Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: ___TK___ - 08.10.2012, 21:04:20
-
Dodii elikkäs nyt kävi näin ja vituttaa ku pientä oravaa elikkäs 740 turbo 230ft koneella 90 vuosimallia ja turbo luultavasti paskana päästää öljyä läpi jä pitää vähä meteliä ja uutta turboa olis hakusessa.
onko jotain ehdotuksia turbo valinnassa kun vähän lisää tehoa etsiskelen ja itsellä on käynyt mielessä holsetin 35 tai 40 mutta luultavasti saa sitten kanget vaihtaa samalla ja koittaa löytää jostain pakosarjaa ja mitä ruiskutus järjestelmälle pitäisi tehdä riittääkö 2.4 jetti. mitä teen ;D ;D
-
Laita vakiosarjaan 19T mitsulainen, 13mm kanget jos ei vielä oo ja rimmaa LH sopivilla suuttimilla ja IMM:lla alueelle hyvän coolerin ja pakoputken kera niin 300hv ei oo kaukana.
-
Dodii elikkäs nyt kävi näin ja vituttaa ku pientä oravaa elikkäs 740 turbo 230ft koneella 90 vuosimallia ja turbo luultavasti paskana päästää öljyä läpi jä pitää vähä meteliä ja uutta turboa olis hakusessa.
onko jotain ehdotuksia turbo valinnassa kun vähän lisää tehoa etsiskelen ja itsellä on käynyt mielessä holsetin 35 tai 40 mutta luultavasti saa sitten kanget vaihtaa samalla ja koittaa löytää jostain pakosarjaa ja mitä ruiskutus järjestelmälle pitäisi tehdä riittääkö 2.4 jetti. mitä teen ;D ;D
Joo kuulostaa hyvältä cooleri löytyy jo onkohan minkä hintasia nuo 19t mitsut ja mistä niitä sais parhaaseen hintaan uutena olisko linkkiä heittää ;)
-
Joo kuulostaa hyvältä cooleri löytyy jo onkohan minkä hintasia nuo 19t mitsut ja mistä niitä sais parhaaseen hintaan uutena olisko linkkiä heittää ;)
Ison holsetin saa halvemmalla :D
No joo.. semmonen 900€ joutuu noista yleensä maksamaan tai en ainakaan tiedä mistään halvemmalla
-
Joo eli tuli tämmönen vaihtoehto mieleen jos laittais 16t ja mitkä suuttimet olisi hyvät ja millä ahtopaineilla voisi tavoitella noin 260hv tehoja ja luultavasti pitää myös tuo 3 tuuman hormi laitella ;)
-
Mitkä turbot menee suoraan 13c tilalle?
Jos joskus rikastuisi ja laittaisi isomman turbon ;)
-
Mitkä turbot menee suoraan 13c tilalle?
Jos joskus rikastuisi ja laittaisi isomman turbon ;)
Ei niiden tilalle juurikaan suoraan mene kuin samanlainen eli 13c.
Pienellä sovittamisella vakiopakosarjaankin saa sopimaan mm 15g, 16t, 18t ja 19t ahtimet.
Noista muutoksista löytyy monta ketjua foorumilta.
-
vanhan 13c pystyy modaamaan suoraan 19T ahtimeksi vanhaa osaa jää kompurakotelo bypass ja hukkiksen kello samalla vaihtuu myös #7pakopesä proturbolle soitto siellä teetätin omani.
-
vanhan 13c pystyy modaamaan suoraan 19T ahtimeksi vanhaa osaa jää kompurakotelo bypass ja hukkiksen kello samalla vaihtuu myös #7pakopesä proturbolle soitto siellä teetätin omani.
Paljonko kyseinen operaatio tuli kustantamaan voisi olla hyvä vaihtoehto. ;)
-
Laita vakiosarjaan 19T mitsulainen, 13mm kanget jos ei vielä oo ja rimmaa LH sopivilla suuttimilla ja IMM:lla alueelle hyvän coolerin ja pakoputken kera niin 300hv ei oo kaukana.
On niitä lähelle 300 humman tehoja saatu jo 15g ahtimellakin joten 19Tllä varmasti ylikin...Sitä tosin en tiedä milloin ISOpikkumitsu heräilee ?
-
n 2500rpm kohdalla herää 19T ja 3000 jälkeen 1.2bar.... pikku mitsussa vakiona #6 pakopesä ja #7 isompaa ei muistaakseni mitsuun saanut. eli pakopuoli ahdistaa kovilla paineilla joka tapauksessa ellei sitten laita erillistä ulkoista hukkaporttia niinkun itse tein ::)
EDIT: niin ja proturbon sälli tuumas että 19T ahtimella 8venttiilisestä koneesta 280hv on aika lailla maksimi ilman ulkoista hukkaporttia pakolämmöt ja paineet kasvaa siinä vaiheessa jo niin kovasti... ;)
jossain siinä 800e tuntumassa pyörii hinta halvempi kuitenkin kuin hankkia uusi 19T ahdin, kysyminen ei maksa mitään suosittelen kysymään sieltä saa apua kyllä ja saa kysellä tyhmiä neuvoo kyllä asiantuntevasti.
