Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: tiivonen - 13.02.2011, 21:12:52
-
Tervehdys
Aiheesta löytynee yksittäisiä ketjuja mutta tarvitsisin kokonaisvaltaisen ja nopean perehdyttämisen kyseisen murheenkryynin saloihin.
Kävin tänään potkimassa rengasta -92 vaiko liekkö ollu -93 965 3.0 tomaatista ja aika paljon jäi aukkoja ostopäätöksen harmiksi. Perustekniikkahan tuossa taitaa olla melkolailla sama kuin nykyisessä 745:ssa. Sama jäykkä persekkin näyttäisi olevan. Mutta ongelma on siinä ettei kone ole b230jotain eikä aski aw70/71.
Kone lähti käymään parinkympin pakkasessa oikein nätisti. Käy nätisti. Vikakoodeja sylki ensialkuun vaikka minkämoista. Lambda-valo palaa. Vikakoodit nollasin ja testilenkin jälkeen heitti viallista nesteenlämpötila-anturia. Ei vielä ehtinyt muita sytytellä. Lambda-valo paloi kyllä edelleen. Lämpimänä ei meinannut lähteä käyntiin ollenkaan. Hitonmoinen sahaus ja maanittelu. Liittyykö se suoraan siihen lämpötila-anturiin joka luulee että kone on kylmä vai onko takana jotain suurempaa mysteeriä?
Siinä pakkasessa ei lumihangessa kyennyt kovinkaan tarkkaan syyniin, mutta öljyä se on jostain vuotanut/vuotaa aika runsaasti. Altapäin katsottuna koko kone ja loota on tölässä. Pintakaasulla tuntui pientä nykimistä. Päältäpäin kone on ok-siisti. Kuinka isotöistä/kallista tuollaisen pannun laitto on verrattuna patarautaiseen vinokoneeseen. Ainakin pelkästään venttiilikoppa näyttää mycket pelottavammalta kuin se tupakkikartongin kokoinen vati singerin päällä.
Ohjaustehostimessa vikaa. Tyhjäkäynnillä ei näillä naruilla paljon pyöritellä.
Vaihdelaatikko vilkutteli aika tiukkaan kaikkia mahdollisia valoja kun se laitettiin kylmiltään pyörimään. Auto on seissyt melkoisen pitkään hangessa. Laatikko tuntui pienellä lenkillä pelaavan aika kivasti. Hemmetin pehmeä verrattuna nykyisen aw70 askiin. Valotkin asettuivat liikkeelle lähdettyä ja sen jälkeen ei ollut valoshowta. Onko merkki jostain suuremmasta vaiko kosteutta oikeassa paikassa? Laatikko antoi vikakoodiksi muistaakseni "Throttle position signal too high" mutta nollauksen ja testilenkin jälkeen ei sitäkään... pitäisi pidempi lenkki pystyä kruisailemaan ilmeisesti.
Ajokilometrit on n. 200tkm.. Siis siihen asti kunnes mittari on levinnyt ;) Eli tuttu juttu.. seitensatkun ajokilometrit ei oo lisääntyny varmaan viimeseen sataan tonniin :D Ajettu sillä on. Jarrupolkimen kumi on puhki samalla tavalla kuin tuossa toisessakin. Pellit ovat kyllä yllättävän siistit paria klommoa lukuunottamatta. Keula on melkein puhdas, umpiotkin aivan kirkkaat eli hiekkatietä on nähty hyvin vähän.
