Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: jas66 - 01.02.2011, 14:51:41
-
Mitä öljyä voin lisätä ohjaustehostimeen? Auto on V70 vm 2001 ja volkkarin TDI koneella. Pakkasella oli letkuliitos vuotanut ja nyt öljyä pitäisi lisätä. Ohjekirja tietenkin varottaa laittamasta muuta kuin volvon "omaa" öljyä. Huoltiksella epäilivät, että voisko laittaa ATF:ä mutta vain asiakkaaan vastuulla.
-
Pentosin CHF 11S tai sitte Febi Febi S6161.
Noi on ne mitä sinne suositellaan.
-
Mä laitoin omaani tätä.
(http://i750.photobucket.com/albums/xx147/pomo_62/Volvo/Tehostinljy.jpg)
Muistaakseni vihreää väriltään.
-
Mä laitoin omaani tätä.
(http://i750.photobucket.com/albums/xx147/pomo_62/Volvo/Tehostinljy.jpg)
Muistaakseni vihreää väriltään.
Tuota laitoin itsekkin, ja empä muuta ainakaan itte laittaisi, juu, ja vihertävää on.
-
OK, kiitos vastauksista. Paljonkohan tuo litran purkki vollen omaa maksaa.
-
OK, kiitos vastauksista. Paljonkohan tuo litran purkki vollen omaa maksaa.
Siinä 15-25e/litra, oli ainakin vuosi sitten kun sitä ostin. Hinnathan toki on voineet muuttua.
-
OK, kiitos vastauksista. Paljonkohan tuo litran purkki vollen omaa maksaa.
Parinkympin hujakoilla viime talvena.
-
Tuohon tarvii laittaa ainoastaan Volvon öljyä sen takia jos ei pysty hallitsemaan mieltään.. :pomo:
-
Tasan kakskymppiä oli tänään ku Hämikseltä purkin hain.
Se mua vaan ihmetytti, et mitähän kuraa siellä säiliössä ennestään oli, ku se oli taskulampun valossa ihan ruskean väristä... ???
-
Tasan kakskymppiä oli tänään ku Hämikseltä purkin hain.
Se mua vaan ihmetytti, et mitähän kuraa siellä säiliössä ennestään oli, ku se oli taskulampun valossa ihan ruskean väristä... ???
Se pakkaa olemaan öljyjen ominaisuus, että vaihtamatta vaihtaa väriään,,,,,,eli paskaa kertyy mukaan ;)
-
Tuohon tarvii laittaa ainoastaan Volvon öljyä sen takia jos ei pysty hallitsemaan mieltään.. :pomo:
Ja jos ei viitsi puhdistaa järjestelmää :) itse en ainakaan vanhoihin alkuperäisiin mitään muuta kaatais, ilman että olisin varma, että vanhat öljyt on tosiaankin pois järjestelmästä.
-
Se pakkaa olemaan öljyjen ominaisuus, että vaihtamatta vaihtaa väriään,,,,,,eli paskaa kertyy mukaan ;)
Onko tohon tehostajan öljyyn olemassa jotain vaihtosuositusta? Vai kannattaisiko vaihtaa ihan muuten vaan, sillä öljyn ominaisuudet tuskin paranevet, jos paskaa on seassa niin paljon että värikin vaihtuu... ???
-
heitämpä tähän väliin tämmösen kymysyksen: omassa on nähtävästi laitettu joskus tilalle normit atf öljyt koska punasta, eli laitanko jatkossaki atf:ää vai onko myöhästä vaihtaa volvon orkkikseen? (volvo s80 -99 tdi)
-
heitämpä tähän väliin tämmösen kymysyksen: omassa on nähtävästi laitettu joskus tilalle normit atf öljyt koska punasta, eli laitanko jatkossaki atf:ää vai onko myöhästä vaihtaa volvon orkkikseen? (volvo s80 -99 tdi)
Eiköhän se vaihto ole paree tehdä. :pomo:
-
Onko tohon tehostajan öljyyn olemassa jotain vaihtosuositusta? Vai kannattaisiko vaihtaa ihan muuten vaan, sillä öljyn ominaisuudet tuskin paranevet, jos paskaa on seassa niin paljon että värikin vaihtuu... ???
