Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Jonesss - 25.09.2012, 13:37:55
-
Terve:)
Volvo sytytti ets valon ja alkoi nykimään pirusti!
Koneena 2.4 20v 170hv bensa.
Kaasuläppäkotelo putsattu ihan kiiltäväksi mutta silti samat viat jatkuu!
Voisiko vika olla jossain muualla? Apua :) !!!
-
Eiköhän se siinä kotelon elektroniikassa vika ole, ei siinä kotelon kiillotus enää auta.
ETS valohan on ihan suora vikavalo kaasuläppäkoteloon. Vikakoodithan voi lukea jos haluaa tarkempaa analyysia.
-
Unohtui mainita :) ...putsauksen jälkeen autolla pystyi ajamaan muutamia kilometrejä ilman vikaa,kunnes valo taas syttyi ja vika alkoi! En tiedä avaako tää lisäys mitään uutta tietoa?
-
Kuten heppa tuossa edellä totesi, ei taida enää putsailu auttaa vaan kotelo menee vaihtoon. Ja tosiaan vikakoodeista saattaa saada lisätietoa asiasta.
-
Aiai! Kirpaiseva hinta tuppaa olemaan, mutta vaihtoon sitten taitaa mennä!
Luen tänään illalla vikakoodit vielä :)
Pitää koittaa metsästää osaa käytettynä. Ei oikein sovi opiskelijabudjettiin semmonen ~800€ huolto!!
-
Englannista saa koteloita noin neljällä sadalla (350£). Alkuperäisiä siis.
Haulla löytyy aiheesta.
-
Eikös jossai vaiheessa joku kirjotellu etteivät enää myis ulkomaille sieltä brittiläiseltä marmoritiskiltä.
-
Eikös Sercap pysty tuolle jotain tekemään ? Muistanko väärin :facepalm:
-
Eikös jossai vaiheessa joku kirjotellu etteivät enää myis ulkomaille sieltä brittiläiseltä marmoritiskiltä.
Ainakin jos puhutaan partsforvolvos puljusta niin ei ole kovin pitkä aika kun kaveri tilasi sieltä, itse ehkä vuosi sitten. Heidän sivuilla lukee myös worlwide shipping edelleen. Olikohan vielä niin että sai jonkun prosentin kun mainitsi että kuuluu johonkin volvo foorumiin/kerhon.
348,90 puntaa maksoi boksi ja tiiviste kuljetuksineen. Kiikutin kotelon merkkikorjaamolle joka asensi sen parilla kympillä.
Offtopicina kannattaa käydä katsomassa kytkinpaketteja, volvo kytkinpaketit 286£ sachsit vähemmän, kaksoismassapyörät 330£
-
3 vuotta pelannut softan päivityksellä, viitisen kymppiä maksoi Lahden autosalvassa.
-
3 vuotta pelannut softan päivityksellä, viitisen kymppiä maksoi Lahden autosalvassa.
Keväällä 2012 käyttöautossa 129,30€
-
Eikös Sercap pysty tuolle jotain tekemään ? Muistanko väärin :facepalm:
Ei tee enää.
-
Ainakin jos puhutaan partsforvolvos puljusta niin ei ole kovin pitkä aika kun kaveri tilasi sieltä, itse ehkä vuosi sitten. Heidän sivuilla lukee myös worlwide shipping edelleen. Olikohan vielä niin että sai jonkun prosentin kun mainitsi että kuuluu johonkin volvo foorumiin/kerhon.
348,90 puntaa maksoi boksi ja tiiviste kuljetuksineen. Kiikutin kotelon merkkikorjaamolle joka asensi sen parilla kympillä.
Offtopicina kannattaa käydä katsomassa kytkinpaketteja, volvo kytkinpaketit 286£ sachsit vähemmän, kaksoismassapyörät 330£
http://www.euro-saab-parts-direct.com
Toi oli halvin paikka euroopassa minkä löysin. Niiden sivut on aika persiistä, mutta kannattaa lähettää maililla hintatiedustelu sinne.
Uusia osia, eikä tarvinnut maksaa ylimääräistä kotelomaksua.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=20001.msg363232#msg363232
Tossa oma tarinani aiheesta:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=16281.msg300711#msg300711
-
Aiai! Kirpaiseva hinta tuppaa olemaan, mutta vaihtoon sitten taitaa mennä!