Muuta pientä ja kivaahan tuon ikäisessä piisaa vähintään saman verran kuin samanikäisessä sianpäässä. Ilmastoinnin toiminnastakaan ei ole mitään tietoa. Kattoluukku on jäinen mysteeri. Vakionopeudensäädin kyllä pelas <3
Mutmut... hinta lienee lähempänä yhtä kuin kahtatonnia. Kannattaako siihen rahaan ostaa tuollaista mysteeriä vaiko odotella ja toivoa että pariin kolmeen tonniin löytyy joku helmi? tarkoituksenahan olisi saada toinen käyttöauto jotta tuon seitensatkun voisi laittaa seisoskelemaan ja pistää sen suhteellisen hyvään kuosiin ilman pelkoa siitä että jääp kevään kalareissut tekemäti jos megasquirtin jälkeen ei tulekkaan savua putkesta ;) Tosin taitaisi käydä niin että ensin menisi tuo 960 pukeille koska ennen huhti/toukokuun katsastusta pitäisi saada peli leimakuntoon ainakin öljyvuodon osalta.
huh mitä tajunnanvirtaa.... jos joku saa decryptattua niin olisin kiitollinen kokemuksen äänistä.
Eedit: Jäi sanomati että mjoottorin suhteen se oli kyllä rakkautta ensimmäisellä korvallisella ;) Tahtoo kutosen, tai ainakin ne äänet :D
-
jos mahdollista niin itse menisin jonnekkin missä auton voi nostaa ylös. pohjan kunnon tarkistus, puristuspaine mittaus, ja lootaöljyn koostumuksen tarkastus ihan järkevää minun mielestäni, mutta muutoin jos ei ole hinnalla pilattu niin miksikäs ei :idiot2:
-
Käyntiin lähtemis ongelma on hyvinkin suoraan suhteessa lämpöanturiin. Luulee koneen olevan lämmin eikä laita kylmärikastusta päälle.
Muuten huollot on ihan kuin vinokoneessa mutta jos venttiiliennostajat rallattaa pitkään käynnistyksen jälkeen niin niiden hinta on 15-20€/kpl ja tämä kerrotaan 24:llä.
Öljyvuoto ja tehostimen toimimattomuus voipi olla yksi ja sama vika.
Lienee sama mitä katselin nettiautosta että onpa halpa, mitähän tuosta on rikki. :)
-
Käyntiinlähdön syynä varmasti termarin alla koneen etupäässä oleva moottorinlämpöanturi, noissa vanhemmissa sen vioittuminen ei edes näy mittariston lämpöviisarista, koska kuten vinokoneissa näissä vanhoissa on kuulemma oma anturinsa mittarille (1995-> mittari ja ECU ottavat kummatkin signaalin samalta anturilta = anturi rikki = viisari ei nouse oikeaan lämpöön).
Öljyvuodolle kaks mahista, kampuran takastefa, tai kansipahvi pakoreunalta tai takaosasta, kummatkin paska hommia vaihtaa. Tuo kansi ei nyt sinällään ole avaruustekniikkaa, mutta ennen hommaan rupeamista kannattaa tutustua "how to" manuaaleihin, ettei hajota esim. venttiilikopan kierteitä, yrittämällä vetää venakoppaa kiinni vain parilla ruuvilla aluksi, vaan joko 10-20 ruuvia ja vain vähän kerrallaan.
Vaihdelootan öljytikku kannattaa tarkistaa, on ohjausakselin vieressä imusarjan takana keltainen "tappi". Valoshow johtu usein PNP kytkimestä, ja tuo TPS vikakoodi voi myös olla että moottorin kaasuläppäanturi on finaalissa, sieltä vaihdeloota saa kaasun asentotiedon.
Ohjaustehostimen pumppu voi olla loppu tottakai, ei ole mikään mahdoton kapine löytää käytettyä toimivaa, vuotavia öljyletkujakin noissa on.
Naputtavat venttiilinnostimet voi putsata irrottamalla ja "huuhtelemalla" OHUELLA öljyllä, eli pumppaamalla niitä upotettuna öljyyn, ne tukkiutuvat ajan mittaan JOS öljyvaihdoista ei pidetä HYVÄÄ huolta, ja kun tukkiutuvat ni öljynkierto niissä on huonoa ja siksi naputus.
