Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: Rokkiizz - 11.11.2012, 16:43:30

Otsikko: Musta7Kantti -87
Kirjoitti: Rokkiizz - 11.11.2012, 16:43:30
Tuollainen loota tuli tuossa pihaan. Autolla ajettu vain 196tkm, ollut siis melko vähässä käytössä ja viimevuosina edellisellä omistajalla ollut ajossa lähinnä kauppakassina. Koneena B200k ja sen kaverina AW70. Sisusta autossa punainen plyyssi ja ulkoasu melko siisti. Silmään pistää vaan hajanaisia halkeilemia sisätilan muoveissa. Vehje oli täysin alkuperäinen kaiuttimiaan ja soitintaan myöten. Karvalakki pelihän tuo on, ilmastoinnista vastaa ikkunanveivi ja lohkolämmitinkin puuttuu toistaiseksi. Keskuslukitus, ohjaustehostin ja penkinlämmittimet löytyy.  Ideana on ja oli pitää auto hillityn näköisenä, joten suuria muutoksia ei ainakaan näillä näkymin ole tulossa.

Työlista

-Tomaatti öljyjen vaihto
-Uusi kuskinpuolen takavalo
-Uudet keskipilarien muovit
-Bensansuodatin
-Virranjakajan kansi ja tulpat
-Maadoitus uusiksi
-Ristiseläntuen korjaus jos mahd.
-Penkki korjaukseen verhoilijalle
-Eteen uudet jouset ja iskarit
-Bensamittarin vian paikantaminen
-Taakse kuormajouset ja uudet iskarit
-Kunnon vahaus
-Jakopäänhihnan vaihto
-Etuputken vaihto ehjään
-Subi ja vahvari takakonttiin
-Parit uudet mittarivalot
-Ensi kesäksi uudet vanteet, tai sitten orkkis peltien ehostaminen.
-pikkulasien tummennus
-Etuvalojen allaolevien listojen maalaus mustaksi
-Hattuhyllylle jonkun näköinen verho olisi tarkoitus hankkia, ettei tarvitse kalvon kanssa leikkiä ja saa tarvittaessa valoa sisään.
-Uusi soitin tulisi hankkia
-Uudet kaiuttimet eteen ja taakse
-Hirvitarrojen liimaaminen
-Maskin "kromaaminen" (köyhänmiehen kromimaski)
-Pappakäyrän poisto ja putkenpää


Tässä kuva lähtöhetkeltä

(http://i1304.photobucket.com/albums/s540/Rokkiizz/DSC_0309.jpg)

Tässä nykyhetken ilmettä:

(http://i1304.photobucket.com/albums/s540/Rokkiizz/DSC_0897_zps2b338abb.jpg?t=1367079710)
(http://i1304.photobucket.com/albums/s540/Rokkiizz/DSC_0900_zps9cf5653f.jpg?t=1367165918)
(http://i1304.photobucket.com/albums/s540/Rokkiizz/DSC_0899_zpsed6298e6.jpg?t=1367166004)
(http://i1304.photobucket.com/albums/s540/Rokkiizz/81549825-d58b-4937-8fda-f87e9b78ee3d_zpsc7663145.jpg?t=1368612938)
(http://i1304.photobucket.com/albums/s540/Rokkiizz/DSC_0713_zps8d6f125c.jpg)
(http://i1304.photobucket.com/albums/s540/Rokkiizz/DSC_0715_zpsd0868d5a.jpg)
Lisää kuvia:

http://s1304.beta.photobucket.com/user/Rokkiizz/library/


Ehostus ehdotuksia ja kommenttia saa heitellä vapaasti.
Otsikko: Vs: Seiskanelikanttinen GL AT -87
Kirjoitti: Masuli - 11.11.2012, 16:50:12
Siistin oloinen peli kyllä, eikä ihan kauheesti näköjään ajettukaan. Millä koneella tämä muuten on?

Toi sisusta  S*
(http://protoni.hayo.fi/~mjalonen/b/130048673422.jpg)
Otsikko: Vs: Seiskanelikanttinen GL AT -87
Kirjoitti: Rokkiizz - 11.11.2012, 17:05:59
Siisti on joo. Itsekkin rakastunut sisustaan! Koneena B200K automaattina.. Ei mikään unelma mutta sillä nyt toistaiseksi mennään.
Otsikko: Vs: Seiskanelikanttinen GL AT -87
Kirjoitti: pasi-st - 11.11.2012, 21:25:30
Hienolta näyttää  S*. Harkitse vielä toisen kerran sitä lasien tummentamista. Ei noin hienoa sisustaa kannata piilottaa mustien lasien taakse.
Otsikko: Vs: Seiskanelikanttinen GL AT -87
Kirjoitti: Rokkiizz - 12.11.2012, 08:25:01
Kiitoksia! Saattaapi tuo olla totta, kun tuossa selailin kuvia vastaavien tummennuksista niin omaan silmään näytti hyvältä ratkaisu jossa pienemmät sivuikkunat vain tummennettaisiin. Veisi vähän akvaariomaista vaikutelmaa pitäen silti pääikkunat avoinna. En muistanut vielä ylös kirjoitella, mutta takatuulilasiin hankin tumman verhoratkaisun.
Otsikko: Vs: Seiskanelikanttinen GL AT -87
Kirjoitti: Rokkiizz - 13.11.2012, 14:58:38
Tyhmä pää ja liikaa aikaa, mitäpä siitä sitten syntyykään.. No tietenkin hirvi maskiin..   ELK