Volvon manuaalin mukaan ei tarvitse vaihtaa, ainoastaan lisätä huoltojen yhteydessä jos on vajausta. Omaan autooni olisi pitänyt lisätä, mutta vanha öljy oli niin ruskeaa että päätin vaihtaa nesteet. 22 euroa maksoi sinisellä tuo litran kannu, joka on sellaista tumman vihreää.
-
Jos on ollut ATF niin se ruskettuu ajan saatossa. Epäilen että tuo vihreä menisi ruskeaksi. Itse en ole tälläistä huomannut.
-
Jahas, mitähän haittaa sit on jos siellä sattui olemaan ATFää ja lisäsin sinne volvon vihreetä??
-
Jahas, mitähän haittaa sit on jos siellä sattui olemaan ATFää ja lisäsin sinne volvon vihreetä??
Ne ei tainnut oikein pelata yhteen. vaahtoutumista yms voi olla seurauksena.
-
Paljonko öljyä vaihdossa menee, riittääkö litran purkki?
-
Paljonko öljyä vaihdossa menee, riittääkö litran purkki?
Jos vaan otat säiliöstä vanhan pois niin riittää. Jos huutelet vähän, niin 2 litraa varaa.
-
Jos vaan otat säiliöstä vanhan pois niin riittää. Jos huutelet vähän, niin 2 litraa varaa.
Ookke! Tehostin ääntelee varsinkin kylmällä... tuskin nesteiden vaihto sitä poistaa mutta eipä niitä ole ikinä vaihdettu niin tuskin pahitteeksi olis uudet litkut :)
-
Ookke! Tehostin ääntelee varsinkin kylmällä... tuskin nesteiden vaihto sitä poistaa mutta eipä niitä ole ikinä vaihdettu niin tuskin pahitteeksi olis uudet litkut :)
0.9 litraa menee säiliöön, jos huuhella tosiaankin haluaa niin parilitraa riittää.
Tehostimen ääntely voi olla sitten jo toinen juttu, joka ei johdu käytettävästä öljystä.
-
0.9 litraa menee säiliöön, jos huuhella tosiaankin haluaa niin parilitraa riittää.
Tehostimen ääntely voi olla sitten jo toinen juttu, joka ei johdu käytettävästä öljystä.
Oikeanlaiset öljyt on sisällä koska on originaalit mutta varmaan kuluneet ja vaihtoajassa. Ei taida olla mitään suositusta vaihtovälistä? Mahtuuhan ääntä maailman kunhan vaan toimii :)
-
Oikeanlaiset öljyt on sisällä koska on originaalit mutta varmaan kuluneet ja vaihtoajassa. Ei taida olla mitään suositusta vaihtovälistä? Mahtuuhan ääntä maailman kunhan vaan toimii :)
Ei muistaakseni ole vaihtoväliä. Kyllä tuo ääntely alkaa olla merkki että kaikki ei oo kunnossa tehostajassa.
Ei kuitenkaan vuoda öljyä pihalle?
-
Ei muistaakseni ole vaihtoväliä. Kyllä tuo ääntely alkaa olla merkki että kaikki ei oo kunnossa tehostajassa.
Ei kuitenkaan vuoda öljyä pihalle?
Ei mulla vaan pumpussa mitään vikaa tunnu olevan vaikka ääntelikin, syystä että öljyä oli liian vähän.
Laitoimpa Forten tehostimiin tarkoitetun lisäaineen sisään ja öljyä riittävästi. Ei ääntele eikä ole tarvinnu kyllä sen jälkeen lisäilläkkään öljyä.
-
Ei muistaakseni ole vaihtoväliä. Kyllä tuo ääntely alkaa olla merkki että kaikki ei oo kunnossa tehostajassa.
Ei kuitenkaan vuoda öljyä pihalle?
No kyllähän noi uudet äänet yleensä herättää epäilykset jostain alkavasta tai piilevästä viasta... aika kova kilohinta silläkin murikalla jos uusimaan joutuu. Eipä näistä kyllä yleensä kuulu kauheesti purnausta.
Ei ole vuotanut pihalle, hydrauliset laitteethan on aina vähän öljyisiä ja märkiä ;)
-
Ei mulla vaan pumpussa mitään vikaa tunnu olevan vaikka ääntelikin, syystä että öljyä oli liian vähän.
Laitoimpa Forten tehostimiin tarkoitetun lisäaineen sisään ja öljyä riittävästi. Ei ääntele eikä ole tarvinnu kyllä sen jälkeen lisäilläkkään öljyä.
Öljymäärä on tietty parasta olla sallituissa rajoissa :)
Mistäs sä tuota Forte Power Steering Treatment:ia olet saanut tai ostanut?? Sain sen käsityksen, että ei myydä yksityisille lainkaan... kerro ihmeessä jos sitä tavallinen tallaaja jostain saa :o
-
Öljymäärä on tietty parasta olla sallituissa rajoissa :)
Mistäs sä tuota Forte Power Steering Treatment:ia olet saanut tai ostanut?? Sain sen käsityksen, että ei myydä yksityisille lainkaan... kerro ihmeessä jos sitä tavallinen tallaaja jostain saa :o
Vammalassa Kiviniityllä ihan myivät tosta vaan kun pyysin. Mä en oo tollasta kuullukkaan ettei saisi myydä. :-\
-
Vammalassa Kiviniityllä ihan myivät tosta vaan kun pyysin. Mä en oo tollasta kuullukkaan ettei saisi myydä. :-\
Voi olla että saa myydä mutta lähinnä korjaamoille ilmeisesti suunnattu, eikä ole kyllä missään varaosaliikkeessä pistänyt silmäänkään ko. merkki. No täytyy kysästä jostain paikallisesta liikkeestä...
-
itellä olis tarkoitus viikonloppuna vaihtaa myös tehostajan öljyt. Tyhmänä kysyn että mitä kautta vanhat öljyt otetaan pois? Itellä V70 t5 01.
-
itellä olis tarkoitus viikonloppuna vaihtaa myös tehostajan öljyt. Tyhmänä kysyn että mitä kautta vanhat öljyt otetaan pois? Itellä V70 t5 01.
Siihen tehostin säiliön takaosaan ylhäällä menee letku. Ota se irti ja laita joku 2L vetoinen astia siihen. Sitten muutamaksi sekunniksi käyntiin kunnes ohjaus jäykistyy ja kuuluu pumpun kurinaa.
Sitten uutta sisään auto käyntiin ja öljytason tarkastus
-
Siihen tehostin säiliön takaosaan ylhäällä menee letku. Ota se irti ja laita joku 2L vetoinen astia siihen. Sitten muutamaksi sekunniksi käyntiin kunnes ohjaus jäykistyy ja kuuluu pumpun kurinaa.
Sitten uutta sisään auto käyntiin ja öljytason tarkastus
Onkohan kovin terveellistä käyttää pumppua "kuivana" :o Ei se varmaan heti leikkaa kiinni mutta voi vahingoittua. Tuolla tavalla toki saa järjestelmän tyhjäksi...
-
Onkohan kovin terveellistä käyttää pumppua "kuivana" :o Ei se varmaan heti leikkaa kiinni mutta voi vahingoittua. Tuolla tavalla toki saa järjestelmän tyhjäksi...
Eihän se kuivana pyöri. Useammasta olen noin tehnyt ja ei ole ongelmia. Voihan sen tehdä niin että tyhjentää imurilla säiliön ja laittaa täyteen uutta. Sitten käyttää auton käynnissä ja sammuttaa samantien jolloin ilmaa ei pääse menemään pumpulle.