-
Käyntiinlähdön syynä varmasti termarin alla koneen etupäässä oleva moottorinlämpöanturi, noissa vanhemmissa sen vioittuminen ei edes näy mittariston lämpöviisarista, koska kuten vinokoneissa näissä vanhoissa on kuulemma oma anturinsa mittarille (1995-> mittari ja ECU ottavat kummatkin signaalin samalta anturilta = anturi rikki = viisari ei nouse oikeaan lämpöön).
Öljyvuodolle kaks mahista, kampuran takastefa, tai kansipahvi pakoreunalta tai takaosasta, kummatkin paska hommia vaihtaa. Tuo kansi ei nyt sinällään ole avaruustekniikkaa, mutta ennen hommaan rupeamista kannattaa tutustua "how to" manuaaleihin, ettei hajota esim. venttiilikopan kierteitä, yrittämällä vetää venakoppaa kiinni vain parilla ruuvilla aluksi, vaan joko 10-20 ruuvia ja vain vähän kerrallaan.
Vaihdelootan öljytikku kannattaa tarkistaa, on ohjausakselin vieressä imusarjan takana keltainen "tappi". Valoshow johtu usein PNP kytkimestä, ja tuo TPS vikakoodi voi myös olla että moottorin kaasuläppäanturi on finaalissa, sieltä vaihdeloota saa kaasun asentotiedon.
Ohjaustehostimen pumppu voi olla loppu tottakai, ei ole mikään mahdoton kapine löytää käytettyä toimivaa, vuotavia öljyletkujakin noissa on.
Naputtavat venttiilinnostimet voi putsata irrottamalla ja "huuhtelemalla" OHUELLA öljyllä, eli pumppaamalla niitä upotettuna öljyyn, ne tukkiutuvat ajan mittaan JOS öljyvaihdoista ei pidetä HYVÄÄ huolta, ja kun tukkiutuvat ni öljynkierto niissä on huonoa ja siksi naputus.
Muistaakseni, kun työkaverin autoon tuon vaihdoin, se sijaitsi kyllä koneen takapäässä.
-
Kiitoksia nopeista vastauksista!
Eli samaa pastaa olisi luvassa toisen volvon verran. Järki sanoo että run forest run!! Mutta viime yön pyöriskelin lakanoissa miettien sitä kutosen ääntä ;) Ei oo heleppoo ei... seitensatku on paaahasti kesken ja jo toista mietitään. Ei tainnu kauaks osua kun kaveri tuumi "saa**nan volvohullut" kun käytiin tota kattomassa. Isän ysisatkulla tietenkin :D
-
Kuulostaa lievältä puuhakohteelta. Jos käyttöautoa haet, varmaan pienellä lisäpanostuksella saa ehjänkin. Ainakin itse noita oon löytänyt.
Jos ei etuveto pelota, on siinä vitosessakin kivat äänet... P>
-
Muistaakseni, kun työkaverin autoon tuon vaihdoin, se sijaitsi kyllä koneen takapäässä.
Jep, sielläKIN on lämpöanturi, tosin se on sytytytsennakon lämpöanturi, moottorin bensansyötön anturi on termostaatin alla koneen edessä, sillä säädetään kylmärikastuksia. 1996-> kun tulee Motronic 4.4 tuon 1.8:n tilalle, eli samalla OBD2 töpseli keskikonsoliin ni tuo anturi häviää kannen takapäädystä.
Ihmeen hyvin nämä raadotkin pitävät hintaansa, miettii että 2000e saa toimivan, 1500e saa... jotain ja vielä pyydetään 10.000e nurkilla jopa alle 100tkm ajetuista...
Kivoja vehkeitähän nämä ovat, mutta itse uudempikoppaseen jo tottuneena en viitsisi vanhakoppaista ostaa, on tuo uudempi senverran eri auto, ja rahaakaan ei järkyttävästi enempää tarvitse kiinni pistää.