Luen tänään illalla vikakoodit vielä :)
Pitää koittaa metsästää osaa käytettynä. Ei oikein sovi opiskelijabudjettiin semmonen ~800€ huolto!!
Ei kyl kannata käytettyjen kans alkaa tappeleen, kun niistäkin pyydetään ihan suolasia hintoja.
Ellei sit tosiaan löydä jotain oikeesti ~50tkm ajettua.
-
Tossa oma tarinani aiheesta:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=16281.msg300711#msg300711
Eli noin ~600€ ohjelmointeineen jos nyt oikein laskin? Nykykurssilla siis toi osan hinta muunnettuna euroiksi.
Täällä Pohjanmaalla päin kannattanee siis harkita myös tätä tarjousta: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=24628.0
-
Eli noin ~600€ ohjelmointeineen jos nyt oikein laskin? Nykykurssilla siis toi osan hinta muunnettuna euroiksi.
Täällä Pohjanmaalla päin kannattanee siis harkita myös tätä tarjousta: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=24628.0
Ihan oikein laskit.
Ei ollenkaan paha tarjous, eihän tossa jää vaihtotyölle sit kun n.120-150€ ja saa työlle varmaan myös takuun.
Mutta ei tuo kovin paha ole itsekään vaihtaa, joten saa kyllä ihan hyvän tuntipalkan työstään.
-
Auto toimi taas muutaman päivän...mutta ei enään! >:(
tuollaisia vikakoodeja heittää
p1670 -electronic feedback signal not detected
p0225 -throttle/pedal position sensor/switch C circuit
p0220 -throttle/pedal position sensor/switch Bcircuit
-
Saattaa vika olla kaasupolkimen potentiometrissäkin...koodeista päätellen...
-
Saattaa vika olla kaasupolkimen potentiometrissäkin...koodeista päätellen...
Siis en väitä, etteikö vikai voisi olla tuossa polkimessa, mutta tuskin on.
Nettiä tuli aikanaan aika paljon selattua ja haettua kaasupoljin vikaan viittaavaa juttua, siellä eräs volvoamattilainen kertoi, että ei ole vuosien saatossa yhtään kaasupoljin vikaa tullut vastaan, että älkää nyt vaan sitä poljinta alkako turhaa vaihtaa, jos tuollaista vikaa heittää. Vika viittaa todennäköisesti kaasuläppäkotelovikaan.
Ite purin tuon polkimen periaatteessa ihan turhaan, kun en heti uskonut, mutta halusin kuitenkin varmuuden asiasta ennen, kuin uuden läpän hankin. Totesin polkimen kunnon mittamalla ja myös silmin, että taitaa olla kuitenkin vähän kestävämpi kapistus, kuin tuo kaasuläppä. Asentoanturin liukupinnat on ihan eri luokkaa, kuin nuo läppäkotelon asentopotikat.
-
p1670 -electronic feedback signal not detected
http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=49755
-
ja nää koodit viittaa kyl aika suoraan kaasuläppäkotelon asentopotentiometreihin:
p0225 -throttle/pedal position sensor/switch C circuit
http://www.permoveo.ltd.uk/tabid/122/OBD-Error-Code/P0225/Diagnostics/Volvo/Default.aspx
p0220 -throttle/pedal position sensor/switch Bcircuit
http://www.permoveo.ltd.uk/tabid/122/OBD-Error-Code/P0220/Diagnostics/Volvo/Default.aspx
-
Jos ei volvoammattilaisilla ole tullut polkimen potentiometrivikaa vastaan niin täällä ilmoittautuu yksi ei ammattilainen jolla on. :hello:
Korjaantui avaamalla ja putsaamalla se.
En väitä että tässä tapauksessa niin olisi mutta kyllä tuo ihan mahdollista on. Auto oli kuin joku 40hp kinneri, ei menny sitten mihkään...
-
Jos ei volvoammattilaisilla ole tullut polkimen potentiometrivikaa vastaan niin täällä ilmoittautuu yksi ei ammattilainen jolla on. :hello:
Korjaantui avaamalla ja putsaamalla se.
En väitä että tässä tapauksessa niin olisi mutta kyllä tuo ihan mahdollista on. Auto oli kuin joku 40hp kinneri, ei menny sitten mihkään...