edit. kuva kadonnut johonkin..
Otsikko: Vs: Seiskanelikanttinen GL AT -87
Kirjoitti: Rokkiizz - 18.11.2012, 22:22:59
Tänään saatiin auto pestyä ja tallin lämpöön. Maskia fiksailtiin kromiteipillä ja saatiin aikaan köyhänmiehen kromilookki.. Läheltä tarkasteltuna ei kovin hääppöinen, mutta muuten ajaa kyllä asiansa. Toinen hirvitarrakin löysi paikkansa perään kilvenviereen  ;)

Loppuviikosta saatan saada autoon "uudet" pallot alle, 740 Turbon 15" 5 puolaiset aluvanteet. Idea pitää auto hillityn näköisenä täyttyy.

Kuvaa pestynä, vahausta huutaisi vielä:

(http://i1304.photobucket.com/albums/s540/Rokkiizz/DSC_0337.jpg)

Seuraavan kerran juttua varmaan kun saa vanteet alle ja kenties muutakin..
Otsikko: Vs: Seiskanelikanttinen GL AT -87
Kirjoitti: Rokkiizz - 22.11.2012, 19:25:09
Tänään kävin hakemassa 740 Turbon 5-puolaiset Draco vanteet, ja pitihän ne tietenkin samantien lyödä alle jotta näkee miltä näyttää. Harmi kun pimeä tulee niin aikaisin, vähän ilkeä pihalla lampun valossa vaihdella. Pallojen vaihto autotallissa ei oikein olisi onnistunut, kun on sen verran Viking Line tuo vehje.

Tällaiset siis tuli alle:

(http://i1304.photobucket.com/albums/s540/Rokkiizz/DSC_0343.jpg)
(http://i1304.photobucket.com/albums/s540/Rokkiizz/DSC_0342.jpg)

Joskus sitten parempia kuvia. Mielestäni sopivat aika hyvin, mutta alkuperäisethän ne periaatteessa ovatkin.
Otsikko: Vs: Seiskanelikanttinen GL AT -87
Kirjoitti: InlineFour - 22.11.2012, 19:47:20
Nonii kaasutin ja automaatti, tästä kombosta ei enää auto parane  :pomo:
Otsikko: Vs: Seiskanelikanttinen GL AT -87
Kirjoitti: Rokkiizz - 22.11.2012, 20:01:43
Nonii kaasutin ja automaatti, tästä kombosta ei enää auto parane  :pomo:

Kyllähän tuo nyt käyttöautona menee tuollakin tekniikalla, ainakaan toistaiseksi ei ole kiinnostusta alkaa muutoksia sille puolelle tekemään, mutta aika näyttää. Onpahan ainakin harvinaisempi  :D
Otsikko: Vs: Seiskanelikanttinen GL AT -87
Kirjoitti: InlineFour - 22.11.2012, 20:03:53
Kyllähän tuo nyt käyttöautona menee tuollakin tekniikalla, ainakaan toistaiseksi ei ole kiinnostusta alkaa muutoksia sille puolelle tekemään, mutta aika näyttää. Onpahan ainakin harvinainen  :D

Jep, köyhät ajaa manuaalilla ja etanolilla
Otsikko: Vs: Seiskanelikanttinen GL AT -87
Kirjoitti: Rokkiizz - 22.11.2012, 20:09:17
Jep, köyhät ajaa manuaalilla ja etanolilla

Näinpänäin! Katsotaan jos joskus tulevaisuudessa kyllästyy sauhuttelemaan bensoja saamatta mitään myllyltä vastineeksi..
Otsikko: Vs: Seiskanelikanttinen GL AT -87
Kirjoitti: InlineFour - 22.11.2012, 20:10:35
Näinpänäin! Katsotaan jos joskus tulevaisuudessa kyllästyy sauhuttelemaan bensoja saamatta mitään myllyltä vastineeksi..

Sehän on suuri osa fiiliksestä ja raa'an bensan katku, sekä
musta alue pakoutken kohalla kun on hetken ryyppy päällä lämmenny
Otsikko: Vs: Seiskanelikanttinen GL AT -87
Kirjoitti: TVS - 22.11.2012, 20:29:00
Nuihin vanteisiin muuten kuuluisi muoviset keskikapselit, eli se vanteen keskiosa olisi ns sileä. Ei sillä jos tykkäät nuista, mutta tiedätpähän ainakin, ja nuo rosterikupit ovat vanhanmallisen Nova-vanteen keskikupit, selkeästi harvinaisemmat kuin muoviset keskikupit. Voisit vaikka hankkia halvalla Novat talvivanteiksi jostakin niin sulla olis niihin jo ökykapselit, novat ja rosterikupit oli aikanaan 760 version vakiovaruste. Öyh  8).