-
Kävin tänään potkimassa rengasta -92 vaiko liekkö ollu -93 965 3.0 tomaatista ja aika paljon jäi aukkoja ostopäätöksen harmiksi. Perustekniikkahan tuossa taitaa olla melkolailla sama kuin nykyisessä 745:ssa. Sama jäykkä persekkin näyttäisi olevan. Mutta ongelma on siinä ettei kone ole b230jotain eikä aski aw70/71.
Kone lähti käymään parinkympin pakkasessa oikein nätisti. Käy nätisti. Vikakoodeja sylki ensialkuun vaikka minkämoista. Lambda-valo palaa. Vikakoodit nollasin ja testilenkin jälkeen heitti viallista nesteenlämpötila-anturia. Ei vielä ehtinyt muita sytytellä. Lambda-valo paloi kyllä edelleen. Lämpimänä ei meinannut lähteä käyntiin ollenkaan. Liittyykö se suoraan siihen lämpötila-anturiin joka luulee että kone on kylmä vai onko takana jotain suurempaa mysteeriä?
Siinä pakkasessa ei lumihangessa kyennyt kovinkaan tarkkaan syyniin, mutta öljyä se on jostain vuotanut/vuotaa aika runsaasti. Altapäin katsottuna koko kone ja loota on tölässä.
Ohjaustehostimessa vikaa. Tyhjäkäynnillä ei näillä naruilla paljon pyöritellä.
Vaihdelaatikko vilkutteli aika tiukkaan kaikkia mahdollisia valoja kun se laitettiin kylmiltään pyörimään. Laatikko antoi vikakoodiksi muistaakseni "Throttle position signal too high" mutta nollauksen ja testilenkin jälkeen ei sitäkään...
Ilmastoinnin toiminnastakaan ei ole mitään tietoa. Kattoluukku on jäinen mysteeri.
Eedit: Jäi sanomati että mjoottorin suhteen se oli kyllä rakkautta ensimmäisellä korvallisella ;) Tahtoo kutosen, tai ainakin ne äänet :D
Kyseessä ilmeisesti farkku, loistavaa! Siinä kun ei ole 3v/60tkm uusittavia nivomatteja, 300e/kpl + muut edut.
Se lämpötila-anturi tekee kaikkea kiusaa, se ensimmäisenä vaihtoon kun ei kummoisia maksakaan, ei käynnisty ja kulkee huonosti.
Moottorin öljykorkin tiiviste ensimmäisenä vaihtoon, sen jälkeen koneelle pesu ja uusi tutkinta.
TPS antaa signaalinsa sekä ECU:lle että TCM:lle, kannattaa pitää silmällä.
Ohjaustehostimen kanssa on huomioitava että kun näissä usein on hammastangot sitä kuin ovat, vuotavat ja kun ajaa ilman tehostinöljyjä, pumppu on nopeasti finaalissa, hammastankoa pelkäisin enemmän kuin tehostimen pumppua.
Ilmastoinni toiminnan näet vasta kun ulkona alkaa olla nollakelit, toimiva ilmastointi käynnistyy automaattiasennolla hetken kuluttua käynnistyksestä, samoissa lämpötiloissa kun huomaat että ABS:it raksuttaa pikkunopeuksilla jarruttaessa (venttiilitestaus, vain plussakeleillä).
Kova peli, hyvä ajaa ja kulkee niin pirusti, jos vain lompsa kestää ajella. Kunnossa ollessaan syö sen 10-15l / 100km.
Eikä pelkää kilometrejä.
-
Kyseessä ilmeisesti farkku, loistavaa! Siinä kun ei ole 3v/60tkm uusittavia nivomatteja, 300e/kpl + muut edut.
Se lämpötila-anturi tekee kaikkea kiusaa, se ensimmäisenä vaihtoon kun ei kummoisia maksakaan, ei käynnisty ja kulkee huonosti.
Moottorin öljykorkin tiiviste ensimmäisenä vaihtoon, sen jälkeen koneelle pesu ja uusi tutkinta.
TPS antaa signaalinsa sekä ECU:lle että TCM:lle, kannattaa pitää silmällä.