-
Ei hyrd.pumppu vielä ekasta ilmakuplasta pyrsi. Sammuttaa heti kun alkaa ääntämään niin ei mitään hätää..
-
Säilyy siellä jonkinlainen öljykalvo hetken aikaa ja TV-shopin litkuilla ei tarvi öljyjä enää ollenkaan :D Noh, ei kuitenkaan kannatane konetta kovasti kierrättää tuon homman aikana...
-
Säilyy siellä jonkinlainen öljykalvo hetken aikaa ja TV-shopin litkuilla ei tarvi öljyjä enää ollenkaan :D Noh, ei kuitenkaan kannatane konetta kovasti kierrättää tuon homman aikana...
Ihan tyhjäkäynnillä menee.
-
Öljymäärä on tietty parasta olla sallituissa rajoissa :)
Mistäs sä tuota Forte Power Steering Treatment:ia olet saanut tai ostanut?? Sain sen käsityksen, että ei myydä yksityisille lainkaan... kerro ihmeessä jos sitä tavallinen tallaaja jostain saa :o
Vammalassa Kiviniityllä ihan myivät tosta vaan kun pyysin. Mä en oo tollasta kuullukkaan ettei saisi myydä. :-\
Eli kyllä se kuulemma niin on ettei sitä pitäisi myydä kuin korjaamoille. :(
Onneks on noita suhteita. :)
-
Itse tein öljynvaihdon näin:
Tyhjensin öljysäiliön imupumpulla tyhjäksi ja irroitin sen säiliön yläosaan tulevan letkun. Tukin letkun reiän ja täytin säiliön piripintaan uudella öljyllä. Sitten laitoin sen yläletkun tyhjään kannuun (kannattaa laittaa tukevasti, ettei lennä öljyt pitkin konehuonetta) ja käynnistin koneen kolmeksi sekunniksi. Nyt öljysäiliö olikin jo tyhjä ja sitten vain täytin uudestaan ja taas käynnistin pariksi sekunniksi. Kun letkusta alkoi tulla puhdasta öljyä, laitoin vaan letkun takaisin säiliöön ja tarkistin öljyntason.
Tällä tavalla ei pumpulle tai järjestelmään joudu yhtään ilmaa ja välttyy järjestelmän ilmakselta (tosin sehän ilmautuu itsestäänkin, mutta suositus olisi että etupää nostettaisiin ilmaan). Ja sitä konetta vaihdon aikana ei kannata käyttää kuin ehkä se 3-4 sekuntia, säiliö tyhjenee todella nopeasti vaikka moottori tyhjäkäynnillä onkin.
-
tosin sehän ilmautuu itsestäänkin, mutta suositus olisi että etupää nostettaisiin ilmaan
Kukahan suosittaa? Ei varmasti ole kyllä mitään hyötyä.
-
Ei tuo mikään virallinen suositus ole, mutta sellaista luin eri keskustelupalstoilta, myös volvolandian foorumilla taisi olla sellaista.
-
Ei tuo mikään virallinen suositus ole, mutta sellaista luin eri keskustelupalstoilta, myös volvolandian foorumilla taisi olla sellaista.
Oisko liittynyt ennemminkin jäähdytysjärjestelmän ilmaukseen.
-
Suhteilla pääsee... Sähän voisit sitä trokailla meille muillekin, köh köh ;)
Mä kysyin jo että saako alennusta jos paljon menee. ;D
-
Oisko liittynyt ennemminkin jäähdytysjärjestelmän ilmaukseen.
Tarkistin tuon, niin kyse ei ollutkaan ilmauksesta, vaan jos haluaa vaihtaa öljyt moottoria käynnistämättä, niin etupään nostamisella ja ratin pyörittämisellä saa öljyt liikkeelle.
