu kennoa. Vaihda myös se 2-toimialipainekalvo.
-
600 000 mittarissa, eikä ole vaihdettu. nesteet toki on vaihdettu tunnollisesti. hyllyssä toki on jo ollut vuosia ostettuna. varalle. tähän 94-mustaihomalliin sen saaneekin vaihdettua ilman koko auton purkua. ::)
-
Kumpaa suosittelette 87- vai 92 asteista.kun sattuu molemmat olemaan varalla( volvo orig.) ja FT kone
-
92 menty kesät talvet.
87 lähinnä kesätermari
-
600 000 mittarissa, eikä ole vaihdettu. nesteet toki on vaihdettu tunnollisesti. hyllyssä toki on jo ollut vuosia ostettuna. varalle. tähän 94-mustaihomalliin sen saaneekin vaihdettua ilman koko auton purkua. ::)
No, ollos huoletta, kyllä se kenno puhkeaa pian...
Ja en osaa sanoa, onko karvalakki-mallin kennon vaihto samanlainen urakka kuin ilmastoidun mallin... :o
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=141.0
Samalla kun ilmastoidun mallin lämppäri on levällään, niin todellakin se kaksitoiminen kello kannattaa vaihtaa, koska sen vaihtaminen on liki kennon vaihtoa vastaava urakka.
-
Ja en osaa sanoa, onko karvalakki-mallin kennon vaihto samanlainen urakka kuin ilmastoidun mallin... :o
Ei ole, poljintellinki purkaen ja kenno sujahtaa ulos miedon kiroamisen ja huudon saattelemana.
Samalla kun ilmastoidun mallin lämppäri on levällään, niin todellakin se kaksitoiminen kello kannattaa vaihtaa, koska sen vaihtaminen on liki kennon vaihtoa vastaava urakka.
Eipä ole tuommosta osaaakaan niin se ei mene rikki :P
-
Ei ole, poljintellinki purkaen ja kenno sujahtaa ulos miedon kiroamisen ja huudon saattelemana.
Eipä ole tuommosta osaaakaan niin se ei mene rikki :P
:juhau:
Katsoppas tarkasti mitä kirjoitin....
Samalla kun ilmastoidun mallin lämppäri on levällään, niin todellakin se kaksitoiminen kello kannattaa vaihtaa,
;)
-
:2funny:
"Ei ole, poljintellinki purkaen ja kenno sujahtaa ulos miedon kiroamisen ja huudon saattelemana."
Synnytys on iloinen asia! Ja kiroilu on terapiaa. ::)
Volvon kanssa harvemmin, mutta otappa käsittelyyn ooppeli tai volkkari. Hitlerin kostoja ovat molemmat!
:peetu:
-
:pomo:
Nyt lämppärinkennon sitten kokeeksi vaihdoin. Loma kun on ja on aikaa rassata autoakin.
Paikallaan oli ehjä alkuperäinen kokometallinen Volvo-kenno. Sellainen, jota voi korjauttaa jäähdytinkorjaamossa tinalla... Ei vuoda paineilmalla vesiastiassa koestettuna. Toki oli aika likaínen sisältä. Menee hyllyyn varaosaksi.
Kunhan keksii, minkä laittaa suojaksi, ettei aika raiskaa.
Tilalle tuli muovipäätyinen epäilyttävä rimpula. Motonetin aikanaan myymä.
Yksi norjan kruunu löytyi sieltä kennon päältä ja muuta muraa; hiekkaa ja neulasia.
Norjan kruunu selittyy sillä, että tuo oli ensimmäiset 139 tkm Nuorgamissa taksina.
ELK
Se kenno lähtee todellakin tässä tummaihomallissa pois, kun saa ensin päädyn irti ja purkaa letkut ja poljinhässäkän ynnä yhden matolaatikon pois.
Terapiakiroilua aiheuttí vain ne päädyn T15-kannalla olevat pikku ruuvit. Kettumaisessa paikassa ovat.
Muuten homma on helppo! Jotta uusi muovipäätykenno asettuu hyvin, täytyy päätykappaletta vähän avartaa reunoista viilalla.
Samalla poistin tuon yleisen vuotokohteen eli lämmityslaitteen hanan. Ennestään on jo konehuoneen puolella kuulasulku, jolla saa kesäksi taatusti lämmityslaitteen kierron katkaistua.
Nyt on suunnitelmissa sen tilalle yleismallinen lämppärihana, jota alkuperäinen lämmönsäätövipunen vaijerilla säätää.
Ei ole ylivoimainen tehtävä, jahka ehtii...
-
900 on kahta mallia, ne joihin on vaihdettu kenno, ja ne joihin ei ole vielä vaihdettu kennoa. Vaihda myös se 2-toimialipainekalvo.
Katsotaan nyt että koska tuo on edessä. Neljä vuotta auto on minulla ollut ja kokoajan se on vuotanut... :juhau: Ainakin toistaiseksi lämppärin ohjauset toimii eli ei vuotoja alipainepuolella.
-
Katsotaan nyt että koska tuo on edessä. Neljä vuotta auto on minulla ollut ja kokoajan se on vuotanut... :juhau: Ainakin toistaiseksi lämppärin ohjauset toimii eli ei vuotoja alipainepuolella.
Kyllähän ne ohjaukset yleensä toimii, mutta harvemmin vaan ihan niinkuin pitäisi :) Kannattaa puhallella letkut läpi nini voi yllättyä.