Elekma  Autoracing

940 FT-94 kannentiivisteen vaihto

  • 16 Vastauksia
  • 9462 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seiskanelonen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 286
  • www.vrcf.fi
940 FT-94 kannentiivisteen vaihto
« : 24.07.2012, 00:40:18 »
Terve foorumille!
Tuollainen kone jossa kannentiiviste(luultavasti) vähän tihkuaa termostaatin kohdilta. Vuoto on varsin mitätön vielä, ei tarvi lisätä nestettä kuin ehkä 2-3000 km ajon jälkeen. Selkeä ohje it miehelle. Mitä kannattaa irroittaa ja vaihtaa, Kaikki käsityökalut löytyy ja nosturi sekä ilmanpainevehkeet.
En kumminkaan hötkyile remontin kanssa koska mitään häiriötä ei vielä ole koettavissa, ja tuo havainto tehtiin vasta viikko sitten. Lämmöt ei nouse, eikä muutenkaan mitään ongelmaa. Ainoastaan havainto että, pieni helmi glygolia pursuaa termostaatin kohdalta kannentiivisteestä.
Autolla ajettu 260 000  ja huollettu tip top.
Kaksi kertaa olen kannen nostanut tavallisesta b-koneesta mutten turbosta.
sisäänajettuja volvoja
144Gl-74, 244 Dl-79,  244 Dl-83,  244 Gle-84,
740 Gle-90, 940 Ft-94

s73

  • Vieras
Vs: 940 FT-94 kannentiivisteen vaihto
« Vastaus #1 : 24.07.2012, 05:50:17 »
luulin kerran samaa, laitoin koneen käyntiin ja totesi veden tulevan termarikotelosta. Olisiko sama vika?

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3822
  • 195hv/406Nm
Vs: 940 FT-94 kannentiivisteen vaihto
« Vastaus #2 : 24.07.2012, 12:47:10 »
luulin kerran samaa, laitoin koneen käyntiin ja totesi veden tulevan termarikotelosta. Olisiko sama vika?
Voisin kompata että katto eka vuotaako suoraan termarilta... Tuossa omassa classicissa katoin eka kans että pahvin välistä tulis... Kuivaus ja auto käyntiin ja sieltä termarin kopan välistä tiputti hiljaksiin. Uus tiiviste ja vuoto loppu  ::)

Terve foorumille!
Tuollainen kone jossa kannentiiviste(luultavasti) vähän tihkuaa termostaatin kohdilta. Vuoto on varsin mitätön vielä, ei tarvi lisätä nestettä kuin ehkä 2-3000 km ajon jälkeen. Selkeä ohje it miehelle. Mitä kannattaa irroittaa ja vaihtaa, Kaikki käsityökalut löytyy ja nosturi sekä ilmanpainevehkeet.
En kumminkaan hötkyile remontin kanssa koska mitään häiriötä ei vielä ole koettavissa, ja tuo havainto tehtiin vasta viikko sitten. Lämmöt ei nouse, eikä muutenkaan mitään ongelmaa. Ainoastaan havainto että, pieni helmi glygolia pursuaa termostaatin kohdalta kannentiivisteestä.
Autolla ajettu 260 000  ja huollettu tip top.
Kaksi kertaa olen kannen nostanut tavallisesta b-koneesta mutten turbosta.
Eihän tuossa suoranaisesti  eroa oo kuin turbo pakosarjan jatkeena.

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 FT-94 kannentiivisteen vaihto
« Vastaus #3 : 24.07.2012, 14:05:02 »
Kaksi kertaa olen kannen nostanut tavallisesta b-koneesta mutten turbosta.

Eipä tuossa ole eroa kuin se turbo.

Vast'ikään tein täydellisen kansipokan (kansi 0,3mm kiero ja nokkalinja vielä enemmän).

Itse irroitin turbon sarjasta ja jätin kiinni putkeen ja nostin koko kannen kaikkinensa pois.

Tsekkaa samalla kun kansi on irti, että kuinka pahasti kanavien keskitykset ovat metsässä. Eli kevyt porttaus kannattaa tehdä samalla vaivalla kun hattu on pois lohkon päältä.  Omassa kannessa isoimmat heitot olivat reilun 3mm.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa seiskanelonen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 286
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 FT-94 kannentiivisteen vaihto
« Vastaus #4 : 25.07.2012, 14:05:37 »
Kiitokset vastauksista, tarkistin tosiaan sen termarikotelon ja sieltähän se vuoto löytyi. Helpotti ainakin korjausoperaatiota. Elikkä opiksi jälleen lukijoillekin.
sisäänajettuja volvoja
144Gl-74, 244 Dl-79,  244 Dl-83,  244 Gle-84,
740 Gle-90, 940 Ft-94

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10044
  • Teiden tukko
Vs: 940 FT-94 kannentiivisteen vaihto
« Vastaus #5 : 25.07.2012, 20:34:04 »
Kiitokset vastauksista, tarkistin tosiaan sen termarikotelon ja sieltähän se vuoto löytyi. Helpotti ainakin korjausoperaatiota. Elikkä opiksi jälleen lukijoillekin.