Oliko siellä harjoissa paljonkin paskaa? Omassani ei ollut juurikaan, käytön jäljet toki näkyivät, mutta vielä oli kulutuspintaa runsaasti jäljellä.
Paljonko sillä oli ajettu? Mun härvelillä tossa vaiheessa n. 315tkm.
Meni kärrysi varmaan sitten limp modeen, siinä vauhti on aikas verkkaista.
-
Oliko siellä harjoissa paljonkin paskaa? Omassani ei ollut juurikaan, käytön jäljet toki näkyivät, mutta vielä oli kulutuspintaa runsaasti jäljellä.
Paljonko sillä oli ajettu? Mun härvelillä tossa vaiheessa n. 315tkm.
Meni kärrysi varmaan sitten limp modeen, siinä vauhti on aikas verkkaista.
Ei sillä ollut kilometrejä vasta kuin n. 190 000.
Sontaa siellä nyt ei hirveesti näyttänyt olevan mutta putsauksen jälkeen alko pelittään, kun vaan sai sen takasin oikeeseen kohtaan. Ensin meni vähän vikaan ja teki kierrostemppuja...
Oli vaan niin hauska tilanne missä iski vian päälle, ohittamassa kuormuria just kun veto lakkas ja alko puutumaan. Ihan sama miten sitä poljinta heilutti... :D
-
Ei sillä ollut kilometrejä vasta kuin n. 190 000.
Sontaa siellä nyt ei hirveesti näyttänyt olevan mutta putsauksen jälkeen alko pelittään, kun vaan sai sen takasin oikeeseen kohtaan. Ensin meni vähän vikaan ja teki kierrostemppuja...
Oli vaan niin hauska tilanne missä iski vian päälle, ohittamassa kuormuria just kun veto lakkas ja alko puutumaan. Ihan sama miten sitä poljinta heilutti... :D
Siellä ne pienet harjaset menee putsatessa herkästi myös toistensa päälle, luupilla joutu tsiikaan ja laittaan piikillä oikein järjestykseen.
-
Morjens!
Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä:)
Kaasuläppäyksikkö vaihdettu Lahden Autosalvassa, ja hinnaksi muodostui:
Osa+tiiviste+työt+ALV =595€
Ei siis taida olla kauhean kannattavaa tämä ulkomaantilaus enään??!.... :o
-
Morjens!
Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä:)
Kaasuläppäyksikkö vaihdettu Lahden Autosalvassa, ja hinnaksi muodostui:
Osa+tiiviste+työt+ALV =595€
Ei siis taida olla kauhean kannattavaa tämä ulkomaantilaus enään??!.... :o
Tuohan on suorastaan halpaa... mikäköhän laskuvirhe siellä on käynyt. Ei Tampereella vaan...
-
Sieltä sanottiin että osan sisäänostohinta on halventunut...tais olla 430€ yksikön osuus hinnasta!
En tietenkään takuuseen mee vaikka oiski joku laskuvirhe;) itsekki olin varautunu vähä karumpaan hintaan...
-
Sieltä sanottiin että osan sisäänostohinta on halventunut...tais olla 430€ yksikön osuus hinnasta!
Jotain tommosta tuli kans mieileen, kun se ohjelma ja ohjelmointikin maksoi jo maltaita, niin ei siihen vaihtotyölle sit paljon enää jää.
Tiiviste tulee siellä paketissa, mutta ei se erikseenkään maksa kuin jotain 4 egee.
No, nyt on varmaan tyhjäkäynti tosi vakaa ja meno maistuu?
-
Jep! Onhan se vähän mukavampi ajaa kieltämättä :D
Vaihtotyö ei kauaa tossa vie:) osa kun on ihan siinä nenän edessä ku konepellin avaa:)
-
Teetätin myös kaasuläppäkotelon vaihdon MK1 V70:een, Bilia Kaivoksela Vantaa. Hinnaksi muodostui 619,80 EUR.
Kaasuläpän hinta tuosta näyttää olevan 421,20.
t. Janne
-
kaasuläppäkotelo autoserviassa 421€ +tiiviste 5€ softa tai sen siirto 60€ vaihdettuna vikakoodien luvulla ja nollauksella 650€.
kyseessä magneetti marelli