Ohjaustehostimen kanssa on huomioitava että kun näissä usein on hammastangot sitä kuin ovat, vuotavat ja kun ajaa ilman tehostinöljyjä, pumppu on nopeasti finaalissa, hammastankoa pelkäisin enemmän kuin tehostimen pumppua.
Ilmastoinni toiminnan näet vasta kun ulkona alkaa olla nollakelit, toimiva ilmastointi käynnistyy automaattiasennolla hetken kuluttua käynnistyksestä, samoissa lämpötiloissa kun huomaat että ABS:it raksuttaa pikkunopeuksilla jarruttaessa (venttiilitestaus, vain plussakeleillä).
Kova peli, hyvä ajaa ja kulkee niin pirusti, jos vain lompsa kestää ajella. Kunnossa ollessaan syö sen 10-15l / 100km.
Eikä pelkää kilometrejä.
Tää näytti olevan jäykkäperäinen. Kai se on mahdollista? Ainakin äkkiseltään näytti akseli täysin samalle kuin tuossa 745:ssä. Samanlainen apurunkohärveli pilkisti murikan kupeella ja kierrejouset näytti olevan.
Öljykorkki käväisi mielessä ku venttiilikopan kupeella näytti olevan jotain röppöä, mutta arvelin ettei se voi olla syy.. vaan siis voi.
TPS löytyykin hyllysä.. se on varattu merikonttiin mutta kaippa sille sopisi odottaa toista :)
Jos se on hammastanko se vika niin peli taitaa olla siltä osin selvä. Näkeekö sitä päältäpäin mitenkään?
Ilmastoinnin toiminnan tai toimimattomuuden näkee tosiaan vasta sitten kun katiskan saisi lämpimään tahi kelit asettuisi... Kylmäaineiden osalta homma olisi sen verta hanskassa että kaverilta löytyy laitteet ja aineet.. viallinen kompura on taas show stopper..
Tää on kyllä tosi paha rasti. Toisaalta kiinnostaa niin maan kehvelisti mutta töitä se teettäisi. Mutta siihen tottui jo tuon seiskan kanssa. Enkä kyllä tiedä olisinko sen tyytyväisempi jos olisin valmiin ostanut. Onpahan tullut perehdyttyä tähän harrasteautoiluun vähän syvemmälti ;) Toinen kärry olisi kuitenkin ajossa sen aikaa kun toinen on levällään. Ja mitäpä luulette... kuinka paljon kiinnostaisi alkaa virittämään saasterajoitteista vaparivinokonetta mahdollisesti 160 heppaan jos pihalla köllöttelee parsataaheppanen kutonen. Voi kehnohalavattu. Tätäkään ei tarvis miettiä jos oisin toissakesänä ostanut sen samperin tojotan räppänän. Se ois jo paalissa ja toinen tai kolmas odottais kinoksessa kesää ;)
Edit: Aah Junikulla itselläänkin vanha 965 ajossa. Onko ollut kaipuuta facelift malliin? Itse vähän karsastan lisäsähköä joka sen mukana tulee. Pitäisi olla vikakoodin lukulaitteet ja pelit. Paljon hauskempi arvailla pakkasessa montako kertaa se nyt sitten vilahti kun koko ukko tärisee ja silmissä vilkkuu ;)
-
Kuulostaa lievältä puuhakohteelta. Jos käyttöautoa haet, varmaan pienellä lisäpanostuksella saa ehjänkin. Ainakin itse noita oon löytänyt.