Hyvä niin että selvisit noin pienellä. Itsellä olis lämppärin sisäkennon vaihto edessä. :facepalm:
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2446
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 FT-94 kannentiivisteen vaihto
« Vastaus #6 : 25.07.2012, 22:46:09 »
Itsellä olis lämppärin sisäkennon vaihto edessä. :facepalm:

900 on kahta mallia, ne joihin on vaihdettu kenno, ja ne joihin ei ole vielä vaihdettu kennoa. Vaihda myös se 2-toimialipainekalvo.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa sfrhkki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 480
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 FT-94 kannentiivisteen vaihto
« Vastaus #7 : 26.07.2012, 18:20:34 »
600 000 mittarissa, eikä ole vaihdettu. nesteet toki on vaihdettu tunnollisesti. hyllyssä toki on jo ollut vuosia ostettuna. varalle. tähän 94-mustaihomalliin sen saaneekin vaihdettua ilman koko auton purkua. ::)

Poissa seiskanelonen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 286
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 FT-94 termostaatin vaihto?
« Vastaus #8 : 27.07.2012, 00:37:10 »
Kumpaa suosittelette 87- vai 92 asteista.kun sattuu molemmat olemaan varalla( volvo orig.) ja FT kone
sisäänajettuja volvoja
144Gl-74, 244 Dl-79,  244 Dl-83,  244 Gle-84,
740 Gle-90, 940 Ft-94

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 FT-94 kannentiivisteen vaihto
« Vastaus #9 : 27.07.2012, 00:39:54 »
92 menty kesät talvet.
87 lähinnä kesätermari

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 FT-94 kannentiivisteen vaihto
« Vastaus #10 : 28.07.2012, 16:02:54 »
600 000 mittarissa, eikä ole vaihdettu. nesteet toki on vaihdettu tunnollisesti. hyllyssä toki on jo ollut vuosia ostettuna. varalle. tähän 94-mustaihomalliin sen saaneekin vaihdettua ilman koko auton purkua. ::)

No, ollos huoletta, kyllä se kenno puhkeaa pian...

Ja en osaa sanoa, onko karvalakki-mallin kennon vaihto samanlainen urakka kuin ilmastoidun mallin...  :o

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=141.0

Samalla kun ilmastoidun mallin lämppäri on levällään, niin todellakin se kaksitoiminen kello kannattaa vaihtaa, koska sen vaihtaminen on liki kennon vaihtoa vastaava urakka.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 940 FT-94 kannentiivisteen vaihto
« Vastaus #11 : 30.07.2012, 11:48:01 »
Ja en osaa sanoa, onko karvalakki-mallin kennon vaihto samanlainen urakka kuin ilmastoidun mallin...  :o
Ei ole, poljintellinki purkaen ja kenno sujahtaa ulos miedon kiroamisen ja huudon saattelemana.

Samalla kun ilmastoidun mallin lämppäri on levällään, niin todellakin se kaksitoiminen kello kannattaa vaihtaa, koska sen vaihtaminen on liki kennon vaihtoa vastaava urakka.
Eipä ole tuommosta osaaakaan niin se ei mene rikki  :P
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 FT-94 kannentiivisteen vaihto
« Vastaus #12 : 30.07.2012, 16:30:28 »
Ei ole, poljintellinki purkaen ja kenno sujahtaa ulos miedon kiroamisen ja huudon saattelemana.
Eipä ole tuommosta osaaakaan niin se ei mene rikki  :P

 :juhau:


Katsoppas tarkasti mitä kirjoitin....

Lainaus
Samalla kun ilmastoidun mallin lämppäri on levällään, niin todellakin se kaksitoiminen kello kannattaa vaihtaa,

 ;)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa sfrhkki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 480
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 FT-94 kannentiivisteen vaihto
« Vastaus #13 : 31.07.2012, 13:53:33 »
 :2funny:
"Ei ole, poljintellinki purkaen ja kenno sujahtaa ulos miedon kiroamisen ja huudon saattelemana."

Synnytys on iloinen asia! Ja kiroilu on terapiaa.  ::)

Volvon kanssa harvemmin, mutta otappa käsittelyyn ooppeli tai volkkari. Hitlerin kostoja ovat molemmat!
 :peetu:

Poissa sfrhkki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 480
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 FT-94 kannentiivisteen vaihto
« Vastaus #14 : 31.07.2012, 21:51:23 »
 :pomo:
Nyt lämppärinkennon sitten kokeeksi vaihdoin. Loma kun on ja on aikaa rassata autoakin.
Paikallaan oli ehjä alkuperäinen kokometallinen Volvo-kenno. Sellainen, jota voi korjauttaa jäähdytinkorjaamossa tinalla... Ei vuoda paineilmalla vesiastiassa koestettuna. Toki oli aika likaínen sisältä. Menee hyllyyn varaosaksi.
Kunhan keksii, minkä laittaa suojaksi, ettei aika raiskaa.
Tilalle tuli muovipäätyinen epäilyttävä rimpula. Motonetin aikanaan myymä.
Yksi norjan kruunu löytyi sieltä kennon päältä ja muuta muraa; hiekkaa ja neulasia.
Norjan kruunu selittyy sillä, että tuo oli ensimmäiset 139 tkm Nuorgamissa taksina.
 ELK
Se kenno lähtee todellakin tässä tummaihomallissa pois, kun saa ensin päädyn irti ja purkaa letkut ja poljinhässäkän ynnä yhden matolaatikon pois.
Terapiakiroilua aiheuttí vain ne päädyn T15-kannalla olevat pikku ruuvit. Kettumaisessa paikassa ovat.
Muuten homma on helppo! Jotta uusi muovipäätykenno asettuu hyvin, täytyy päätykappaletta vähän avartaa reunoista viilalla.
Samalla poistin tuon yleisen vuotokohteen eli lämmityslaitteen hanan.  Ennestään on jo konehuoneen puolella kuulasulku, jolla saa kesäksi taatusti lämmityslaitteen kierron katkaistua.
Nyt on suunnitelmissa sen tilalle yleismallinen lämppärihana, jota alkuperäinen lämmönsäätövipunen vaijerilla säätää.
Ei ole ylivoimainen tehtävä, jahka ehtii...

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo