Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: Timmeeni - 18.09.2012, 07:20:12
-
Pistetään tääki nyt sitten tänne, kun tulee täällä vietettyä aikaa.
Eli edellisen S40 T4:sen sain myytyä ja sitten tuli eteen uuden auton hankinta. Kriteerit olivat Volvo S60 R AWD Man, eli helppo homma ;D Reilun kuukauden etsimisen päätteeksi löytyi tämä kyseinen yksilö Espoosta yksityiseltä myyjältä. Juna kohti Helsinkiä ja soittoa myyjälle että auto tullaan ostamaan sinulta pois 3.12.2011.
Auto on päältä ja sisältä täysin aluperäinen ahtopainemittaria lukuunottamatta.
Ärrällä ostohetkellä oli ajettu 162 Tkm ja nyt mittarissa 181 Tkm
Nyt jokunen huono kuva.
(http://i983.photobucket.com/albums/ae314/Timmeeni/rr005.jpg)
(http://i983.photobucket.com/albums/ae314/Timmeeni/volvot139.jpg)
(http://i983.photobucket.com/albums/ae314/Timmeeni/IMG_0051.jpg)
(http://i983.photobucket.com/albums/ae314/Timmeeni/IMG_0049.jpg)
(http://i983.photobucket.com/albums/ae314/Timmeeni/IMG_0054.jpg)
Vähän listausta varusteista.
- Sadetunnistin
- Volvo RTI navigaattori
- Integroitu GSM puhelin
- Parhaimmat musavehkeet 4 CD:n vaihtajalla
- Automaattisesti himmenevä taustapeili
- Kuskilla sähköjakkara muistilla
- DSTC
- FOUR-C aktiivinen alusta
- Lakesteel/Martelius putkisto (hyvät sävelet) :P
- Lasikattoluukku sähköllä
- Eberin 5Kw:n lämmitin ajastimella
- Laminoidut sivuikkunat
- Bi-Xenon ajovalot
- Nahkajakkarat
- 4 x R-vanteet 17"
- 4 x 17" AWS Maranello , maalattu pulverilla mustiksi.
- 4 x Sähkölasit
- Sähköpeilit muistilla
- Isofixit takana
- Bell intercoolers mittatilaus välijäähdytin
Auto on käynyt Karalan kutittelemana joku vuosi taaksepäin ja sai lukemiksi 352Hv/6000 Rpm. ~ 430 Nm/2800-4700rpm
-
Oijoi, tää on komee :)
-
Uijui S* Just oikeet värit sisältä ja ulkoa, kattelin aikoinaan muuten just tuommosilla spekseillä tämmöstä mutta sitte oli pakko myöntää ettei köyhällä ole varaa ainakaa just nyt. :(
-
Tää on kanssa hieno, onko suunnitteilla jotain päivityksiä vai aijotko pitää alkuperäisenä :).
Itsellä jos olisi tuollainen, niin pitäisin tuon alkuperäisenä mutta kukin tekee omanlaisensa.
-
Mistä näitä äRRiä tolla oikeella sisustalla oikeen tulee? S*
Mulle kans yks! ;D
-
Tää on kanssa hieno, onko suunnitteilla jotain päivityksiä vai aijotko pitää alkuperäisenä :).
Itsellä jos olisi tuollainen, niin pitäisin tuon alkuperäisenä mutta kukin tekee omanlaisensa.
Pysyy alkuperäisenä
-
Pysyy alkuperäisenä
Parhaimmillaan nimenomaan näin. Hieno äRrä!
-
tervetuloa R-kerhoon :hello: noi atacama-penkit on NIIN kermaset S*
-
Nyt on hyvän näköst! Vaadin lisää kuvia ! 8)
-
Tällaisia katsoessa alkaa kyllä kuola valua. Mutta asiaa helpottaa se että nämä ovat nykyään ihan sikakalliita autoja. Verot korkeat, ja menovesi kallista. Mutta silti... :)
-
Voi pojat, onpa komea vehe ::) enpä ole huomannu ikinä kylillä tommosta liikkuvan..
-
Hieno paketti kyllä! :P Sopivasti varusteita ja sillee...
-
Voi pojat, onpa komea vehe ::) enpä ole huomannu ikinä kylillä tommosta liikkuvan..
Menny vähän tuo kylillä pyörimis ikä jo ohi ;)
Kiitoksia palautteesta kaikille. mukava että muutkin tykkää, ite tykkään kyllä myös. Aina hymy korvissa kun aamulla vääntää käyntiin. :D
-
Mun on pakko kysyä, että onko tuo mittaristo vakio noissa 04 malleissa?
Onko mahdollista saada 01 tuommonen.. :)
-
Mun on pakko kysyä, että onko tuo mittaristo vakio noissa 04 malleissa?
Onko mahdollista saada 01 tuommonen.. :)
S60R/V70R on, ja on mahdollista saada myös muihinkin S60/V70 tuollainen kuten tuohon sinun S60:n.
-
Muistaakseni 2004 ja uudempiin tuon mittariston voisi vaihtaa suoraan, samalla tavalla kuin minkä tahansa vaihtomittariston. Vanhempiin pitää askarrella paskarrella ja vaihtaa mittaritaulut sekä niillä valaistus. Niin ja pelkästään ärrässä on ollu tuommoinen mittaristo S60 ja V70 korimalleissa.
-
Oispa ykköskopan V70R saatavilla kans...
-
Tällaisia katsoessa alkaa kyllä kuola valua. Mutta asiaa helpottaa se että nämä ovat nykyään ihan sikakalliita autoja. Verot korkeat, ja menovesi kallista. Mutta silti... :)
verot taisi olla n.250 € /vuosi. Bensiiniä menee sataselle alle 8L matkassa. sekalaisessa 11,5L. kaupunki 15L --> ;D
Ja vakuutusmaksut on kans todella "edulliset".
Pohjolassa oli edellisen auton vakuutukset ja oli todella edulliset, niin ajattelin että pistän tämänkin niin kysyin tarjouksen. Bonarit 30 % ja 70 %, Pohjola tarjosi vuosimaksuksi 1560 €. Meinasi pistää yskittämään. Trygiltä otin sit 860 € vuosi.
Nyt on hyvän näköst! Vaadin lisää kuvia ! 8)
Miten mekäläinen mittää kuvia ottaa. Peukalo keskellä kämmentä näitten kamera juttujen kans.
-
On kyllä komea peli, olen ollut tuon Atacama sisustuksen suuri ihailija jo vuodesta 2003 kun auto ensi kertaa esiteltiin! :hello:
Tuo kun on jo Karalan virittämä, niin eipä tuo juuri muuta kaipaa kuin madallusjouset, vaikka TME:n? Muuten valmis peli!
-
On kyllä komea peli, olen ollut tuon Atacama sisustuksen suuri ihailija jo vuodesta 2003 kun auto ensi kertaa esiteltiin! :hello:
Tuo kun on jo Karalan virittämä, niin eipä tuo juuri muuta kaipaa kuin madallusjouset, vaikka TME:n? Muuten valmis peli!
Ei tuu madallusjousia. Napista nappaa advacedin päälle niin saa ajaa kivireellä jos haluaa ;)
-
verot taisi olla n.250 € /vuosi. Bensiiniä menee sataselle alle 8L matkassa. sekalaisessa 11,5L. kaupunki 15L --> ;D
En vuonna verot on vieläkin "edullisemmat". Omassa tänä vuonna 110€, 2013 vuonna karvan päälle 300€ :(
Ei tuu madallusjousia. Napista nappaa advacedin päälle niin saa ajaa kivireellä jos haluaa ;)
Juuri näin. Tottakai ulkonäkö paranis madalluksella, mutta ajettavuus ei varmasti hirveästi. Joillakin ollut ongelmia ärrässä madalluksen jälkeen jos alusta ei ole advanced asennossa niin töyssyissä raapii lokareihin.
-
En vuonna verot on vieläkin "edullisemmat". Omassa tänä vuonna 110€, 2013 vuonna karvan päälle 300€ :(
Hyvä suomi, Ensi vuonna tuo vero on vaivaiset 335,07€ S* Eivätkö parempaan pysty PRKL!!!!! Sähköautostakin joutuu nykyjään maksamaan käyttövoimaveroa P> :peetu:
-
Hyvä suomi, Ensi vuonna tuo vero on vaivaiset 335,07€ S* Eivätkö parempaan pysty PRKL!!!!! Sähköautostakin joutuu nykyjään maksamaan käyttövoimaveroa P> :peetu:
Pitääkö tulla pätemään että verot on päälle 400€ vuosi :buck2: Onneksi nyt putos tuohon ku tulee päästöjen mukaan verot. Ennen oli yli 650€ :idiot2:
Mutta lisääppä kuvia ärrästä S*
-
Pitääkö tulla pätemään että verot on päälle 400€ vuosi :buck2: Onneksi nyt putos tuohon ku tulee päästöjen mukaan verot. Ennen oli yli 650€ :idiot2:
Mutta lisääppä kuvia ärrästä S*
No tuossa meikäläisen vähäpäästöisessä chevyssä on sen 430€ näköjään ensi vuonna :2funny:
Pitää houkutella joku kyytiin joka osaa käsitellä kameraa.
-
No tuossa meikäläisen vähäpäästöisessä chevyssä on sen 430€ näköjään ensi vuonna :2funny:
Pitää houkutella joku kyytiin joka osaa käsitellä kameraa.
Mutta se meneeki painon mukaan. Ei jaksa muistaa mitä tuosta omasta maasturista menee, ei mikään pieni summa siinäkään ollu :idiot2:
Kyllä sitä jokanen sen verran osaa kuvia ottaa ::)
-
Lakesteelin versio putkesta Ärrään, mutta entinen omistaja ei tykännyt äänimaailmasta lakesteelin toisenkaan yrityksen jälkeen ja vei auton marteliukselle joka muokkasi putkistosta omistajan toiveiden mukaisen.
(http://i983.photobucket.com/albums/ae314/Timmeeni/volvo_s60r.jpg)
100% (http://s983.photobucket.com/albums/ae314/Timmeeni/?action=view¤t=volvo_s60r.jpg)
-
Lakesteelin versio putkesta Ärrään, mutta entinen omistaja ei tykännyt äänimaailmasta lakesteelin toisenkaan yrityksen jälkeen ja vei auton marteliukselle joka muokkasi putkistosta omistajan toiveiden mukaisen.
(http://i983.photobucket.com/albums/ae314/Timmeeni/volvo_s60r.jpg)
100% (http://s983.photobucket.com/albums/ae314/Timmeeni/?action=view¤t=volvo_s60r.jpg)
Muuten nätti, paitsi pitäisi olla joko tuplaulostulo tai ovaali. Nyt näyttää että tuossa kauluksessa hirveästi tyhjää tilaa ulostulon ympärillä :-\
-
Muuten nätti, paitsi pitäisi olla joko tuplaulostulo tai ovaali. Nyt näyttää että tuossa kauluksessa hirveästi tyhjää tilaa ulostulon ympärillä :-\
Se voi altapäin näytöstää siltä ;)
On nätti ja pysyykin. RST ;)
-
Se voi altapäin näytöstää siltä ;)
Ei tuo livenä yhtään hölmömmän näkönen ollu. :)
-
Noniin Bellin cooleri paikallaan. Positiivinen yllätys kyllä kuinka paljon tuo vaikuttaa moottoriin.
Ei ihan Plug and Play homma :pomo: Sormet ja rystyset aivan verillä on meinaan AHDASTA välissä. Mutta kumminkin aika kivuttomasti, mitään osia ei tarvinu muokata tuosta satsista.
Muutama kuva
(http://i983.photobucket.com/albums/ae314/Timmeeni/2012-10-27135243.jpg)
(http://i983.photobucket.com/albums/ae314/Timmeeni/2012-10-27135305.jpg)
-
Eilen illalla sain puskurin modattua tolle kitille sopivaksi ja sekin olisi nyt paikallaan.
Pitää koittaa ottaa kuvia joku päivä.
-
Tää on kyllä täydellinen. 8)
Kyllä mullakin vielä joskus tälläinen on (toivottavasti).
-
Ei tuu madallusjousia. Napista nappaa advacedin päälle niin saa ajaa kivireellä jos haluaa ;)
Eipä noi tme:n jouset kivirekee autosta tee, kun pidät vaan sen comfortin päällä. ;)
Sää sit lunastit ton coolerin mitä mää pitkään arvoin. ""Katotaan jos sen hinta tosta vielä tippuu"" :facepalm:
Minkäs verran noi ahtoputket ja muut oleelliset jutut muuttu tolla kitillä? Mietinpä vaan, et josko onnistus sama svappi ihan teetetyllä coolerilla?
-
Eipä noi tme:n jouset kivirekee autosta tee, kun pidät vaan sen comfortin päällä. ;)
Sää sit lunastit ton coolerin mitä mää pitkään arvoin. ""Katotaan jos sen hinta tosta vielä tippuu"" :facepalm:
Minkäs verran noi ahtoputket ja muut oleelliset jutut muuttu tolla kitillä? Mietinpä vaan, et josko onnistus sama svappi ihan teetetyllä coolerilla?
Minusta tuo vakio korkeus on passelin näköinen tähän autoon, ja muutenkin pitää päästä vähän huonommallakin polulla joskus eteenpäin.
Itsekkin sitä kuolasin pitkään tuolla myynti palstalla ja nyt oli sopivasti "löysää" rahaa niin ostin sen pois kuleksimasta.
Aikalailla orkkis kohtiista menee putket, mutta ne pätkät on tietenkin erilaiset kun putket koukkaa jäähdyttimen ja lauhduttimen ohi coolerille.
-
Eihän sulla muuten sattus oleen tarkempia/ noin mittoja tosta coolerista?
-
Tuli tuossa pyhäpäivänä puuhasteltua tallilla. Laitoin Facelift mallin pyyhkijän varret ja sulat. Bolt on homma.
Nyt pyyhkii hyvin ja hiljaisesti
(http://i983.photobucket.com/albums/ae314/Timmeeni/2013-01-01161935_zpsad4f0ddd.jpg)
(http://i983.photobucket.com/albums/ae314/Timmeeni/2013-01-01161913_zps54765ab4.jpg)
-
Siis mitä tässä on tehty, ja miksi?
-
Siis mitä tässä on tehty, ja miksi?
Sulan kiinnitys on matalampi kuin vanhassa, ulkonäköseikka.
-
Siis mitä tässä on tehty, ja miksi?
Pyyhkijän varret vaihdettu uudemman mallisiin ja näin ollen saa paremmat vinkkarit... Tää on tätä OEM tuninkia ;)
-
Sulan kiinnitys on matalampi kuin vanhassa, ulkonäköseikka.
Ja myös käyttö mukavuus ;) Nyt ei kuulu minkään näköistä ulinaa, kitinää, kolinaa vaikka pyyhkis täysiä kuivaa lasia.
-
Miks pyyhit kuivaa lasia ;)
Millä tavalla noi on paremmat, heräsi mielenkiinto :)
-
Millä tavalla noi on paremmat, heräsi mielenkiinto :)
Noihin saa vain kiinni matalat pyyhkijätsulat. Ei siis semmoisia perinteisiä metallirunkoisia sulkia. Ei esim. talvella jäädy sulat niin helpolla.
-
Niin siis noihin saa kiinni vaa ne lörppösulat. Jotkut niitä kehuu, mutta ei edelleenkään ole yhtään tapausta lähipiirissä missä eivät olis alkaneet alle kahen kuukauden pitämää ääntä ja jättämää raitoja. :idiot2:
-
Miks pyyhit kuivaa lasia ;)
Millä tavalla noi on paremmat, heräsi mielenkiinto :)
Näistä sulkien eroista ei voi edes puhua samana päivänä. :P
Ja myös käyttö mukavuus ;) Nyt ei kuulu minkään näköistä ulinaa, kitinää, kolinaa vaikka pyyhkis täysiä kuivaa lasia.
No isännän edellisessä V70 2006 vm. kesti yhet sulat 4 vuotta ja kerkes vaihtaa autoa sit uudempaan ja ei tuona aikana minkäänlaista raitaa tai kitinää.
Nämä missä rungolliset sulat on niin tunnostaa että niistä se mistä ovat kiinni niin menee aika pian väljäksi ja alkavat lenkkumaan ja tekevät sit raitaa ja hyppivät lasilla---> taas uudet sulat laitattaa.
No meikäläinen tykkää näistä uudemman mallin pyyhkäreistä todella paljon enemmän kuin nuista vanhoista.
Ymmärtäkää tai olkaa ymmärtämättä.
-
Niin siis noihin saa kiinni vaa ne lörppösulat. Jotkut niitä kehuu, mutta ei edelleenkään ole yhtään tapausta lähipiirissä missä eivät olis alkaneet alle kahen kuukauden pitämää ääntä ja jättämää raitoja. :idiot2:
Itsellä "Volvon sulat" kesti 60tkm ja valeot 40tkm. Eli saman kestää kuin normisulatkin.
-
mitäs noi varret kustansi? onko niissä erilainen kiinnitys sulalle?
-
mitäs noi varret kustansi? onko niissä erilainen kiinnitys sulalle?
tuolla Volveren sivuilla on selittäviä kuvia tuosta vaihdosta
http://www.volvere.fi/pyyhkii.htm
-
Aijaa, Darth Vaderissa oli kans tuollaiset varrettomat sulat, oliko siihenkin sitten vaihdettu faceliftin varret...?
-
Aijaa, Darth Vaderissa oli kans tuollaiset varrettomat sulat, oliko siihenkin sitten vaihdettu faceliftin varret...?
Ei välttämättä, niissä sulkapaketeissahan on adapterit eri kiinnityksille.
Nuo facelift varret ovat erilaisella sulan kiinnityksellä, matalemmalla kuin ne vanhanmalliset.
-
No eihän noiden vaihtamisesta ole sitten mitään hyötyä..? Miks mä en tajuu nyt tätä hommaa.
-
No eihän noiden vaihtamisesta ole sitten mitään hyötyä..? Miks mä en tajuu nyt tätä hommaa.
Niinkuin sanoin alussa niin suurin hyöty on uudempi ja fiksumpi ulkonäkö, on ne vanhatkin toimivat. ;)
-
No eihän noiden vaihtamisesta ole sitten mitään hyötyä..? Miks mä en tajuu nyt tätä hommaa.
Ulkonäkö juttu. Sulat on sen sentin matalemmat kuin jos laittaisi nivelettömät sulat vanhoihin varsiin.
-
Ok, ok. Mutta tosiaan, mitä noi varret maksaa, vois laittaa joskus :)
-
Niin siis noihin saa kiinni vaa ne lörppösulat. Jotkut niitä kehuu, mutta ei edelleenkään ole yhtään tapausta lähipiirissä missä eivät olis alkaneet alle kahen kuukauden pitämää ääntä ja jättämää raitoja. :idiot2:
Oisko ollut Boschit?
Täällä on Boschin (rungottomat) sulat jättäneet oman auton lisäksi kahdella tuttavalla raitoja jo n. kuukauden-parin jälkeen.
Volvon omat oli toimivat, kun erään auton ostin ja ne olivat paikoillaan. En tiedä paljon niillä oli jo "ajettu", itse ajoin reilu vuoden ja n. 20tkm, mutta kun hajosivat (tönäisin jäärapalla palan irti), niin ostin Valeot. Nekään ei ainakaan vuodessa/20tkm:ssä jättäneet rantuja (sitten auto meni vaihtoon).
-
Ok, ok. Mutta tosiaan, mitä noi varret maksaa, vois laittaa joskus :)
olikon nuo joku 70 € per varsi OVH hinnoiltaan ja sulkapari sen n.70 € OVH
Mutta niin kyllä nuo on paljon paremmat kuin yhdetkään varret joissa on tuo vanha koukku kiinnitys sulalle. Matalempi kiinnitys sulalle----> ei väännätä sulkaa pyyhkiessään.
Tämä keskustelu siitä että oliko hyötyä vai ei, niin pitäköön jokainen omana tietonaan. minusta ero on huomattava vanhaan malliin verrattuna.
-
Oisko ollut Boschit?
Täällä on Boschin (rungottomat) sulat jättäneet oman auton lisäksi kahdella tuttavalla raitoja jo n. kuukauden-parin jälkeen.
Volvon omat oli toimivat, kun erään auton ostin ja ne olivat paikoillaan. En tiedä paljon niillä oli jo "ajettu", itse ajoin reilu vuoden ja n. 20tkm, mutta kun hajosivat (tönäisin jäärapalla palan irti), niin ostin Valeot. Nekään ei ainakaan vuodessa/20tkm:ssä jättäneet rantuja (sitten auto meni vaihtoon).
Oli alkuperäistä sulkaa ja boschia, valeota, rungollista, rungotonta mutta se kiinnitys meni väljäksi todella pian varsinkin rungottomista kun oli niin korkealla se kiinnitys varteen.
-
olikon nuo joku 70 € per varsi OVH hinnoiltaan ja sulkapari sen n.70 € OVH
Teeppä semmonen hyvä tarjous tuommosesta paketista YV:llä ::)
-
Oli alkuperäistä sulkaa ja boschia, valeota, rungollista, rungotonta mutta se kiinnitys meni väljäksi todella pian varsinkin rungottomista kun oli niin korkealla se kiinnitys varteen.
Lähinnä olin viestini tarkoittanut sheigille, kun mainitsi, ettei hänen kokemuksiensa mukaan rungottomat sulat ole hyviä (laadultaan). ;)
Niin, ja täälläkin on uudenmallin pyyhkijät ja varret - hyvin pyyhkii...
-
Tuli laitettua tuossa PLX:än SM-AFR Gen2 + DM-6 laajakaistaseos mittari paikalleen että näkeepi minkämoista seosta kone syö.
Hyvältä näyttää seokset, täys kaasulla menee sinne 12 pintaan ja osakaasullakin heti kun ahdot alkaa nousta niin alkaa seos rikastua, hyvä niin. Ja tasakaasulla ajettaessa alipaine alueella on tietenkin sit seos 14.7.
Pitäs alkaa jonkun näköinen mittari teline värkkäämään tuohon A-pilariin. Mittarit nyt irtaallaan koelaudalla :idiot2:
Ei kellään merkki/malli kohtasta telinettä ole tiedossa tohon A-pilariin. Ite en ainakaan mistään ole löytäny.
Jos ei kohtuuella löydy niin hommaan uuden verhoilun siniseltä pilariin ja värkkään siihen mitareille paikat.
-
http://www.vivaperformance.com/door-mounted-gauge-pod-s60-v70/
http://www.ipdusa.com/products/4674/115540-ipd-r-styled-boost-gauge-pod
-
Nuo olikin tiedossa.
Ois tieten voinu tarkentaa että täytys olla kahden mittarin teline.
-
Meneekö noihin uudemman mallin pyyhkijänvarsiin vain sinisen sulat vai onko yleismallisissa myöskin tarvittava kiinnityssysteemi mukana?
-
Meneekö noihin uudemman mallin pyyhkijänvarsiin vain sinisen sulat vai onko yleismallisissa myöskin tarvittava kiinnityssysteemi mukana?
niihin löytyy tarvikesulkiakin. Valeolta, boschilta löytyy samoin biltemasta.
-
Volvon sulat ovat kyllä hyvät, kestivät 2 vuotta. Boschin on ihan romut, farkussa jätti viikon käytön jälkeen raitoja. En muista tähän hätään ysin sulkia mutta niillä on pärjätty syksystä 2011 lähtien, kohta voisi kyllä vaihtaa ja miksei voisi hakea tilalle omat :) Ja eipä sitten unohdeta myöskään ajovalojen pyyhkijänsulkien uusimista tarvittaessa, ärrästäkin kun vielä moiset löytyvät!
-
Ja eipä sitten unohdeta myöskään ajovalojen pyyhkijänsulkien uusimista tarvittaessa, ärrästäkin kun vielä moiset löytyvät!
Syksyllä uusin lamppujen pyyhkärit kun alkoi pas ka lentämään tiellä ;) Nuo pyyhkijä mallin ajovalon pesimet on kyllä ehottomat.
-
Syksyllä uusin lamppujen pyyhkärit kun alkoi pas ka lentämään tiellä ;) Nuo pyyhkijä mallin ajovalon pesimet on kyllä ehottomat.
Nyt puhutaan asiaa! :pomo:
-
Jahas laitetaan jotain tapahtumia tännekkin.
Uusia vanteita koitin hommata kesäksi, mutta tuli pari muuttujaa. Ensimmäiset mitkä tilasin niin en saanut niitä ikinä ja en varmaan saisi vieläkään, mutta vaihdoin ne erilaisiin, no ne tuli ja alkoin sovittamaan paikoilleen niin ei sovi, ei lähellekkään. Satula vastasi vanteen puoliin aika raa´asti ja vanteen ja navan väliin jäi monta senttiä rakoa :'( Ja vanteet tosiaan myytiin ärrään sopivina. Palautin vanteet ja nyt vähän jäissä ollu vanne hommat sitten.
En tilaa enään yhtiäkään vanteita nettikaupasta.
Ja tuli maalattua konepelti ja vasen lokasuoja, kun sattu pikku haveri työpaikan pihassa. Auto oli parkkipaikalla ja siinä vieressä oli automyyjien virittelemä volvon city safety rata.
Kova tuuli sitten kaatoi yhden 3 m korkean liikennemerkin autoni päälle merkissä luki "älä jarruta" tuli sit pikku vekit lokariin ja konepeltiin, mutta firma ystävällisesti korvasi sattuneen vahingon ja sain sit kiven iskut pois konepellistä kätevästi ;)
Eilen pesty, vahattu(collinite 476s) ja mustat osat käsitelty mustalla turtle waxin vahalla
Edit1:
Ja tulihan tämä leimattuakin tuossa alkuviikosta. puhtaan otteen sai jälleen :)
Edit2:
Keskiviikkona vaihdoin ahtopaineensäätö solenoidin kokeeksi kun tunnosti että ala kierroksilta on voimaa kateissa ja raa`asti.
Pistin alkuperäisen solenoidin IPD HD "särkymätön" TCV super duper valven tilalle ja tadaa moottori alkoi parkumaan ihan erilailla. Ahtaa taas mahtavasti ja tasaisemmin.
-
Ei sulla sattuis myynnissä oleen se ipdn härpäke? :)
-
Ei sulla sattuis myynnissä oleen se ipdn härpäke? :)
Ei tuosta kehtaa kyllä rahaa olla vailla kun en tiedä toimiiko se vai ei. Jos haluat tuon niin voin sen kyllä lähettää.
-
Ei tuosta kehtaa kyllä rahaa olla vailla kun en tiedä toimiiko se vai ei.
Omassa T5ssa samanlainen ipd:n härpäke ja kun laitto kaasun pohjaan niin ahtomittarin viisari heilui 0,3 barin väliä koko ajan piikkipaineilla :idiot2:
vakiosäädin taas toimii kuten kuuluukin. :)
-
Omassa T5ssa samanlainen ipd:n härpäke ja kun laitto kaasun pohjaan niin ahtomittarin viisari heilui 0,3 barin väliä koko ajan piikkipaineilla :idiot2:
vakiosäädin taas toimii kuten kuuluukin. :)
Mulla taas alussa tunnosti että laiskasti ahtaa ja sit kun alko ahtamaan niin ahdot karkasi mielettömiksi. yli 2 bar :nohnoh :idiot2:
Nyt orkkiksella tosiaan ahtaa heti oikein ja ahdot ei karkaile.
-
eipä toiminu ipd kun muutaman kuukauden itsellänikin. luin jostain jenkkifoorumilta että ei oikeen tykkää lämmöstä sen venttiilin sisuskalut. käsittääkseni sitä on nyt paranneltu mutta tiedä sitten...
muutenkin täysin turha kapistus verrattuna uuteen orkkikseen.
-
Ja valmistajan mukaa not suitable for diesel vehicle ku tarkemmin tutustuin.. Mutta hyvä tietää että ei tuo niin maan mainio kampe ookkaa ku useampi moittii :) jostai muualta kun kattoo ni hehkutetaa maasta taivaisiin.
-
Noniin,
Autolla on vain ajettu ja todella pienillä murheilla on menty eteenpäin. Mittarissa alkaa olemaan 205 Tkm. reipas 40 Tkm tullu ajeltua tolla töihin ja takaisin ;D
Syksyn aikana olleet murheet:
- Ilmastoinnin kompuran magneettikytkin uusittu
- Kytkin,paineasetelma ja työsylinteri uusittu vuotavan työsylinterin takia.
Samalla kun kytkin oli levällään niin tuli tarkasteltua kulmavaihde ja holkin tilanne, olivat kuin uusia. Olin varannut uuden holkin, mutta paikallaan ollut ei eronnut paketissa olevasta mitenkään niin pistin vanhan takaisin putsattuna ja uudelleen rasvattuna :)
Kulmavaihdekkin täysin kunnossa ja ei minkään maailman kulumisen merkkejä ollut, sehän kyllä ei kauhean vanha olekkaan (edellisen omistajan toimesta vaihdettu joku 60 tkm sitten)
Tänään ois tarkoitus käydä tekee katsastustarkistusta ja nelipyöräsuuntaus. Lopuksi vaihtelis kulmavaihteen,Haldexin ja perän öljyt. + tietty suodatin haldexiin.
Auto ollu jo hyvän aikaa myynnissäkin, mutta ei tätä mikään kiire ole saada myydyksikään. Auto todella hyvässä kunnossa ja pidetään kunnossa, niin mikäpä tällä ajellessa. Jos ei mene kaupaksi niin pistän säilöön ja ajelen vain talvisin ;D
Hinta tietenkin voi näytöstää korkealta, mutta sehän ei ole kuin pyyntihinta.
-
Dodii.... auto edelleen meikäläisen omistuksessa.
Kuulu tuossa kevään aikana aijoittain "bong" ja erinäisiä kolahdus ääniä vasemmalta edestä ja katsastusmieskään ei mitään vikaa sieltä löytänyt vaikka sanoin että katsoo kunnolla. Itsekkin sitä tarkastus nosturilla renkutin monta kertaa niin en itsekkään löytänyt mitään vikaa, mutta äänet häiritsi itteä kun ilmoittivat itsestään.
Niin otin ja vaihdoin pari viikkoa sitten vasemmalle puolelle kaikki puslat alatukivarteen ja alapallonivelen ja päivitin jousen ja iskarinlautasen suojakumin volvon teknisen tiedotteen mukaiseen päivitettyyn malliin. Loppu kolinat ja bong äänet. Taas erittäin mukava ajella kun ei mitään nitinöitä ja natinoita kuulu.
Epäilys äänistä olikin juuri tuohon jousen huonoon alkuperäiseen kumiin. Puslissa ja alapallossa ei mitään silmin nähtävää vikaa ollut, mutta vaihdoin ne samalla kun levällään oli.
-
Yllättävän kovaa ja vittumaista ääntä voi alusta kyllä pitää, jos se suojakumi sieltä lautasen ja jousen välistä on rikkoutunu. :idiot2: Vaihdoin omaani pari viikkoa sitten sen, ja on taas ihanan hiljaista. :) Ja mistäpäin olet hommannut tuon putkiston?
-
Yllättävän kovaa ja vittumaista ääntä voi alusta kyllä pitää, jos se suojakumi sieltä lautasen ja jousen välistä on rikkoutunu. :idiot2: Vaihdoin omaani pari viikkoa sitten sen, ja on taas ihanan hiljaista. :) Ja mistäpäin olet hommannut tuon putkiston?
Putkiston on auton eka omistaja suomessa teettäny kahdesti lakesteelillä ja lakesteel ei saanut siittä sen äänistä kuin omistaja olisi halunnu, niin sen on lopuksi martelius sitten muokannu omistajaa miellyttäväksi. :) Eli putkisto on teetetty auton alle. Toista samanlaista putkistoa tuskin mistään löytyy :)
-
Tällä ei ole kuin ajettu ja tehty huoltoja.. Nyt on jakoremmi vaihdettu vesipumppuineen. Pitkäksi aikaa jollekkin autoa. Kolinat ja rutinat hävisi etupään pusla jumpalla ja tieten ne jousen uusien kumien myötä. Nyt ei kuulu mitään muuta hyttiin kuin vitosen murina ja turbon vihellys.
Ostakee ostakee hyvä vulva... valmiiksi jo kaduttaa myyminen, mutta ei auta tässä ja nyt murehtiminen. :idiot2: :idiot2:
-
Tällä ei ole kuin ajettu menemään, mitään murheita ei ole ollut, enkä usko että tuleekaan ihan heti. Kohta ois 220tkm huolto ajankohtainen. Ja helmikuussa sais taas käydä konttorin läpi ajamassa. 8)
-
Tuosta bong-äänestä tarkempaa selvitystä, koska ja kuinka kuuluu? :) Oma v70 tekee jotain ihme bongailua, lähinnä paikallaan ollessa kuuluu.
Liikennevaloissa seisoessa eli auto käynnissä ja tosiaan paikallaan kuten myös parkissa sammuksissa kun seisoskelee vierellä niin kuuluu jonkun kymmenen sekunnin välein ääni, en ole saanut paikannettua sitä ollenkaan..
Kävi mielessä että voisiko liittyä four-c alustaan tuo mun ääni.
-
Ei kuulu enää kun vasemmalle uusin kaiken, mutta ratkaiseva tekijä minulla oli varmasti ne uudet kumit jousilautasiin. Pauke ja bong äänet kuului montuista ajaessa ja kun rattia käänteli.
-
Tämä myyty. Uusikin omistaja pyörii foorumilla.
Toivottavasti auto pelaa yhtä hienosti kun minun omistus aikanani. 55 Tkm ja 3 vuotta tuli ajeltua ärrällä. Yksi parhaista kehon kuljettimista mitä olen omistanut.
-
Miksi sitten myit ja mitäpä tuli tilalle? :)
-
S60 on aika pieni ja tarvin isomman auton. Seuraavaksi joku kauhia dodge.