Tähän olis muuten ihan suhtkoht järkevällä työmäärällä vaihdettavissa esim LH2.2(johonka saa hyvin turbon bokseja jenkeistä), ei tartte uudemmasta mallista poiketen esim. lootan irrottelua kampuran anturia varten, ja niitä saa täydellisenä koko keulan johtosarjoineen ihan fiksuun kustanteeseen aina välillä, ihan siltä varalta jos bensankäry ilman vastinetta alkaa kyllästyttää.
Otsikko: Vs: Seiskanelikanttinen GL AT -87
Kirjoitti: Rokkiizz - 22.11.2012, 21:16:02
Nuihin vanteisiin muuten kuuluisi muoviset keskikapselit, eli se vanteen keskiosa olisi ns sileä. Ei sillä jos tykkäät nuista, mutta tiedätpähän ainakin, ja nuo rosterikupit ovat vanhanmallisen Nova-vanteen keskikupit, selkeästi harvinaisemmat kuin muoviset keskikupit. Voisit vaikka hankkia halvalla Novat talvivanteiksi jostakin niin sulla olis niihin jo ökykapselit, novat ja rosterikupit oli aikanaan 760 version vakiovaruste. Öyh  8).

Tähän olis muuten ihan suhtkoht järkevällä työmäärällä vaihdettavissa esim LH2.2(johonka saa hyvin turbon bokseja jenkeistä), ei tartte uudemmasta mallista poiketen esim. lootan irrottelua kampuran anturia varten, ja niitä saa täydellisenä koko keulan johtosarjoineen ihan fiksuun kustanteeseen aina välillä, ihan siltä varalta jos bensankäry ilman vastinetta alkaa kyllästyttää.

Kiitän, en meinaan ollut tietoinen asiasta. Sinällään ei yhtään huono idea, pitää katsoa jos joskus tulee vastaan ja rahatilanne sallii. Omaan silmääni tuokin yhdistelmä kyllä miellyttää, että pysykööt toistaiseksi noin. Olisi se tietysti kiva löytää oikeat keskikapselit noihin dracoihin.
Otsikko: Vs: Seiskanelikanttinen GL AT -87
Kirjoitti: Rokkiizz - 14.12.2012, 17:07:19
Tuli tuossa vierailtua Biltemassa ja mukaan tarttui Aurinkosuojaverho hattuhyllylle ja tummennuskalvoa. Milteinpä samantien sitten piti lyädä kiinni. Kalvojen laitto sujui sikäli hyvin että kokemusta hommasta ei ennestään ollut, eikä 8euron halpiskalvokaan laadultaan mitään parasta ole. Paremmasta veitsestä kuin mukana tulleesta mattoveitsen terästä olisi saattanut olla hyötyä. Tehty kun tehty jokatapauksessa... Uusi soitin ja 2tie kaiuttimet ovat olleet suurennuslasin alla, saapa nähdä jos saisi jotain aikaan piakoin.


(http://i1304.photobucket.com/albums/s540/Rokkiizz/DSC_0429_zps8a0909e0.jpg)

Pientä kuplaa löytyy
(http://i1304.photobucket.com/albums/s540/Rokkiizz/DSC_0430_zps2ed01c00.jpg)

Mielestäni sopiva ratkaisu tummentaa vain nuo pikkulasit. Pitää katsoa jos saisi jokupäivä kunnon kuvat otettua vehkeestä.
Otsikko: Vs: MustaKantti GL AT -87
Kirjoitti: Rokkiizz - 26.01.2013, 17:09:44
Ei ole hetkeen tullut tehtyä juuri mitään, mutta nyt ripauksen verran. Lamppujen alalistat muuttuivat hopeista mustiksi, ja audiopuoli meni uusiksi. Soittimeksi vanhan kasettimankan tilalle pioneerin 4400BT ja eteen focuksen chk-5 5,25" erillissarja. Takakaiuttimiksi perus läpyskät. Focuksen wooferit uppos eteen alkuperäsille paikoille kun vähän levitti aukkoja rälläkän voimin että kanta mahtu uppoomaan. Näillä mennään, jos joskus tulevaisuudessa tulee tarve hukata rahaa niin voi harkita jotain vahvari - subi yhdistelmää. Ne kuitenkin jääköön nyt pimentoon.

Pari uutta kuvaa lisätty.

http://s1304.beta.photobucket.com/user/Rokkiizz/library/
Otsikko: Vs: Musta7Kantti -87
Kirjoitti: Rokkiizz - 01.03.2013, 13:40:14
Muutamat mittarinvalot olivat aiemmin pimeänä, ja vaihdoin sitten kaikki kerralla. Paikalleen osui motonetistä uudet punaiset lyhdyt. Värivalot olivat kolmekertaa kalliimmat, mutta pitihän ne silti saada kun niin hyvin sopivat muuhun ilmeeseen.

(http://i1304.photobucket.com/albums/s540/Rokkiizz/IMG-20130301-WA0003_zpsf9b306cb.jpg)

Ihan hyvältä alkaa vaikuttaa, ei enään montaa asiaa muistilistalla.
Otsikko: Vs: Musta7Kantti -87
Kirjoitti: Rokkiizz - 02.03.2013, 14:16:34
Tuli tuossa muuten mieleen, osaisiko joku kertoa mistä saisi sopivat kangas/kumimatot kyseiseen kapistukseen? Motonetin myymät tarvikekangasmatot eiväit oikein istu mistäänpäin hyvin. Jossain näin sopivia harmaita kangasmattoja (biltema?), mutta kiinnostaisi olisiko muita vaihtoehtoja, ne kun eivät oikein silmää mielytä. Ongelma on että alkuperäiset kumimatot ovat vähän heikossa hapessa, ovat kovettuneet ihan koppuroiksi. Ei taida olla mahdollisuutta elvyttää niitä millään?
Otsikko: Vs: Musta7Kantti -87
Kirjoitti: Kisko - 02.03.2013, 17:27:33
Ongelma on että alkuperäiset kumimatot ovat vähän heikossa hapessa, ovat kovettuneet ihan koppuroiksi. Ei taida olla mahdollisuutta elvyttää niitä millään?
Tuotanoin, jos kyseessä on sellaiset kaukalomatot mitkä luulen niiden olevan, niin niiden kuuluukin olla kovaa muovia. Pehmoisia kumikaukalomattoja on tainnut olla vasta 850:stä alkaen ;)
Otsikko: Vs: Musta7Kantti -87
Kirjoitti: JoriK - 02.03.2013, 17:32:36
Lainaus
(http://i1304.photobucket.com/albums/s540/Rokkiizz/DSC_0311.jpg)

tästä kuvasta päätellen niin niidenhän kuuluu olla juurikin tuollaiset kovamuoviset, on muuten mun mielestä jopa paremmat kuin ne pehmeet  ;)
Otsikko: Vs: Musta7Kantti -87
Kirjoitti: Rokkiizz - 02.03.2013, 17:36:39
Älä perhana, ei käynyt mielessäkään että niiden kuuluisi olla sellaiset  ;D siinä tapauksessa turha niitä on hyljätä, pitääpi sitten koittaa vaan taivutella muutamasta kohtaa josta ovat jääneet vähän väärään muotoon.. Suoraa ajattelin että ovat kovettuneet vuosien varrella, mutta hyvä tietää. Kiitos nopeasta vastauksesta!

E: Koin oudoksi kun kopisevat, mutta jos kerran on ominaisuus eikä vika, pitänee totutella koviin juottokaukaloihin.
Otsikko: Vs: Musta7Kantti -87
Kirjoitti: Xuppo - 02.03.2013, 17:50:02
Esim. kuumailmapuhaltimella kun varovasti lämmittää ja sitten taivuttaa niin noi kaukalomatot saa taas istumaan kunnolla paikalleen.
Otsikko: Vs: Musta7Kantti -87
Kirjoitti: TVS - 02.03.2013, 18:46:23
Knoppitietona niin 700/900-sarjaan on olemassa semmosia pehmosia kumisia lerppumattoja ihan aitona volvolaisena, jos niissä olis merkattu osanumero ni olisin kyl melki huutelemassa volvon tiskillä että lisää näitä, ovat nimittäin siitä hitosti paremmat kuin nuo kovat kaukalot että eivät vaella ja esim telkeä kytkinpoljinta lattiaan ::)
Otsikko: Vs: Musta7Kantti -87
Kirjoitti: Rokkiizz - 02.03.2013, 20:09:36
Esim. kuumailmapuhaltimella kun varovasti lämmittää ja sitten taivuttaa niin noi kaukalomatot saa taas istumaan kunnolla paikalleen.

 Joo pitäneepi niin yrittää, eivät nuo nyt onneksi hirveän pahasti poissa muodosta ole.
Otsikko: Vs: Musta7Kantti -87
Kirjoitti: Rokkiizz - 13.03.2013, 15:58:07
Keväinen sää suorastaan pakotti napsimaan uusia kuvia, joten niitä nyt muutaman aloituspostaukseen lisäsin ja photobucket galleriaan enemmänkin.

Oikeista asioista jakohihnan vaihto alkaisi olla hollilla, pitää yrittää ottaa niskasta kiinni ja hoitaa se muutamien viikkojen kuluessa pois alta. Pitäisi käydä osat kyselemässä lähipäivinä. Ja takaisin turhuuksiin, tarrapaikasta löytyi takalasin tarra joka olisi miltein pakko saada(http://www.tarrapaikka.net/product_details.php?p=2156) pitääpi katsoa jos taskun pohjalta löytyisi sen verran kolehteja että saisi vähän huumoria takalasiin..  :D

http://s1304.beta.photobucket.com/user/Rokkiizz/library/
Otsikko: Vs: Musta7Kantti -87
Kirjoitti: Rokkiizz - 16.03.2013, 13:58:53
Iski päälle tarve saada lisää bassoa kantikkaan.

Sain mielenkiintoisen idean asentaa free air subwooferin auton suksiaukon paikalle. Mielessäni homma menisi siten, että subi ruuvattaisiin paksuun vaneeriin kiinni, ja vaneri takakonttiin kiinni siten, että että elementtin magneettipuoli jäisi takakontin puolelle.
elementin koko olisi 8" jotta mahtuisi nätisti.  Hirveää basson määrää ei ole hakusessa, vaan jonkunlaista boostia bassomaailmaan. Toki toisi lisää ulkonäköäkin.
Onko idea tuhoontuomittu, 8" lienee auttamattoman pieni ?


EDIT: Asiaa selvitettyäni totesin idean olevan huono, koska 8" on auttamattoman pieni toimimaan free airina. Siirrytään siis plan B:hen, Eli koteloitu subwoofer joka olisi suunnattu suksiluukkuun. Suljettu kotelo tai pienehkö refleksi kotelo olisi mieluisin vaihtoehto, saisi vielä siististi ja tilaa liikaa viemättä asennettua. Tarkistin niin korkeus tuossa kohdassa johon kotelo pitäisi mahduttaa on vain 29cm, joten sen puitteissa pitäisi ratkaisu tehdä.

E2: Koska paikka subille on niin matala, päädyin ratkaisuun jossa perus elementti asetetaan 23L putkikoteloon. Halkaisija kotelolla on 29cm joten saa mahtumaan nippanappa halutulle paikalle. Pientä bassoboostia luulisi tuostakin systeemistä irtoavan.

E3: Huomasin torissa että miltein naapurissani on myynnissä kenwoodin 600w/rms monovahvari ja spl300d4 12" subi 64l relfelksikopassa. Elementti juuri ja juuri sisäänajettu. Ei yhtään mitä olin alunperin suunnitellut, mutta kyllähän noista sit eroon pääsee jos haluaa. Sovittu hinta on vähintäänkin kohdallaan.
Otsikko: Vs: Musta7Kantti -87
Kirjoitti: Rokkiizz - 19.03.2013, 21:58:27
Noniin. Subi ja vahvari löysivät tiensä kotiin. Kenwoodin 600W/rms 2 ohm monolankku ja spl dynamicsin xtr300-d4 12" 60L kotelossa 4" aeroportilla. Seuraava prokkis olisi saada asennettua ne jotenkin järkevästi tuonne takakonttiin.

Jakohihnan vaihto on kesken, uudet osat pitäisi hakea lähipäivinä että saa homman pakettiin. Yllättävän hyvässä kunnossa oli vanha hihna joka oli ollut toiminnassa viimeiset 50tkm/10v. Eipä sen vaihdosta nyt haittaakaan sitten ole.

(http://i1304.photobucket.com/albums/s540/Rokkiizz/DSC_0761_zps7f1bb3b2.jpg)

Yllämainitut päristimet. Nyt vaan etsiskelemään jostain 35mm2 asennuskittiä jotta voi ruveta rukailemaan laatikoita laatikon takalaatikkoon kiinni  :D

E: Ilmeni sellainen ongelma, että tuo subi on kytketty sarjaan. eli 2x4ohm -> 8ohm. Vahvistimessa ei todellakaan riitä tehoa tuolle impedanssille, joten kai se on avattava ja tehtävä rinnankytkentä. Kummastuttaa vain, että miksi se on alunperinkään sarjaan kytketty, 8ohmilla tuota elementtiä ei kyllä perus vahvistimilla jumputella. Selkäpiissä karmaisi sellainenkin ajatus, että jos subi sittenkin olisi D2 (2x2ohm) eikä D4(2x4ohm). Toivottavasti ei, etten käräytä vahvistinta. Jospa tuon tänään purkaisi ja etsisi elementistä varmistukseksi vielä mallimerkintöjä.
Otsikko: Vs: Musta7Kantti -87
Kirjoitti: Rokkiizz - 20.03.2013, 13:02:40
Noniin.. Otin elementin irti ja tsädäm mitä paljastuikaan..

(http://i1304.photobucket.com/albums/s540/Rokkiizz/DSC_0775_zps7b797748.jpg)

Epäilykseni osuivat kerrankin oikeaan. D2(2x2ohm) sielä pötköttelee D4(2x4ohm) asemesta. Myyjä siis oli myynyt minulle D2;sen D4;sena. Nyt sitten soitellaan 4ohmisena. Saattaapi jopa olla parempi omiin tarkoituksiini kuin 2ohmilla.

Jos joskus tuntuu että loppuu boosti, niin uutta vahvaria sitten kehiin. Elementille on kyllä varaa ohjata enemmän hattiwatteja.
Otsikko: Vs: Musta7Kantti -87
Kirjoitti: Divi - 20.03.2013, 13:14:52
2x 8" free-airina pelaa hienosti, tuo juuri sopivasti potkua ja lämpöä matalalle. Velipojalla El caminossa on free-airina pari Genesiksen P69 subia, toimii kuin unelma ja kartio-pinta-alaahan noissa on vähemmän kuin 8" elementeissä. Joten älä nyt kuitenkaan kokeilematta sano että "8 on auttamattoman pieni toimimaan free airina" kun näin asia ei ole. sun elementtivalinta kyllä kertoo että vähän muuta taisi olla hakusessa kuin "vaan jonkunlaista boostia bassomaailmaan." Nuo XTR sarjan subit kun nyt ei hirveän tunnettuja ole hyvästä saundistaan, enemmän painepuolella käytettyjä. Pääasia kuitenkin että käyttäjä on tyytyväinen  O0
Otsikko: Vs: Musta7Kantti -87
Kirjoitti: Rokkiizz - 20.03.2013, 13:18:13
2x 8" free-airina pelaa hienosti, tuo juuri sopivasti potkua ja lämpöä matalalle. Velipojalla El caminossa on free-airina pari Genesiksen P69 subia, toimii kuin unelma, joten älä nyt kuitenkaan kokeilematta tai muutenkaan tuon taivaallista asiasta tietämättä sano että "8 on auttamattoman pieni toimimaan free airina". sun elementtivalinta kyllä kertoo että vähän muuta taisi olla hakusessa kuin "vaan jonkunlaista boostia bassomaailmaan." Nuo XTR sarjan subit kun nyt ei hirveän tunnettuja ole hyvästä saundistaan, enemmän painepuolella käytettyjä. Pääasia kuitenkin että käyttäjä on tyytyväinen  O0

