Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: kumppis - 13.02.2011, 11:43:03
-
Toinen tankillinen 95 E10 ja ongelmat alkoi. Tyhjäkäynti kaupunkiajossa putoaa 400-500 kierrokseen esim. risteyksessä odotaessa ja nousee tosi hitaasti taas takaisin tuhannen pintaan. Maantieajon jälkeen kun hiljentää kääntyäkseen ja painaa kytkimen pohjaan vaihteen vaihtamiseksi,kaasupoljin ylhäällä, niin moottori sammuu kokonaan. Nopealla kytkimen ylösnostolla taas käyntiin. Auto V70 103kW vm 2002. Johtuuko bensiinistä vai jostain tulleesta viasta? BSR ei näytä mitään vikakoodia,elikkä pitäis sen suhteen olla ok.
EDIT: otsikkoa muutettu
-
Toinen tankillinen 95 E10 ja ongelmat alkoi...
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=1466.0 sopisiko tonne?
JL
-
Ei nämä ongelmat välttämättä ole E10 aikaansaannoksia. Toki voi olla että E10 bensaa käytettäessä jotkut ongelmat/viat tulevat helpommin esiin.
Mitenkäs nämä perusasiat huollon suhteen? Tulisi äkkiä mieleen, että onko sytkäosissa kaikki kunnossa? Milloin tulpat on vaihdettu?
-
Huollot tehty ajallaan. Voisko ongelmat johtua pakkasesta.Meilläpäin -20-22 astetta. Ajaessa ei mitään nykimistä tai muuta sellaista,vain kun nostaa jalan kaasulta.
-
Itseppä heitän tähän sellaisen kortin, että vika kaasuläppäkotelossa?
Aika perinteisiä kaasuläppäkotelo oireita.. tai sitten jotain imuvuotoa
Editoitko otsikkosi kuvaamaan autosi vikaa vai teenkö mä sen?
-
Saattaahan se olla kaasuläppävika. Lienekkö vain yhteensattuma uuden bensiinin kans.Katsellaan,kun saan poltettua tankin tyhjäksi ja tankkiin ysikasia,miten sitten kone käy.
-
Tämmöisillä pakkasilla alkaa kaasuläppä herkästi jäätämään jos se likainen, pienillä pakkasilla ei välttämättä mitään oireita. Onko milloin puhdistettu ja onko läpän softa päivitetty?
-
No. Eilen illalla tuli ilmoitus. Moottori tarvii huolllon. BSR antoi vikakoodiksi 9300 Clutch pedal position sensor,elikkä jos käsitän oikein,niin kytkimen asennontunnistin?
Ymmärsinkö oikein ja onko muuta korjaustoimenpidettä kuin sininen!
Ei ole puhdistettu kaasuläppää,ja softakin on alkuperäinen.
-
No. Eilen illalla tuli ilmoitus. Moottori tarvii huolllon. BSR antoi vikakoodiksi 9300 Clutch pedal position sensor,elikkä jos käsitän oikein,niin kytkimen asennontunnistin?
Ymmärsinkö oikein ja onko muuta korjaustoimenpidettä kuin sininen!
Ei ole puhdistettu kaasuläppää,ja softakin on alkuperäinen.
Kyllä se tuohon asentoanturiin viittaa, siniseltä saa ainakin anturin, asennuksesta en osaa sanoa.
Vähän tuo vikakuvaus vaikuttaa siltä että liekkö korjaantuu pelkällä asentoanturilla.
-
Putsattu kaasuläppä,joka oli kyllä suorastaan törkyinen. Taas toimii niinkuin pitääkin,eli ei ehkä sittenkään E10 vika. Toivottavasti toimii pitkään. Kiitos hyvistä vihjeistä. ;)