-
Ymmärtääkseni ohjaustehostimen säiliön korkin tiivisteen väri=originaaliöljyn väri säiliössä ::)
-
Vihreää on, eikä sinne kannata muuta laittaa kuin tuota ekalla sivulla olevaa orkkista. Epähuomiossa lisäilin atf:ää sinne alkujaan kun luulin sen sinne olevan kelposta. Säiliön vuotamisen takia vaihdoin säiliön ja öljyt huuhdellen, noin vuoden väärillä öljyillä ajellen.
Huomasin että vuotaa edelleen, ja varsinkin pakkasella. Eipä muuta kun tutkimaan> laitoin toisen klemmarin siihen ohueen säiliön tuloputkeen kun tuntu että se sieltä sitä mehii ja ilmavirta levittää sitä sotkien vähän joka paikan.
Nyt on ollu ihan hyvä, hieman kostea muttei kuitenkaan vuoda.
-
Vihreää on, eikä sinne kannata muuta laittaa kuin tuota ekalla sivulla olevaa orkkista. Epähuomiossa lisäilin atf:ää sinne alkujaan kun luulin sen sinne olevan kelposta. Säiliön vuotamisen takia vaihdoin säiliön ja öljyt huuhdellen, noin vuoden väärillä öljyillä ajellen.
Huomasin että vuotaa edelleen, ja varsinkin pakkasella. Eipä muuta kun tutkimaan> laitoin toisen klemmarin siihen ohueen säiliön tuloputkeen kun tuntu että se sieltä sitä mehii ja ilmavirta levittää sitä sotkien vähän joka paikan.
Nyt on ollu ihan hyvä, hieman kostea muttei kuitenkaan vuoda.
Orkkis on Pentosin CHF 202. Ei ne Volvolla itse valmista öljyjä.
-
Öljymäärä on tietty parasta olla sallituissa rajoissa :)
Mistäs sä tuota Forte Power Steering Treatment:ia olet saanut tai ostanut?? Sain sen käsityksen, että ei myydä yksityisille lainkaan... kerro ihmeessä jos sitä tavallinen tallaaja jostain saa :o
Moi, Fortea saa täältä:http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m1b0s4323p0 Tilaan sitä vielä tässä kuussa. Samalla tulee edulliset renkaat.
-
Löytyskö tuota ns.VOLVON OMAA (Pentosin CHF 202) mistään muualta kuin volvolta? Eipä tietenkään....
-
Löytyskö tuota ns.VOLVON OMAA (Pentosin CHF 202) mistään muualta kuin volvolta? Eipä tietenkään....
Itse ostin tänään tuohon S80:een uudet ohjaustehostime öljyt tarvike liikkeestä. vihreä pullo Fedi S6161(CHF 11S) joka on taas samaa ainetta kuin CHF202 ja käy Volvoihn 1998=>
-
Itse ostin tänään tuohon S80:een uudet ohjaustehostime öljyt tarvike liikkeestä. vihreä pullo Fedi S6161(CHF 11S) joka on taas samaa ainetta kuin CHF202 ja käy Volvoihn 1998=>
Paljon makso?
-
Löytyskö tuota ns.VOLVON OMAA (Pentosin CHF 202) mistään muualta kuin volvolta? Eipä tietenkään....
Omaani löyty AD-korjaamon hyllystä.
-
Paljon makso?
23€ 2L.
-
23€ 2L.
Just! Parinkympin hujakoilla oli litra Volvolaista. :P
-
Moi, Fortea saa täältä:http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m1b0s4323p0 Tilaan sitä vielä tässä kuussa. Samalla tulee edulliset renkaat.
Kiitokset vinkistä! Toimituskuluja pikkasen tietty saarivaltiosta tulee mutta jos tilaa muutakin...
-
Pitäs lisäillä tehostimen öljyä, mutta mitäs sinne nyt laittas kun entinen näyttää olevan punaista. Auto S60 -01, jossa pitäs kait olla tuota vihreetä. Uskaltaako laittaa esim. tätä-> http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=59-0030
Tarkotus kyllä vaihtaa koko nesteet, mutta nyt ei tuolla pakkasessa viitti tehä tuonkaan vertaa.
-
Varmaan mikä tahansa litku on parmpi kuin ettei ole mitään... Eipä tuohon uskalla arvata muuta kuin hakee alkuperäistä siniseltä ja vaihtaa kokonaan heti kun mahdollista.
Tässä taitaa päteä sama kuin pakkasnesteessäkin: joku on sitä mieltä, että eri väriset voi sekottaa ja toinen taas käskee välttämään.
-
Ehkä tulee tarpeelliseksi tällänenkin tieto. Joten käykö tuo öljy V40 2.0T -98 ohjaustehostimeen? Eli vihreetä litkua.
Tietää sit että laittaako purnukan kiertoon vai onko itellä käyttöä.
(http://i750.photobucket.com/albums/xx147/pomo_62/Volvo/Tehostinljy.jpg)
-
Ehkä tulee tarpeelliseksi tällänenkin tieto. Joten käykö tuo öljy V40 2.0T -98 ohjaustehostimeen? Eli vihreetä litkua.
Tietää sit että laittaako purnukan kiertoon vai onko itellä käyttöä.
(http://i750.photobucket.com/albums/xx147/pomo_62/Volvo/Tehostinljy.jpg)
http://fr.slideshare.net/MiguelAraujoPT/volvo-v40-manual
Tuolla kerrotaan tehostajaan sopivan Dexron type ATF, eli punaista ATF:ää.
-
http://fr.slideshare.net/MiguelAraujoPT/volvo-v40-manual
Tuolla kerrotaan tehostajaan sopivan Dexron type ATF, eli punaista ATF:ää.
Sitä mä epäilenkin että ATF kuuluis. Kun ei vaan auto ole vielä tontilla niin ei pysty tarkistaan.
Mutta kiitos tällä erää. :)
-
Mulla näkyi ohjaustehostin öljy vähän vajuneen...,avasin korkin.Värikoodi korkissa näkyi olevan vihreä,mutta kun kuivasin merkkitikun talouspaperiin,öljyn väri näytti olevan enemmänkin punaiseen vivahtavaa.Vissiin oli vaihdettu öljyt uusiin joskus.Lisäys öljyksi ostin redline ohjaustehostin öljyä,näkyy olevan sekoituskelpoinen kaikkien väristen öljyjen kans.Siksi tämä, kun en ollut 100 varma väristä.Auto v70 d5-02
-
Mulla on vähän sellanen fiilis, että se vihree öljy vaihtaa väriään tommoseks punertavaks, kun on enemmän kilsoja takana.
Ollut ainakin kaikissa semmosta punertavaa se öljy vaikka on vihreä tiiviste korkissa. :-\
Näissä on muuten hajoovia osia tuolla säiliössä ja mikäli tehostin ääntää niin kannattaa ensin kattoo tämä video:
https://www.youtube.com/watch?v=IOUElRbsuQE
Pitäis omaankin v70 tilaa toi säiliö ja katsoo auttaako ohjaustehostimen ääntämiseen.
-
Motonetistä vihreä tehostinöljy ei kyllä todellisuudessa ollut vihreää, vaan enemmänkin punertavaa. Purkkihan on kyllä vihreä http://motonet.fi/fi/varaosatuote/590002/54040?ajoneuvo=661 (http://motonet.fi/fi/varaosatuote/590002/54040?ajoneuvo=661)
-
Joo,silloin kun ihmettelin öljyn väriä,ajoin siniselle ja katsottiin varaosamyyjän kans porukalla sitä,meinas ettei siitä saa vihreetä tekemälläkään,normaalit atf öljyt vaihdettu tuumas kaveri.Olen kyllä kuullut minäkin,et "vihree"öljy voi muuttaa väriään vanhetessaan.Otin kuitenkin varman päälle,ja lisäsin tuota redlineä.Ei ollu tarvis kuin vajaa desi lisätä.Hyvin on toiminu,eikä ole vaahtoutunut tms.
-
Motonetistä vihreä tehostinöljy ei kyllä todellisuudessa ollut vihreää, vaan enemmänkin punertavaa. Purkkihan on kyllä vihreä http://motonet.fi/fi/varaosatuote/590002/54040?ajoneuvo=661 (http://motonet.fi/fi/varaosatuote/590002/54040?ajoneuvo=661)
http://motonet.fi/fi/tuote/590047/Liqui-Moly-ohjaustehostinoljy-mm-FordVolvo-1l
Tämä on kyllä vihreää
-
http://motonet.fi/fi/tuote/590047/Liqui-Moly-ohjaustehostinoljy-mm-FordVolvo-1l
Tämä on kyllä vihreää
Tuota öljyä olen käyttänyt omassa, eikä ainakaan vielä ole tehostin äännellyt mitenkään huonosti.
-
Tuota öljyä olen käyttänyt omassa, eikä ainakaan vielä ole tehostin äännellyt mitenkään huonosti.
Olikos tästä liqui molystä kellään pahaa sanottavaa? Tars lorauttaa vähän orggis volvo nesteiden sekaan. Orggis nestettä ostaisin mut motonetissä paremmat aukioloajat ;D Muutenkin saanut rampata sinisen tiskillä siihen malliin että alkaa jurpii
-
Ostin vasta s80 tdin, siinä oli ohjaustehostimen nesteet vähissä ja näyttäs vähän joka paikassa olevan öljyä. No lisäsin sinne ihan perus ATF:ää ja pesin tehostimen säiliön, nyt havaitsin että se on taas öljyinen mutta nestetaso edelleen hyvä. Mikäs tuossa on hätänä?
E: Siis siellä säiliössä oli ihan punaset ATF:n näköset aineet
-
Ostin vasta s80 tdin, siinä oli ohjaustehostimen nesteet vähissä ja näyttäs vähän joka paikassa olevan öljyä. No lisäsin sinne ihan perus ATF:ää ja pesin tehostimen säiliön, nyt havaitsin että se on taas öljyinen mutta nestetaso edelleen hyvä. Mikäs tuossa on hätänä?
Ootko varma, että sinne kuuluu ATF?
Muistaakseni näissä kaikissa "uudemmissa" on jo vihreät nesteet tehostajassa, osassa on käyttöohjekirjassa virheellisesti kerrottu nesteeksi ATF.
ATF:ää ja ja tuo vihreää hydraulinestettä ei saa sekoittaa.
Jos se säiliö on limainen, käy hakemassa uusi korkki.
-
Vidassa sanotaan että ATF:ää ja sitä Pentosin CHF:ää voi sekoittaa, mutta suositellaan CHF:n käyttöä varsinkin pohjoismaiden olosuhteissa.
-
Vidassa sanotaan että ATF:ää ja sitä Pentosin CHF:ää voi sekoittaa, mutta suositellaan CHF:n käyttöä varsinkin pohjoismaiden olosuhteissa.
Jossain taas sanottiin, ettei CHF:ää saa sekoittaa ATF:ään, voi alkaa vaahtoamaan, mene ja tiedä...
Itse en laittaisi sekaisin. Eli huuhtelisin systeemin tuolla vihreällä, jotta siellä on vain sitä.
-
Annoin omalle tehostimelle hörpyn tota liqui moly:a. Se näyttää täyttävän volvon vaatimukset. Eipä tuo oo valittanu. Ei tuota kyllä kovin kaksista määrää tarttenu laittaa. Taidan laitella tuota tästedes
-
Itse lisäilin aikoinaan Redlinen ohjaustehostin öljyä,kun eivät olleet varmoja edes sinisellä väristä,kun porukassa katsottiin.Redline on sekoituskelpoinen kaikkien tehostin öljyjen kanssa.Vaihdoimpa vajaa vuosi sitten Redlinet kokonaan uudet,ja hyvin on toimineet.Vaikka "väärä" öljyhän se on,kun täytyisi olla vihreää.Auto v70-02.