-
http://turbomeck.se/T04E-steg-3-axel (http://turbomeck.se/T04E-steg-3-axel)
-
n 2500rpm kohdalla herää 19T ja 3000 jälkeen 1.2bar.... pikku mitsussa vakiona #6 pakopesä ja #7 isompaa ei muistaakseni mitsuun saanut. eli pakopuoli ahdistaa kovilla paineilla joka tapauksessa ellei sitten laita erillistä ulkoista hukkaporttia niinkun itse tein ::)
EDIT: niin ja proturbon sälli tuumas että 19T ahtimella 8venttiilisestä koneesta 280hv on aika lailla maksimi ilman ulkoista hukkaporttia pakolämmöt ja paineet kasvaa siinä vaiheessa jo niin kovasti... ;)
jossain siinä 800e tuntumassa pyörii hinta halvempi kuitenkin kuin hankkia uusi 19T ahdin, kysyminen ei maksa mitään suosittelen kysymään sieltä saa apua kyllä ja saa kysellä tyhmiä neuvoo kyllä asiantuntevasti.
Olikohan JuHaUlla ulkoinen susiportti siinä yksilössä josta penkitettiin 287hv 15Gllä, 1.4 bar paineilla?
-
Olikohan JuHaUlla ulkoinen susiportti siinä yksilössä josta penkitettiin 287hv 15Gllä, 1.4 bar paineilla?
Ei sillä kuulemma ollut :juhau:
-
Ei sillä kuulemma ollut :juhau:
Ajatus oli tärkein, ei se kenen auto oli :juhau:
-
Minkä laisia tehoja muuten nuo vakio ftn kanget oikeen kestää kestävätkö n 270hp tehoja vai onko pakko vaihtaa jo siinä vaiheessa ???
-
Minkä laisia tehoja muuten nuo vakio ftn kanget oikeen kestää kestävätkö n 270hp tehoja vai onko pakko vaihtaa jo siinä vaiheessa ???
Ns. vahvemmat 13 mm kanget kestää turavallisesti noin 350 hv tehot. Kone ei saa tosin nakuttaa missään vaihessa, eikä päästää vettä palotilaan pahvin välistä. Suurempiakin tehoja ko kangilla on otettu, mutta silloin ollaan jo todellakin riskirajoilla.
-
elikkä noissa ft koneissa on jo nuo 13mm kanget ? :)
-
elikkä noissa ft koneissa on jo nuo 13mm kanget ? :)
940:n FT koneissa pitäisi olla aina nuo 13 mm kanget. 740 FT koneista kannattaa tarkistaa, ettei tule yllätyksiä.
-
Asia selva ;)
-
http://www.samppasport.fi/shop/cat/product_details.php?p=381 (http://www.samppasport.fi/shop/cat/product_details.php?p=381) olisikohan nuo suuttimet hyvät 16t kanssa ja 3 tuumasen immun kanssa jos poistaa etuvastukset ? :pomo:
-
http://speed-autoteile.fi/index.php?route=product/product&product_id=2042 Ehkä mutta tuolla hieman halvemmat ;)
-
pakko kysyä että ovatko nuokin korkea ohmiset :o
-
Bosch EV6 443cc/min 3bar
Korkea ohminen 12ohm
71mm pitkä, 61mm o-o-renkaasta
14mm o-rengas
Normi EV1 liitin
-
Meikäläisellä tuollainen muutos kilpakelpoisella päittäisellä (isompi pinta-ala ja parempi materiaali), 18 tai 19T (valu) kompuralla, HL akselilla, uudella 7 pesällä (850 T5 2.3) koneistuksineen (laakeripesä ja kompurakotelo) 775€
Saatavana lisähinnalla myös billettikompuralla. Ja sitten jos haluaa jotain niiden ainaisten Holsettien tilalle, niin katseet tänne (http://www.hevosvoima.com/shop/index.php?main_page=index&cPath=1061_139)
Ja jos vimosen päälle haluaa, niin [ur=http://www.hevosvoima.com/shop/index.php?main_page=index&cPath=1058_1051l]MS3EFI[/url] ohjaamaan koko oopperaa.
-
itse kyllä suosittelen "korvausahtimeksi" mitsun TD05-16G..muista mitsuista ei kokemusta, mutta tuo on oikeinkin mukava ajaa kadulla..perus paineilla kun ajelen niin täydet ahdot n.2500rpm ja vetää ihan punarajalle 2.3 koneessa
-
itse kyllä suosittelen "korvausahtimeksi" mitsun TD05-16G..muista mitsuista ei kokemusta, mutta tuo on oikeinkin mukava ajaa kadulla..perus paineilla kun ajelen niin täydet ahdot n.2500rpm ja vetää ihan punarajalle 2.3 koneessa
Kerros lisää? Minkälaisessa kokoonpanossa tuo on sulla ollut?
Mulle kulkeutui tollanen ahdin, ja suunnitelmissa on sen asentaminen tuohon omaan merikonttiini.
-
Kerros lisää? Minkälaisessa kokoonpanossa tuo on sulla ollut?
Mulle kulkeutui tollanen ahdin, ja suunnitelmissa on sen asentaminen tuohon omaan merikonttiini.
tuo ei ole ollut volvossa vaan entisessä saab 9000. Vaihtui garretin tilalle..tuon kaveriksi tein pulssisarjan. Mutta yleisesti ottaen vetoalue oli vakio softallakin hyvä.
-
Ei oikeen löydy vinokoneprojekteja, joista voisi suoraan apinoida kokoonpanoja.. :D
Noh, kaippa se on kokeilemalla mentävä etiäppäin!