Kokemusta free aireista ei ole lainkaan, eikä oikeastaan hirveästi perusasennuksistakaan. Kirjoitin siis lukemani perusteella. Asiaan, sanotaanko näin että homma lähti "lievästi" lapasesta.. Ihan naapurustosta löytyi edullisesti kalusto ja kun bassokärpänen oli purrut, niin pitihän nuo sitten hakea  :D Kokeilee nyt miten soivat ja jos kyllästyy takakontin tärinään, niin ainahan nuo vehkeet saa sitten johonkin hukattua..
Otsikko: Vs: Musta7Kantti -87
Kirjoitti: Divi - 20.03.2013, 13:19:55
Kokemusta free aireista ei ole lainkaan, eikä oikeastaan hirveästi perusasennuksistakaan. Kirjoitin siis lukemani perusteella. Asiaan, sanotaanko näin että homma lähti "lievästi" lapasesta.. Ihan naapurustosta löytyi edullisesti kalusto ja kun bassokärpänen oli purrut, niin pitihän nuo sitten hakea  :D Kokeilee nyt miten soivat ja jos kyllästyy takakontin tärinään, niin ainahan nuo vehkeet saa sitten johonkin hukattua..
Jep, ainakin 240:in hattuhyllylle mahtuu tarvittaessa 3x10", joten free-airinakin saa kunnon pärinät aikaiseksi. :pomo: Seiskan hattuhyllyä en ole tutkinu niin tarkasti, ei taida olla ihan yhtä tilava kun lasi on senverran pystyssä.  :-\
Sedaniin free-airissa on se jumalattoman suuri etu että bassot tulee kabiiniin, eikä jää takaluukkuun rekkarikilpeä heiluttamaan. Takapenkkiä ja hattuhyllyä on hyvin hyvin viakee saada hengittämään kunnolla, ja mikäli se onnistuu niin sitten pääsee myös se takakontin rengasmelu ja muut kolinat kabiiniin. Kakkosnelosen kohdalla on kyllä asennuksia tehdessä raavittu monet kerrat jo päätä että miksi hemmetissä sitä ei voinut valita pitkäkattoista yksilöä.  :D Edellinen kun oli V70.
Otsikko: Vs: Musta7Kantti -87
Kirjoitti: Rokkiizz - 20.03.2013, 13:24:56
Jep, ainakin 240:in hattuhyllylle mahtuu tarvittaessa 3x10", joten free-airinakin saa kunnon pärinät aikaiseksi. :pomo: Seiskan hattuhyllyä en ole tutkinu niin tarkasti, ei taida olla ihan yhtä tilava kun lasi on senverran pystyssä.  :-\

Joo, seiskan hattuhylly on kyllä huono tuohon, on meinaan oikeasti aika ahdas. Epäilen ettei 8 tuumainenkaan mahdu sinne.. Kiitos kuitenkin vastauksista, pitäneepi katsoa tulevassa mitä tekee, vai jättääkö noin. Free air olisi kyllä kiinnostava asennus, tulevaisuus näyttää.
Otsikko: Vs: Musta7Kantti -87
Kirjoitti: Rokkiizz - 22.03.2013, 12:51:43
Noniin. Jakohihna(ja kiristin) , 3 hihnaa ja uusi vesipumppu kotiutuivat. Ne pitäisi saada paikalleen nyt viikonlopun aikana. Samalta reissulta tuli Bull audion 35mm2 johtosetti. Olen tuossa vuntsinut mitä kautta vetäisin virtajohdon keulille, yksi (ja huonoin) vaihtoehto olisi mennä helpon kautta eli viedä ulkokautta. Eli takakontista pohjankautta akulle. Mistä keulilta saisi vietyä 35 - johdon läpi? Miten ihmiset ovat toteuttaneet näitä virtajohto asennuksia sedaneissa ? RCA:t ja herätteen vedän näillä näkymin kuskinpuolen lattialistojen/verhoilujen alla soittimelle.
Otsikko: Vs: Musta7Kantti -87
Kirjoitti: Rokkiizz - 23.03.2013, 22:25:09
Viikonlopun aikana tuli saatua paljon aikaan. Jakohihna, 3 kiilahihnaa ja vesipumppu osuivat paikalleen, myös subi ja vahvari kotiutuivat takakonttiin.