Jos ei etuveto pelota, on siinä vitosessakin kivat äänet... P>
Kumpa ei oo järkisyitä jotka pakottaisivat autoa pitämään niin voidaan mennä ihan silkalla tunteella. Eli takaveto äänillä tahi ilman tai sitten laitetaan tolppapaikka kiertoon ;)
Puuhakohde tai ei niin tämäkään asia ei ole vielä ihan selvillä. Tuo nykynenki piti olla käyttövehjes... ::)
-
Kumpa ei oo järkisyitä jotka pakottaisivat autoa pitämään niin voidaan mennä ihan silkalla tunteella. Eli takaveto äänillä tahi ilman tai sitten laitetaan tolppapaikka kiertoon ;)
Puuhakohde tai ei niin tämäkään asia ei ole vielä ihan selvillä. Tuo nykynenki piti olla käyttövehjes... ::)
Juuh, no jos on toi mahollisuus, mulla käyttöauton pitää pelata heti, tai tulee kenkää jos en ilmaannu työmaalle... Ei montaa minuuttia odotella, alkaa käymään kalliiksi.
-
Edit: Aah Junikulla itselläänkin vanha 965 ajossa. Onko ollut kaipuuta facelift malliin? Itse vähän karsastan lisäsähköä joka sen mukana tulee. Pitäisi olla vikakoodin lukulaitteet ja pelit. Paljon hauskempi arvailla pakkasessa montako kertaa se nyt sitten vilahti kun koko ukko tärisee ja silmissä vilkkuu ;)
Ei ole hinkua faceliftiin, ensimmäisenä tulee mieleen nuo juurikin nuo nivot, ja vanhakorisen kun hankkii niin saa aina ilmastoinnin ECC:llä sekä oikean moottorin. Jo tehtaalla pilattuja faceliftejä on nettiauto pullollaan.
Elektroniikkaa ei tarvi aristella kunhan muutaman kympin lukija-adapterin hankkii, kunnossa olevan auton mittaristo ei joulukuuselta näytä.
-
Nnii muuten nyt vasta hokasin että sen flekti pyöri koko ajan vaikka startissa oli pakkasta se 25 astetta... kehnolainen. Jos se kylmänä starttas ja lämpimänä kakisteli niin eikös se sillon luulis että kone on kylmä ja saa liikaa bensaa. Muttei se pitäis flektiä pyörittää koko ajan jos se anturi antaa tiedon kylmästä myllystä? Mitenkähän sekaisin sen sähköt on.. ilmeisesti ecu ohjaa flektiä samoin kuin viimeisissä 940:ssä?
-
Nnii muuten nyt vasta hokasin että sen flekti pyöri koko ajan vaikka startissa oli pakkasta se 25 astetta... kehnolainen. Jos se kylmänä starttas ja lämpimänä kakisteli niin eikös se sillon luulis että kone on kylmä ja saa liikaa bensaa. Muttei se pitäis flektiä pyörittää koko ajan jos se anturi antaa tiedon kylmästä myllystä? Mitenkähän sekaisin sen sähköt on.. ilmeisesti ecu ohjaa flektiä samoin kuin viimeisissä 940:ssä?
Se flekti pyörii ECU:n käskyttämänä, joko siksi että ilmastointilaitteen kuumakaasuputkessa on tarpeeksi korkea paine, tai siksi että moottorin lämpötila on tarpeeksi korkea, ja kun se anturi on rikki niin eihän se silloin voi oikein toimia.
Muistaakseni 105 astetta oli raja jolloin flekti on kakkosasennolla ja ilmastointilaitteen kompuralta (tääkin menee ECU:n kautta) katkaistu virta.
Sen 105 astetta tiedon ECU saa anturilta joka antaa informaationsa oikein tai väärin.
Kuten aiemmin mainittu, anturi vaihtoon ja uusi kokeilu.
Osta pois ;)
-
Se flekti pyörii ECU:n käskyttämänä, joko siksi että ilmastointilaitteen kuumakaasuputkessa on tarpeeksi korkea paine, tai siksi että moottorin lämpötila on tarpeeksi korkea, ja kun se anturi on rikki niin eihän se silloin voi oikein toimia.
Muistaakseni 105 astetta oli raja jolloin flekti on kakkosasennolla ja ilmastointilaitteen kompuralta (tääkin menee ECU:n kautta) katkaistu virta.
Sen 105 astetta tiedon ECU saa anturilta joka antaa informaationsa oikein tai väärin.