Hihnaremppa sujui muuten mukavasti, mutta ongelmaksi osoittautui kiilapyörän mutterin irrotus. Automaatissakun sitä ei saa pysymään paikallaan millään, eikä oikeaa työkalua hommaan ollut. Tuollaisella patentilla se sitten saatiin pysymään paikallaan ;D:

(http://i1304.photobucket.com/albums/s540/Rokkiizz/DSC_0756_zps9f5d7c80.jpg)

Sitten vahvari/subiasiaan. Aika hakemista oli aluksi virta,-rca ja heräte johtojen kanssa että mistä ne vetäisi. No takakontista löytyi molemmistakin kulmista sopivat noin peukalon paksuiset reiät. RCA ja heräte kuskinpuolelta penkinalta keskelle, ja sieltä kyynärnojan alta keskikonsolille ja soittimelle. Virtajohto oikealta puolelta verhoilujen ja lattialistojen alta. Pelkääjänpuolelta löytyi sopiva läpivienti.

Vaikein homma tuntui olevan virta ja maajohtojen liittäminen vahvariin. Kyllä ne sinne kuitenkin loppujen lopuksi jotenkin saatiin.

Sielä ne nyt pötköttelevät ;)
(http://i1304.photobucket.com/albums/s540/Rokkiizz/IMG-20130323-WA0008_zpsbe8cd3de.jpg)


Sointi on omasta mielestäni ihan hyvä, aikansa kun sääteli niin sai soimaan mukavasti. Ei rämise pelkästään takakontissa vaan antaa hyvin "sisällekkin".
Otsikko: Vs: Musta7Kantti -87
Kirjoitti: Rokkiizz - 28.04.2013, 19:30:14
Pitääpi pitkästä aikaa vähän kirjoitella.. Jonkun verran on tapahtunut. Aloitetaan vaikka siitä että takasisäkaarista löytyi vahingossa ruosteyllätys, molemmat sisäkaaret piti laittaa uusiksi.. Päältäpäin olivat siistit eikä edes katsastusmies ollut huomannut, mutta "sinkki" pinnan alta paljastui yllätys. Noh kaaret tehtiin uudestaan suojattiin ja massattiin. Samalla tuli tutkittua muitakin paikkoja olisiko samantyyppisiä vahinkoja, mutta ei onneksi löytynyt.

Homman yhteydessä vaihdettiin taakse motonetistä halpis iskarit, jousetkin oli tarkoitus vaihtaa mutta auto piti saada nopeasti kasaan eikä niitä ollut saatailla joten jäävät toiseen kertaan. Takapäästä tuli kuitenkin huomattavasti parempi jo noin, vanhat iskarit olivat ihan entiset. Eivät toimineet oikeastaan ollenkaan.

(http://i1304.photobucket.com/albums/s540/Rokkiizz/DSC_0874_zps4da7a90c.jpg)

Konttiinkin tuli uudistusta, vahvariksi vaihtui Spl dynamics Ice800d

(http://i1304.photobucket.com/albums/s540/Rokkiizz/DSC_0888_zpsbc2c109e.jpg)


Tänään kun aurinko vähän paisteli tuli kokeiltua vähän vahausta, ei hyvä mutta ainakin parempi kuin ennen. Lisäilin aloituspostiin muutaman kuvan jotka on räpsitty omasta pihasta. Joku päivä pitääpi ottaa jostain mukavammasta paikasta maiseman kera  ;)

(http://i1304.photobucket.com/albums/s540/Rokkiizz/DSC_0897_zps2b338abb.jpg?t=1367079710)
Otsikko: Vs: Musta7Kantti -87
Kirjoitti: TVS - 28.04.2013, 23:08:24
Kun ehostuksia ja kommentteja kaivataan, niin: sulla kun on noin komea sisustus, korjaa tuo kuskin istuinosan ulkoreuna alapuolelta ennenkun se pehmuste menee huonoksi.

Ruostesuojauksen kun pääsit alulle niin kopistele ja rapsuttele tosi tarkasti läpite etummaisten tunkkauskorvien, runkopalkin ja lattiapellin saumat etu- ja takapuolilta, monesti nätin massankin alta voi löytyä ullatuuus! Ja sama talkoo etupään vinon tukitangon korinpuoleisen tukipalan ja runkopalkin saumoja pitkin, ja etupyöräholveista oikeestaan koko matkan se korikittisauma runkopalkin ja sisälokarin rajapintaa myöten (jarruputkien läpiviennistä hitusen alaspäin).

PS: tämä on muuten toinen 740, jossa näen mustan takakontin verhouksen ja tuon hienon varoituskolmiotellinkiratkaisun. Kaikissa muissa näkemissäni on ollut harmaa verhous... Joo, se toinen on tuo profiilikuvan iisakin kirkko.
Otsikko: Vs: Musta7Kantti -87
Kirjoitti: Rokkiizz - 05.05.2013, 14:03:21
Kun ehostuksia ja kommentteja kaivataan, niin: sulla kun on noin komea sisustus, korjaa tuo kuskin istuinosan ulkoreuna alapuolelta ennenkun se pehmuste menee huonoksi.

Ruostesuojauksen kun pääsit alulle niin kopistele ja rapsuttele tosi tarkasti läpite etummaisten tunkkauskorvien, runkopalkin ja lattiapellin saumat etu- ja takapuolilta, monesti nätin massankin alta voi löytyä ullatuuus! Ja sama talkoo etupään vinon tukitangon korinpuoleisen tukipalan ja runkopalkin saumoja pitkin, ja etupyöräholveista oikeestaan koko matkan se korikittisauma runkopalkin ja sisälokarin rajapintaa myöten (jarruputkien läpiviennistä hitusen alaspäin).

PS: tämä on muuten toinen 740, jossa näen mustan takakontin verhouksen ja tuon hienon varoituskolmiotellinkiratkaisun. Kaikissa muissa näkemissäni on ollut harmaa verhous... Joo, se toinen on tuo profiilikuvan iisakin kirkko.

Kiitän vastauksesta! Penkkiä on jo mietitty, mutta näillä näkymim vien ihan verhoilijalle. Kovaa huopaa laitoin väliaikaisesti hieman pehmusteen ja tukirangan väliin ettei tuhoja synny. Mahdollisia ruostevaurioita pitää tutkia mainitsemistasi paikoista kun aikaa ja uskallusta löytyy.

Muuten, vasemmanpuoleinen takavalo on hapertunut ja lohkeillut.. Irtosipa jopa pienipalakin. Eli jos jollain sattuisi olemaan ylimääräisenä samanmallinen takavalokokonaisuus, pistä toki privalla viestiä!   
Otsikko: Vs: Musta7Kantti -87
Kirjoitti: Rokkiizz - 09.05.2013, 20:37:40
Noniin. Auton pörinät laitettiin kuriin ja paikalleen tuli suosiolla uusi etuputki vanhan puhki menneen tilalle. Nyt kuullostaa taas suurinpiirtein autolta, eikä traktorilta.. Hommia on taas listattu mitä pitäisi saada jossanvaiheessa saada aikaan. Ikuisuus projekti tämä, hommat ei lopu varmaan ikinä kesken :)

Edelleen kuuluttelen että jos joltain löytyy ylimääräisenä samanmallista toimivaa kuskinpuolen takavaloa, niin ota yhteyttä privalla niin hierotaan kaupat. Myöskin kabiiniin pitäisi saada "uudet" keskipilareiden muovit kun vanhat ovat ottaneet pahasti siipeensä. Tärkeintä olisi että muovit olisivat ehjät. Värillä ei niin väliä, musta ja sininenkin käyvät. Jos löytyy niin tarjoa ihmeessä"
Otsikko: Vs: Musta7Kantti -87
Kirjoitti: Rokkiizz - 15.05.2013, 13:21:10
Tässä on vundeerattu että mistä mahtaa johtua, kun kylmänä ollessaan auton tyhjäkäynti kierrokset tippuvat radikaalisti kun pykälän iskee silmään. Automaattilaatikko siis. Auton ollessa ihan kylmä tyhjäkäyntikierrosten on oltava vähintäänkin 1500 että auto edes pysyy käynnissä kun Pakin tai driven heittää silmään. Mahtaisiko johtua huonoista laatikkoöljyistä, jos pistävät kylmänä vastaan liikaa? Kun auto lämpenee kunnolla ongelma poistuu.

Pistetäänpä vielä pari kuvaa jotka tuli napsittua, auto on hieman likainen mutta eipä se haittaa.

(http://i1304.photobucket.com/albums/s540/Rokkiizz/DSC_0926_zpscdeb2b27.jpg) (http://s1304.photobucket.com/user/Rokkiizz/media/DSC_0926_zpscdeb2b27.jpg.html)

(http://i1304.photobucket.com/albums/s540/Rokkiizz/81549825-d58b-4937-8fda-f87e9b78ee3d_zpsc7663145.jpg) (http://s1304.photobucket.com/user/Rokkiizz/media/81549825-d58b-4937-8fda-f87e9b78ee3d_zpsc7663145.jpg.html)
Otsikko: Vs: Musta7Kantti -87
Kirjoitti: Aleeni - 21.05.2013, 09:52:34
Missäs kantti oli ratapäivillä? :D ei sattunu omaan silmään  ::)
Otsikko: Vs: Musta7Kantti -87
Kirjoitti: Rokkiizz - 22.05.2013, 20:25:22
Missäs kantti oli ratapäivillä? :D ei sattunu omaan silmään  ::)

Miepä mielestäni näin sun kärrys. Tultiin noin kello kahden aikaan, jätin auton siihen kahvilan terassin eteen pikkuparkkikselle. Jos nyt oikein katoin niin sä ja pari(?) muuta kanttia lähti aika pian meijän tulemisen jälkeen livohkaan.
Otsikko: Vs: Musta7Kantti -87
Kirjoitti: Aleeni - 22.05.2013, 20:32:45
Joo näin pääs käymää, nälkä ja suomen peli yllätti tosin ei ois kannattanu kattoo sitäkää peliä :D, joo mei oltii siin varikon takana :) perkale ku en nähny  :-[