Kuten aiemmin mainittu, anturi vaihtoon ja uusi kokeilu.
Osta pois ;)
Ka niin jos se anturi on sökö niin antanoonko se mitään infoa mihinkään suuntaan.. tuurilla kylmänä pyörimään. Ei hyvänen aika sentään tätä dilemmaa :D Kunhan tuossa kohtapuoleen pesasee hampaat oralB:llä niin taas jyskyttää takaraivossa notta haluunko ajaa nelosella joka kuulostaa sähköhammasharjalta vai kutosella joka kuulostaa moottorilta :buck2:
-
Ei tommonen 204 heppanen lutonen mikään tykki tosiaankaan ole, ihan eri peli on sitten T5-kone.
Itellä molemmat, niin kyl tuo kutonen tuntuu vaan aika laiskalta.
Mut se tietty et mihin sitä vertaa.
-
Ei tommonen 204 heppanen lutonen mikään tykki tosiaankaan ole, ihan eri peli on sitten T5-kone.
Itellä molemmat, niin kyl tuo kutonen tuntuu vaan aika laiskalta.
Mut se tietty et mihin sitä vertaa.
Jostain syystä tuo ekakoppanen B6304F kone oli ittellekkin laiskan tuntuinen, ihan eri planeetalta kun oman S90 samalla tekniikalla, eli 204hv+AT kummatkin. Perävälitys tosin oli tuossa vakio 3,73 vs. oman 4.10, eli saattaa jo tehdä osan, mutta se kiihtyvyysero oli niin julmettu, ettei pelkkä perävälitys sitä selitä. Tosin koneissakin kuntoeroa, toisessa 12bar puristukset ja toisessa 17bar, kummallakin noin 280tkm mittarissa... HUOLTO (tai sen puute) on se joka tässä on syönyt ne hevosvoimat toisesta.
Ja se että flekti pyörii kun anturi on sekaisin johtuu siitä että ECU pyörittää flektiä "varmuuden vuoksi" jottei kone pääsisi keittämään vahingossakaan, kun se päättelee sisäänrakennetulla logiikkaohjelmoinnilla että lämpöanturi on viallinen.
-
Ei tommonen 204 heppanen lutonen mikään tykki tosiaankaan ole, ihan eri peli on sitten T5-kone.
Itellä molemmat, niin kyl tuo kutonen tuntuu vaan aika laiskalta.
Mut se tietty et mihin sitä vertaa.
Jostain syystä tuo ekakoppanen B6304F kone oli ittellekkin laiskan tuntuinen, ihan eri planeetalta kun oman S90 samalla tekniikalla, eli 204hv+AT kummatkin. Perävälitys tosin oli tuossa vakio 3,73 vs. oman 4.10, eli saattaa jo tehdä osan, mutta se kiihtyvyysero oli niin julmettu, ettei pelkkä perävälitys sitä selitä. Tosin koneissakin kuntoeroa, toisessa 12bar puristukset ja toisessa 17bar, kummallakin noin 280tkm mittarissa... HUOLTO (tai sen puute) on se joka tässä on syönyt ne hevosvoimat toisesta.
Ja se että flekti pyörii kun anturi on sekaisin johtuu siitä että ECU pyörittää flektiä "varmuuden vuoksi" jottei kone pääsisi keittämään vahingossakaan, kun se päättelee sisäänrakennetulla logiikkaohjelmoinnilla että lämpöanturi on viallinen.
Oikeassa olette, ei se mikään raketti ole ja kun laatikko vielä luistaa KD:llä niin se tekee se menosta vieläkin tukkoisempaa.
Se on vähän että mihin sitä vertaa, jos on ajellu LD28 Cedricillä, työntötankomoottorisella Felicialla ja 20 vuotta vanhalla Swiftillä sun muilla alle 100hp kotteroilla, niin on se vanhakorinen 960 aika kovakulkuinen kutenkin :arkkupakastin: